روايات

رواية غدر الاحبة الى قلبي الفصل الأول 1 بقلم ميرو عزام

رواية غدر الاحبة الى قلبي الفصل الأول 1 بقلم ميرو عزام

رواية غدر الاحبة الى قلبي الجزء الأول

رواية غدر الاحبة الى قلبي البارت الأول

رواية غدر الاحبة الى قلبي
رواية غدر الاحبة الى قلبي

رواية غدر الاحبة الى قلبي الحلقة الأولى

اليوم حدث مهم الاخبار والاعلام مستنين دخول اقوى واصغر سيدة اعمال فى العالم بالكاد يصل عمرها (27) سنة حقا لا يصدق. نزلت سيارة فى موقف دخول الشركة ونزلت منها امرأة جميلة قوية شجاعة غامضة ثم يذهب اليها الصحافيين ليسؤلوها عن سر نجاحها في ادارة الاعمال ولكن تركت الاعلام ودخلت الشركة بوجه قاسى ومن بعدها رجال الأعمال ثم انضموا للجتماع مع (مايا هى بطلة القصة ) كانت تتحدث من وراء الكرسى وتضع ظهر الكرسى لهم وكان بجانبها مدير اعمالها كانت تتكلم ولم يرى احد وجهها وانهت الصفقة معهم بنجاح تام وذهبو رجال العمال ولم تتحرك من على الكرسى ثم احضر هاتفها واتصلت بصديقتها (روميساء والتى هى المديرة التنفيذية للشركة عمرها 27) .مايا : انتى فين دوقتى وصلتى ولا لسة انا مستنياكى .روميساء : لا انا لسة فى المطار. مايا:تمام اجى اخد ولا ابعتلك عربية .روميساء : لا متجيش انا هركب عربية من هنا متشغليش بالك تمام . مايا : تمام . وهنا تترك مايا الشركة وتذهب للقصر . فى المطار تخرج من باب المطار امرأة جميلة قوية وطيبة وتذهب الى قصر مايا وتدخل من باب القصر ثم تأتى مايا من وراها وتقول لها : يا غبية اتاخرتى لى مستنياكى بقالى ساعتين يا جذمة وتضربها بلمخدة الكنبة وتلف روميساء وتقول لها : انتى ال غبية انتى وحشتينى اوى يا هبلة انا صاحبتك الوحيدة والانتيم بتاعتك انسى بيقا كل ده قوليلى عملتى اى فى الصفقة ردت مايا وقالت : ايوة خلصتها مخدتش معايا حاجة انتى نسيتى انا مين دا مايا يا قلبى ولو عالم كلو وقف قصادى اشيلو نهائي انتى فاهمة .روميساء : نظرت اليها بظرات الخوف من كلامها .كأنها لم تعرفها وقالت لها : انتى مش جعانة خليانا ناكل ونام عندنا شغل بكرة متلتل وصفقات كتير والشركة لازم اكون فيها وبالمرى اقولك عملت اى فى الشركة فى ألمانيا تمام .مايا : تمام ماشى يلا .وفى صباح اليوم الثاني وصلة الشركة وذهبت مايا الى مكتبها وتركتك روميساء مع الموظفين تناقش امور الشغل وتحضر لاستقبال رجال الأعمال .مايا : وهى فى مكتبها دخل عليها (.خالد مساعد روميساء شاب بسيط بس احلامو كبيرة ونفسو يبقا زى مايا فى المستقبل عندو 29 سنة ) دخل قال لمايا ان الاوراق جاهزة وان العقود والشروط تمام وهنا برة عند روميساء.كانت بتكلم مع الموظفين وكانت بتقولهم يستعدو عشان الصفقة النهاردة صعبة وانهم لازم يستعدو ليها باسرع وقت ومجهود وبتحاول تحافزهم عشان يقدرو يكملو الشغل من غير اكتئاب وتوتر وخوف وهى بتكلم وصلو رجال الاعمال قدام باب الشركة .روميساء : خالد روح اىستقبل الضيوف عبل ما اقول لمايا .خالد : تمام ماشى روميساء : دخلت لمايا مايا يلا استعدى رجال العمال برى النهادرة يوم صعب وانا خيفة ردت مايا : خيفة من اى احنا يا ما عملنا شغل اصعب من كدة مخفيش مش اول مرة ولا اخر مرة طلعت روميساء وهى بتفكر فى كلام مايا المتغير ومستغربة هى لى متغيرة كدة وهى بتفكر قطع افكارها خالد : مالك بتفكرى فى اى.انتى كويسة .روميساء : مفيش يا خالد انا ولسة هتكمل لفت اتباها دخول رجال الأعمال ومن ضمنهم واحد هى تعرفو من زمان وهو دا ال هدور.القصة نتعرف بالبطل (مراد شاب قوى مغرور ومتكبر وعصبى وذكى جدا وماكر وذو شخصية قوية شجاعة وعنيد وطويل القمة ورياضى جدا ووسيم وانيق عمرو30 سنة ) روميساء : يالهوى دى هتحصل مصيبة ودخل ومايا شفتو دى هتبقى كرسة علينا كلنا خالد باستغراب : كسة كرسة اى هو فى حاجة تقصدى.اى مش فاهم ومالك اتلبختى كدة لى روميساء بخوف : اه فى وفى كتير كمان مراد ومايا مش لازم يتقبلو لان لو شافو بعض هتبقى مصيبة . يا ترى ماذا سيحدث ومن هذا مراد وما علاقته ب مايا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غدر الاحبة الى قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى