رواية غرام الصقر الفصل السادس 6 بقلم خولة
رواية غرام الصقر الجزء السادس
رواية غرام الصقر البارت السادس
رواية غرام الصقر الحلقة السادسة
صقر:حور إعملي زي ما بقولك إرجعي ورى
حور:حاضر
رجعت ورى ووطت زي ما قالها
حور بخوف:هو في إيه يا صقر
صقر بتحذير: ما تخافيش تمام إنتي لو يحصل إلي يحصل ما
تقوميش فاهمة
حور:حاضر
زود السرعة وبص على المراية شاف العربيات السودة لسة
وراهم وبيزودوا سرعتهم
حور عيطت:صقر أنا خايفة
صقر: حور إهدي تمام
حور بخوف:صقر أنا عايزة أقولك سمعتك بتتكلم في
المستشفى أنا كمان بحبك يا صقر
صقر كان حيطير من الفرح: حور
حور بخوف: لو مت دلوقتي إحمي زين يا صقر
صقر: إهدي يا حور مش حنموت يا حبيبتي أنا معاك
فجأة سيارة قربت منهم اوي إبتدوا يضربو نار
حور صرخت: صقررررررر صقررر
سحب سلاحو وضرب من الشباك وجات في راس إلي بيسوق
صقر:ما تخافيش السيارة هيكلها ما بيدخلش فيه رصاص
ساق بسرعة أكبر
طلع إيدوا وضرب على إلي وراهم بس إتصاب
حور حتججن من الرعب:صقررررر صقررر إنت كويس
صقر:حور انا كويس إهدي د خدش بس
كانت بتترعش و حاطة إيدها على وذنها
بصعوبة عرف يضيعهم وساق للفيلا وصل ونزل راح لعند حور
فتح الباب إلي ورى لقاها منكمشة على نفسها وبتترعش
صقر: حور إنتي كويس
بصتلوا و عيطت
صقر: إهدي يا روحي
حضنتوا ومسكت فيه جامد
حور: إحنا ما متناش
حضنها
صقر: لا عايشين يا حوري
بعدها ومسح دموعها
حور بخوف: إيدك
صقر: خدش بس يا حور والله أحمم نرجع لموضوعنا بقى
نتجوز إمتى بقى
إفتكرت إنها لسة معترفالو بحبها و قلب لونها أحمر ضحك
عليها
حور بغيض: صقر
مدلها صقر إيدو: طيب يالا ندخل بقى
مسكتها حور: يالا
دخلوا البيت
أمل: إنتوا جيتو
صقر: آه يا ماما
أمل: أنا العشا جهز غيروا وتعالوا
طلعوا فوق كان حيدخل الغرفة بتاعتوا بس مسكت إيدو
حور:تعال الاول ننضفلك الجرح
صقر: يا حور
حور: أشش أسكت خالص تعال
سحبتوا وخلتوا يقعد على الكنبة دخلت أوضتها جابت علبة
الاسعافات ورجعت قعدت جنبوا قلع الجاكيت ورفع
التيشريت
حور بصدمة: هو ده خدش
صقر بإستغراب: آه
حور: ده عميق خدش إيه بس إنت مش بتتوجع إزاي
نضفت الجرح و قطبتوا وغطت عليه
صقر بحب: شكرا يا روحي
حور:أحممم العفو يالا باي
ركضت لأوضتها وقفلت الباب واترمت على السرير ونزلت
دموعها
حور: واحشتني يا بابا كان نفسي تتعرف على صقر كان نفسي
جدا تكون اول واحد أقولو إنتي حبيت لأول مرة فحياتي
وحتجوز إلي بحبوا
صقر دخل أوضتوا وكان بيبتسم وسمع دق على الباب
صقر:إتفضل
دخلت أمل
صقر: ماما في حاجة
أمل: عايزة أكلمك يا صقر
صقر:إتفضلي يا ماما
قعدت
أمل: صقر أنت بتحب حور
صقر إتحرج: أحممم آه
إبتسمت: كنت عارفة ربنا يوفقكم يا حبيبي أنت مش حتلاقي
زيها أنا حبيتها بجد من أول ما شفتها
صقر: حستنى أخوها ييجي وتهدى الامور واطلبها منو
أمل: تمام يا حبيبي بس هي حصلها إيه
صقر بحزن: مات أبوها قتلوه
ضربت صدرها: يا ساتر طيب هي كويسة دلوقتي
صقر: بتحاول تبين كويسة بس أنا عارف إنها بتتوجع جامد
أمل بحزن: يا حبيبتي البنت دي ما شافتش يوم حلو منهم لله
طيب يا حبيبي غير إنت وإنزل وانا حدخل أطمن عليها
صقر باس إيديها: طيب يا ماما ربنا يخليكي لينا
خرجت وراحت عند حور دقت الباب مسحت دموعها
حور: إتفضل
دخلت أمل
حور:أهلا يا طنط
أمل: إزيك يا حبيبتي
حور: كويسة الحمد لله
قعدت وسحبتها تقعد
أمل: حبيبتي إنتي تقدري تحزني ده مش عيب ولا حرام يا
حور كلنا فقدنا عزيز عليها ومش بنتقبل إننا فقدناه بس ده
حكم ربنا واحنا لازم نصبر
عيطت حور: أنا ما شفتوش خالص مكنتش جنبوا
حضنتها أمل: يا روحي إتكلمي ما ترميش جواكي
حور زاد صوت بكاها: هو مش موجود دلوقتي انا بقيت من
غير أب هو واحشني جدا يا طنط واحشني أوي
حسست على شعرها بحنان: هو عند إلي أحسن مننا كلنا يا
روحي
عند صقر غير وجا ينزل رن تيليفونو
صقر: ألو
الشخص: إيه يا صقر عجبتك الهدية
صقر صرخ: مروان يا حيوان
مروان: تؤ تؤ مش بحبك وأنت شرس يا صقر إيه لقيت بنت
مزة وخذتها جنبك متعصب من إيه
صقر: وأنت مال أهلك
مروان: أممم دلوقتي حالا في حادث حيحصل حادث كبير
أوي عارف مين حيموت
صقر زعق: حجيبك يا مروان الكلب
مروان: تؤ تؤ أعصابك يا وحش مش لما تعرف مين حيموت
المرة دي أما أسبيك تودع أخو المزة إلي معاك
قفل الخط
صقر: ألو ألو
إتصل بأحمد
صقر: حدد موقع المكالمة إلي وصلتني دلوقتي حالا
قفل واتصل بزين
صقر: ألو زين
زين بقلق: في إيه يا صقر حور حصلها حاجة
صقر: مش وقتوا إنت فين
زين: راجع البيت دلوقتي فالعربية
صقر: إنزل وسيب السيارة أنت فخطر و حتلاقي واحد من
الرجالة هناك
وفجأة سمع صوت عالي جدا
صقر صرخ: ألووووو زين زين
قفل واتصل برجالتو
صقر: زييين حصلوا حاجة
&: لا هو نط من السيارة
إتنفس صقر براحة: طيب من هناك على المطار على طول
فاهم لو حصلوا حاجة ما أشوفش وشك ثاني
قفل الخط و إتصل على أحمد ثاني
عند زين
أول ما قالو صقر بص لقى شاحنة جاية ناحيتوا فتح باب
العربية ونط ضربت العربية و لفت بسرعة
زين: آه ه ه
: حضرتك كويس
زين: آه كويس كسر فإيدي بس
سندوا عشان يوقف
: صقر باشا قالنا ناخذك للمطار على طول
زين: تمام يالا
ركب معاه العربيةوإتجهوا للمطار
صقر: ها لقيت حاجة يا أحمد
أحمد: …
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام الصقر)