روايات

رواية عوضي الفصل السادس 6 بقلم دنيا فادي

رواية عوضي الفصل السادس 6 بقلم دنيا فادي

رواية عوضي الجزء السادس

رواية عوضي البارت السادس

رواية عوضي
رواية عوضي

رواية عوضي الحلقة السادسة

، بتروح للاوضه عشان ترتاح وحد بيشدها وبيكتم بوقها
ريم : انتتت
ادهم : شش ماشيه تغني وجدي نايم
ريم : اممم
ادهم بيشيل ايدو عشان تعرف تتكلم
ريم : اوعا كنت هموت
ادهم : ياريت
ريم : يا خفيف
ادهم : مش اخف منك
_______________________________________
علي : بعدتي عني وحبيتي اخويا كنتي عايزاني اعمل ايي افضل ماسك فيكي وانتي الي مش شايفه حبي ليكي اصلا
سما : طب انت الي بتقول بنفسك مكنتش شايفه حبك ليا كده كنت فاكراك بتهزر لما قولتلي انك بتحبني
وبتكمل بدموع : انت بعدت عني خالص حتي كا اصحاب مبقتش تكلمني وانت عارف انك اكتر حد فاهمني ومن واحنا صغيرين واحنا مع بعض علطول تروح تبعد عني وتتجنبني نهاائيا!!
علي : متعيطيش خلاص انا اسف غصب عني
كمل بحب : متعيطيش وتعالي اجبلك ايس كريم بالتوت الي بتحبيه
سما وبتمسح دموعها مع ضحكه رقيقه : انت لسه فاكر الحاجات الي بحبها
علي : انا انسا اي حاجه إلا الحاجات الي بتحبيها
سما بحب : طب روح بقا هات الايس كريم يا استاذ ز*فت انت
علي : لسه لسانك بيلطش
سما بضحك : ياله اخلص روح
_______________________________________________
ادهم : هو مال الاكل متغيره عن كل مره لي كده
زينب وبتبص لريم : ازاي يابني
ادهم وبيفهم انها ليها دخل : خلاص روحي انتي يا ام مالك
ادهم : استني انتي ياريم
ريم بتوتر : ايي
ادهم : انتي الي عملتي الاكل
ريم : انا ساعدت بس ،،
وبتكمل بإبتسامه : الاكل حلو
ادهم : لا وحش ومبتعرفيش تطبخي علفكره
ريم بإستفزاز : طب علفكره بقا انت قليل الذوق ومتعرفش يعني اي ذوق ومبتفهمش فيه
ادهم بعصبيه وبيقفد سيطرتو و بيضربها بالقلم :هو باين مكنش في حد كان فاضي ير’بيكي يا زبا’له ازاي تردي عليا كدا
ريم بتجري علي المطبخ ودموعها نازله
____________________________________
مجهول : انتي كنتي بتعملي اي مع علي
سما : انت بتراقبني بقا
مجهول : اخلصي
سما : انا وعلي صحاب وانت عارف
مجهول : طب ما تنسي ادهم وخلينا مع علي ونخلص الحوار معاه هو
سما : لا طبعا انت ملكش دعوه ب علي اصلا ادهم حاجه وعلي حاجه تانيه خالص تمم
مجهول بخبث : ومالو
سما : شيل علي من دماغك عشان مزعلش وانت حافظ زعلي
______________________________________
علي : اومال فين جدو و ريم
ادهم : جدك نايم
علي : وريم
ادهم : وانت مالك بيها
علي : اي يا عم
وكمل بغمزه : بتغير عليها ولا اي
ادهم : علييي احترم نفسك بدل ما امدي ايدي عليك
علي : لا ولي قله الادب بس
ادهم : ايوا كده اتعدل
______________________________________________
علا : عقبالك يا احمد يا ابني
احمد : خلاص يا ماما ريم اتجوزت
علا : اييي امته ياابني وازاي
احمد : معرفش عمي قالي انو جوزها ومرضيش يقولي جوزها لمين ولا هي فين
علا : انساها يا ابني خلاص هي اتجوزت وهتشوف حياتها وانت كمان شوف حياتك
احمد : انساها اي ياماما عمي جوزها غصب عنها يعني اكيد مبتحبوش
علا : هي هتتقلم مع الحياه الي انتقلت فيها وكمان ريم متعرفش انك بتحبها ياابني انساها يا احمد
احمد بكذب : ماشي ياماما
______________________________________________
ادهم بيدخل المطبخ بيلاقي ريم في حضن زينب وبتعيط
ادهم : لو سمحتي يا ام مالك سيبينا 5 دقاايق
زينب بتسيبهم وبتخرج
_:.
ادهم : متزعليش يا اسمك اي
ريم بدموع ونظره طفولية : اسمي ريم
ادهم : ماشي يا ستي مختلفناش
ادهم : و الاكل حلو علفكره
ريم ببراءه : اوماال ضربتني لي
ادهم : عشان استفزتيني
ريم : ما انت الي ضايقتني
ادهم : كنت بهزر
ريم بدموع : وانا اعرف منين بقا
ادهم : خلاص بقا بطلي عياط دا انتي طفله اوي
ريم بتخرج من المطبخ وبيخرج وراها
_:.
علي : مالك ياريم ادهم زعلك ولا حاجه
ادهم : هتعمل اي يعني
ريم : لا ميقدرش
ادهم : يابت دا انتي بتعيطي من الكلمة اص..
بيقطعهم دخول حد
ادهم بصدمه : مريم
مريم بفرحه وبتجري تحضن ادهم
مريم : وحشتني يا حبيبي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عوضي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!