رواية غرام مراد الفصل الثالث 3 بقلم رنا سعيد
رواية غرام مراد الجزء الثالث
رواية غرام مراد البارت الثالث
رواية غرام مراد الحلقة الثالثة
الشاب:طمنيني يادكتوره امي عامله اي انا خايف اوي عليه
غرام بوشه زعلان:بصراحه العمليه وامك
الشاب بخضه:مالها يادكتوره غرام انطقي قلبي هيوقف
غرام بفرحه:العمليه نجحت وامك الحمدالله بخير
الشاب بفرحه:بجد الحمد الله وشكر ليك يارب شكرا يادكتوره غرام بجد شكرا
غرام ببتسامه:العفو تقدر تدخل تشوفها دلوقتي
الشاب بفرحه:تمام عن اذنك يادكتوره
الشاب مشي وغرام مشيت وداخلت مكتبها
وبعد فتره من العمل الباب خبط عليها
غرام باارهاق وتعب:ادخل
وكان سامر
سامر:يلا معاد الغدا مش هتاكلي
غرام:يلا
وغرام وسامر نزله المطعم الاجمب المستشفي
واتغده
غرام:الحمدالله
سامر:وانا كمان الحمدالله تشربي اي بقا
غرام:ياريت قهوه عشان دماغي مصدعه خالص
سامر:تمام وانا كمان هطلب قهوه
وطلبوا القهوه
سامر:غرام مش ناويه ترتبطي بقا
غرام:بصراحه لا ياسامر مش حبه ارتبط خالص
سامر ورافع حاجب:ليه
غرام:كده بلا ارتبط ولا اقرف خليني كده سنجل احسن
سامر بضحكه:اها والله احسن فعلا
غرام:وانت مش ناوي
سامر:علي اي
غرام بضحكه:ترتبط
سامر بضحكه:انا حد قالك عليه اهبل عشان ارتبط
غرام بضحكه:ليه بتقول كده
سامر:هو انا ناقص كل شويه تعقد تقولي كنت فين ياسامر لابلاش البسه دها ياسامر عشان بغير عليك بكلم مين ياسامر اتاخرت كده ليه من الشغل ياسامر
وكان بيقلد صوت البنات
غرام بضحكه:يخرب عقلك ياسامر انت مسخره واقسم بالله
دها انت بتقلد صوت البنات بالظبط
سامر بضحكه:ماانا عارف😹بس بجد الواحد مش ناقص وجع الدماغ دها
غرام ببتسامه:عندك حق والله يلا القهوه جت اهيه نشربها ونطلع
والقهوه جرسون جاب القهوه وكل واحد اخد فنجانه وبيشربه وبعد ماشربوا القهوه كل واحد ذهب الي عمله
وبعد فتره من العمل
غرام:انا ماشيه بقا ياسامر
سامر:ماشي ياغرام تحبي اوصلك
غرام:لا شكرا ياسامر مع السلامه
سامر:ماشي مع الف سلامه
وغرام ذهبت من عملها وراكبت تاكسي واصلت البيت
غرام وحضنت جدتها من الخلف:ستو حبيبتي بتعمل اي
مني بتعب وبين علي صوتها:حبيبت ستك اعقدها بتفرج علي فيلم قديم كده
غرام واعقدت جمب جدتها:انتي ماخدتش علاجك النهارده صح
مني بتعب اكثر:لا اخدته ياحبيبتي
وفجاء صوت طالع من المطبخ
:لا مش بتاخده بقالها يومين
وكان صوت اخت غرام التؤام تدعي مرام وهي صوره تبقي الاصل من غرام في شكلها لكن كل واحد لي شخصيه مختلفه غير التاني ودها اللابيميز كل واحده عن التانيه
مرام ومعها كليه التجاره لكن مش بتشتغل عشان هي شايله مسءواليات البيت وجدتها في غايب اختها
غرام:كده ياستي وليه بقا مش بتاخدي العلاج
مرام:عشان مفيش فلوس في البيت وقولتلها قول لي غرام تجبلك العلاج مارضيتش وخلتني احلف عشان مقولكيش
غرام بزعل:وليه بقا انشاء الله ياستو خلتيها متقوليش ومن غير كدب عشان خاطر ربنا
مني بتعب:بصراحه يابنتي قولت عشان
غرام بمقاطعه:عشان الفلوس مش كده تغور الفلوس ياستي اهم حاجه صحتك انتي وانا الحمدالله معايا فلوس ياستي
غرام وطلعت فلوس من جيبها وكان ميكملوش ٣٠٠ جنيه
غرام ببتسامه:بصي اهو معايا ياستي اوعي تاني تعمليها ومتقوليش علي علاجك انه خلصان ماشي انتي صحتك بدنيا عندنا ياستي مش كده يامرام
مرام ببتسامه:طبعا ربنا يخليكم ليها يااحلي اخت واحلي ست مني في دنيا
غرام وبتمد فلوس تديها لي اختها:خدي الميه دي مشي بيها مصاريف البيت عقبال مااقبض بس بعد يومين
مرام واخدت الفلوس:ماشي
غرام وقامت واقفت:وانا هنزل اجيب ليكي العلاج ياستي ماشي
مني ببتسامه:ماشي ربنا يسترك يابنتي دنيا واخره انتي واختك يارب
غرام ومرام في نفس الوقت:يارب
غرام ومرام ضحكوا وحضنه جدتهم
غرام وبعدت عنهم:انا رايحه اجيب العلاج سلام عليكم
مرام ومني:وعليكم السلام
غرام ونزلت وماشيه في الشارع وذهبت عند البحر وفضلت تبكي بحرقه وجع من فكرة كانت ممكن تخسر جدتها من سبب الفلوس
وفجاء ايد شخص اتحطت علي كتفها وبتبص جمبيها
غرام بصدمه ومسحت دموعها:مراد
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام مراد)