روايات

رواية غرام رحيم الفصل السابع 7 بقلم فرح القصاص

رواية غرام رحيم الفصل السابع 7 بقلم فرح القصاص

رواية غرام رحيم الجزء السابع

رواية غرام رحيم البارت السابع

رواية غرام رحيم الحلقة السابعة

جميله بحده: غرام خدي جوزك واطلعي بره يلااا
اسلام ويحمل ف ايدو سڪﯾنه وبشر؛ غرام هتطلع من البيت فعلا بس هتطلع وهي ج”ثه وبيقر”ب منها وبيضر*بها
جميله بصويت: لااااااا غرررراممم
غرام غمضت عنيها جامد لحظات ولمه مبتحسش بألم بتفتح عنيها بتلاقي رحيم ماسك طرف السڪﯾنه و ايدو بتن*زف جامد
غرام بلهفه وخوف عليه: رحيم سيب السڪﯾنه
رحيم عينه بتحمر من العصبيه وبكل قوه بيشد السڪﯾنه جامد وبير*ميها
رحيم بغضب شديد وبيمسكه من التيشريت بتاعه
رحيم: بقا تتجرأ وعايز تم*وت مرات رحيم الاسيوطي يكل”ب يحيو*ان وبيز*قه علي الارض وبينزل في ضر*ب
غرام: رحيم كفايه هيم*وت في ايدك
عمر بيمسك غرام بيرجعها لورا
عمر بشماته: سيبي يغرام خلي يتربه بقا عايز يحرمنا منك الزبا*له ده
غرام بتبعدو: اسيبه لمه يم*وته ويروح ف داهيه
جميله: خلاص يبني سيبه الواد هيم*وت ف ايدك
رحيم وبينهج من كتر ما ضر*به : انا سبته بس عشان خاطرك انتي يا أمي غير كدا مكنتش خليته عايش دقيقه كمان
جميله: عمر ساعده يقوم خلي يمشي من وشي مش طايقه اشوف خلقته
عمر بيساعده وبيطلعه بره البيت
رحيم بيمسك ايد غرام
رحيم: يلا يغرام وبيمشه
جميله بتقعد الكرسي وبتعيط
عمر بيقعد علي ركبته وبيمسك ايدها
عمر: طب انتي ليه عملتي كدا يخالتي ليه طرديهم
جميله بعياط: مش عارفه يعمر كنت متعصبه مكنتش مصدقه ان غرام اتجوزت و من غير منعرف كمان
عمر: هي عملت كدا بسببك عشان دايما تضغطي عليها وعايزها تتجوز أسلام بالعافيه وانتي شوفتي بعينك كان للحظه موتها كنت ساعتها هتبقي مبسوطه كنتي هتسمحي نفسك طيب؟ ال غرام عملته ده احسن قرار اخدته وانا معاها في علي الاقل خلصت من اسلام المريض ده وانتي المفروض تقفي جمبها وتسنديها مش تبقي ضدها
جميله بعياط وبتلمس وجهه: انا بشكر ربنا وبحمده ان غرام ليها اخ زيك وبتحضنه
عمر بضحك: علي فكره انا كائن فرفوش مبحبش النكد والكلام ده يخالتي و اه بكره انا هعرف مكان غرام فين ونروحلها
جميله بإبتسامه: خلاص ماشي
عمر: طب هو عشان غرام مش هنا مش هتحضرلنا الغدا ولا اي.. لا كده ازعل بجد
جميله بضحك: احلي مكرونه بشاميل هحضرلهالك
عمر: ايوا كدا دلعيني… هطلع اخد شاور واغير وانزل طياره… وبضحك دي مكرونه بشاميل م اي حاجه
جميله بتضحك عليه: طب اطلع يلا اعقبال ما اجهزها
******************************في فيلا رحيم
رحيم بيدخل وكانت غرام مستخبيه وراه
ميار: ماااااماااا رحيم جييي وبتجري عليه
ميار: كنت فين يارحيم قلقتنا علي……وبتمسك ايدو
ميار بخوف: رحيم ايدك بتنز*ف
رحيم بإبتسامه: متقلقيش جرح بسيط
ميار: كل ده بسيط وبعدين انت هتفهم اكتر مني انا دكتور يأستاذ
ناديه بقلق: رحيم يحبيبي كنت فين كل ده انت مش من عادك تتأخر كدا
رحيم: منا قدامكم كويس اهو
ناديه بخضه: يلهوييي ايه الد*م ده يرحيم…. انت كنت بتتخانق
رحيم: لا بس مسكت كوبايه وهي مكسوره واتجرحت بس متقلقوش عليا
ميار طب تعالي معايا اعقم الجرح
رحيم: مش دلوقتي يا ريري.. في موضوع مهم كنت عايزه اتكلم معاكو فيه
ناديه: موضوع اي يارحيم وانت واقف كدا لي تعالي نقعد ونتكلم
ساجده وياسر كانو نزلين
ياسر؛ اي ده رحيم جي
ساجده بخوف وكانت طالعه تاني
رحيم بصوت عالي: ساااااجده انزليييي تعاااالي
ساجده بدموع: انا اسفه والله يابيه رحيم مش هعمل كدا تاني
رحيم بضحك: ابيه!! ايه الاحترام ده… تعالي يساجده متخافيش مش هعملك حاجه
ساجده بفرحه: بجد
رحيم: اهه وانزلي انتي عارفه مش بحب اعيد كلامي مرتين
ساجده: حاضر حاضر
ناديه: رحيم شغلتلي بالي موضوع اي المهم
رحيم بيمد ايده وراها وبيمسك ايد غرام ال كانت مستخبيه وراها وبيطلعها
ناديه بصدمه: البت دي تاني؟؟؟؟
ساجده: انت جبت المتشرده دي ليه تاني
رحيم بزعيق: ساااااجده احترمييي نفسكككك
ساجده بتتنفض من صوته وبخوف: حاضر
ميار: هي مين البنوته دي يارحيم؟
ياسر: هي دي ال انتي قولتيلي عليها ياساجده
ساجده: اه
ناديه: متنطق يارحيم جبت البت دي تاني ليييييه
رحيم بحده: كل واحد يلتزم حدوده هنا ويتكلم علي مرات رحيم الاسيوطي بكل احترام
الكل بيتصدم
ناديه؛ مرات مين؟
رحيم: زي مسمعتي يماما غرام بتكون مراتي
ياسر بعدم فهم: مراتك ازاي يعني
ساجده بعصبيه وبتقرب من غرام وبتمسكها من دراعها
ساجده: انتي عملتي اي لي اخويا يمتشرده انتي عملتيلو اي اكيد سحرتيلو ما انتو من النوع ده
ميار: بس ياساجده عيب البتقوليه ده
ساجده: اسكتي انتي انا عارفه الاشكال الزبا*له دي
رحيم بينفذ صبره و بيمسك ساجده وبيشدها عنده وبيضر*بها بالقلم
رحيم بعصبيه و زعيق: انا قولتلك تحترمي نفسك مره واتنين وتلاته و رغم كدا بتقلي ادابك…اسمعي يساجده غرام دلوقتي مرات اخوكي الكبير يعني تحترميها غصب عنك و مش انتي لوحدك لكل واحد ف البيت مفهههوووم
ساجده بعياط: انت بتضربي عشان دي يارحيم؟….. وبتوجه كلامها لي ناديه
ساجده: شايفه يماما عجبك ال رحيم بيعملو
ناديه بصرامه: كلام رحيم يتسمع هو قدره وعارف مصلحته فين
ساجده بستغراب: ماما ❓
ناديه بإبتسامة: اهلا بيك في بيتنا يبنتي والف مبروك…. ساجده تعالي ورايا
وبتاخد ساجده وبتطلع
ميار بتمد ايدها: انا اسمي ميار و الاخت الوسطانيه
غرام بإبتسامة وبتسلم عليها: وانا غرام
ياسر بيقرب من رحيم وبيتكلم بصوت منخفض جدا: انت لقيت البنت دي فين انا مشفتش ملامح. بجمال ده
رحيم: ياااسر
ياسر: خلاص خلاص… وبيكلم غرام…اهلا بيكي في بيتنا يمرات اخويا
غرام بإبتسامة: شكرا
رحيم بيمسك ايدها؛ يلا اوريكي اوضتنا
غرام بتوتر وبتخفيه بإبتسامه: امم تمام
**************************في الاوضه
غرام كانت واقفه بره الاوضه
رحيم: غرام ادخلي
غرام بتوتر اكتر لدرجه ايدها كانت بتترعش
رحيم بيلاحظها: طب هتفضلي واقفه بره
غرام بإرتباك: لا..انا..هدخل
وهي ماشيه بتتكعبل
رحيم بيمسكها
رحيم : انتي متوتره اويي كدا لي
غرام: لا.. انا.. انا مش متوتره خالص.. شكلك انت المتوتر مش انا
رحيم بيضحك بصوت عالي:انا ههههههه انا المتوتر… ممكن برضو
غرام بتضحك علي ضحكه: اهه
رحيم: طيب تعالي اقعدي اعقبال مجيب علبه الاسعاف الاوليه عشان الجرح
غرام بتاخدها منه: الجرح ده بسببي وانا اللي هعقمه…..امم تعرف اني في رابعه طب
رحيم بتفاجا: بجد
غرام وهي كانت بتعقمله الجرح: اه والله و داخله خامسه
رحيم: يعني انتي اصغر من ميار
غرام: هي ميار عندها كام سنه
رحيم: لسه متخرجه السنادي و بقت دكتور جراحه عندها 25
غرام: بجد مشاءالله انا عندي 21 وداخله ف 22
وانت عندك كام سنه
رحيم : 32
غرام بإبتسامة: العمر كله…. وكدا خلصت ايدك
رحيم: تعرفي اني محستش بي اي وجع
غرام: بجد.. الحمدلله
غرام بخجل؛ ينفع اسألك سؤال
رحيم: طبعا اسألي
غرام: هي دي عينك بجد ولا لينزز
رحيم بضحك: لا عيني بس لي
غرام بتلقائيه: اصل اول مره اشوف عين لونها ازرق اوي كدا زي لون البحر بجد ماشاء الله
رحيم مكنش مركز في كلامها وسرحان في ملامحها
رحيم بتوهان وبيقرب منها: وانتي ملامحك مُـريحه وهاديه
غرام بتوتر و بخجل: ميرسي
رحيم بيقرب منها اكتر وبيستنشق رائحه شعرها. و…….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام رحيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى