روايات

رواية غرام رحيم الفصل الثاني عشر 12 بقلم فرح القصاص

رواية غرام رحيم الفصل الثاني عشر 12 بقلم فرح القصاص

رواية غرام رحيم الجزء الثاني عشر

رواية غرام رحيم البارت الثاني عشر

رواية غرام رحيم الحلقة الثانية عشر

ميار بصدمه: مستحيل لا لا مستحيل انا بتخيل اكيد… آيسل؟؟؟؟؟؟
آيسل بإبتسامه مزدوج بدموع: انتي مش بتتخيلي انا لسه عايشه
ميار بتجري عليها وبتحضنها وهي بتعيط
عمر: مدام ناديه انتي كويسه
ناديه بعياط: آيسل عايشه لسه
عمر ريأكشنات وجهه بتتحول لعدم فهم
آيسل بعياط: كنت فاكره اني مش هشوفكو تاني
ميار وهي مازلت حضنها: انا مش مصدقه انك موجوده قدامي وحضناكي كمان
آيسل: وانا كمان مش مصدقه والله
ناديه بعياط: آيسل حبيبتي
آيسل بتجري عليها وبتبوس ايدها و راسها وبتحضنها
جميله بتقرب من عمر وبتكلمه بصوت منخفض
جميله: تعرف مين دي يعمر وملهم مصدومين كدا وبيقولو لسه عايشه ومش عايشه
عمر: انا اصلا مش فاهم حاجه
ناديه بعياط: قالولي انك.. انك عاملتي حادثه مع سهام و اتوفيته
آيسل:انا فعلا كنت مع ماما في الحادثه بس ماما ال اتوفت وانا دخلت في غيبوبه 5 سنين
ميار بندهاش: 5 سنين طب محدش قالنا حاجه قالولنا ان انتي وخالتو اتوفيته و مفيش اي خبر
آيسل: ابقا احكيلكو بعدين اومال فين ساجده و رحيم … وبتظر لعمر وجميله… مين دول
ميار: طنط جميله مامت غرام وده عمر ابن خالتها
آيسل: غرام مين
ميار: مرات رحيم
آيسل بتفاجا: رحيم اتجوز
ميار: ايوا
آيسل: طب هما فين عايزه اشوف مرات رحيم الاسيوطي شكلها ازاي
ميار: ما هو احنا منعرفش حاجه عنهم
آيسل بعدم فهم: ازاي مش فاهمه
وبيقاطعهم
دخول رحيم وهو شايل ساجده وغرام جنبه
جميله : غرررام بنتي
ميار وناديه وآيسل بينظرو خلفهم
ناديه بصدمه من منظر ساجده وهي ملفوفه بملايه ومغمي عليها
ناديه ويتقوم تجري عليها بلهفه
ناديه: مالها ساجده يرحيم بنتي مالها
ميار بقلق: ساجده كويسه يرحيم
عمر بخوف ولهفه: هي ساجده عامله كدا لي هي بخير صح
جميله بتستغرب تصرف عمر
جميله بتنظر لعمر جامد
عمر بستوعاب: احمم قصدي يعني هي كويسه
رحيم بعدم رد عليهم وبيسيب غرام واقفه علي الباب وبيتجه ناحيه السلم وبيطلع الاوضه بتاعت ساجده وبيتجاهل غرام
ناديه وميار و إيسل بيطلعو ورا رحيم بسرعه
جميله بتحضن غرام
عمر: كنتي فين يغرام… ومال هدومك متق*طعه لي؟
جميله و بيزاد القلق والخوف: اي أثار الضر*ب دي يغرام
غرام كانت واقفه شبه مصدومه ومبتتكلمش
عمر: غرام مبترديش ليي؟… وهو انتي وساجده كنتو سوا
جميله بحده: عمر انت مش شايف حالتها عامله ازاي؟ تقوم تسأل علي البت دي
عمر: انا مكنش قصدي حاجه والله
غرام بدوخ وكانت هتقع
عمر بيسندها وبيدخلها يقعدها
جميله بتغيط وخايفه علي غرام وحالتها
جميله بعياط: الا مفي حد سأل عليها او اهتم بيها ده حتي رحيم تجاهلها ولا اكنها موجوده مع ان بنتي متبهدله عن ساجده انت مش شايف حالتها عامله ازاي والكدمات اللي وجهها
عمر: انا نفسي اعرف اي اللي حصلها ولا مين الكلب ال عمل فيها كدا
غرام: أسلام
جميله: اي
عمر: أسلام اللي هو تبعنا
غرام بتهز رأسها بمعني(ايوا)
عمر: هي… وغرام بتقاطعو
غرام: انا كنت مع ساجده أسلام خطفها و عايز يعت*دي عليها عشان ينتقم مني لان اتجوزت رحيم بس انا…. و قبل ماتكمل كلامها
ناديه بتقاطعها وهي بتز*عق
ناديه بز*عيق: يعنييييي كل اللي حصل لبنتي من وراكييييييي
جميله: مدام ناديه استني تكمل كلامها الاول
ناديه بصوت عالي: استنييييييي ايييييييي وبتكمل بعي انا بنتي معرفش حصلها اي واذا الكلب ده عاملها حاجه وبتز*عق وكل ده بسبب بنتك وش النحس علينا مبلاقهاش يومين داخله البيت حصل كل ده
جميله بعصبيه و زعيق: انا مسمحلكيش تكلمي بنتي بالاسلوب ده وبعدين انتي عميتي مش شايفه حالة البنت اسوء من حالة بنتك
ناديه: والله؟؟ مهو كل اللي حصل ده بسبب بنتك اصلا انا معرفش رحيم اتجنن ولا اي وراح اتجوزها بس اكيد في حاجه اكيد شفق عليها واتجوزها
جميله: انا لحد دلوقتي سكتالك عشان احنا في بيتك غير كدا كان هيبقا في تصرف تاني خالص مكنش هيعحبك
ناديه: كمان بتهدديني وانتي في بيتييي؟؟؟
جميله: انا ولا بهدد ولا بتاع انا محترماكي عشان انتي حمات بنتي
ناديه: انا مش حماتها وميشرفنيش ان اكون حماتها اصلا
جميله: لا انتي زوديها اوييي وانا مش هقدر امسك اعصابي اكتر من كدا
غرام بصريخ: بسسسسسسسسسس… بسس بقاااااااا
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ميار: هو اي الزعيق والصويت اللي تحت ده
رحيم: معرفش انا هنزل اشوف في
ميار: وانا نازله معاك
رحيم: لا خليكي هنا حنب ساجده عشان لو فاقت ولبسيها هدومها
ميار: خلاص ماشي.. رحيم هو انت مش ملاحظ حاجه؟
رحيم: مش وقته يميار وبينزل
ميار: هو متشدد وشكله مرهق فا مخدتش باله انك موجوده
إيسل: م مشكله مخدش باله دلوقتي هياخد باله بعدين المهم…تعالي نعمل زي مقال
ميار: انا بجد قلقانه علي ساجده انا مش فاهمه اي الحصلها اي….. ثانيه غرام انا بجد مخدش بالي منها
آيسل: واي يعني امها وقريبها تحت يهتمه بيها… وبعدين دي اختك اكيد مش هتسيبها عشانها
ميار: آيسل غرام انا معتبرها زيها زي ساجده
آيسل: انتي راحه فين
ميار: اطمن علي غرام
آيسل: طب واللي قالو رحيم
ميار: بعدين بس خليكي جنب ساجده
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ناديه: طب ما البنت هتطلع زي امها معرفش رحيم اتلم عليكو منين انا مشفتش ناس بيئه زيكو
جميله كانت لسه هترد عليها بس غرام بتمسك ايدها
غرام: خلاص مش هتشوفي الناس البيئه دي تاني
ناديه: يااا هكون بجد ارتحت منك ومن مشاكلك
رحيم بعصبيه: هو في اي واي صوت الزعيق والصويت ده
غرام: يلا يماما ويلا يعمر
رحيم: وانتي راحه فين تاني
جميله: انا هاخد بنتي وهنمشي وياريت ورقة طلاق بنتي تجيلها
رحيم بستغراب: طلاق اي؟
جميله: مش بنتي وش النحس وبتاعت مشاكل واحنا ناس بيئه ومش قد المقام و محدش بيطيقها في البيت و حتي انت مهتمش ليها وهي بالوضع ده انا اطمن علي بنتي في البيت ده ازاي مستحيل اسبها دقيقه كمان
ميار: والله مش زي منتي مفكر يطنط انا بحب غرام اويي وبجد بتأسف ليها بس كنت خايفين علي ساجده بس مش اكتر
رحيم: غرام طلاق مش هطلق
غرام بتعب و أرهاق: رحيم انا بجد تعبانه مش قادره اتكلم لو سمحت كفايه لحد هنا… انا مش هنكر انت معملتش معايا حاجه ومشفتش منك غير كل خير بس احنا كنا متفق…. ورحيم بيقاطعها
رحيم: يعني شايفه كدا
غرام: لو شايفه غير كدا مكنتش قولت كدا
جميله: يلا يغرام وبتمسك ايدها وبيمشو
رحيم بيمشي عند غرام وبيشدها من ايدها وبيق*بلها قدام الكل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام رحيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى