روايات

رواية غدر صديقتي الفصل الأول 1 بقلم نجلاء اسماعيل

رواية غدر صديقتي الفصل الأول 1 بقلم نجلاء اسماعيل

رواية غدر صديقتي البارت الأول

رواية غدر صديقتي الجزء الأول

رواية غدر صديقتي
رواية غدر صديقتي

رواية غدر صديقتي الحلقة الأولى

شوفتك امبارح وانت معاها
اسر بتوتر: هي مين؟؟
ميار: اممم هي مين سؤال جميل بس للاسف المفروض انا ال اسأله
اسر: ميار انتي بتقولي اي
ميار: حضنتها انا شوفتك ومسكت ايدها ومشيتوا
اسر: ميار انا…
بتقاطعه
ميار: لا لا من غير مبررات دبلتك اهيه
مشيت وهي بتعيط مكانتش شايفه قدامها من العياط كل ذكرياتهم بتمر قدام عينيها
Flash back
حفله كبيره خاصه بشركه العزيزي اكبر شركه ف الشرق الأوسط
كانت واقفه ميار بتتلفت حواليها
اسر: بتلفي حوالين نفسك كدا لي اول مره تيجي حفله؟
ميار بتوتر: انا لا بس صاحبتي مشيت وقالتلي استناها هنا
اسر: انا اسر العزيزي
ومد ايده
ميار: احم اه انا ميار سيد
اسر: امممم معناه انك مش هتسلمي اتشرفت بمعرفتك ي ميار
وسحب ايده
ميار بإحراج: مش قصدي بس بس يعني علشان اول مره اشوفك وانا
اسر: اكيد عندك حق عمتا هروح أقف مع الناس
مشي اسر وهي فضلت سرحانه فيه
اسر شعري بني فاتح شويه عينه عسلي وشه في نمش خفيف دقنه نفس لونه شعره طوله حوالي 180س 25 سنه
مي: اي ي ميار مالك سرحانه ف اي
ميار: كان في واحد هنا دلوقتي واقف كلمني وقال إن اسمه اسر واتكلم معايا ومشي بس شكله حلو اوي
مي بغل: اسر بيه بنفسه كان واقف بيتكلم معاكي؟؟؟ دا انا بقالي اكتر من خمس سنين شغاله ف الشركه عمره م كلمني
ميار: مش عارفه ي مي بس مدلي ايده وانا اتكسفت ومسلمتش وقالي اسمي اسر
مي بغل اكتر: طيب ياللا علشان نروح اتأخرنا
ميار: بس انتي قولتي هتعرفيني على صاحب الشركه علشان اشتغل هنا
مي: قالي بكرا هاتيها ومش هينفع هنا ف الحفله وكدا
ميار بقلة حيله: ياللا
في الطريق
مي: قالك اي بقا استاذ ياسر
ميار بإبتسامه: سألني واقفه لوحدي لي واتعرف عليا وبعدين لما لقاني مسلمتش حسيته زعل ومشي
مي: هتلاقي بس علشان لقاكي واقفه لوحدك ف افتكرك شغاله او جايه تسرقي ولا حاجه
ميار بزعل: اي ال بتقوليه دا ي مي
مي: مش قصدي يبنتي اكيد بس بقولك تفكيره يعني علشان متفهميش غلط او تزعلي من الموقف
ميار: مزعلتش عادي
ميار شعرها بني طويل لحد ضهرها عينها عسلي غامق بشرتها فاتحه طولها حوالي 165س 21 سنه
وصلوا البيت
مي: هبقا اكلمك ي ميوره
ميار: ابقي اطلعي ف البلكونه نسهر
مي: اوكاي باي
كل واحده دخلت بيتها
مي بحقد: مشوفتيش ي ماما كانت بتبصله ازاي وتقولي مدلي ايده واتعرف عليا
والدة مي: اي هتاخده ع الجاهز ولا اي وقال اي انتي كنتي عايزه تشغليها معاكي ف الشركه البسي يختي قولتلك ميار بتحط عينها على اي حاجه تخصك مصدقتيش وبكرا تاخده منك
مي: لا ي ماما متقوليش كدا اسر ليا وانتي عارفه كدا
والدة مي: يبقا بكرا تنزلي تشتريلك كام طقم حلو كدا علشان تلفتي انتباهه بدل م نبص نلاقي ست ميار واخداه
مي: حاضر ي ماما
والدة مي: ومتنسيش تقوليلها ان صاحب الشركه قال مفيش مكان ل ناس جديده
مي: حاضر هدخل انام
ودخلت اوضتها
في شقه ميار
ميار: بعدين مدلي ي ماما بس اتكسفت ومسلمتش راح هو مشي تقريبا زعل بس انا معرفوش هسلم لي
والدة ميار: جدعه انك مسلمتيش وكمان غلطتي لما قولتيله اسمك بس ياللا حصلخير
ميار: انا ي ماما عايزه اشتغل علشان ندفع الايجار بدل م صاحب العماره يطردنا
والدة ميار: انشاءالله تلاقي شغل
ميار: هدخل اوضتي
ودخلت اوضتها
سمعت صوت البلكونه ف دخلت
ميار: اي ي مي بتعملي اي كدا
مي: ولا حاجه بتفرج على كام حاجه كدا علشان نازله بكرا اجيب هدوم
ميار: ماشي يستي
مي: اي رايك تنزلي معايا
ميار بتفكير: مش عارفه
مي بحقد: تعالي بس معايا بدل م اروح لوحدي
ميار: حاضر
ودخلوا وناموا الاتنين
يوم جديد
مي بتخبط: فين ميار ي طنط
والدة ميار: بتلبس
مي: اي كل دا هدخلها
ودخلت
مي: اي ي ميار كل دا بتلبسي امال لو عندك هدوم كتير كنتي خدتي قد اي ف اللبس
ميار بإحراج: خدت دش الاول وكنت بشوف حاجه مناسبه البسها
مي: كنتي تعالي خدي مني
ميار: اكيد لا مش كفايه خدت منك فستان امبارح كفايه اه صح انا غسلته وماما كوته علشان تاخديه
مي: لا لا خليهولك اصلا كدا كدا مش هلبسه تاني وكنت هديه لأي حد محتاج
ميار بإحراج وعينها اتملت دموع: بس انا مفيش مناسبه البسه فيها
مي: يستي خلصي بس البسي
طلعت ميار بنطلون اسود وتيشيرت ابيض
مي: هو احنا كل م هنيجي ننزل هتلبسي الطقم دا
ميار بإبتسامه: بحب الطقم دا اوي
مي بتريقة: بتحبيه ايوا ايوا يعني مش علشان معندكيش غيره عمتا هستناكي برا تكوني لبستي
خرجت مي ووقفت ميار تبص ل الطقم ف ايدها ودموعها نزلت بس مسحتها بسرعه ولبست وخرجت
ميار: ياللا ي ماما هننزل
نزلت ميار ومي
وقفت مي قدام براند كبير اوي
مي: هجيب الهدوم من هنا
ميار: بس المكان دا شكله غالي اوي
مي: اكيد معايا فلوس يعني تعالي
دخلوا وبدأوا يلفوا
نقت مي فستان مفتوح من عند الركبه
ميار: بس دا مفتوح اوي ي مي
مي: هتلاقي عينك فيه بس علشان مش معاكي فلوس بتقولي كدا نقيلك كام حاجه ياللا
ميار: لا لا مش هشتري النهارده
مي: ي ستي نقي وملكيش دعوه
بعد تفكير
ميار: حاضر ي مي اوف
وبدأت ميار تنقي هي ومي
ووصلوا عند الكاشير
مي للكاشير: لا لا حطي دول لوحدهم كل واحد هيحاسب على حاجته
ميار بصدمه..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غدر صديقتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى