رواية غرام رحيم الفصل الرابع عشر 14 بقلم فرح القصاص
رواية غرام رحيم الجزء الرابع عشر
رواية غرام رحيم البارت الرابع عشر
رواية غرام رحيم الحلقة الرابعة
غرام كانت بتتقلب وبتفتح عنيها وبتلاقي شخص لبس اسود في اسود وماسك سڪﯾنه ورافعها ناحيتها
غرام بخوف ولسه كانت هتص*وت بيكتم صوتها
أسلام بشر: انتي فكراني هسيبك بساهل؟؟
غرام بصدمه وخوف: امممممممم.. اممممم
أسلام بيرفع السڪﯾنه وبيضر*بها بيها
غرام بصوت: لااااااااا لااااااععععع
بيدخل رحيم جري علي صويتها
رحيم بقلق: غرام مالك في ايي
غرام بتتنفض وبخوف: أس.. أسلام كان..كان هنا و ضر*بني بالسڪﯾنه
رحيم: هو فين انا مش شايف حد هنا وبعدين هيدخل هنا ازاي وقدام الفيلا حراس
غرام بعياط: والله شوفته هنا وقالي انه مش هيسبني و حتي بص وبتشاور علي بطنها مكان ضر*بت السڪﯾنه ومبتلاقيش حاجه
غرام بعياط اكتر: والله كان هنا وضر*بني بالسڪﯾنه
رحيم بيخدها في حضنه وبيطبطب عليها براحه
رحيم: ششش اهدي ده كان مجرد كابوس وخلاص راح… وانا عمري ماهسمح لمخلوق انه يخدك مني او يفكر يقربلك تاني
غرام ومازلت بتعيط: انا خايفه اويي يرحيم اول مره في حياتي اخاف كدا
رحيم وبيضمها لي اكتر: طول ما انا لسه فيا نفس وعايش متخافيش لان مش هسمح لحاجه تقربلك
غرام بتطمن و بتنام في حضنه
رحيم بيلاقيها نامت بيقوم يعدلها علي السرير وبيغطيها وبيقوم
غرام بتمسك ايدو
غرام: ممكن تخليك جنبي
رحيم بيفرح وبيبتسم: اكيد طبعا
وبينام جنبها وبيخادها في حضنه وبينامو
~~~~~~~~~~~~~~~~~~في الصباح
ساجده بتفوق وبتفتح عنيها براحه وبتنظر حوليها بتلاقي ميار نايمه جنبها
ساجده بتحاول تقوم بس راسها كانت تقيله و مش عارفه تتحرك
ساجده:اوف.. وبتصحي ميار.. ميااار.. يميارر
ميار بنوم: امم وبتفتح نص عنيها بتشوف ساجده اللي بتصحيها بتقوم علي طول
ميار بفرحه: ساجده حبيبتي انتي فوقتي
ساجده: سعديني اقوم بس الاول
ميار بتساعدها وبتقومها وبتحط مخده ورا ضهرها تسند عليها
ميار: مستريحه كدا
ساجده: اه بس دماغي تقيله وبتلف اويي
ميار: من المخدر اللي خدي
ساجد بستغراب؛ مخدر!!! مخدر اي
ميار: ساجده هو انتي مش فاكره حاجه عن اول امبارح او امبارح
ساجده بتمسك رأسها: انا مش فاكره غير اني كنت مع صحابي وبعدين شربت عصير وحسيت ان دماغي تقلت زي دلوقتي ومحستش باي حاجه تاني
ميار: رحيم كان جابك وانتي كنتي ملفوفه في ملايه
ساجده بتفاجأ: اييييييييييي ملفوفه في ملايه هو اييي الحصل يميار انا مش فاكره حاجه
ميار: بتحكيلها الحصل معاها زي محكالها رحيم
ساجده بصدمه وعياط: طب هو معمليش حاجه مش كدا
ميار: اهدي متخافيش ملحقش يقرب منك لان حد جي وانقذك في اخر لحظه وشخص انتي مكنتيش متوقعه يعمل
ساجده: شخص زي مين يعني
وقبل ما ميار تتكلم بتدخل آيسل
آيسل بفرحه: ساااجده انتي فوقتي وبتجري عليها تحضنها
ساجده بإبتسامه: انتي جيتي امتي؟؟
ميار بستغراب من ساجده انها معملتش اي ردت فعل او اندهاش ان آيسل لسه عايشه
ميار: ساجده انتي مش متفجأه اني آيسل….. وقبل ماتكمل كلامها آيسل بتسبقها في الكلام
إيسل: ساجده عارفه كل حاجه بس قريب من حوالي اسبوع بس انا نبهت عليها متجبش سيره لحد واعملهلكو مفجأه
ميار: ساجده ومخبيه سررر؟؟؟ معقول انا مصدومه اكتر من صدمتي لمه شوفتك
ساجده بضحك: شوفتي عشان تعرفي اختك مش قليله برضو
ميار: طلعتي مش سهله خالص
ساجده: طبعا
آيسل وبتحضن ساجده
آيسل: دي روحي اصلا
ميار؛ اممم اشبعو ببعض اساسا
علي دخلت ناديه وياسر
ناديه بلهفه وبتخضنها جامد
ناديه بعياط: حمدالله علي سلامتك يقلب ماما الحمدلله انك بخير وبقيتي كويسه
ساجده: انا كويسه يمامي متقلقيش
ناديه: انا كنت هموت من قلقي وخوفي عليكي يساجده بس انا مش هعتبك دلوقتي عشان انتي لسه فايقه بس هعتبك اكيد لمه تخفي خالص واشوفك زي الاول
ساجده بضحك: لا انا خلاص هفضل كدا
ناديه: بعد الشر عليكي دا انا مصدقت انك فوقتي
ياسر: بس يبت وبطلي دلع وقومي يلا انا عارف عامله كدا عشان العيله تدلعك اكتر منتي مدلعه اصلا
ساجده: بس يالا وبعدين انت مش المفروض عندك شغل انهارده روح يلا
ياسر: يعني انا جي لحد عندك وبطمن عليكي تقومي تطرديني.. ماشي يساجده لمه تقوميلي
ساجده: هو في حد بيطمن بطريقه دي
ياسر: عجبك ولا مش عجبك
ساجده: مش عاجبني
ياسر: والله مهتتغيري هتفضلي انتي زي منتي
ساجده: ماشي ماشي خليك في حالك… اومال فين رحيم
ميار: ممكن يكون نايم لسه مهو كان تعبان برضو
ساجده: اهه
ناديه: انا هقوم هخليهم يجهزولك احلي واجمل فطار يعيوني
ياسر بلاماضه: وه وه واحنا برضو عايزين زيها
آيسل: ده انا لسه جايه حتي يخالتو ومش بدلعيني كدا
ناديه بضحك: خلاص ليكو كلكو
ساجده: والله انتو بارده
وببفضلو يضحكو ويهزرو مع بعض
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
غرام بتصحي من النوم وبتشوف انها في حضن رحيم
غرام بتتسم وبتتأمل في ملامح وجهه
غرام بتفضل سرحانه في ملامحه وبتتأملها وبتقوم تلقائية تبو*سه من خده
رحيم بيقوم من النوم وبيفتح عينه بيلاقي غرام قريبه منه
رحيم: انتي بتعملي اي؟
غرام بإحراج وتوتر: انا.. وبتبلع ريقها.. كان في ناموسه وقفه علي خدك بس عشان كدا
رحيم بضحك: اممم ناموسه بس بو*سه الناموسه كانت حلو اويي
غرام: والله بجد مجربتهاش
رحيم بيتعدل وبيحاوطها بإيدو
رحيم: عايزه تجربيها؟
غرام بتفاجأ: اييي ده
رحيم بستغراب: في اي
غرام: بص شوف وراك كدا
رحيم بينظر ورا بس مبيلاقيش حاجه وبيرجع يلتفت قدامه بيلاقي غرام قامت
غرام بضحك: بقا رحيم الاسيوطي يضحك عليه بسهوله دي
رحيم بضحك: تعاليي هنا انا هوريكيي تضحكي عليا ازاي
غرام: اااععع وبتدخل الحمام وبتقفل عليها
رحيم: يعني مش هتطلعي يعني
غرام؛ اهه هقعد جوه
رحيم: اما نشوف لو هفضل قاعدلك بره علي الباب لسنه الجايه معنديش مانع
غرام: رحيم متنساش نطمن علي ساجده
رحيم بيبتسم: رغم انك عارفه ان ساجده من بطيقك اصلا روحتي خاطرتي بحياتك وانقذ*تيها طبعا دي فيها كلام تاني بس بعدين و دلوقتي رايحه تطمني عليها
غرام: اصل كل واحده بقا وطبعه انا مش بعرف احقد علي انسان او اكرهه وكلام ده مبعرفش خالص
رحيم: عشان قلبك طيب بس… المهم انتي مش حاسه بتعب او حاجه وجعاكي نروح المستشفي علي طول
غرام: تؤ انا كويسه اه حاسه بشوية تعب وارهاق بس تمام
رحيم بضحك: عارفه ساجده بقا هتقعد اسبوع بتشتكي كل يوم بتعب شكل
غرام: عشان مدلعنيها زياده عن الزوم وده غلط اصلا
رحيم: احنا هنفضل نتكلم من ورا الباب يعني ولا اي
غرام بضحك: لأ هاخد شاور بسرعه وهطلع وانت تاخد شاور بسرعه برضو ونروح نطمن علي ساجده
رحيم: خلاص ماشي مستنيكي تطلعي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
رحيم بيدخل
رحيم بيروح يحضن ساجده: حمدالله على سلامتك يسجوديي
ساجده بإبتسامة: كويسه الحمدلله… شكرا يرحيم
رحيم: علي اي؟
ساجده: علي انك انقذتني ومخلتش الحيوان ده يقرب عليا وبتحضنه بجد انت احسن واحلي اخ في الدنيا
رحيم: بس مش انا اللي منعته
ساجده بستغراب: اومال مين
وبتدخل غرام
غرام بإبتسامة: حمدالله على سلامتك الحمدلله انك بقيتي بخير
ساجده بنرفزه: انتي مين اللي سامحلك تدخلي
غرام: انا بس حبيت اطمن عليكي
ساجده: انتي مين انتي عشان تيجي وتطمني عليا وبعدين انا مش عايزه اشوفك في اوضتي مره تانيه
رحيم كان لسه هيزعق بس غرام بتهزلو راسها بمعني انه يسكت
غرام بإبتسامة حزينه: عموما انا حبيت اطمن عليكي مش اكتر وبتطلع بره الاوضه
ساجده: يلههوي علي التمثيل عامله فيها الملاك وهي تعبانه اصلا
رحيم بشخط: ساااااجدههه احترمي نفسك بقااااا وبيتحكم في اعصابه
رحيم: انتي عارفه مين الخاطرت بحياتها ومفرقتش معاها اذا كانت هترجع البيت او لا كله ده عشان تنقذك عارفه ميين هي غرام اللي انتي بتهنيها في الراحه والجايه وهي عشان محترمه ومتربيه صح مبتردش عليكي مع انها عندها لسان ترد عليكي وتسكتك بس مبتعملش كدا عشان متزعلش حد منها
ساجده بتفاجا: غرام اللي انقذتي؟؟
رحيم: ااه هي وبيسبها وبيقوم يروح ورا ساجده
ساجده كانت قاعده ومتفاجا ان الانسانه اللي مفكرها عدوتها وانها خدت اخوها منها وهتاخد مكانها وهتبقا هي الكل في الكل طلع ظنها غلط وانها خطرت بحياتها عشان تنقذها هي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
رحيم كان رايح الاوضه عشان غرام
آيسل بتطلع قدامه
رحيم: في حاجه يا آيسل
آيسل بخوف: ممكن تيجي اوضتي ثانيه
رحيم: لي في اي
آيسل: في فار في الاوضه وانا هموت من الرعب
رحيم بستغراب: فار؟؟
آيسل: اه والله انا مرعوبه اوييي
رحيم: خلاص اهدي انا جي معاكي
وبيدخلو الاوضه
رحيم: هو فين الفار
آيسل وبتقفل الباب بهدوء: مش عارفه
رحيم وهو بيدور عليه: شوفتي طيب راح من انهي اتجاه
آيسل بتقرب من رحيم
آيسل: لأ مشفتوش
رحيم بشك: امم خلاص انا هروح اشوف حد يجي يشوف الفار ده
آيسل بتمسكو تقربه منها وبتحاوطه بإديها
رحيم: بيبعدها آيسل انتي بتعملي ايي
آيسل: انا لسه بحبك يرحيم عمري ما نسيتك ولا هنساك
رحيم: آيسل انا متجوز دلوقتي ومينفعش ال انتي بتعمليه ده
آيسل: مينفعش ليي ساجده قالتلي انكو متجوزين علي الورق
رحيم: ساجده بتكدب عليكي انا بحب غرام وجوازنا حقيقي
آيسل بعياط: ده انا جيت مخصوص عشانك يرحيم عشان لسه بحبك
رحيم؛ انا مش هعيد و ازيد في الكلام يا آيسل قولتلك انتي متجوز وبحب مراتي
آيسل بتقر*ب منه اكتر وبتبو*سه
غرام بتفتح الباب بتلاقي آيسل ورحيم مقب*لين بعض……..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام رحيم)