روايات

رواية غرام نمر الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم نرمين حمدي

رواية غرام نمر الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم نرمين حمدي

رواية غرام نمر الصعيد الجزء التاسع

رواية غرام نمر الصعيد البارت التاسع

غرام نمر الصعيد
غرام نمر الصعيد

رواية غرام نمر الصعيد الحلقة التاسعة

غرام بعصبيه: انتو ازاي كدا ازاي جبروت كدا وصلت بيكم انكم تاخدو طفل من امه
فريده: مش كدا وبس دا هيتكتب باسمي ياروحي
غرام: ههه دا لو جيه بقي…. انتي عايزاني بعد كل الي قولتيه دا اخلف من واحد ذي دا
فريده ابتسمت بخبث فهو دا الي هي عايزاه لما حست ان يونس ممكن ميطلقهاش
لتصعد غرام لغرفتها وفضلت تعيط مش عارفه تلاقيها منين ولا منين مش عارفه تخلص من الي ناوي عليه يونس ولا عارفه تخلص من تهديدات أدهم وفجأه مسحت دموعها واتجهت ناحيه الدولاب وفضلت تلم في هدومه وتحطهم في الشنطه
****
يونس كان في اوضه الجيم بتعته بيعمل تمارين قاسيه لحد مخلص وجسم*ه كله بقي مايه ليصعد الي غرفه غرام ليفتح الباب ويجدها تجمع ملابسها وكل شئ يخصها
يونس قفل الباب وباستغراب: بتعملي ايه؟؟
غرام بصتله وجواها نار ومردتش عليه كملت في الي بتعمله
ليتجه يونس اليها ويسحبها من زراعها بقوه وبغضب: مش بكلمك
غرام بتبعده عنها وبتعيط بانهيار: ابعد عني مش عايزه اشوف وشك ولا اسمع صوتك مش طيقااااااك انت شطان لا يمكن تكون بني أدم عملت اي انا استحق عليه كدا قولييييي عملت اي عشان تعاقبني بالطريقه دي
يونس بعدم فهم: انا مش فاهم حاجه من الي بتجوليه
غرام: برئ اوي لو كنت فاكر انك بالفلوس الي ادتهاني دي هتشتريني فلاء انا مش سلعه تبيع وتشتري فيها
يونس بغضب: متوضحي كلامك هو اي الي سلعه ومش سلعه اي الي حصل
غرام: حبيبت القلب فريده قالتلي علي الي انت ناوي عليه ناوي تاخد ابني الي الحمدلله لسه مجاش ويبقي ابنها هي
يونس: اه وهي جالتلك ايه بالظبط
غرام: علي اساس انك مش عارف
يونس مسكها من دراعها اكتر: كلامك يبجي علي قد السؤال غير كديه مش عايز ولا كلمه زياده
غرام قالتله علي كل الي قالته فريده
يونس: ماشي
غرام: هو ايه الي ماشي طلقني يايونس طلقني وسيبني امشي من هنا
يونس: طلاج مش هطلج
غرام: يعني اي ناوي تعمل معايا اي حرام عليك عايز تحرم ام من ابنها عشان حبيبت القلب دي
يونس: انا عشان حبيبت الجلب هعمل اي حاجه (يقصد بحبيبت القلب غرام مش فريده)
غرام بتفهم انه بيتكلم علي فريده: الي جوزكم لبعض مغلطش انتو شياطين شبه بعض
يونس: رجعي هدومك دي مكانها يلا
غرام: مش هرجع حاجه انا عايزه امشي من هنا والنبي مشيني من هنا متوجعش قلبي ربنا يخليك.. خليك بني أدم مره واحده في حياتك
يونس بيضع يده علي وجهها بس هي بتبعده: ماشي البسي انتي وانا هوصلك
غرام بتمسح دموعها وبتنطلق علي الحمام تاخد شاور
ليذهب يونس غاضبا لغرفه فريده وبيفتح الباب بقوه
فريده بخضه: في اي يايونس
يونس بيمسكها من شعرها: انتي اي الي قولتيه لغرام دا انتي بتتصرفييييي من دماغك
فريده: ااااه وزعلان ليه مش هي دي الحقيقه ولا يكون زعلان عليها
يونس بيضربها بالقلم: وديني يافريده لو متعدلتيش لكون عادلك دا اخر تنبيه ليكي ابعدي عنها واياكي تفتحي سيره الموضوع دا تاني وإلا طلاجك هيكون جريب
فريده: بتضربني عشانها هتطلق بنت عمك عشان بنت الجنايني دي
يونس: واكسر دماغك كمان لما بت عمي تكون ناجصه تربيه واجبي اني اربيها
فريده: اعملك ايه يعني خوفت.. خوفت يايونس لحسن مطلقهاش انت مش بتشوف نفسك بتبصلها ازاي وبدافع عنها ازاي وبتزعل كمان لزعلها
يونس: ااا عادي يعني هو عشان باصتلها يبجي مش هطلجها لكن انتي بغبائك خلتيها مش طيجاني ولا عايزاني اجرب منها بعد مخلاص كانت هتستسلم
فريده: طيب انا اسفه انا عارفه اني متهوره بس دا عشان بحبك والي تفكر تحبك هقتلها
يونس بضيق: دي اول واخر مره لو حصلت تاني اعتبري حياتك معايا انتهت
ليتركها يونس تحترق بنارها ويذهب لغرام الي كانت مستعده ومجهزه شنطتها ليدخل هو ويأخذ شاور ويغير ملابسه
يونس: يلا
يونس اخد الشنطه بتاعتها ونزل للعربيه بتعته وغرام ركبت جنبه
غرام طول الطريق باصه علي الشباك ويونس سايق ومركز في الطريق
غرام: امتي هتطلقني
يونس وهو باصص قدامه: ربنا يسهل
غرام: اديني معاد طيب
يونس بغضب: خلاص ياغرام جولت ربنا يسهل اجفلي الموضوع مش كل دجيجتين عايزه اطلج
غرام: يعني انت شايف الي كنتوا ناوين عليه دا مش سبب يخليني عايزه اطلق
يونس: ننوي مننويش نخطط منخططش في الاخر الي عايزه انا هو الي هيكون
غرام مفهمتش بس سكتت
غرام فجأه لاحظت انه بدء يمشي في طريق غير طريق بيتها
غرام: انت رايح فين دا مش طريق بيتنا
يونس: عارف
غرام: طيب رايح فين
يونس: اصبري وهتعرفي
غرام بخوف: يونس انت ناوي علي اي وديني عند بابا والنبي نزلني هنا وانا هروح لوحدي حتي
يونس:…….
غرام: طيب رد عليا انا عايزه اروح لبابا
يونس: خلاص بجي ياغرام انا مش هخطفك
غرام: انا مش عارفه انت ناويلي علي اي
يونس بيحاول يطمنها: متخافيش مفيش حاجه ممكن تحصل غصب عنك
غرام فضلت قلقانه وخايفه لحد موصلو لعماره كبيره يونس نزل ونزل الشنطه وغرام كمان نزلت وطلعوا في الاسانسير
غرام: ممكن افهم احنا رايحين علي فين
يونس: شجتي هتفضلي معايا هنيه بعيد عن اي حد انا وانتي وبس
غرام: بس انت قولتلي انك هطلقني
يونس: موضوع الطلاج دا سبيه انا لسه مقررتش
غرام: انا مش عايزه افضل معاك في مكان واحد انا عايزه امشي من هنا
يونس: متعصبنيش يابت انتي الي اجوله انا يتنفذ
لحد موصلو الشقه بتعته وفتح الباب وكأنها بلد بحالها شقه واسعه جدا بتطل علي البحر ابواب البلكونه بتاعتها زجاج مبينه منظر البحر
يونس: ادخلي
غرام: دخلت غصب عنها ويونس دخل وقفل بالمفتاح وحطه في جيبه
غرام: انت جايبني هنا لي
يونس: مش عارف بس حسيت اني عايزك لوحدك مش عاوز اشوف حد غيرك
غرام: اه وبعد متاخد الي انت عايزه ترميني لكلاب السكك مش كدا
يونس ياخذ نفس: كفايه كلام فالموضوع ديه وروحي حطي هدومك في الاوضه
غرام: انت كدا لما يكون ليك مزاج تتكلم بتتكلم لما ميكونش ليك مزاج يبقي لازم الموضوع يتقفل
يونس يجذبها اليه: انا مش عارف ازاي ساكتلك علي طريجتك دي
غرام عشان انا صح
يونس: لاه مزاجي هو الي طالب يسكتلك انما مفيش حد صح غيري
غرام: انا مش هتناقش معاك فين الاوضه
يونس سحبها من ايدها ناحيه الباب ليحاوطها بزراعيه وبتوهان: بس انتي مسموحلك تناقشيني

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام نمر الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى