رواية غدر القاسم الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم صابرينا
رواية غدر القاسم البارت الثاني والعشرون
رواية غدر القاسم الجزء الثاني والعشرون
رواية غدر القاسم الحلقة الثانية والعشرون
في منزل شااهين
كانت نبيله بغرفتها جالسه علي الفراش تضع يدها علي رحيمها وتهمس بسعاده
نبيله وهي تنظر علي رحمها وتهمس بحب
نبيله:حاسه ان في روح تانيه جوايا حاسه انك سامعني يارب تكون موجود بجد وميكنش الحمل كاذب
دخل شااهين فجاه الغرفه
شااهين:كرشتلك القرود تحت
وجد نبيله ترتدي قميص نوم ابيض مثير
خلع الحاكيت الخاص به واقترب منها جالسا بالقرب منها علي الفراش
كان ينظر لها بعيون تشبه الصقر والغريب هي لم تخجل منه ككل مره بل ع العكس تماما
شااهين:فيكي حاجه متغيره
نبيله:متغيره ازاي يعني
شااهين:بقيتي اكتر جرأه هنا وغمز لها شاهين بااخر الجمله
استقامت نبيله امام شاهين وفي لحظه كان شاهين علي الفراش ونبيله تتكيء علي جسده
نبيله:ازاي يعني مش فاهمه
كان شاهين يتوق لتذوق شفتاها ورات في عيونه تلك الرغبه
اقتربت منه لتقبله كانت تقبله بكل حب ورقه وتعمدت ان تكون بطيئه في قبلتها
لم يتحمل شااهين تلك الرقه
انقلب الوضع واصبحت نبيله اسفله
خلصها من قميصها اللعين هذا وااخذ يمتص من رحيق شفتيها ووضع علامه ملكيته الخاصه علي عنقها وترقوتها وتفنن بلوحته الفنيه حتي تسقط الستار بااتحاد جسديهما معاا
ثم اخذهاا بااحضانه مازال يقبلها
**************
ااااااليوم ااالتالي
********
استيقظت نبيله من النوم فما تزال تتوسط صدره العاري
وجدت شاعين مايزال نائما لم تشيء ان توقظه وذلك لانها ستذهب لاجراء التحاليل
وجدت قميصها علي الارض ارتدته وذهبت الي الحمام كي تغتسل
خرجت من الحمام وتلك المنشفه القصيره تكاد لا تخفي شيء عن جسدها ولسوء الحظ استيقظ شااهين وكان لا يريد ترك مثل هذه الفرصه
شااهين وقد سجنها بين ذراعيه يقبلها
تجاوبت معه نبيله
لكنها منعته حين امسك طرف المنشفه الخاصه بيها
دفعته نبيله بعيدا عنها فقد اشمئزت من رائحته ووضعا يدها علي انفها
شااهين غضب من طريقتها
شااهين:انتي مش عايزاني
كانت ستتحدث نبيله لكن شااهين ذهب وتركها الي الحمام
كان شااهين سينفجر من غضبه ويحدث نفسه
شااهين:هي بقيت مش عايزاني المسها شايفاني عجوز وكارهه لمستي وريحتي مبقتش عجباها
ازاي ترفض تخليني ااقربلها ازاي
اغتسل شااهين وبعد بضعه من الوقت
خرج من الحمام والمنشفه تحيط بخصره والاخري يجفف بها شعره المبتل
وجد نبيله ترتدي فستان اخضر طويل وشال اسود وقد تركت شعرها للعنان
تحدثت نبيله :انا حااروح مع سدره وريهام النهارده
شااهين باانزعاح :ماشي
خرجت نبيله من الغرفه
هنااا وضرب شاهين الباب بالمنشفه
شااهيين :حاتروحي معاهم وتسيبي جوزك
*****************
ذهبت نبيله بالاسفل وجدت ريهام وسدره ينتظروها
ريهام بغمزه:اي كل دا ي مداام
سدره:بس ي بت متكسفيهاش هااي ليه كل داا 😉
نبيله بحزن تحدثت :شااهين اتضايق مني وزعلان مني
سدره:لييه اي الي حصل
نبيله:فجاه مكنتش طايقه اي حاجه في الاوضه
اخذت سدره نبيله بااحضانها وتحدثت ريهام
ريهام:ااي ي بنتي احنارشقناكي عين واحنا منعرفش ولا ااي
سدره:يالا ي قرده خلينا نروح نكشف انا حجزتلك اامبارح
ذهبت نبيله والفتيات الي دكتوره امراض نسا
في العياده
كانت الطبيبه تفحص نبيله وبعد بضعه من الوقت
خرجت الطبيبه ونبيله
الطبيبه :انا حااكتبلك علي تحيلل دم عشان اضمن ونقدر نعرف من خلاله انك حامل ولا لاء
نبيله:يعني في فرصه ان ابقي حامل
الدكتوره:90في الميه الاعراض واضحه جدا عليكي بس خلينا نتاكد بردو من احتماليه الحمل اتفضلي اعمليلي تحليل الدم دا
شكرت نبيله والفتيات الطبيبه وذهبوا لمعمل التحاليل
بعد نصف سااعه
نبيله تشعر بالفرح فااحتماليه الحمل كبيره
ريهام:انا فرحانه قوووي حايكون في بيبي العب معاه الله
سدره:اه وانا كمان بس انا الي حااسميه وش
ريهام:لااا خلينا نتفق لو بنت انا اسميها ولو واد انتي سميه
سدره:حايكون ولد
ريهام:لييه ي ختي بتعرفي تبصري وتقري الفنجان
سدره:حاسه بكدا ي ختي اطلعي منها ي قرد
يالا بينا بقي نروح الكليه عشان منتاخرش
كانت نبيله تشعر بالفرحه الغير مكتمله
وصلت الفتيات الكليه ونبيله صامته لاتتحدث
في حديقه الكليه
سدره: مالك ي نبيله حساكي مش سعيده ااي الي مزعلك في ااي
نبيله :انا ضايقت شااهين مني النهارده والله مكنش قصدي بس كنت متضايقه ومحستش بنفسي الي وانا بزقه بعيد عني
ريهام: طب بسيطه روحيلو المكتب وصالحيه بس اتاكدي ان باب المكتب مقفول عليكم مش عايزين شوشره 😉
سدره:لا ي نبيله متسمعيش كلامها احنا حانيجي معاكي نتاكد ان الباب حايبقي مقفول
نبيله:بس ي جذم وذهبت نبيله
نادت عليها سدره وريهام
سدره:طب والمحاضره ي بنتي
نبيله:ابقي اخلي جوزي يشرحهالي
ريهاام تحدثت بهيام
ريهام:ي بخته
سدره:لييه ي ختي
ريهام:زمانه بيشرحلها تخصيب البويضات ورحلات الحيوانات المنويه الي بلادها
ضربت سدره ريهام علي قفاها
سدره:لاااا داانتي عايزه تربيه
ريهام:بس ي جاهله دا علم هو انا بقولك حاجه لسمح الله
سدره :طب ي ختي خلينا نروح المحاضره ي فقر
***************
في مكتب شااهين
دق دق
شاهين :ادخل
دخلت دكتوره سالي الي مكتب دوك شااهين
شاهين:اهلا دوك سالي
اقتربت دوك سالي من مكتب شاهين ووقفت امامه قليلا وتحدثت بااغراء
سالي:سمعت انك اتجوزت فحبيت اجي اباركلك بنفسي
وذهبت كي تجلس علي طرف المكتب الخشبي
انزعج شاهين وكان يريد ان يقف ولكنها منعته ووقعت عليها
فاالتقطها بااحضانه
****************
كانت نبيله ذاهبه الي غرفه مكتبه زوجها
فتحت الباب فجاه
وات هذا المنظر امراه غريبه تجلس بااحضان زوجها
انزعجت نبيله مما رات
تعمدت سالي الالتصاق بشاهيين اكثر وحينما وقفت طبعت احمر شفاهيها علي قميصه دون ان يلاحظ
اعتذرت سالي من نبيله
سالي:متفهميناش غلط ي مدام كل مافي الامر اني وقعت بس
نبيله نظرت لها نظره اشمئزاز وقرف وبكل تكبر وغرور تحدثت
نبيله:انا عارفه جوزي كويس مفيش داعي تبرريلي
ودلوقتي عن اذنك ممكن تسبيني انا وجوزوي شويه في موضوع خااص
انزعج شااهين من طريقتها فيجب ان تغار عليه لا ان تتعامل بكل تلك البروده والتفهم يجب ان تغار عليه اذا كانت تحبه
خرجت سالي من الغرفه واغلقت نبيله الباب خلفها بعنف
نبيله وكانت تقف امام شااهين تحدثت
نبيله:ااي الي انا شوفته من شويه دااا
شاهين تحدث بسره :والله لاحرق دمك ي بعيده زي ماحرقتي دمي من شويه بدل ما تجبيها من شعرها وتمسحي بيها البلاط اتعاملتي ببرود طيب ي نبيله
غضبت نبيله من شاااهين
وتحدثت بصوت عالي
نبيله:انا بكلمك رد عليااا اي الي انا شوفته دلوقتي
اقترب منها شااهين وهو يضع كلتا يديه بجيبه
شااهين ببرود :اااي في اااي شوفتي اااي
نبيله:كانت قاعده في حضنك وانت مستمتع قووي بيها
شااهين:قالت انها وقعت بالغلط
نبيله:وانت كنت مبسوط بالغلط دا واتماديت معاها
شااهين:مسمحلكيش تتعدي حدودك معايا وبعدين صوتك يوطي
نبيله :ااي البرود الي انت بتتكلم بيه دا ليه محسيسني انك مكنتش بتعمل غلط واني انا الي ظلماك وبتبل عليك
شاهين:عسان هو كدا فعلا ولازم تتعودي متعمليش مشاكل وتعدي لانك حاتلاقي من دا كتير في ستات كتير قووي تتمني النظره
مش اللمسه
هنا ونظر لهااا بفخر وتكبر
استطاعت نبيله رؤيه احمر الشفاه الذي يلطخ قميصه
ومسحت بيدها احمر الشفاه عن قميصه
وشاهين تفاجيء من ذلك
نبيله:فرحان بلمه الستات حوليك بس انت كدا مش راجل
صفعها شاااهين علي وجهها صفعه مدميه
نبيله بدموع وضعت كفها علي وجهها وتبكي
ونظرت له بقهر
تاركه المكتب وذهبت
شااهين بغضب تحدث
شاهيين:انا ااي الي عملته فيااا دا والزفتااا الخيوانه ساالي دي حسابها معايا بعدين بس هي مكنش ينفع انها تقولي كدا ابدا
اخذ شااهين الجاكيت الخاص به وذهب الي المحاضره الخاصه به
وجد نبيله تبكي وهذا الشاب واقف معها وقد اعطاها كتاب
اشتعلت نار الغيره بقلبه ولم يذهب للمحاضره بل ذهب خلفها
كانت نبيله تجفف دموعها حين وجدت سدره وريهاام
سدره وريهام :مالك
نبيله:مفيش بس تعبانه شوويه انا حااروح ارتاح
كانت سدره تشعر بالقلق علي نبيله ولكنها لم تتحدث وتركتها لترتاح
ريهام:متقلقيش اتلاقيهم طولوا في الشرح
ضربت سدره ريهام علي راسها وتوجعت ريهام
ربهام:اااه ماشي ي ختي ماشي
سدره:يالا ي قرده من هنا
ذهبت سدره وريهام المحاضره
كانت ريهاام تضحك بشده اثناء سيرهم
سدره:مالك ي بت
ريهام:اصل مكان القاعه دي بيفكرني بواحد عبيط قووي
سدره:مين العبيط دااا ي بت
ريهام:لما قااسم جري ورايا دخلت بالغلط علي دكتور وهو بيشرح وهو نزل واتعصب وكان حايشلوحني بس انا ااي عملت فيها اني عاميه وهو يعيني اهبل صدق قووي واتعاطف معايا والدمعه غرغرت في عينه
سدره:الله يخربيتك
ريهام:اعمل ااي ي ختي استعبط عليه ولا انفصل
سدره:لا تستعبطي طبعا
كان ذوو اعين حمرا ينظر لريهام من الخلف
دخلت ريهام وسدره القاعه وجلسوا بالصف الاول
دخل دوك هاااشم القاعه
هاشم:انا دوك هااشم الاسيوطي حااديكم المخاضره دي والمحاضرات الجايه ان شاء الله لان دوك عبد الله سافر مؤتمر للخارج
ريهام :بخوف غمضت عنيها
سدره:غمضتي ليه
ريهام:هو دا العبيط انا عاميه هااا انا خايفه ليشلوحني
هاشم بصوت عالي :الانسه الي مغمضه دي
براااا
ريهام فتحت عيونها بدهشه :نعم
اتي اليها هاشم وتحدث امام الطلبه
هاشم:دي جامعه مش اوضه نومك عشان تغمضي عينك وتنامي
اطلعي بررررا
خجلت ريهاام منه كثيرا فقد جرح كبريائها امام كل من في القاعه اخذت ريهام كتبها وتحدثت بصوت سمعه الفتيات القريبه منها
ي وكسه ي هاده روحنا في جمل جينا في بطه
ماهي جامعتك ابوك بتكرشني منها
ضحك من في القاعه
واراد هاشم ان يطرد سدره
هاشم:انتي بررا
وقفت سدره في مكانها وتحدثت
سدره:بااي حق حضرتك اخرج برا
هاشم:عسان دي جامعه مش كباريه للضحك
سدره:حضرتك كل الي في القاعه ضحك ولو حاتطبق الي قولته دا عادي جدا ممكن اخرج لو حاتطرد معايا كل الي في القاعه كمان
ريهام بصوت خفيض كانت تتحدث
ريهام :اااه ي بنتي ماهي كوسه بقي بيطردنا
جامعه ابوه هي
مااهو اي عبط والسلام لبن سمك تمر هندي بقي
هاشم بغضب :انت بتقولي اااي
ريهام ببرائه:بلم كتبي اهو
هاشم :طب يالا
خرجت ريهااام وتحدث بجانب الباب
ريهام:الهي تنكرش من باب الرحمه ي بعيد
هاشم وابتسم علي تنمرها وتحدث بصوت افزعها
برررا
كانت ريهام بالخارج تنتظر سدره
********
داخل قاعه المحاضره
شرح شااهين محاضره عن الاسعافات الاوليه وكيف يمكن ان تخافظ علي حياه المريض لاخر دقيقه قبل قدوم سياره الاسعاف
وشرح الكثير من الحالات
كانت سدره تنتبه لهذا كثيرا وتنصت اليه بااهتمام كبير وبعد ساعه
خرجت سدره من المحاضره وكانت ريهام باانتظارها
ريهاام:خدوتوا اااي
سدره:الاسعافات الاوليه
خرج هاشم من المحاضره وهو يري ريهام تتحدث بضجر مع سدره
فشعر بالسوء لانه طردها من المحاضره ولا يجب ان يدخل المشاكل الشخصيه بالعمل
هاشم:انت غلطان ي هاشم بردو مينفعش تدخل مشاكلك الشخصيه في الشغل بردو
انا حااروح اعرض عليها مساعدتي
كانت ريهام تتحدث بغضب
ريهام:شوفتي طردني ازاي قدام الكل
سدره:معلشي بقي عشان انتي عملتي عليه عاميه
ريهام:وهو بقي ع كدا شاطر في الشرح
سدره:عطانا محاضره عن الاسعافات الاوليه
ريهام:بقي عامل الليله دي كلها عشان شويه قطن ومكركروم
صحيح دكاتره عرر
سمع هاشم حديثها
هااشم:انت بتقولي ااي ي انسه
ريهام:بقول ااي مقولتش حااجه
هاشم:لا دلوقتي قولتي اااي
ريهام:هو حضرتك عاوز تذردني والسلام
ماهو اي لبن سمك تمر هندي وخلاص ذهبت ريهام وسدره
وتركت هاشم يضحك علي تلك الفتاه ولكنه سرعان ماغضب لتذكره كليماتها عنه
هاشم:دماغها جذمه بس عسل
***************
في منزل شااهين
صعدت نبيله الي غرفتها تبكي وتئن علي ماحدث اليوم وكيف صفعها علي وجهها ولكنها اخرجت حقبتها لتعبيء بها ملابسها
دخل شااهين بغضب وتخدث بصوت عاالي
شااهين:بتعملي اااي
نبيله:طلقني انا مستحيل اعيش معاكي لحظه تاني بعد كدا روح للي بيتمنوا منك نظره وخليهم ينفعوك
تقدم منها شااهين بغضب وابعد عنها الثياب وقذف تلك الحقيبه علي الارض بعنف
شااهين:عايز تتطلقي عشان الستات ولا عشان تعرفي تروحيله
نبيله:اروح لميين انت اتجننت
شاهيين:وامسك الكتاب الموجود علي الفراش وقطعه لقطع صغيره ولكن سقط من الكتاب ورده حمراء ذابله ورساله
تفاجئت نبيله من تلك الرساله والورده
شااهين بغضب :لا والله انا قرطاس اللب عايزه تتطلقي عشان تروحيله
نبيله:اخرس انا اشرف من الي تعرفهم انا معرفش حاجه عن دوول
اخذ شااهين الرساله وقراءها
وجد ان هذا الطالب يعترف لها بحبه ويطلبها للزواج
مزج شااهين الرساله لقطع وتحدث بغضب
شااهين:مفيش طلاق ولا خروج من البيت داا ولا حتي كليه
غضبت نبيله من شااهين وتحدثت بغضب وتناست ااي شيء
نبيله:يعني ااي مفيش كليه اذا كنت انا اصلا اتجوزتك عشان ماانفصلش من كليتي طلقني مش عايزه افضل علي ذمتك ثانيه واحده انت ااي مبتفهمش طلقني انا مش طيقاك مش طايقه وجودك ولا طايقه حتي اشم ريحتك
جن جنون شااهين وانقض عليها يخلصها من ثيابها ويقبلها بعنف وهي تتالم وتضربه بصدره ضربات كثيره ولكنه لم يبالي شيء واخذ يكمل مايفعله عاملها كالعاهره ولم يهتم لالامها وتعبها واخذ كل ماهو حق له بالعنف والاهانه
انتهي منها وتركها علي الفراش فاقده للوعي
تركها واخذ تلك الثياب وادخلها لغرفه الملابس ودخل ليغتسل
خرج من الحمام وهو برتدي قميص اسود وبنطال جينز ولكنه ذهل مما يرا كانت نبيله تنزف الدماء ولكن ليس كثيرا
كان واقف لا يدري مايفعل فقد ذهل مما يراا
**********
جاءت سدره وريهام الي المنزل
سدره:انا حااطلع اشوف نبيله مالها كانت تعبانه النهارده
ريهام: حااروح اغير هدومي واجيلكم
ذهبت سدره لغرفه نبيله لتفتحها ووذهلت مما رات كانت نبيله تنزف الدماء
اسرعت سدره اليها بااكيه تحاول افاقتها لكن دون جدوي
صرخت بصوت عالي ريهاااام
اتت ريهام تركض ورات حاله نبيله بهذا الشكل
ريهام:حااتصل بالاسعاف
تداركت سدره الامره
ووضعت نبيله بوضعيه معينه وجلبت القطن كي توقف النزيف
رات شااهين جاثي علي الارض غير قادر علي الحركه
صفعته سدره علي وجهه كي تفيقه
سدره:سااعدني بسرعه هاتلي ابره للنزيف متاثرش علي البيبي
صعق شااهين مما سمع :بيبي
وتذكر لما كانت تاكل بشراهه وقدمها كان تؤلمها ولما كرهت اشتمام رائحته
تدارك الامر وتحدث
شااهين :مفيش هناا اابر
سدره:ساعدني نغيرلها وضعيه النوم
وبالفعل عدلت سدره طريقه نومها قليلا فتوقف النزيف نسبيا
بفضل عمل سدره للاسعافات الاوليه لها
بعد بضعه من الوقت
البست سدره نبيله فستان خفيف قصيره
وجاءت الاسعاف وحملتها للمستشفي
كانت سدره قلقه علي اختها بشده
واتي قااسم لهم واحتضن سدره ليطمئنها
الا ان سدره تركت احضان قااسم وذهبت لهاشم
سدره:انت عملت ااي في اوختي
عملت فيهااا ااي اانطق
خرج الطبيب حسام من غرفه الكشف وتحدث
خرجت الممرضه من الكشف
الممرضه:المريضه فاقت الدكتور قال تقدروا تشوفوها لو تحبوا
تركت سدره شااهين وتحدثت
سدره:اياك تدخل جوا ايااك
دخلت سدره وريهاام وقااسم
انزعج قااسم وريهام لان الطبيب المعالج كان حساام
كانت يدره تبكي لرؤيه اختها بتلك الحاله
تحدث الطبيب
حساام :مين عمل للمريضه الاسعافات الاوليه
سدره :انا
ابتسم لها حساام وتحدث
حسام:قدرتي توقفي النزيف وتمنعي فقد الدم بفضل الله اولا
ولان الجنين عنده اصرار وعزيمه يجي الحياه قدرتي تحافظي عليه
ابتسمت لها نبيله باامتنان
وبكت
اتت سدره لها واحتضنت اختها
نبيله:جميلك دااا مش حاانساهولك طول حياتي حاافضل شيالهولك انا وابني
سدره:بس ي عبيطه جميل ااي بس وبعدين داا ابني كمان ي ختي وجوز بنتي في المستقبل
بس
انتي حصلك كداا ازاي
تحمحم الطبيب وقاسم واستاذنوا الخروج
سدره:شااهين السبب صح
نبيله:لاء
سدره:اومال اي الي حصل
نبيله:كنا زي اي زوجين عادي بس انا الي تعبت
سدره:دا يفسر حاله الصدمه الي كان فيها لانو مكنش عارف يتصرف
نبيله:هو فيين
ريهام:دا ي حبه عيني برا حايموت من القلق عليكي وبيانب نفسه مش كنتي تقوليله كل حاجه ي بنتي. اهي سدره بهدلته وقالته متهوبش ناحيه الاوضه والراجل ي عيني برااا خايف عليكي
نبيله:طب دخليه
سدره:مااشي ي نحنوحه
خرجت سدره وريهام تنادي علي شااهين
حيث كان يطمئن علي حاله نبيله من الطبيب حسام
سعد شااهين لسماع ذلك ان نبيله تريد رؤيته
فذهب للغرفه سريعا
نادي حسام علي سدره
دوك سدره
اتت له سدره وتحدثت
سدره:نعم ي دوك
حسام:ممكن 10دقايق من وقتك
استاذنت سدره من ريهاام وقااسم للذهاب معه
قاسم يشعر بالغضب الشديد
ريهااام:اتقل
قااسم:انا حااقتله
ريهام:بص واحده واحده ونخطفه علي سطح الواد حماده
في غرفه نبيله
دخل شااهين الغرفه وجد نبيله علي الفراش تبكي بصمت
تحدث شااهين بضعف :اناا اسف انااا
لم يكمل كلامه وتحدثت نبيله
نبيله:طلقني
شااهين :انتي بتقولي اااي
نبيله:بقولك طلقني كفايه لحد كداااا انت شكيت فيا وف اخلاقي طلقني
اقترب منها شااهين وجلس علي الفراش بجانبها
وضع يده علي رحميها وتحدث
شااهين :بسبب هرموناتك والبيبي الي هنا خليتيني افكر انك مش طايقاني ولا عايزاني اني كبير عليكي وبقت ريحتي مقرفه ليكي ووجودك مسببلك الاشمئزاز
نفت نبيله حديثه
نبيله:انا مقصدتش كدا
شاهين :لما بعديتني عنك
لما قولتي كرهه ريحتي ولما مروحتيش معايا النهارده الكليه وروحتي مع البنات انا فهمت كدا فهمت انك مجبوره عليا ومش قاادره تستحمليني وان السن الي بيني وبينك كبير قووي الحب ميقدرش يكون جسر فيه
بكت نبيله بشده وتاثرت لكليماته
نبيله:بس انت
مسح شااهين دموعها
شااهين :انا عمري ماحضني حايعرف حضن ست غيرك عمري ماقلبي حايفتح بيبانه لست غيري ولا عمري انتي ليه مش حاسه ان مفيش بيني وبينها حااجه
بس لما لقيتك اتصرفتي معاها بشكل عادي
جن جنوني
حبيت اخليكي تشكي وتغيري
والله مابحب غيرك
ابتسمت لها نبيله من بين بكائها نزل هاشم علي رحيمها يقبل طفله وتحدث
شااهين :اهو بسبب هرموناتك والاستاذ كنا حانطلق من اولها اهووو
نبيله:بس متقولش علي ابني كدااا
اقترب شااهين من نبيله واصبح امام شفتيها وتحدثت
شااهين :اومال اقوول عليه اااي
وضعت نبيله كلتا يديها علي عنق شااهين
واخذوا يتبادلون القبل الي ان انحرفت يداها لاسفل
فصلت نبيله قبلتها وتحدثت
نبيله:الدكتور قال مينفعش دلوقتي
شاااهبن:يخربتك الدكتور والبيوت الي جمب بيوت الدكتور ماانا دكتور زيه بردو اش فهمه هو
ضحكت نبيله علي زوجها وتحدثت
نبيله:دا عشان البيبي
شااهين بتهكم :ومااقالكيش امته الحصار دا حايتفك
نبيله:حصار ااي
شااهيين:حانفضل كدااا اخوات لامته واخرنا بوس وشغل مراهقيين
ضربته نبيله علي كتفه وتحدثت
نبيله:بس ي مراهق
*****************
في غرفه الطبيب حسام
تحدث حسام :دوك سدره حاابب اقدملك عرض
سدره:عرض ااي ي دوكتور
حسام :لو حابه تشتغلي هنا في المستشفي وتقدري تتمرني هنا بجانب دراستك
انا عجبني قووي براعتك في ايقاف النزيف
ااي رائيك
فرحت سدره لاقتراح حسام عليها
سدره:موافقه طبعا حضرتك دي حاجه تسعدني اني اشتغل هناا واتمرن عند حضرتك
خرجت سدره وعادت لقاسم وريهام
اخذ قااسم ليتحدث مع سدره
قاااسم:ممكن افهم كان بيقولك اااي
سدره:انت بتتكلم معايا بالاسلوب دا كدا لييه
قااسم:كان بيقولك اااي
سدره:كان بيعرض عليا شغل
قااسم:وانتي رائيك ااي
سدره:قبلته طبعا دي حاجه حاتساعدني قووي في مستقبلي وان ابني ليا كياني
قااسم بغضب :لا ارفضيه
سدره بعند :لا مش حاارفضه غير لما تقولي حجه مقنعه
قااسم :ي انا ي الشغل
سدره وقد اتخذت قرارها الاخير
وووووو………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غدر القاسم)