روايات

رواية عيون الصقر الفصل الأول 1 بقلم نوتيلا

رواية عيون الصقر الفصل الأول 1 بقلم نوتيلا

رواية عيون الصقر الجزء الأول

رواية عيون الصقر البارت الأول

رواية عيون الصقر
رواية عيون الصقر

رواية عيون الصقر الحلقة الأولى

اخوك ما*ت يا صقر وطالما انت مش موافق انك تتجوز مرات اخوك يبقا انا هجوزها لي ابن عمك

صقر والغضب ملئ عيونه وبيضغط علي ايده بغضب وهو بيقول اعمل اللي انت شايفه يا ابوي بس عين مهتتجوزش حد غيري

ابوة بيبتسم علي ابنه وهو بيبص لي اثرة وبيقول فسرة عين هي اللي هتطلعك من القسو*ة اللي عاميه علي قلبك دي

وبيخرج صقر بغضب وهو بيروح لي اسطبل الاحصنه بتاعه وبيركب حصانه الاسود وهو بيجري بيه بغضب وبيفكر ازاي هيتجوز مرات اخوة هو مبيكر*هش حد قدها بس مستحيل تتجوز واحد تاني مستحيل وهنا بيزيد من سرعه حصانه وهو بيعمل صوت صهيل قوي ولكن بيلمح اللي بيخلي الغ*ضب يملي قلبه وهيا في الاسطبل وكانت واقفه تداعب حصان لونه ابيض وبتاكله وبتبتسم وحجابها مفرود فوق شعرها الغجري الحريري ولكن شعرها بيتطاير مع الهواء صقر بينزل من علي حصانه وهو بيقرب عليها وبيمسكها من دراعها بغضب وهو بيقول اي اللي موقفك هنا

عين بتتخض وبتخرج منها شهقه بخوف وهيا بتقول في اي

صقر بغضب وصوت جهوري وهو بيضغط علي ايدها وبيقول بقولك اي اللي خرجك من البيت انا كلامي مبيتسمعش ليه هو انا مش قولت مفيش خروج من البيت انتي مبتفهميش وكمان فرحانه بشعرك ده اللي خارج برا الطرحه ولازمتها اي الطرحه اصلا فرحانه بنفسك عاوزة الغفر برا يتفرجو عليكي صح هقول اي منتي واحده ملكيش اصل ولا فصل

عين الدموع بتلمع فعيونها وبتتالم من مسكته ليها وقسوته اللي مش فهما هو ليه بيعاملها بالقسوة دي هو علطول بيجر*حها بكلامه اللي زي الس*م ولكن لحد هنا ولم تتحمل تحكماته وقسو*ته وكلامه الجار*ح فهو تخطي كل الحدود وبدون سابق انذار بتنزل عين بالق*لم علي وش صقر

صقر كان مبرق بصدمه وذهول ومكنش مستوعب اللي حصل هو عمر ما حد اتجراء ورفع ايده عليه ووشه كله بيتحول لغ*ضب جحي*مي وش*ر وهو بيجز علي سنانه وعروقه كلها بتبقا بارزة بشده وعيونه الرمادي بتتحول للون الاسود القاتم من الغض*ب وبيمسكها صقر من ايدها وهو بيسحبها وراة وبيدخل بيها البيت

عين كانت بتتا*لم وهي بتقول بصراخ سبني سيب ايدي

ولكن صقر مكنش شايف قدامه وبيدخل البيت بيكون والده قاعد هو ووالدته واخته ولكن بيقوم الجميع بفز*ع لما بيسمعو صرا*خ وبيلاقو صقر داخل بيها وهو بيقف قصاد ابوة وهو بيقول انا هتجوز عين دلوقتي

الجميع بصدمه ازاي ده انت بتقول اي

صقر بنبرة لا تحمل النقاش انا هكتب علي عين دلوقتي

عين بصدمه مستحيل مستحيل اتجوزة

صقر بيبصلها بتحدي وش*ر وهو بيقول وانا قولت هتجوزك ودلوقتي

والد صقر واسمه هارون بيقول بحده صقر مينفعش اللي هتقولو ده يا ولدي انا معنديش مانع انك تتجوزها بس بالاصول ويتعملكم فرح والبلد كلها تعرف واهم حاجه تكون عين موافقه

عين بدموع ابو*س ايدك يا عمي متجوزنيش ليه انا مش عاوزة اتجوزة

صقر بغض*ب لرفضه وبيقول بتصميم وانا قولت هتجوزك يعني هتجوزك ومفيش حد هيقدر يمنعني يا عين

الاب بصوت عالي صقر انت اتجننت ولا اي صح انك الكبير بس كلمتي هي اللي هتمشي وطالما هيا مش موافقه يبقا مفيش جواز هيتم غير برضاها

هنا بياتي صوت من وهو اكتر صوت يكر*ة صقر وهو بيقول بس ممكن تتجوزني انا يا عمي

صقر بيلف وشه بسرعه وغضب وهو بيقول وده مستحيل يحصل يا سيف

سيف بيقرب عليهم وهو بيبص لي صقر بتحدي وهو بيقول عمي انا قولتلك اني طالب ايد عين وانت قولتلي انك هتاخد رايها الاول

صقر بيبص لي ابوة بصدمه وبتتحول لي غضب وهو بيقول يعني اي الكلام ده صح يا ابوي

هارون بحده ايوة يا صقر وعين هي اللي هتختار وبيوجه هارون كلامه لي عين وهو بيقول انا مش هغصبك علي حاجه فكري زين يا بتي موافقه تتجوزي صقر ولا سيف

عين بترفع عيونها لي صقر بغض*ب وكر*ة وهيا بتمسح دموعها وبتقول انا موافقه اتجوز سيف يا عمي

صقر هنا وبيتحول لو*حش كا*سر

سيف بيقرب علي عين بفرحه وهو بيمسك ايدها بدون خجل وبيقول هخليكي اسعد واحده يا عين ولكن هنا بيلاقي اللي بيشد*ه وبيضر*به بالبو*كس فو*شه بغض*ب بيقع سيف عالارض وبينزل صقر لمستواة وهو بيقول اياك تفكر تقرب عليها تاني او تلمسها صدقني وقتها هد*فنك مكانك وعلي جث*تي لو اتجوزتها يا ابن عمي

سيف بيقوم من مكانه بغضب وهو بيقول يعني اي

صقر بيحول نظرة لي عين بكل غضب وهو بيقول عين مهتتجوزش حد غيري وبيمسكها صقر من ايدها وهو بيخرج بيها بكل غض*ب وبيخرج بيها برا البيت وعين بتصر*خ وبيركبها العربيه بالعافيه ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عيون الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى