رواية غرام الأكابر الجزء الرابع الفصل الرابع عشر 14 بقلم منال عباس
رواية غرام الأكابر الجزء الرابع الجزء الرابع عشر
رواية غرام الأكابر الجزء الرابع البارت الرابع عشر
رواية غرام الأكابر الجزء الرابع الحلقة الرابعة عشر
خرج باسم مسرعا ليخبر عاصم بأن غرام عاد بصرها …عاصم والدموع تملأ عينيه :احمدك يارب
وفى نفس اللحظه يرن هاتف يوسف لتخبره رغد
بأن نورى ستقوم بنقلها للمستشفى
يوسف : ليه مالها نورى ايه حصل
رغد : اطمن شكلها هتعمل زى نورين
يوسف : تقصدى ولاده
رغد : ايوا …
يوسف : طب انتم لوحدكم ؟
رغد : لا يا حبيبي معانا يحيي وشروق وسامر …المهم طمنى اسد عامل ايه وغرام
يوسف : الحمد لله غرام بخير وكمان عاد نظرها
لكن اسد لسه فى العمليات
رغد : اللهم لك الحمد …سلم عليهم .. احنا خلاص وصلنا المستشفى ..
يوسف : فى حفظ الله …بقلم منال عباس
عند غرام
يدخل عاصم عند غرام
غرام : عاصم حبيبي وتقوم بسرعه ليجرى عليها عاصم هو الآخر ويحتضنها
عاصم : الف حمد وشكر لله على سلامتك يا غرامى
غرام : الله يسلمك يارب…عايزة اعرف ايه اللى حصل ..وليه جينا هنا المستشفى
عاصم بحزن : للاسف اسد حد ضربه بالمسدس
غرام بصدمه : اسد ..هو فين ..وصلنى ليه وبدأت فى البكاء
عاصم : ارجوكى أهدى يا غرام …هو فى العمليات دلوقتى …
غرام : طب يلا نروح عنده
عاصم : بس انتى محتاجه ترتاحى
غرام : اطمن انا كويسه …
وخرجوا وانتظروا أمام حجرة العمليات
هند : الحمد لله انك بقيتى بخير يا غرام
غرام : تسلمى يا حبيبتي
سما : غرام الواحد مش عارف يفرح لسلامتك ولا يزعل على أسد
لؤى : سما ان شاء الله اسد هيقوم بالسلامه
يخرج الطبيب من حجرة العمليات
يجرى الجميع إليه
الطبيب : الحمد لله قدرنا نخرج الرصاصه من كتفه
غرام : هو عامل ايه دلوقت يا دكتور
الطبيب : اطمنى يا دكتور غرام ابنك بطل
شكرته غرام …
اكمل الطبيب ..بس انتى عارفه أن حاله زى دى لازم نبلغ الشرطه
غرام : اكيد يا دكتور اعمل اللازم
عاصم : الحمد لله …أن اسد بخير
لوجى : ينفع ادخل اشوفه ؟
غرام : أن شاء الله يا حبيبتي …بس يخرج من العمليات للحجرة بتاعته وابقي ادخلى شوفيه
اتصل : عاصم بمصطفى وقص له كل شئ
مصطفى : انا هبعت فريق للفيلا يشوفوا الكاميرات
والف سلامه على أسد
عاصم : الله يسلمك …بقلم منال عباس
عند نورى
بعد وقت طويل من الآلام …وطلق الولادة
تضع نورى طفله جميله تشبهها
سامر بفرحه : ما شاء الله البنت زى القمر
رغد : هه ناويين تسموها ايه …
سامر وهو ينظر إلى والديه
يحيي : الحقيقه احنا كلنا متفقين على اسم ليها
رغد : يا ترى ايه
شروق : غرام …عمرنا ما هنسي الفضل لدكتور غرام
مع يحيي هى وعاصم بيه
يحيي : فرصه أن نورين سمت ابنها عاصم …يبقي نورى بنتها غرام …
نورى : وانا بحب طنط غرام اووووى واسمها اسم جميل اوووى
رغد : بجد انا فرحانه اوووى وغرام هتفرح اكتر
ربنا يفك كربهم
الجميع باستغراب ليه فى ايه
رغد : للاسف اسد حد أطلق عليه الرصاص…
سامر : لا حول ولا قوه الا بالله
يحيي : مين عمل كدا …عاصم وأولاده ناس محترمين ..حسبي الله ونعم الوكيل…
بعد مضى ساعه
يخرج اسد من حجرة العمليات …ليدخل حجرة أخرى
تستأذن لوجى للدخول له
غرام : ادخلى حبيبتي بس خمس دقائق بس ..علشان نعرف ندخل احنا كمان نطمن عليه …
لوجى وهى تبكى : اسد حبيبي طمنى عليك …مين عمل فيك كدا …
اسد : انا كويس اطمنى ..ومش عايز اشوف الدموع دى فى عينيكى
لوجى : كنت هموت من القلق الحمد لله انك خرجت بالسلامه
اسد : الله يسلمك ..عارف انك زعلانه علشان موافيتش وعدى زى كل مرة …
لوجى : وعد ايه
اسد : أننا نتغدى فى النادى
لوجى بضحك مختلط بالدموع : يا شيخ انت فى ايه ولا ايه ..
تطرق الباب غرام هى وعاصم ويدخلا سويا
تشكر لوجى غرام بأنها تركتها تطمئن على أسد
لوجى : هجيلك بكرة أن شاء الله …
اسد : منتظرك
غرام وهى تمسك بيد اسد وتقبلها : حمدالله على سلامتك يا حبيبي
اسد : الله يسلمك يا ماما ..معلش تعبتكم معايا وانتى تعبانه
غرام : الحمد لله انك بخير ..
عاصم : حاول ما تتعبش نفسك بالكلام …
واستريح يا اسد
اسد : اومال فين ادهم
عاصم : هو بس عنده هبوط شويه ويكون معانا
وعلى. فكرة ادهم هو اللى اتبرع ليك بالدم
اسد : طول عمره ادهم اخويا الكبير وصاحب الفضل عليا ….
يطرق الباب ادهم
غرام وهى تقوم إليه
طمنى عليك يا ادهم عامل ايه دلوقت
اسد وادهم باستغراب فى نفس واحد
ماما انتى بتشوفى ؟؟؟
غرام : ايوا الحمدلله ربنا رد اليا بصرى….
يفرح الجميع من أجل غرام وسلامه اسد
يدخل كلا من لؤى وسما للاطمئنان على أسد وكذلك دكتور يوسف
دكتور يوسف : الحمد لله انكم بخير وحمدالله على السلامه
عاصم : الله يسلمك يا دكتور يوسف
يوسف : عندى خبر حلو ليكم
انتبه الجميع له
يوسف : نورى وضعت بنت الحمد لله
غرام : الف مبروك وحمدالله على سلامتها
عاصم : كبرنا وبقينا اجداد يا يوسف
ونظر إلى لؤى ..عقبال ما نفرح بأولاد اسد ولوجى
لؤى : أن شاء الله يا صاحبي
يوسف : عارفين هيسموا البنت ايه
عاصم : اكيد اسم غريب من اسماء الاولاد بتوع اليومين دووول …
يوسف : لا خالص …هيسموها غرام
غرام بفرحه : بجد …ربنا ما يحرمني منكم يا اغلى ناس ليا …
تدخل هند هى ورامز
رامز : احنا انتظرنا دورنا ..بس لما اتأخرتوا ..قولنا ندخل ونطمن احنا كمان
عاصم : دا ابنك يا رامز وتدخل طبعا براحتك
رامز : اكيد يا عاصم ربنا يعلم معزتكم عندى وأولادك هما اولادى …
ياتى الطبيب ويطالبهم بالخروج حتى يستريح المريض ……
تصل الشرطه إلى فيلا عاصم ويقوموا بأخذ اقوال سماح ونورين ..ومسح البصمات داخل غرفه سماح …وقاموا بأخذ فيديوهات كاميرات المراقبه
سماح : انا عايزة اعترف بكل حاجه
الضابط : تعترفي بايه …..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام الأكابر الجزء الرابع)