روايات

رواية غدر القاسم الفصل الثلاثون 30 بقلم صابرينا

رواية غدر القاسم الفصل الثلاثون 30 بقلم صابرينا

رواية غدر القاسم البارت الثلاثون

رواية غدر القاسم الجزء الثلاثون

رواية غدر القاسم
رواية غدر القاسم

رواية غدر القاسم الحلقة الثلاثون

****في غرفه نبيله ****
ظلت اقسمت بالغرفه تنظر الي السيده نبيله ثم تقربت منها عده خطوات الا ان ارتمت بااحضانها بااكيه
اقسمت:تعرفي اول ماشوفتك حبيتك قووي وحسيت اني اعرفك هي امي فيها شبه منك
هي كانت بتحبني ي خالتو
ماما اتعذبت قووي في حياتها بس دا ميديهاش الحق انها ترميني في الملجأ عشان تنتقم من ابويا
انا تايهه وخايفه ومش عارفه اعمل ااي
اروح لبابا ولا ادور علي ماما
ولا جوزي الي طلع اخويا انا مكسوره قوووي ي خالتي
مكسوره
والنبي اتحسيني عشان.ي والنبي
والنبي اتحسبني والله تعبانه ومحدش حايعرف يساعدني غيرك انا موجوعه قوووي
كانت نبيله تحاول تحريك جسدها بصعوبه بالغه وقد وضعت يدها علي شعر اقسمت
ابتسمت اقسمت من بين دموعها حين رات يد خالتها موضوعه علي شعرها
نظرت اقسمت لها نظره امتنان
اقسمت:انا عارفه انك مش حاتخذليني وحاتساعديني اني الاقي امي عارفه ان امي مظلومه واكيد في سبب ورا انها ترميني في الملجا انا عارفه دا
ساعديني الاقيها ي خالتو سااعديني الاقيها
كانت يد نبيله تتحرك علي جسد اقسمت
*******************
في منزل حسام
رن رن رن رن.
كان هاتف حسام يهتز يصدر رنين
حسام:الو
سوزي:عنده ي باشا البت شغاله هناك معاه في البيت وبيحبها
حسام:طب ي سوزي حسابك حايوصلك النهارده ف البنك
سوزي:انت تؤمر ي بيه
اغلق حسام الهاتف ونظر لنوال العاريه بااحضانه علي الفراش
نوال:في ااي ي باشا
تقرب منها حسام يتحدث بنبره مثيره.
حسام:وشك حلوو عليا
اخذت يداها تنحرف الي مفاتن جسدها المحرمه وتحدث وهو يقبلها
قريبا ي سدره حانكون لبعض قريب قوي
استمر بتقبيلها ثم ابتعد عنها وهو يتحدث
حسام:انا لازم امشي داوقتي
تركها حسام ودلف الي المرحاض واخذ ثيابه
بعد بضعه من الوقت خرج حسام من الغرفه وذهب الي الصالون
كانت زينات تضمد جراح جسدها
حسام:عرفت مكانها انا حااروح انا ورجالتي نجيبها
كانت زينات تضحك ضحكات خليعه
وركضت الي غرفه سدره واضاءت الانوار ووقفت علي باب الغرفه تتحدث
زينات:هيهيهيء
مبروك ي ام العروسه الليله دخلت بنتك
انا بقي حااروح اجهزلها حاجه العروسه انتي عارفه بنات اليومين دوول مش بيهتموا بنفسهم وانا لازم ابسط العريس
هيهيهيء
سدره بدموع متحجره بااعينها اخذت تتحرك بهيستريه علي الفراش كاالاسد المجروح
وتهذي وتصرخ لكن اللاصقه تمنع خروج الصوت من فمها
زينات:خلي شويه لليل وانتي بتشوفيها بتتدبح قدامك زي الفرخه
كانت نوال تنظر الي سدره وزينات وتحدثت نوال في سرها
نوال:اه ي ولاد الكلب
تحركت نوال سريعا للخارج قبل ان تراها زينات ودخلت الي غرفتها
كانت نوال تتحرك في ارجاء الغرفه وتتحدث
نوال:نهايتك علي ايدي زينات
قبضت نوال علي شعرها وهي تتحدث
وحياه مقاصيصي دوول يكونوا علي دكر لو مودتكيش في ستين داهيه انتي والحلوف الي معاكي
يووه ميحكمشي
***********************
في غرفه نبيله
كانت اقسمت تبكي وتئن علي قدم خالتها
اما نبيله فجسدها اصبحت تحركه حركات ثقيله الي حد ما ولكنها تحركت اخيرا
كانت نبيله تجاهد في التحدث
نبيله:ق ق قسمت
نظرت لها اقسمت من بين دموعها وتحدثت
اقسمت:خالتو انتي بتتكلمي
اخذت نبيله اقسمت بااحضانها واخذت تقبلها بسائر وجهها وتتحدث
نبيله:ي حبيبه قلب خالتك
ي حبيبتي ي بنتي
كلك سدره كلك سدره نفس العيون والشعر والوش انتي هي انتي كلك هي
اخذت نبيله اقسمت بااحضانها وتبكي علي فراق اختها
نبيله:ي حبيبتي ي بنتي
أقسمت:خالتو فين امي
فيين
كانت نبيله ستتحدث لكن وجدوا الخادمه تطرق الباب بقوه
الخادمه:ي لهويتي
ي لهويتي لحقوا حراميه حراميه
الحقي ي هانم حراميه ضربوا عبدو البواب
ي لهوووووي ي لهوووووي جايين علي البيت
نبيله:اتصلي بصقر
اتصلي بيه بسرعه
دخل حسام الغرفه هو ورجاله وتحدث
حسام:برنسس اقسمت
اقسمت:انت
حسام:اه افتكرتي ولا افكرك
شكلك عرفتني اه انا الي كنت معاكي في شقه الدعاره
ضربت الخادمه بيدها علي صدرها
الخادمه:ي حونتي
دعاره
مش عيب لما تبقي راجل كبير وشايب وبتتاجر بردو
اقترب حسام من اقسمت
لكن نبيله وقفت امامها صد له
نبيله:زماان معرفتش احمي اختي منك لكن دلوقتي انا الي حااقفلك
حسام:الاميره النائمه فاقت اخيرا من صدمتها علي جوزها
روحي من هنا مش حااذيكي
عشان عارفك من زمان عيله حتي حقك سدره كانت بتاخدهولك وتحميكي دلوقتي جايه تحمي بنتها
يالا مش حااذيكي
ازاحها حسام من طريقه لكن نبيله تمنعت وظلت في طريقه بل دفعته بعيدا عنها
جاءت الخادمه وتحدثت
الخادمه:عيب تتكاتروا علي علي حريم
ضربها احد الرجال ووقعت علي الارض
اخذوا اقسمت ونبيله بالقوه وسط ضراخهم ونقلوهم الي سياره حسام
::::بعد بضعه من الوقت :::
ادخل حسام نبيله واقسمت الي غرفه سدره المظلمه
حسام:اتعرفوا علي بعض لحييين مااجهز كل حااجه
تركهم في الظلام وذهب
سمعت نبيله انين وحركه شخص بالغرفه
نبيله:اقسمت انا حاسه ان في حد معانا هنا خلينا ندور علي ااي حاجه نور او اي اضاءه
بحثت نبيله واقسمت عن مفتاح التحكم ووجدوه واضاؤا الغرفه
صعقت نبيله مما تراه
نبيله:سدره
سدره اختي
ركضت نبيله الي فراش سدره تحتضنها وتقبلها في كافه انخاء وجهها وفكت قيودها
وحررتها اخيرا من قيدها
اخذتها سدره بااحضانها وتحدثت
سدره:نبيله اختي حبيبتي وحشتيني
نبيله كانت تنظر بالارض بخجل وقهر
نبيله:مقدرتش ارد جميلك
مقدرتش احافظ علي امانتك الي امنتيها معايا
سدره:انا عارفه كل حاجه
حسام كان بيحي كل يوم يشمت فيا ويقولي كل حاجه عنكم وعن الي جرالكم
نبيله ببكاء :سااامحيني ي سدره
سااامحيني
كانت اقسمت واقفه ذاهله مما يحدث امامها
والدتها اخيرا امامها
كانت اقسمت تحدث نفسها
اقسمت:انا نسخه مصغره منك ي امي
نظرت سدره بااعينها الرماديه الي اقسمت
ابتسمت سدره لها ابتسامه مليئه بالبكاء والشوق وهبطت من علي الفراش بفستانها الارجواني الطويل وشعرها الذي يصل الي اقدامها كانت تشبه اميرات الاساطير القديمه
ربانزل
اتت سدره لابنتها وكانت فاتحه ذراعيها لكنها سرعان مااغلقتها مره اخري
تتردد في عناقها
لا تدري ما تفعل اتعانقها ام توضح لها سبب تركها
لكن اقسمت تراجعت خطوه للوراء باكيه
اقسمت:اهلا بالست الي رمتني زماان وانا طفله مكملتش 4سنين
سدره:بنتي انا
اقسمت:بنتي
ياااه
كلمه كبيره قوووي وصعبه عليااا بنتي
تعرفي انا في بعادك حصلي اااي
كم مره تعبت ومالقتكيش جمبي
كم مره قربت للموت ومالقتش حد مهتم لوجودي
كم مره وقعت مالحقتش يضمني يحسيسني باامان امي
انا كام مره اتمنيت الموت لاني معنديش اب وام
انا
جثت اقسمت باكيه علي الارض لا تساع قدماها علي حملها
سدره:اسمعيني
اقسمت:والنبي قولي سيبتني ليه
والنبي قرليلي سيبتني لييه انا كنت بلوم نفسي انك سيبتني.
كنت بقول العيب فيااا انا
انا منت وحشه معاها عشان كدا سابتني
بس كنت بقول لاء
حتي لو كدا مفيش ام بتسيب بنتها قوليلي سبب ي ماما انا عايزه اسامحك وادخل حضنك
احضنيني ي ماما احضنيني
انا محتجاكي ي ماما
انا كان نفسي اقولك كدا من زماان
احضنيني ي ماما
جثت سدره بااكيه تحتضن طفلتها
تحدثت اقسمت من بين احضان والدتها
اقسمت:سيبتني ليه ي اامي
سيبتني لييه
تذكرت سدره مااحدث لهااااااااااااااااااااا
ذهبت سدره وحسام الي الطبيب
واخبرها الطبيب بحملها في فتاه
سعد كثيرا لانها فتاااااه
كانت سدره بااستمرار تتحدث مع نبيله وتخبرها بكل شيء
الا يوم ولادتها
وضعت سدره ابنتهااااا وسمتها اقسمت
:::::في غرفه سدره “”:::
سدره:حبيبه امها ي خواتي بخبها ي خواتي
ي خواتي
ي خواتي بحبها
دي حبيبه امها
كانت سدره ترضع صغيرتها وهي تغني لهااا الكثير من الاغاني لكي تنام صغيرتها
دخل حسام الغرفه
فاخفت سدره ثديها وتحدثت
سدره:خبط قبل ما تدخل بعد كداااا
حسام:مش مراتي ولا ااي.
سدره:طلقني ي حسااام
انا عايزه اربي بنتي طلقني
حسام:بس انتي كدا المستفيد الوحيد من الجوازه دي لقيتي حد يسترك وتقدري تولدي
سدره:انت ااي معندكش دم طلقني
حسام:وترحي لقاسم عشان يكتب البنت بااسمه
سدره:لا انت ولا هو انا حااضيف بنتي علي ااسمي انا
حسام :وانتي فكراني حااكتبها علي اسمي لا داانتي تبقي غلطانه
سدره:طلقني ي حساام انا وانت بنكره بعض ليه عايزني اعيش معاك
حسام:انا بعشق التراب الي بتمشي عليه
بعشقك
حااسيبك دلوقتي وحااروح الشغل
استغلت سدره عدم تواجد حساام وتحدثت مع نبيله ولكنها لم تجيب بل اجابت الخادمه وعرفت موت شاااهين
انتظرت سدره عده اشهر لحين خروج اختها من الصدمه ولانها كثيرا الحت علي حسام بااخذها ولكنها هددها بفضح امرها واخبار قااسم باابنته واخذها من احضانها
ظلت سدره مع حسام اربعه اعوام الا ان حدث شيء مريب
كان حسام دائم اللعب مع الفتاه الصغيره الا ان وجدت حسام ذات يوم
مع الفتاه الصغيره في الغرفه يغير لها حفاضتها
ولكنه كان يفحص جهازها التناسلي
خرجت سدره من ذكرياتها واكملت
سدره ببكاء :في اليوم دا لقيته بيشوف جهازك التناسلي وواضح انو كان بيدقق فيه وفي نضجه
جريت عليه واتخانقنا
وقتها قالو انو بيغير الخفاضات وطرته من الاوضه وقولتله براااااا
وفحصتك والحمد لله كنتي بخير
بعديها بااسبوع سمعته بيتكلم مع واحد صااحبه
حسام:هااا ي بني امته العمليه
الدكتور:ي حسام مش دلوقتي البنت لسه 4سنين
حسام:اتصرف ي زفت انا عايز انقل غشاء البكاره من البنت الصغيره وارقع بيه واحده تانيه
الدكتور:ي حسام دي طفله ولسه بدري ع الكلام داااا
دا لسه بعد سنين
حسام:طب اقفل
اندفعت سدره له
سدره:اه ي اابن ال **** ي واطي
ي كلب
ي دون ي لمامه
حسام ابغدها عنه بقوه
حسام:زي ماقاسم حرمني من فرحتي اني المس مراتي في ليله جوازنا وخد اعز خاجه عندها
انا حااعمل كدا مع بنته حااستعير منها الغشاء واحطه عندك
سدره:اه ي اابن ال **** لو مت مش حاتطول شعرايه واحده منها
ولا ابالسه وشياطين الانس والجن حايقدروا يجوا جمب بنتي
كانت سدره تبكي بقهر وهي تتحدث
سدره:في اليوم دااا قدرت اكلم نبيله
هنااا تحدثت نبيله :اقسملك بالله سنين بتعذب بسبب اليوم دااااا
سدره:انتي معذوره ي نبيله
اكملت سدره حديثها
قدرت اهرب من الحراسه الي كان بيسبهالي برااا البيت
واتفقت مع نبيله تستناني ونسافر انا وانتي بعدها ااي مكان المهم نبعد عن حسااام
يومها الحراسه لقيتها بتجري ورايا وجريت علي تليفون عمومي اتصلت باانبيله وقولتلها ان الحراسه ورايا ومكنش قدامي غير ملجا ايتام
ملقتش غير اني اوديكي فيه وعطيتك سلسلتي
وكلمت نبيله تاني قولتلها اني سيبتك في المكان الفلاني تيجي تنقذك وقولتلها حاتعرفيها من سلسله قاااسم
بس
نبيله ببكاء:اليوم دا انا فعلا كنت خارجه بس عملت حااادثه خلتني زي ماانتي كنتي شايفاني ي بنتي
عاااجزه
تانيب ضميري هو الي كان قاتلني مش شللي والله
سدره:رجاله حسام مسكوني واخدوني علي البيت
متتخيليش قهرتي لما عرفت الي حصل لاختي
يوميها جه حسام
حسام بشماته كان يتحدث
حسام:تعرفي ي حبيبتي النهارده حصلت حادثه كبيره قووووي من كاام ساعه
تتخيلي حرم المرحوم شاااهين الشاافعي
عملت حادثه وكانت وبين الحياه والموت.
بس هي دلوقتي بقت احسن.
انشلت بس
يالا تستاهل
سدره ببكاء: وقتها قهرتي عليكم بقت كبيره قوووي
اختي الي مش عارفه هي عايشه ولا ميته
ولا بنتي الي مش عارفه هييي فيين. اتمنيت وقتها اني مارمتكيش في الملجا
وقولت ياريتني كنت اخدتك معايا وماسبتكيش
دموعي جفت من البكا عليكم
حاولت اهرب كتييير بس حسااام يومها جه وربطني زي الكلبه في السرير
حسااام:انا مش قادر المسك لان قااسم اخدك مني
بس اول ماالاقي بنتك حاانقلك غشاء البكاره علي طوول وارقعهولك عشان تبقي بتاعتي انا.
انا وبس
انا حااسيبك والاكل حايدخلك في مواعيد
سلااام بقي
ومن وقتها وزي ماانتوا شفتوني
مربوطه كل فين وفين لما حسااام يفكني
كانت اقسمت تبكي بقهر :ي حبيبتي ي ماما
كل دا في قلبك انت كنتي بتحميني وانا فكراكي رمتيني
سدره:منه لله حسااام منه لله
نبيله:بس قااسم السبب في كل الي بيجرالك
سدره:كلنا كنا لعبه في ايد حسام وياسمينا
حسام اعترفلي بكل حاجه عملها مع ياسمينا
سدره:دلوقتي احنا لازم نهرب من هنااا بااسرع وقت ممكن قبل مايجي حسام ورجالته هناااا
وقفت سدره واقسمت ونبيله لكن
فتح الباب علي مصرعيه
زينات :علي فيين ي ام العروسه
سدره: حااخرج منها ي سلالم
زينات:هيهيهي ء ليه هو دخول الحمام زي خروجه
سدره:لا ي ادلعدي
جلبت سدره زينات من شعرها واحتضنت رقبتها ووجهت سكين لعنقها واخذت تهدد الرجال
سدره:لو عايزينها حيه خرجونا من هناااا
ابتسم حسام لهااا وتحدث
حسام:دايما عنيفه زي ماعرفتك ي قلب حسام
وبعدين حياتها متغلاش عليكي
اشهر حسام سلاحه واطلق النار علي زيناااات
سقذت زينات صريعه غارقه بدمائها كانت حياتها بلا ثمن
نظر حسام لسدره التي سرعان ما اخفت اقسمت خلف ظهرها
حسام:تعرفي ي اميرتي أن بنتك جميله زيك
كاني شاايفك من عشرين سنه بس بردو مهما كانت شبهك الا انك مميزه في كل حاجه
سدره بغضب:حساام كله الا بنتي
ارجوك كله الا بنتي
حسام:انا كنت عايز اعمل عمليه ترقيع غشاء ليها بالغشاء بتاعها
بس جمال بنتك فكرني بيكي عشان كدا انا حااخليها دخله ومتقلقيش حااراعي انها لسه صغننه واول تجربه ليهااا
سدره:لااااا بنتي لااااااا
بنتي لااااااااا
**************************
ذهب صقر الي قااسم بالمستشفي
قاسم:صقر خودني لبنتي عايز اتكلم معاها
مراد:خودني لاختي ي صقر
ابتسم لهم ابتسامه جميله وذهبوا الي منزل
صقر
في منزل صقر شاااهين
وجد صقر البواب ينزف الدماء من راسه
فااشهر مراد سلاحه
وذهبوا الثلاثه الي داخل المنزل وصعدوا لاعلي
وجد صقر الخادمه علي الارض فاقده الوعي
افاقها صقر.
صقر :فييين امي والبنت الي معاها
اي الي حصل
الخادمه:دخلوا 3رجاله زي التيران ضربوني وخدوا الست الهانم والبنت الي كانت معاها
صقر: شوفتيهم اوصفيلي حد منهم
تحدث مراد:لمحتي ااي حاجه من عربيتهم لما دخلوا
الخادمه ببكاء :لا والله ي بيه
حتي الست الكبيره كانت بتزعق بصوت عالي
وبتقوله مش حااتاخدها من هنااا ي حسام
قاااسم وهو يكور يداها بغضب
قاسم:حسااام
سمع الجميع هاتف المنزل
رن رن رن رن
جري صقر بااتجاه الهاتف
صقر:الو .
نوال:اسمعني ي بيه خطفوا مراتك وامك وجابوهم علي هنااا الحقهم ي بيه
صقر:ارجوكي اديني العنوان
نوال :العنوان هو…………….
سجل صقر العنوان
وذهبوا الي العنوان
*****************
في منزل حساااام
استطاع حسام اخذ اقسمت بين صراخ ومقاومه سدره ونبيله له وتدخل رجاله وابعدوها عنه
كانت اقسمت تبكي وتصرخ وتترجاه بتركها
الا ان استطاع حسام اخذها والذهاب بهااا الي الغرفه المجاوره
كانت سدره تصرخ بقهر.
سدره:بنتي بنتااااااااا قااااااسم
كانت سدره تنادي بحرقه قلب ام. علي ابو ابنتها لينجدها
قااااااااااااسم
اخدت تضرب علي الباب تحاول كسره بالاثاث الموجوده بالغرفه
!!!!بالغرفه المجاوره !!!!
كان حسام يتقرب من اقسمت
حسام:حااكون لطيف معاكي خااالص لاخر نفس
انقض حسام عليها يمزق ثيابها
وسط صرخات اقسمت لكنها دفعتها عنها واخذت تقاومه بشتي الطرق
الا ان كسر باب المنزل
واشهر قااسم وصقر ومراد اسلختهم علي الحراس الثلاث
فسقطوا الحراس الثلاث موتي
سمع حسام صوت طلقات النار وتخدث
حسام:المره دي مش حااسيبك تفلتي مني حااحرق قلب ابوكي بيكي
كان حسام يخاول تقبيلها لكنها
استطاعت سدره كسر باب الغرفه هي ونبيله وركضت حيث الغرفه التي اخذ حسام بها ابنتها
راي قااسم سدره تتجه الي الغرفه
ولحقها هو والشباب بالاعلي
وصل صقر وكسر هو ومراد باب الغرفه
كان حسام يضع سلاحه علي راس اقسمت
حسام:محدش حاينتصر عليااا
مش حااسيب حقي
قااسم بحقد :انا خااقتلك
اطلق حسام النار علي قااااسم ولكن مراد اخذها بصدره بدلا عنه
وسقط بين احضان والده
صرخت اقسمت وصقر بااسم
مرااااااد
اطلق صقر النار علي حسام وجاءت الطلق براسه الذي سقط صريعا علي الارض
التفوا جميعا حول مراد
نظر مراد وقااسم وتحدث يهمس له بااذنه
مراد:الابوه مش بالنسب انا شاكر جميلك انك ربتني ي بابا
ذرف قااسم الدموع من عينيه
تخدث مراد بدموع :اهم حااجه ان اختي بخير
اقسمت ببكاء:حاتبقي كويس والله العظيم والله حاتبقي كويس ي حبيبي
ابعدت سدره قااسم واخذت تنظر الي جرح مراد وتحدثت بصوت عااال
سدره: شيلوه معايا بسرعه
وضحت لهم الطريق الامثل لحمله واستطاعت تبطيء سرعه نزيف
كانت نوال تنظر لهم بااعين بااكيه
سدره:اشكرك علي عملتيه معانا جميلك دا مش منكن اقدر انساه
نوال: انا عملت الصح الي اي ست المفروض تعمله
Flash
كانت نوال تسترق السمع علي زينات وهي تحدث سدره وانتظرت خروج زينات ودخلت لسدره
نوال:اديني ااي رقم لاي حد اكلمه يجي يساعدك بسرعه
سدره: رقم بيت نبيله دا الي اعرفه ارجوكي اعملي ااي حاجه اتصلي بالبوليس اااي حاجه ارجوكي انقذي بنتي
الرقم اهو………..
كانت زينات علي الباب
زينات :في ااي ي بت ي نوال
نوال:لا ابدا ي معمله البت دي كانت بتغلط فيكي قولت ادخل اربيهالك
زينات :طب تعالي عايزاكي
نوال:هيهيء ميحكمشي
اوامرك ي ابلتي
Back
نوال:حمد لله علي سلامتكم
سدره:حاتروح فين
نوال:بلاد الله واسعه وبعدين اهو ربنا مابيسبش حد
سدره:تعالي معايا انا دكتوره وحااوفرلك شغل تقدري تكسبي منه بالحلال بلاش شبابك يضيع في الحرام
نوال:بعد ماشوفتكم وانا مستحيل ارجع لسكه الحرام تاني
ذهبوا جميعا الي المستشفي
ودخلت سدره ونبيله غرفه العمليات
اما قاااسم ما زال يحتضن ابنته بشوق وخوف
قااسم:بنتي
اقسمت كانت تحتضنه بخوف وقلق علي اخاه
منذ ان عرفت انه اخاها وخبها اصبح بقلبها حب اخوه وهذا لان صقر استطاع الفوز بقلبها
قاسم:انا
وضعت اقسمت يداها علي فم والدها وتحدثت
اقسمت:انت اعظم واحن اب في الدنيا بلاش نتكلم عن الماضي لانه حايوجعنا قوووي
خلينا في الحااااضر ي بابا
ذرف قااسم الدموع من عينه
ومسحت اقسمت دموع والدها
اقسمت:بلاش الدموع ي بابا اخويا حايكون بخيير بااذن الله
خرجت سدره خارج الغرفه وتحدثت
سدره:محتاجين دم وفصيله دمه نادره
حد فصيله دمه Oسالب
نوال:انا
ابتسمت سدره لها واخذتها معها
بعد ربع ساااعه
خرجت نوال من الغرفه واخذتها اقسمت الي احضانها
اقسمت:مش عارفه اشكرك ازاي علي الي عملتيه معانا
ابتسمت لها نوال بحرج وتحدثت
نوال:زمان انا
وضعت اقسمت يداها علي فم نوال وتحدثت
اقسمت:انا شايفه انسانه جديده دلوقتي ساعدتني وحاولت تنقذ حياه اخوياااا
كان صقر ينظر لاقسمت بااعين مليئه بالحب ولكنه ما زال خجل مما سببه لها من الام واحزان
!!!!بعد ساااعه!!!!!!
خرجت نبيله وسدره من غرفه العمليات وبصحبتهم
الطبيه نسرين
سدره:الحمد لله اقدرنا ننقذه وتجاوز مرحله الخطر بس حطيناه تحت الملاحظه كام سااعه
انبهرت نسرين من هذا الرجل الوسيم
وضعت نسرين يداها علي كتف قاااسم بااغراء وتحدثت
نسرين:متقلقش هو دلوقتي بخير وحايقوم بالسلامه
امسكت سدره نسرين من شعرها
وتحدثت
سدره:ايدك لتوحشك
نسرين بصوت متالم :اااه
هو انا عملت ااي
سدره بتهكم:حطيتي ايدك علي حاجه تخصني ودا تحذير بعد كدا حااقطعالك
تركتهم نسرين
وكانت الانظار كلها موجهه لسدره التي تنظر لقاسم بغضب
سدره:كبرت وخيبت ولسه زي ماانتي بتاع ستات مش حاتتغير ابداااا
قااسم:عمر القاسم مااحب غير سدره
اخذ صقر يتحمحم :احم احم
طب راعوا ان في ناس سناجل بائسه معاكم ولا اقولكم
شجره واتنين لمون وخشوا ريحوا في المشرحه جوااا
سدره: بس يالاااا وبعدين مين داااا كمان
نبيله:بصيله كوويس كدا يمكن تفتكريه
نظرت سدره لعيني صقر وتحدثت
سدره:صقر
صقر:اخيرا عرفتيني ي سوسو
سدره:انا اوا واحده شالتك ي اابن الموكوسه لما ولدتك وانا الي سميتك
كانت سدره ستاخذ صقر بااحضانها
قااسم:نعم ي ختي
عايزه تحتضنيه
مش كفايه حايشاركني في بنتي ويتجوزهاااا
صقر بتمثيل :انت اناني ي قسومه وبعدين سوسو وانا صغنن كانت هارياني ثيكولاته كدا
قاسم بغضب:نعم ي ادلعدي
صقر:اهدي ي حمايا اهدي كانت بتجبلي شيكولاته والنيييعمه بس
من ام كيس دي دماغك متروحش لبعيد
قاسم:ومفيش بنات للجواز كمان
سدره اخذت اقسمت بااحضانها
سدره:بنتي وحااشبع منها الاول وبعدين تكمل تعليمها وتبقي تتجوز
سدره:انتي نفسك تبقي ااي ي قسومتي
اقسمت:دكتوره زيك ي ماما
سدره:يعني 7سنين دراسه وسنه ماجستير. واختها في الدكتوراه كل علي بعض 9سنين ونبقي تشتغلي
نبيله:نعم نعم ي ختي انتي حاتعقديلي الواد
بقولك اااي لو ع الشرشحه نشرشح ي ختي مااهو خوديهم بالصوت ليغلبوكوا
وانت عايزه تطلعي عقدك علي ابني زي ماعملتي في قااااسم
سدره:مالك ي نبيله بقيتي حزوقه قووي كدا التعب وحش وغيرك
نبيله:هي كلمه فرح اقسمت وصقر اول مامراد يشد حيله علي طووول
اصدر صقر زرغوطه مصريه اصيله ولا اجدعها ست
نبيله:”اتفرجوا الواد انعبط اهوووو
:::::بعد عده ساااعات :::

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غدر القاسم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى