روايات

رواية غرام الادهم الفصل الأول 1 بقلم جميلة حسن

رواية غرام الادهم الفصل الأول 1 بقلم جميلة حسن

رواية غرام الادهم الجزء الأول

رواية غرام الادهم البارت الأول

رواية غرام الادهم
رواية غرام الادهم

رواية غرام الادهم الحلقة الأولى

ادهم محمد الزيات يبلغ من العمر 29 عاما زير نساء حاد الطباع وقاسي القلب وسيم جدا قمحي البشره ولديه غمازات وشعره اسود ناعم غزيز وعيون زيتونى غني جدا ولديه شركات عديده داخل مصر وخارجها

انجي الزياات جميله جدا ولكنها مغروره 22

محمد الزيات والد ادهم 60عاما طيب القلب ويحب عائلته كثيرا

ثريا والده ادهم48عاما مغروره ايضا ولا تحب سوي نفسها وتهتم بالمظاهر

الجد الزيات

يبلغ من العمر 80 قاسي القلب وجشع

معاذ صديق ادهم ويعشقه كثير خفيف الظل ووسيم جدا 29عاما

عائله البطله

غرام فتاه طيبه القلب وتحب الحياه ومرحه جدا وجميله بشره بيضاء وشعر اصفر وعيون خضراء وقوام ممشوق21عاما

احمد الزيات والد غرام ويحب عائلته يبلغ من العمر 54

مايا والده البطله وتشعقها كثيرا 43 عام

حمزة خطيب غرام يبلغ من العمر 22 ووسيم ايضا

ندي صديقه البطله فتاه جميله ذات قوام ممشوق وغمازات 21 عاما وتحب صديقتها غرام كثيرا

…………………………………………………………………..

قبل 23 عام….

احمد الزيات : بابا انا بحب مايا ومش هتجوز غيرها

الاب : يعني اي الكلام ده هتكسر كلمتي ولا اي انت عايز تتجوز بنت سواق انت اتجننت

احمد : مش هتجوز غيرها يا بابا واعمل الي اتعمله مش هيفرق معايا

الاب : طب اسمع بقا انت لو اتجوزت البنت دي لا انت ابني ولا اعرفك وتتفضل تتطلع برا القصر

احمد : انا اسف يا بابا بس انت الي اجبرتني ع كده انا ممكن اعيش من غير فلوسك بس مش هعيش من غير مايا ويغادر القصر

بعد 23 عاما….

 مايا : اصحي ياغرام هتتاخري على الكليه

غرام سبيني انام شويه ياماما والنبي

مايا : الساعه 10 مش عندك محاضرات النهارده ولا اي

غرام : يالهووووي الساعه عشره انا عندي محاضره دلوقتي وتقوم غرام وتلبس علشان تروح الكليه

مايا : اقعدي افطري ياحببتي الاول

غرام : لا ياماما اتاخرت على المحاضره ولازم امشي دلوقتي

في الكليه….

تجري غرام وهي بتكلم صحبتها ندي وهي بتجري بتخبط ف واحد

الشخص : مش تفتحي

غرام بعصبية : انت اعمي يا حيوان

الشخص : انتي كمان بتغلطي يازباله

غرام وبتمشي وتسيبه ومتردش عليه

الشخص : وحياه امي لاندمك على الحركه دي

وتدخل غرام المحاضره وبتلااقي صحبتها ندي

ندي : اتاخرتي لي يابنتي كدا المحاضره هتبتدي

غرام : راجت عليا نومه وخبط ف واحد متخلف وانا جايه

وهما بيتكلموا بيدخل الدكتور و اول ما بدخل البنات بتفضل تهمس وبيتكلموا على وسامته وشباب غيرنين منه

 ادهم : انا الدكتور ادهم الى هدرسلكوا الماده مكان الدكتور على علشان حصل معاه ظروف

وبيبدا يتعرف عليهم ويجي الدور على غرام هي مكنتش مركزه كانت بتتكلم مع ندي ومخدوش بالهم انه دخل اصلا فبينادي عليها

ادهم : انتى يانسه

غرام : …….

بيروح ادهم عند غرام واول ما يشوفها بيتصدم وبيفتكر انها نفس البنت ال خبطت فيه

ادهم : انتي يازفته مش بكلمك

غرام بتبص وبتلاقيه ف وشها

غرام بصدمة : انت

بيبتسم ببرود وميردش

ادهم : انتى بتتكلمي في المحاضره ومش عملالى اي اعتبار اطلعي برااا

غرام : مش هطلع المحاضره لسه مبداتش ومش من حقك بتطردني غير لما اتكلم اثناء المحاضره

ادهم : لو مطلعتيش دلوقتي بالذوق هسقطك ف الماده وهطردك من الجامعة كلها

غرام : ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام الادهم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى