روايات

رواية عودة الماضي (دموع 2) الفصل الرابع 4 بقلم يارا محمد

رواية عودة الماضي (دموع 2) الفصل الرابع 4 بقلم يارا محمد

رواية عودة الماضي (دموع 2) الجزء الرابع

رواية عودة الماضي (دموع 2) البارت الرابع

رواية عودة الماضي (دموع 2) الحلقة الرابعة

العيله كلها رجعت الصعيد ودموع ابتدت تفوق شويه وبتخلي بالها من ابنها وأسد وقررت متفكرش ف موضوع نهي اخت رائد لأنها عايزة تعيش حياه هاديه بعيد عن المشاكل.
اسد: الحلو بتاعي بيفكر ف ايه كده اكيد فيا أنا.
سما: وانا عندي غيرك افكر فيك كنت بفكر اني مش ادي اهميه لنهي ومش افكر فيها واخلي بالي منك ومن عامر.
اسد: كده كويس ابتديتي تفكري صح صدقيني لو فكرت تعمل حاجه مش هخليها عايشه انتي وعيلتي اهم من اي حد.
سما: أنا بحبك ع فكرة.
اسد: وانا اكتر والله متخافيش مش هيحصل حاجه تعالي نشوف عامر.
اسد وسما راحوا اوضتهم يقعدوا مع ابنهم وحاولوا مش يشتغلوا بالهم بنهي.
أما عند نهي فكانت واقفه ف اوضتها السريه بتبص لمجموعه صور وبخب”ث.
نهي: بخب*ث دموع الماض*ي مش هيسيبك ف حالك خصوصا بعد الصور دول لو كنتي مفكرة انك بعد ما رجعتي الصعيد مع عيلتك مش هوصلك ده ف بعدك اكيد لما تشوفي الصور دي هتموتي من الخوف.
نهي بعتت الصور بالبريد وحطت عنوان مهران الاسيوطي بعد ما خالد الجارد بتاع رائد جابلها العنوان.
تاني يوم اسد كان عنده شغل متعطل وراح وسما قعدت من نجيه والباقي كانوا مبسوطين والباب خبط و الخدامه فتحت واستلمت الظرف وكان مكتوب عليه اسم دموع.
الخدامه جابت الظرف ونادمت علي سما.
الخدامه: ست سما الجواب ده ليكي.
سما: ليا أنا غريبه أنا ماليش حد علشان يبعتلي جوابات هاتيه.
سما فتحته ولقت صور خدتها وبصت فيها عينيها وسعت وشهقت بصدمه كبيرة وابتدت تبكي.
نجيه: مالك يا بتي بتبكي ليه وف ايه الجواب ده سما ردي عليا مش تبقي ساكته كده.
اسد جه من برة لقاهم واقفين ولقي سما بتبكي.
اسد: بفزع سما مالك ف ايه.
سما بصتله والدموع ف عينها وادتله الصور.
بص اسد ف الصور لقي دموع بفستان الفرح وبتضرب رائد بالمسدس.
مهران : متفهمنا يا ولدي فيها ايه الصور دي
اسد: دي صور ودموع بتضرب رائد فيها ومتصورة من كل الزوايا.
سما: بانهيار أنا مش عارفه أنا اتصورت ازاي م اخدتش بالي أن التراس فيه كاميرات هو اه كان حاطط كاميرات ف كل البيت بس كنت فاكرة أنه مفيش كاميرات ف المكان ده هو أنا كده هتسجن صح.
اسد: سما اهدي ارجوكي ممكن هنحل الموضوع .
سما: ببكاء لا مش هيتحل يا اسد صدقني أنا كده ضعت.
سما مش لاحظت الجواب للي وقع من الظرف وشافته اسيل.
اسيل: سما الظرف وقع منه جواب.
سما لاحظت الجواب وفتحته.
” انتي قلتي رائد الصواف والصور دي تثبت ده ومش هتقدري تهربي من الماضي ابدا يا دموع وهتتعاقبي ابشع عقوبه فاهماني.
مجهول
سما: بانهي”ار لا لا مش معقول اكيد ده كاب*وس صح بس كاب”وس بش”ع ورجعت معاه كل الوج”ع والأل”م اللي ف الدنيا.
اسد: اهدي يا حبيبتي اهدي.
سما: بعد عني قلتهالك قبل كده احنا مننفعش لبعض يا رتني ما رجعت؛ رجعت علشان الماض*ي يبقي ورايا؛ وركبت فوق وقفلت علي نفسها وابتدت تبك”ي وتص”رخ أنا مش استاهلك ابدا ولا تستاهلوا تتورط*وا ف المشاكل معايا.
اسد وهو واقف برة الباب وسامعها بتقول كده.
اسد: بدم”وع ارجوكي يا سما افتحي ومتقوليش الكلام ده ابدا احنا بنحبك والله افتحي.
سما مش ردت علي اسد بس ابتدت تكس”ر ف الاوضه وفجاه صرخ”ت.
اسد: سمااااا.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عودة الماضي (دموع 2))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى