روايات

رواية عوضي الفصل الأول 1 بقلم دنيا فادي

رواية عوضي الفصل الأول 1 بقلم دنيا فادي

رواية عوضي الجزء الأول

رواية عوضي البارت الأول

رواية عوضي
رواية عوضي

رواية عوضي الحلقة الأولى

حامد : في عريس جه يتقدملك وانا وفقت

ريم بسخريةة : هتبعني بكام

انا ريم عندي 19 سنة بيقولو اني جميلة وبشبه القمر عشان ملمحي وروحي حلوة طولي مناسب لسني وبحب اوي الرسم ونفسي ابيع لوحي .. من سنتين كدا و بابا عايز يجوزني لاي حد معاه فلوس

حامد : متعدلي كلامك يبت

ريم : هو انا غلطت؟ انا بسألك عادي مش دي الحقيقة

حامد : بكرا هيجي يكتب عليكي ويخدك يعني مش هتعرفي تطفشيه زي الي فاتو

ريم بحزن : حرام عليك يابابا لي تجوزني وانا عندي 19 سنة انا لسة معشتش حياتي في حاجات كتير بحلم بيها منفذتهاش

حامد : بلا احلام بلا قر*ف ومتخافيش الي هيتجوزك معاه فلوس عايزةة اكتر من كدا اي

ريم : مكنتش قادرةة امسك دموعي من انها تنزل دخلت علي اوضتي وانا منهاره ومش مصدقة ان دا بجد ابويا الي كان ديما يقولي عمري ماهجبرك علي حاجه مهما حصل عايز يجوزني غص*ب عني عشان الفلوس

_____________________________________

ام ريم : بس ريم لسة صغيرة علي بهدلة الجواز

حامد : صغيرةة اي بنتك شحطه عندها 18 ولا 19 سنة خلاص كبرت نستنا لحد متعنسلك وتقعد جمبك وبعدين دي هتعيش ملِكه

ام ريم : طب هو شافها عشان يبقا عارف شكل الي هيتجوزها

حامد : لا مشفهاش دا صاحب المكان الي انا شغال فية يبقا جِد الواد وكان بيدور علي عروسة لحفيدو و وريتو صورة بنتك وقال هيجو بكرا ويكتب الكتاب علطول

ام ريم : بسرعةة كدا

حامد بفرحة : هيخدها بشنطة هدومها وهيدفع 2 مليون ج عشان اوافق بس البت دي من يومها محظوظة مش زيك يبومة

ام ريم بحزن : بقا ياراجل همك الفلوس مش بنتك

حامد باستفزاز : اه انا دافع فيها كتير دي البت حلوةة وزي القمر طالعه لابوها يعني تمنها غالي اوي

____________________________________

سامر : اخوك مش هيشك ياواد كده

علي : لا يجدو متقلقش

علي بغمزه ‘ بس مين دي الي هتجوزها ل ادهم

 سامر : بنت واحد من العمال

علي : مفتكرش ان ادهم هيرضا

سامر : اومال احنا عاملين كل دا لي وبعدين انا خلاص اتفقت مع ابوها

علي : طيب.. ادهم شكلو جه

سامر : اعمل زي ما قولتلك ياواد

علي بضحك : حاضر انا هخرجلو يارب استر

_:.

علي بتمثيل الحزن

ادهم : مجتش الشركة انهاردة لي يلا

علي مردش

ادهم 23 سنة من عيله غنية اوي عندو غمزات يسحرو وطويل .. باباه ومامتو توفو في حادثة وهو واخوه شغالين في شركه باباه

ادهم : اي القطة كلت لسانك

علي : جدك

ادهم : مالو

علي : تعب و وديتو المستشفى الصبح

ادهم بخوف : ومكلمتنيش لي وهو فين دلوقت.

علي : في الاوضه

ادهم دخل وعلي دخل وراه

 ادهم : مالك ياجدو حصلك اي

علي : من الصبح مش عايز ياخد العلاج ومستنيك علفكرة

ادهم : ايي مخدتش لي العلاج وانت محاولتش لي تدهولو

سامر : مش هخدو غير لما تنفذلي طلبي

ادهم : حاضر هنفذ الي انت عايزو بس خد العلاج

سامر : عايزك تتجوز انا خلاص عمري خلص ومش بقيلكو يا ادهم عايز افرح بيك قبل ما اموت

ادهم : بعد الشر يجدو وحاضر هبقا اتجوز

سامر : لا بكرا انا خلاص اتفقت مع ابوها انك هتروحلها بكرا وتكتبو الكتاب

ادهم بشك : اتفقت ازاي

سامر بتعب : دي بنت صاحبي يا ادهم كلمتو واتفقت معاه انت لسة هتناقشني اه ياقلبي

علي وهو بيكتم الضحك : الف سلامة يجدو ان شاء الله الي يكرهوك

ادهم : سلامتك يجدو حاضر هروح بس خد العلاج

سامر : اوعدني انك هتروح

ادهم : هروح يجدو والله.. هغير هدومي واجيلك تكون خدت العلاج

سامر : ماشي يحبيبي

_:.

علي : لا بس التحاليل عاملة شغل جامد

سامر : مكنش هيصدق غير بكده اخوك وانت عارف

علي بضحك : حصل

علي : طب العلاج هتخدو ولا اي

سامر : يلا انا صحيتي حديد خدو انت محتاجو اكتر مني

علي بهزار : لا وانا مالي ومتنقش بس علي نفسك ياعم الجامد لتقلب جد

سامر : غور يلا من وشي

علي : خلاص براحه الله

____________________________________

ام ريم : افتحي يبنتي عشان تاكلي

ام ريم : كده هتموتي ياريم

ام ريم بقلق يارب استر

وبتفتح الباب من مفتاح تاني

ام ريم بحسرة……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عوضي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى