روايات

رواية غرام رحيم الفصل التاسع 9 بقلم فرح القصاص

رواية غرام رحيم الفصل التاسع 9 بقلم فرح القصاص

رواية غرام رحيم الجزء التاسع

رواية غرام رحيم البارت التاسع

رواية غرام رحيم الحلقة التاسعة

غرام بصدمه وبصوت عالي: ررررحيييم فيي حاجه علي ضهررك
رحيم: حاجه زي اي؟
غرام بخوف : تعبان يرحيم تعبان اسود
رحيم بقلق: تعبان
رحيم: بس انا مش حاسس بحاجه بتمشي عليا
غرام : بس هو لي سابت مش بيمشي
رحيم بإطمنان: غرام ده مش تعبان
غرام بستغراب: اومال اي…. ثانيه واحده وبتقر”ب منه وبتضع ايدها علي ضهره
غرام بندهاش: انت عامل وشم؟؟؟
رحيم: ايوا وشم اهدي ومتخافيش
غرام بصوت منخفض: ياريته كان تعبان مش وشم
رحيم بيسمعها: انا عارف انه حرام بس اما عملته كنت شاب طايش ولمه كبرت و وعيت ندمت
غرام: وانت لمه كنت صغير مكنتش عارف انه حرام وان ربنا لعن الواشم والموشوم؟
رحيم: كنت عارف
غرام: و رغم كدا عملت!!
رحيم بيتهرب وبيتعصب: انتي اخرتيني عن شغلي انهارده…وبتحذير وبعدين انتي متدخليش في اي حاجه تخصني مش عشان ساعدك وبتكلم معاكي بحترام يبقا تفكري نفسك مراتي بجد ده مجرد اتفاق وبس مفهوم وبيزقها بكتفه وبيدخل ياخد شاور
غرام وبتكلم نفسها: انت مالك هو اللي هيتحاسب مش انتي وبعدين انا اضايقت ليي يعني انا مجرد مراته علي الورق زي مقال… وانا م هدخل في حاجه تاني متخصنيش
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ميار وبتقبل خدها: صباح الخير يماما
ناديه: صباح النور يقلب ماما.. رايحه المستشفى
ميار: اه عندي عمليه انهارده ادعيلي المريضه تقوم بخير
ناديه: ان شاءلله يحبيبتي والعمليه تنجح
ميار: يارب… ساجده راحت الجامعه
ناديه: ايوا…وياسر راح المحكمه عنده قاضيه انهارده ربنا معاه
ميار: يارب…. وبيقاطعهم صوت رحيم
رحيم: صباح الخير
ميار وناديه في نفس الحظه: صباح النور
رحيم: ميار عايزك تطلعي لغرام وهتعرفي طلعتك لي
ناديه: ميار عندها عمليه مش فاضيه لتفهات مراتك
رحيم بتنهيد وبينظر لميار: ميار سمعتيني
ميار: مفيش مشكله يماما لسه شويه ع العمليه انا هطلع اشوفها علي طول وبعدين البنت لسه جايه امبارح اكيد محتاجه مساعده.
رحيم بإبتسامة: ياريت كل اللي في البيت يكونه زيك يميار والله
ميار وبتقرب منه وبتوشوشه: اقولك علي حاجه شكلي هكون انا وغرام صحاب
رحيم بيبتسم: معنديش شك… المهم انا رايح علي الشركه محتاجه حاجه يماما
ناديه: لا يحبيبي عايزه سلامتك
رحيم: وانتي يميار
ميار: تؤ تؤ
رحيم: تمام……بدررريه
بدريه: نعم يبا
رحيم: اي حاجه تطلبها غرام اي حاجه بدون استثناء تعملهلها وتقولي لكل البيشتغلو معاكي مفهوم
بدريه: حاضر يبا
رحيم: يلا روحي علي شغلك انتي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ف الكافيه
عمر بإبتسامة: عامله اي يساجده
ساجده: انا تمام وانت
عمر: الحمدلله بخير… المهم اي الموضوع اللي كنتي عايزاني في؟
ساجده بتفكير: اه الموضوع تصدق راح عن بالي نسيت كنت عايزه اي
عمر: امممم..تمام خلاص انا همشي
ساجده وبتمسك ايدو
ساجده : طب متخليك قاعد معايا شويه
عمر بيبتسم بحب: تمام هعقد بس مش هطول عشان ورايا مشوار مهم
ساجده بفضول: مشوار اي؟
عمر: هاجي عندكو انهارده
ساجده بتشيل ايدها من علي ايدو
ساجده بتوتر: ه.. هتجي عندنا؟؟
عمر؛ اه وبيضحك مالك اتوترتي كدا لي
ساجده: هتوتر لي يعني.. وبعدين جي عندنا تعمل اي؟
عمر: عشان غرام
ساجده بتستغراب: انت تعرف غرام منين
عمر: غرام بتكون بنت خالتي
ساجده بتفاجأ: ايييي
عمر: انتي متعرفيش
ساجده بتتعصب وبتقوم تمشي منغير متقول ولا كلمه
عمر بيقوم وراها : ساجده استني يا ساجده
ساجده بتركب عربيتها وبتمشي
عمر بستغراب: دي مالها دي!!!؟
~~~~~~~~~~~~~~~~~~في غرفه رحيم
الباب كان بيخبط
غرام: ادخل
ميار: غرام رحيم قال انك…..وبتشوفها وبتفضل تضحك
غرام: وانتي كمان ياميار
ميار بضحك: انا عرفت رحيم طلعني لي
غرام: طب هنزل كدا ازاي وكل ما حد يشوفني هيضحك عليا
ميار: متقلقيش هجبلك حاجه تلبسيها دلوقتي لحد متجيبي لي هدوم
غرام بإبتسامة: بجد شكرا اوي
ميار: لا انتي زي اختي يغرام متخافيش انا مش ساجده
غرام: انا مش عارفه مش طيقاني لي بجد
ميار: بصي هي ساجده طفوليه شويه وكانت مدلعه من كله في البيت من ماما وبابا الله يرحمه ومن رحيم فا هي بتحب كل حاجه علي مزاجها بس مع الوقت هتتعود عليكي و هتتقبلك
غرام: مستبعدها بس مش حاجه مستحيله
ميار: بظبط.. المهم تعالي معايا يلا اجبلك حاجه تلبسيها بدل اللي انتي لبساه ده وبتضحك
غرام: لا والله كدا كتير يجماعه في اي لبس عادي زي اي لبس
ميار: انتي لو شوفتي نفسك هتفهمي بنضحك ليه
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ساجده بتدخل البيت وهي متعصبه
ناديه: مالك ياساجده
ساجده بعصبيه: عمر طلع ابن خالتها يماما
ناديه بعدم فهم: عمر مين وابن خالة مين انا مش فاهمه حاجه
ساجده: وقال اي شايف نفسه علي الجامعه كلها وهو طلع ابن خالة المتشرده دي
ناديه: ساجده ممكن تهدي وتفهميني بظبط قصدك اي
ساجده: اوف انا مش فايقه افهمك حاجه دلوقتي بجد انا هطلع اوضتي اغير وهخرج مع صحابي
ناديه: مالها البت دي وعمر مين اللي كانت بتتكلم عليه ده
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
جابر: انت رايح فين؟
أسلام: انا سمعت ان اخت رحيم بتسهر في night club و هو ميعرفش
جابر: ايوا وانت مستفاد اي من المعلومه دي
أسلام بشر: مستفاد كتير اويي
جابر: ازاي؟
أسلام: قوم البس وتعالي هتشوف بعينك
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
انجي: اي يشباب ساجده جت
ساجده: هاي
چيهان: مجتيش امبارح لي ياساجده
ساجده: بعدين ابقا اقولكو مزاجي دلوقتي متعكر بجد
أمير: هاي ساجده عامله اي
ساجده: زي منتا شايف
أمير: شكلك مضايقه انهارده
ساجده: اممم
أمير: تيجي ترقصي يمكن مزاجك يتعدل
ساجده: تؤ مش عايزه
يوسف: روح انت يا أمير
أمير: اوكي باي
يوسف: مالك ياساجده
ساجده: مفيش يا يوسف وبعدين انت ليك عين تيجي وتكلمني ازاي بعد اللي حصل؟
يوسف: منا جاي عشان اعتزر منك
ساجده: امم وانا مزاجي مش رايق ومش حابه اسمع ولا اعتزار ولا غيرو وياريت لو تسبني لوحدي
يوسف: تمام ياساجده بس خليكي فاكرها
ساجده بتنهيده: امم ماشي
چيهان: تشربي حاجه تروقي
ساجده: اوكي
چيهان: تمام اتفضلي… وفكي بقا ها
ساجده بإبتسامة: تمام وبتشرب
أسلام: شايف اللي هناك دي
جابر: اه
أسلام: هي دي اخته
جابر: طب منا مش فاهم هتعوز اي من اخته
أسلام: بص واتفرج
أسلام: عملتي زي مقولتك
_اه
أسلام بشر: برافو عليكي خدي ده حسابك
_تمام انا همشي
جابر: انت هتعمل اي أسلام لحد دلوقتي انا مش فاهم حاجه
أسلام بيبتسم وبيخبط علي كتفه متستعجلش هتشوف
ساجده كانت مش في واعيها و دايخه وكانت هتقع
وأسلام بيلحقها
أسلام: انتي كويسه
ساجده بدون وعي: ا.. اهه
أسلام: طب اساعدك تروحي بيتك
ساجده بيغمي عليها
أسلام: يااا.. انتي كويسه
مبتردش عليه
أسلام بيضحك بشر وبيشلها وبيركب عربيته وبيمشي
~~~~~~~~~~~~~~~~~
أسلام بيدخل البيت وبيدخل الاوضه وبيحطها علي السرير
أسلام بشر وحقد: اخد مني غرام وشغلي يرحيم وانا هاخد منك شرفك و راسك اللي انت رافعها هتبقا في الارض وبيضحك بشر
وبيقر*ب من ساجده وبيف*ك شعر*ها و بيفتح سوست*يت الفستان بتاعها وبيعل*علها الفستان وبينظر لجس*مها بتشو*ق وبيبلع ريقه
وبيقر*ب منها اويي وبيحسس علي وجهها وبيبعد خصلات شعرها وبيبو*سها و………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام رحيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى