روايات

رواية غرام الصقر الفصل الرابع 4 بقلم خولة

رواية غرام الصقر الفصل الرابع 4 بقلم خولة

رواية غرام الصقر الجزء الرابع

رواية غرام الصقر البارت الرابع

رواية غرام الصقر
رواية غرام الصقر

رواية غرام الصقر الحلقة الرابعة

رهف صرخت برعب:صقررررر دم في دم
داخ جواد جرى عليه صقر وأبوه ومسكوه
صقر بخوف:جواد جواد فوق
حسن بزعيق:أخوك مالو يا صقر
رهف برعب:جواد حبيبي مالو يا صقر مش بيرد ليه
جريوا حور و أمل وإنصدموا
أمل ضربت صدرها:جواد جواد إبني
صقر كان مصدوم جريت عليه حور
حور هزتو:صقر صقر فوق بالله عليك إرفعوا عشان أعاينو
فاق صقر من الصدمة و رفعوه حطوه على الكنبة وبعدولها
رفعت حور التيشريت وكان في دم كثير من الجرح
شهقت أمل:يا حبيبي يا إبني
حور:صقر جيبلي عدة الاسعافات حتلاقيها جنب شنطتي
جرى صقر بسرعة
حور:طنط أمل جيبيلي مية سخنة و وحاجة أنظف بيها الدم
راحت أمل بسرعة رهف كانت واقفة ومصدومة وساندة على
أبوها
رجع صقر وعطاها العدة علقتلو محلول وعطتو لصقر يمسكو
جابتلها أمل المية نظفت الدم و بعدين عقمت الجرح وقطبتو
ولكن عليه
حور ضربت على وشو :جواد سامعني جواد
حرك رموشو وبلش يفتح
فرحت حور:الحمد لله إنت كويس
هز راسو بتعب
أمل ببكاء:الحمد لله الحمد لله
حور:جيبو حاجة ياكلها لازم يعوض الدم إلي خسروا
أمل:فورا حجيب
راحت تجيبلوا أكل بصت حور لصقر كان ساكت بشكل خوفها
وقفت وراحت عليه
حور:صقر إنت كويس
بصلها كان واضح الخوف فعينيه
حور:جواد كويس والله الجرح إلتهب شوية و تفكت القطب
صقر فضل ساكت
جواد بتعب:صقر أنا كويس ما تقلقش
صقر:أنا آسف يا جواد عشان أهمالي ليك أنا آسف جدا
جواد: ما تقولش كدة يا صقر
خرج برة فلحقتوا حور
صقر:ده بسببي أنا إلي بعتتو يلحقوا كان لازم ألحقوا أنا
حور:بص يا صقر ده مش بسبب حد ده ربنا كتبه ومش بإيدك
فما تقولش الكلام ده عشان إنت بتعترض على حكم ربنا
و هو كويس الحمد لله يبقى أحمد ربنا يا صقر مش تقول
بسببي
بصلها صقر بإمتنان:الحمد لله شكرا عشان إلي عملتيه بجد
حور:إنتو إهتموا بيه الفترة دي هو حيبقى كويس ويخف
بسرعة ومتشكرنيش يا صقر ده واجبي
صقر:تمام يالا ندخل بقى
دخلوا مع بعض وهو إرتاح جدا
رهف:كل يا جواد والنبي
جواد:والله حنفجر يا بنتي لو كلت أكثر من كده
رهف:بس لازم تاكل عشان تخف بسرعة
حور:عندها حق يا جواد كل إنت ما اكلتش حاجة النهاردة
إنتبهت لها رهف
رهف:إيه ده مين القمر دي
إبتسمتلهاحور:أنا حور
رهف: الله إسمك حلو أوي وانا رهف
صقر:حور حتبقى معانا فترة لحد ما ييجي أخوها وابوها من
إيطاليا
رهف نطت بطفولة :الله حلو أوي حتبقى عندي صاحبة
جديدة
ضحكوا عليها
صقر:جواد أنا حكلم اللوى وناخذلك فترة راحة
جواد:تمام
حور:إنت حاس بأي وجع يا جواد
جواد:لا الحمد لله شكرا ليكي يا حور
حور:ده واجبي
أمل:يالا يا حبايبي عشان الاكل جهز
راحوا كلهم ياكل وفجأة رن تيليفون حور شافت رقم زين
وفرحت جدا
حور:عن إذنكم
زين:حبيبتي عاملة إيه
حور:كويسة يا حبيبي واحشيني جدا
زين:وإنتي يا روحي
حور:مالو صوتك يا زين
زين:وحشتيني عشان كده
حور ببكاء:زين إنتو حتيجو إمتى وحشتوني جدا
زين:ما تبكيش يا روحي
حور : تعالو بسرعة يا زين
زين:تمام يا روحي والله حنيجي بأسرع وقت
حور:طيب يا حبيبي خذو بالكم من نفسكم
زين:وأنت كمان يا حور متبعديش عن صقر أبدا عشان أبقى
مطمن ممكن تديه التلفون يا روحي
حور:طيب
رجعت عندهم
حور:صقر ممكن ثانية زين عاوز يكلمك
صقر:هاتي التلفون
إدتهولوا
صقر:أهلا يا زين إزيك
زين:مش كويس يا صقر
صقر:لحظة يا زين
طلع بعيد عن حور
صقر:في إيه حصل حاجة
زين بحزن:بابا
صقر:حصل إيه
زين باين من صوتو انو معيط :قتلوه
إتصدم جدا:إيييه إزاي
زين:دخلوا الفيلا بالليل لما قمنا الصبح لقيناه ميت
صقر:إنت قلت لحور
زين:لا ما قدرتش قلبي وجعني عليها لو عرفت حتتجنن
صقر:زين إنت لازم تيجي بسرعة أترك كل حاجة وتعال إنت
فخطر
زين:صقر بالله عليك خذ بالك من حور ولو حصلي حاجة
صقر قاطعوا:مش حيحصلك حاجة تمام يا زين ما تفكرش
في ده خالص
زين:حاول ما تبينش حاجة لحور تمام
صقر:تمام ما تقلقش خذ بالك من نفسك
زين:طيب باي
قفل ودخل ثاني
حور:صقر هو زين قالك حاجة
صقر:لا ولا حاجة قالي آخذ بالي منك
حور:أنا مش مرتاحة صوتو ما كانش كويس
صقر توتر: يمكن عشان وحشتيه
حور بشك:يمكن
أمل:ما تقلقيش يا بنتي كلي إنتي بس كل حاجة حتبقى
كويسة
حور: إن شاء الله يا طنط
كملوا أكل وبعدها خرجوا يقعدوا فالجنينة كانو بيتكلموا
ويضحكو
حور بضحك:الله يا صقر إنت كنت شقي جدا
أمل:جواد الغلبان كان كل يوم يتعاقب بدالو ههههه
صقر:و الله هو إلي غبي ومش بيدافع عن نفسوا وبيتعاقب
وهو ساكت
ضحكوا عليه
صقر:هي رهف فين
أمل:قاعد جنب جواد مش راضية تقوم
صقر:حبيبتي والله هي خافت جدا
حور:آه هي إترعبت
عند رهف كانت نايمة جنب جواد فتح لقاها نايمة جنبوا
جواد:رهف حبيبتي
إتخضت:فيك إيه بتوجعك حاجة
جواد: إهدي يا روحي أنا كويس روحي نامي يا حبيبتي
فاوضتك
رهف: مش عايزة أسيبك
جواد:طيب نامي يا روحي
رجعت نامت جنبوا
كانت حور قاعدة ورن تلفونها بصت لقت رسالة وصلتها
فتحتها
حور صرخت:لااااااااااااااا
ووقعت أغمي عليها
جرى صقر: حووووور
أمل: حووور
حملها صقر و دخل بسرعة
صقر:إتصلي بالاسعاف يا ماما
جرت وإتصلت
خدوها على المستشفى ودخلوها غرفة المعاينة وفضلوا
مستنين بعد فترة طلعت الدكتورة
صقر بخوف:هي كويسة
الدكتورة:مش حنقدر نعرف غير لما تفوق
صقر:إتصرفي إعملي أي حاجة فوقها
الدكتورة: إحنا عملنا إلي علينا هيا حتفوق بعد فترة
صقر:طيب هي مالها
الدكتورة: حصلتها صدمة
صقر:ممكن ندخل
أمل:آه يا دكتورة ممكن ندخل عندها
الدكتورة:واحد بس يدخل
صقر:حدخل أنا
الدكتورة:بصفتك إيه إنت قريبها
صقر من غير تفكير: خطيبها
بصتلوا أمل بصدمة
الدكتورة: تمام تقدر تدخل
دخل بسرعة
لقاها متسطحة ووشها باهت ومعلقينلها محلول قعد جنبها
صقر بحزن:يا ترى حصلك إيه يا حوري
حرك إيدوا على شعرها بحنان
صقر:فوقي بسرعة ما تخوفنيش أكثر من كده

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى