رواية عوضي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دنيا فادي
رواية عوضي الجزء الثالث والعشرون
رواية عوضي البارت الثالث والعشرون
رواية عوضي الحلقة الثالثة والعشرون
ملك بشر : تمو’ت وكده ادهم بقا ملوش غيري وكمان اضمن انو هيتجوزني من تاني عشان ابننا
ملك : عندي خطه عشان اخلص منها بس محتاجه مُساعده حد من عندك
ملك وبتاخد نفس عميق : هقولك علي الخطه
_____________________________________________
مريم في اوضتها
مريم في ذهنها : لييي زعلتتت لما قال اسم سمااا لييييييي
و بتفتكر موقف من 3 سنين
فلاش باك
حازم بتوتر : انا بحبك يا مريم
مريم : انت اتجننت!!! ااحنا زمايل وبس متوقعتش منك انك تتخطي حدودك معايا
حازم : اييييي يا اختي زمااايلل
مريم : اهو قولت بنفسك يا اختيي يعني انا اختك
حازم بزفير : اخرسيي يا مريم
باااك
مريم بإبتسامه : قاااالي بحبكككك!!!!
وتختفي الابتسامه لما تفتكر الي حصل
وتكلم نفسها : لا لا انتي مش كده يا مريم هو نسيك خلاااص وبيحب سماا يعنيي انا جايه احبو دلوقتي بعد ما استهزءت بحبو ليا
مريم ودموعها نازله : كل حاجه بقت بتحصل في البيت ده بتأذيني من ساعه ما جيت وكل يوم مشكله شكل مبقتش فاهمه مين صح ومين غلط
مريم : انا هساافر وارجع حياتي الي كنت مرتاحه فيها مش هقدر استنا هنا تاني لازم اسافر في اقرب وقت
_____________________________________________
ادهم امام القصر
ادهم : خدي ده مفتاح البيت بتاعها عايزك تجيبي كل هدومها وصورها واكسسوراتها واي حاجه خاصه بيها بس مش عايز حاجه تاني
احد الخدام : حاضر
ادهم : هتروحي مع عم صابر هو معاه العنوان هيوصلك ويجيبك
احد الخدام : تمام تؤمر بحاجه تانيه
ادهم : لا شكرا
______________________________________________
سامر بألام : تعالَ يا عليي شيل مني الحاجات دي
سامر : علييي
ادهم بيجري علي جدو يشيل منو الحاجه الي نصها وقع علي الارض
ادهم بعصبيه ويلم في الحاجه : انت يا زفت مش جدك بيناديلك اي مش سامع
علي بيفوق من شرودو : ايي انا مخدتش بالي اسف والله يا جدو
سامر : ولا يهمك
علي بإستغراب : انت لي شيلت الحاجات دي من الاوضه
ادهم : عشان نفضي الاوضه ل سما
ادهم ويبص ل جدو : وانت تعبت نفسك لي يا جدو ما هما هينقلو كل حاجة من الاوضه دي ل اوضه تانيه
سامر : الاوراق دي مهمه لازم اشيلها بنفسي
ادهم بشك وقلق : ولي تشيلها بنفسك جدو في حاجه تانيه مخبيهاا !!!!!
سامر بضحك : هخبي اي تاني يا ابني دي اوراق الشركه وشهادات وعقود مهمه
______________________________________________
حازم وهو ماسك ايديها ويعديها من جمب الورود برقه : اي رأيك في المكان
سما وتبتسم لي : حلو
حازم : المكان مش مألوف ليكي!!!!!
سما بحزن : لا
حازم : خالص
سما : هو انت كنت بتجيبني هنا !!!!
حازم : لا
سما بضحك واستيعاب : ايييييي اومال بتسأل لييي
حازم : عشان اشوف ضحتك دي
سما بخجل وتبص لل سما
حازم : شايفه القمر!!!
سما : لا
حازم : عارفه لي … عشان القمر جمبي
سما بضحك : لا عشان احنا الصبح
حازم بحب : لا بجد عشان فعلا القمر جمبي
سما بخجل : طب انت هتفضل كده يعني … احكيلي عني احسن
حازم : يا الله حتي وانتي فاقده الذاكره بتفصليني
سما بضحك : ياله بقا
_______________________________________________
علي : ريم
ريم : اي يا علي
علي بقلق : انتي كويسه
ريم : ايوا كويسه لي هو في اي
علي : ابقي خلي بالك علي نفسك يعني فتحي كده ولا اقولك اقعدي في اوضتك الكام يوم دول روحي ياله
ريم بضحك : ياابني انت فيييي ايييي اي الهبلل داااااا
علي : اهو الهبل ده لمصلحتك يا هبله
ريم : والله !!!! مصلحتي ان اتحبس في الاوضه
علي : ايوا
ريم : ابعد من قدامي يا علي انت شكلك مش في وعيك زي اخوك
علي : ليي هو حبسك في الاوضه !!!!
ريم بضحك : ده ياريت بس لا انسا وامشي من قدام وشي بقا اوووف قرفتني
_____________________________________________
ملك : بص زي ما اتفقنا اول ما ارن عليك تنفذ علطول
ملك : صدقني مش هتفشل انا خططت لكل حاجه
____________________________________________
علي : انا خارج يا جدو ها
سامر : متتأخرش
علي : حاضر
وبيمشي
ريم : اومال فين مريم
سامر : هتلاقيها في اوضتها
بتقاطعهم
ملك بإبتسامه : جدو ادهم عايزك فوق اطلعلو
ملك وبتستنا سامر لحد ما يطلع
ملك بتمثيل : انتي عرفتي كل حاجه صح
ريم وتبصلها بقر’ف ومتردش
ملك بحزن : انا اسفه بجد ليكي من كل قل..
وبيقاطعهم خبط الباب
ملك : اومال فين الخدام
ريم بزهق : فوق .. هفتح انا
ملك في ذهنها بفرحه : للدرجه مو’تك متسهلالي
ملك بتروح وراها وهي راحه تفتح الباب
ريم بتفتح الباب وحد يكتم بوقها ومتلحقش تشوفو
وفجاءه متحسش بنفسها
ملك : ياله روح بسرعه قبل ما حد يشوفك
ملك وتقفل الباب بإنتصار : يخساره يا ريم هتوحشيني اوي
_:.
بعد ساعه
ريم بتفوق علي صوت عارفاه كويس
بتفتح عيونها وتتصدم
ريم بصدمه : انت يا….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عوضي)