رواية غرام الصقر الفصل الأول 1 بقلم خولة
رواية غرام الصقر الفصل الأول
رواية غرام الصقر الفصل الأول
رواية غرام الصقر الحلقة الأولى
…….في إيطاليا…..
صقر: أحمد أنت سامعني
أحمد:سامعك سامعك
صقر:حد كشفك
أحمد:لا محدش كشفني الحالة هادية وشكلهم بيتفقوا على
تسليم السلاح
صقر:إحنا حندخل أنا وجواد وعلي وأنت راقبلنا من عندك
أحمد:تمام
صقر:عددهم كبير
أحمد:لا شكلهم مش عايزين يلفتوا نظر
صقر بشر:تمام يا أحمد
تسللوا من ورا المخزن
صقر: إحنا حندخل دخلة وحدة ناخذ روحهم ونطلع تمام يا
وحوش
جواد:يا الله بينا
علي:تمام يا وحش
طبوا عليهم ونزلوا فيهم ضرب نار
علي:خف يا وحش دأنت بتقتل ثلاثة فثانية
صقر:صحصح أنت بس
جواد:مروان بيهرب
صقر:جيبوا يا جواد ماترجعش من غيروا
جواد:حاضر أمن الطريق يا أحمد
أحمد:روح أنت بس يا وحش
صقر:عليييي
وضرب عليه نار
علي:الله خوفتني يا شيخ
صقر:صحصح أنت بس لو مش عايز حد يفجر دماغك
علي:متشكرين يا عم صقر
صقر:أحمد باقي كام
أحمد:إثنين ثلاثة ونخلص عليهم
صقر:طب إلحق أنت وعلي جواد وأنا حنظف الباقي
أحمد:تمام
قتل إثنين وبقى واحد
صقر:يلعن حظي يا شيخ هو وقتك
طلع سكينة وراح من وراه وخلص عليه
صقر:سلملي علي هناك
رجع جواد وهو ساند على علي وأحمد
صقر:فين مروان يا إبني
جواد:خذوه فمروحية
مسك قميص جواد بغضب:نعمممم ياروح خالتك
جواد:هما رمو عليه سلم وهو زي القرد طلع عليه ولما
اتضربت نار ملحقتش
صقر:ده حتت فار بالوعات غفلكم وهرب
جواد:آسف والله
رجع شعروا ورى:تمام إقعد إنت هنا حنشوف الباقي إحنا
جواد:طيب
صقر:علي وأحمد يلا ندور على شحنة السلاح حاطينها فين
علي وأحمد:حاضر
صقر:إنتو سامعيين
علي:إيه الصوت ده
أحمد:ده من المكان المقفول ده
صقر:إكسروا الباب أكسروه بسرعة
كسروا الباب
صقر:يخربيتك إيه ده
كان في ناس كثير مبين عليهم الخوف لما كسروا الباب
علي:دول ناس دول بني آدمين يا صقر الشحنة مش سلاح
صقر: يخربيت وساختك يا مروان
أحمد:طب نعمل إيه دول مصريين ولا إيطاليين جرب كلمهم
مصري يا صقر
صقر:ماتخافوش إنتو مصريين
راجل كبير فالسن:أيوة يا إبني
صقر:إيه إلي جابكم هنا يا أبويا
الراجل:والله نصب علينا الأستاذ مروان
صقر:إنتا حتقول دحيوان
الراجل:بالله عليك يا إبني تلحق البنت جوا
صقر:مالها
الراجل:هيا متصاوبة ومحدش رضي يساعدها ويجيب دكتور
صقر:طب هيا فين
الراجل :تعال معايا يا إبني
لحقوه كلهم
أحمد:يخربيتك يا مروان جايب مصر كلها هنا
علي:أه والله
كانت بنت مرمية على الأرض وحاطة راسها بحضن ست
صقر وهو يخبط على وشها: يا آنسة إنتي كويسة
الست:لا يا إبني حالها مش كويس أبدا دي مولعة
صقر: حصلها إيه
الراجل بحزن:عذبوها يا إبني عذبوها أوي
لاحظ جسمها عليه كدمات كثير وآثار حرق
صقر بغضب:الله يلعنك يا مروان الكلب وربنا حجيبك جيب
السيارة يا أحمد حاخذها عالمستشفى وأنتو كملو هنا وخذوا
الناس دي للسفارة وحتكلم مع اللوى يرجعهم مصر
أحمد:تمام
خلع الجاكيت بتاعتو وحطو عليها وشالها
صقر:ما تخافوش الرجالة هنا حيروحوكم كلكم مصر
الراجل:ربنا يخليك يا إبني
خرج وهو شايلها
صقر:علي إسند جواد وجيبوا ورايا
علي:حاضر
أخذها السيارة وحطها وبعدين بص عليها
صقر:يا ترى عملوا فيكي كده ليه
بعد شعرها عن وشها وعدلها
ركب جواد قدام مع صقر وراحوا على المستشفى
جواد:صقر أنت زعلان مني عشان ضيعت مروان
صقر:لا يا جواد مش زعلان
جواد:طب مش بتكلمني ليه
صقر:لا ما تاخذش فبالك إنت متصاب فمكان ثاني غير رجلك
جواد:كتفي
صقر:إتحمل حنوصل المستشفى
جواد:مين البنت
صقر:بنت كانوا بيعذبوا فيها
جواد بإستغراب:ويعذبوها ليه إن شاء الله
صقر:علمي علمك يا جواد بس الحكاية غريبة جدا البنت دي
مش أي حد هما مستقصدين ياخذوها ويعذبوها
جواد:إستنا لما تصحى وتقولنا كل حاجة
وصلوا المستشفى نزل وطلب الممرضات دخلوها المستشفى
بسرعة
الطبيب:حووووور
صقر:هل تعرفها
الطبيب:إنها أختي
صقر:أختك
الطبيب:كنا نبحث عنها كثيرا إختطفت خذوها لغرفة المعاينة
للطبيبة ستيلا
الممرضة:حسنا
لف صقر لجواد:مش قلتلك مستقصدينها
الطبيب:إنت مصري
لف عليه صقر:أه قوات خاصة وأنت
الطبيب:أبويا مصري وأمي إيطالية
صقر:ممكن أسأل خطفوها ليه
الطبيب:تصحى الأول ححكيلك كل حاجة
و راح لعندها
سند صقر جواد وأخذوا لعند الدكتور حس بيه داخ
صقر:أنت كويس ياجواد
جواد:آه كويس
قرب الطبيب وخلاه يتسطح
ودخلوه العملية
صقر:يا رب
قعد يستنى وبعد ساعتين طلع الدكتور
الطبيب:قدرة تحمله غير عادية هو الآن بخير
صقر:شكرا لك
راح الطبيب وطلعوا جواد
قرب منو وحس بالذنب جامد عشان عاقبوا بالطريقة دي
دخلوه الغرفة وقعد جنبوا
صقر:جواد حبيبي أنت كويس
جواد:أه كويس
صقر:حنروح البيت بكرة
جواد: طيب
صقر:ماما اتصلت كثير
جواد:طيب
صقر:جواد مالك أنا والله ما كانش قصدي بس أنا بالشغل
مش بعرف أبويا وأمي
ضحك جواد:عارف يا خويا
صقر:أيوة كدة طب خلصانين
جواد:خلصانين
صقر: أتصلك على أمي تكلمها عشان كلمتها وهي كانت قلقانة
لما ما عرفتش تكلمك
جواد:طيب
إتصل وعطاه التلفون
جواد:ألو إزيك يا أمي
إسراء:كويسة يا روحي أنت وأخوك عاملين إيه أنتو كويسين
صح
جواد:أه طبعا وبابا إزيو
إسراء:زي ما هو يا خويا عامل مش بيكلمني
ضحك جواد وحس بوجع:آاااااااااا
إسراء بفزع: ماااالك في إيه يا حبيبي
جواد يكذب:لا بس حيونة علي زي العادة
إسراء:سيييب إبني يا زفت علااااوييي
جواد:هههه هو كدة مجنون
إسراء:طب أخليك ترتاح يا روحي لسة مخلصين المهمة
جواد:طب سلام يا أمي
عند صقر خرج وراح للأوضة لي حاطينها فيها
صقر:يا دكتور هي كويسة
الدكتور:إسمي زين و هيا كويسة الحمد لله
صقر:طيب مش قلتلي ححكيلك
زين:طبعا تفضل لمكتبي
دخلوا المكتب وقعدوا
زين: ححكيلك على كل حاجة بابا بيملك المستشفى دي
والعصابة الإيطالية طلبت يدخل معاها فتجارة الأعضاء
تعاون يعني بس بابا كان رافض تمام وبلغ البوليس فخطفوا
حور عشان يضغطوا عليه بعتوا لينا فيديوات وهوما
بيعذبوها وعطونا 24 ساعة وإلا حيقتلوها ويبيعوا أعضائها
صقر: مش المافيا الإيطالية في أعضاء فيها من مصر
زين بخوف:أنا والله ما عارف أعمل إيه بابا جاتلو أزمة قلبية
ودخل غيبوبة وحور جسمها كلوا متكسر وحيرجعوا يأذوها
ثاني مش حيسيبوها
صقر:أقولك على حل سيب أختك آخذها معايا مصر
زين بغضب:أسيبلك أختي إزاي
صقر:هدي يا وحش في إيه أنا حاخذها بيت العيلة مع ماما
وأختي
زين:طيب وأنت حتعرف تحميها
صقر:بتهزر صح دأنا صقر يا إبني
زين:طيب أنا حصفي شغلي هنا حنقل كل حاجة مصر
وألحقكم
صقر:وأختك فالحفظ والصون هيا فاقت
زين بحزن:لسة
صقر:ربنا ورحمتوا بقى
زين:الي كان معاك إزيوا
صقر:ده أخويا وهو كويس الحمد لله
زين:طيب حتروحوا مصر إمتى
صقر: بكرة
زين:طيب أنتو حتروحوا تباتوا فالفيلا بتاعتي
صقر:لا مش ممكن
زين:مش ممكن إيه بس أنتو حتباتوا عندي خلص الكلام
صقر:تمام
زين: شكراً مش حنسهالك الوقفة دي
فجأة كان في صوت تكسير وصراخ حور
زين:حووووور
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام الصقر)