رواية عهد قاسم الفصل الثاني عشر 12 بقلم فرح القصاص
رواية عهد قاسم الجزء الثاني عشر
رواية عهد قاسم البارت الثاني عشر
رواية عهد قاسم الحلقة الثانية عشر
عهد بتفوق وبتفتح عنيها براحه وهي بتنظر حوليها وبتفتكر الي حصل معاها بتقوم وبتضع ايدها علي بطنها وهي دموعها نازله
عهد بدموع: ابنييي وبتفضل تعيط بقهره وحسرهه
بيدخل قاسم الاوضه بيلاقيها قاعده ومحاوطه بطنها بإيدها وبتعيط
عهد بترفع عنيها تبصله: ارتحت؟؟.. ارتحت لمه ق*تلت ابني؟.. ارتحت لمه حرمتني من الامومه؟.. ده انا حتي ملحقتش افرح بي وبتقولها بزعيق وهي دموعها نازله عااارف يعنيي اي؟؟؟ وبتضر*به ف كتفه وهي بتزقه.. انت معندكش ضميره ولا رحمه اي الجحود والقسوه دي وبتشاور بأصبعها عند قلبه.. قلبك ده اي مفيش فيه اي انسانيه او رحمه ده انت كنت شويه شويه هبو*س ايدك ومنهاره قدامك بتوسلك وانت ولا اكنك هنا كنت طلقني سيبني شايف اني خا*ينه طلقني بس متأذيش جنين لسه متكونش حتي هو ملهوش اي زنب حرام عليك وده كان ابنك انت انا محدش لمس*ني غيرك يقاسم.. انا عمري ما هسامحك ليوم الدين يقاسم وبتمسح دموعها انت من نهارده لا انت جوزي ولا حتي اعرفك ومش عايزه اشوف وشك تاني انت فااهم
قاسم بيمسك ايدها: عهد استن… عهد بتزقه بكرهه
عهد بصوت عالي: اوعااا تلم*سني تاني او تفكر تكلمني حتي وبتسيبه وبتمشي
قاسم بيطلع وراها: عهد… عهد استني عهد بتوقف تاكسي وبتمشب
قاسم:عههههدددد وبيمسح علي وجهه بإيدو
:-
أرثر: راحه فين؟
عهد بعياط: اي مكان في اي حته المهم بعيد عن هنا
أرثر: انتي كويسه؟
عهد ومازلت بتعيط: لأ.. لأ مش كويسه خالص
أرثر بيديها مناديل وبيوقف العربيه وبينزل بيجيب ليها مايه وبيدهالها
عهد: شكرا
أرثر: انا اسف لو بدخل بانتي كنتي بتعملي ف المكان ده لوحدك وكمان بنوته؟
عهد بتعيط اكتر وبتشهق
أرثر بأسف: انا اسف جدا والله مش قصدي حاجه
عهد بتهز راسها لي
وبيفضلو ماشين بالعربيه لفتره طويله
أرثر: هو انتي بيتك فين؟
عهد: مليش بيت
أرثر بيسكت
عهد بتمسح دموعها: وقف انا هنزل هنا تعبتك معايا انا اسفه
أرثر: انا اكيد مش هسيبك تمشي ف الشارع لوحدك ف الوقت ده
عهد: بس انا كدا كدا هنزل ف اي مكان المهم انا مشيت من هناك
أرثر:انا عارف مكان تقعدي في مؤقتنا
عهد: بجد انا مش عارفه اقولك اي شكرا اويي
أرثر: العفو
عهد: بس انت شكلك مش تاكسي ولا حتي أوبر
أرثر : فعلا انا مش أوبر ولا تاكسي بس كنت معدي من المكان ده بالصدفه وشفتك وانتي كدا معرفش لي وقفت وخدك مع ان العادي بتاعي مش اي حد اوثق في
عهد بتتسم ابتسامه بسيطه بتخفي بيها وجعها
أرثر: جعانه؟
عهد: لا شكرا
أرثر: بس انا جعان يبقا هناكل سوا
عهد: بس انا بجد مليش نفس
أرثر: انا هطلب برجر دبل وانتي عايزه اي
عهد: انا… وبيقاطعها
أرثر: الو.. اتنين تشيز برجر دبل لوسمحت.. المكان هو****
عهد: انت اسمك اي؟
أرثر: اسمي أرثر
عهد بيظهر علي وجهها علامه أستغراب: أرثر؟؟
ارثر بضحك علي ريأكشنها: ايوا.. اسمي غريب شويه
عهد بإبتسامة: يعني بس اسمك حلو علي فكرك
أرثر: وانتي؟
عهد: وانا عهد
أرثر: وانتي اسمك جميل برضو عهد
عهد: شكرا
أرثر: وصلنا
عهد بتنظر من الشباك: ده فندق؟
أرثر: ايوا حلو ولا؟
عهد: لا ده حلو اويي وباين انو غالي وانا معيش فلوس
أرثر: طيب انزلي
عهد: انزل
أرثر: ايوا انزلي
عهد بتنزل من العربيه و أرثر بيتحرك عهد فكرته مشي.. أرثر بيركن العربيه وبينزل
عهد: انا فكرتك مشيت؟
أرثر: معقول برضو.. تعالي يلا شكلك تعبان ومحتاجه ترتاحي وعينك المنفخه من كتر العياط دي تحطي عليها كمدات تلج
عهد: بس انا معيش فلوس
أرثر: هو حد طلب منك حاجه دلوقتي؟
وبيدخلو الفندق وبياخد غرفتين بيقعدو ياكلو ف الريسبش الاول وبيطلعها اوضتها
عهد: انا.. انا بجد مهما اعمل مش هعرف اوفي جميلك ده ابدا شكرا اوي بجد
أرثر بإبتسامة: تصبحي على خير
عهد: وانت من اهل الخير
وبتدخل الاوضه وبتقفل الباب وبترمي نفسها علي السرير بإرهاق وتعب وبروح في سابع نومه
***************************
قاسم بعصبيه: عايزكو تقلبو عليها الدنيا تجيبوها لو من تحت الارض فاااهمينن؟؟؟
_حاضر يقاسم بيه
قاسم: يلا روحو
_قاسم بيه عاملنا الواجب مع الواد الي قولتلنا عليه زي مقولتلنا
قاسم: دخلو
كان كرم بيدخل وهو وشه كله جروح وبينز*ف
قاسم: ها هتقول ولا يكملو عليك؟
كرم: لا هقول والله هقول كل حاجه
قاسم بيمسكه من التيشيرا بتاعه: عارف لو كدبت في حرف عليا هد*فنك وانت لسه عايش فاااهم
كرم؛ والله هقولك كل الحقيقه
قاسم: قول
كرم: بيحكيله الحصل… يعني عهد كانت مظلومه فعلا
قاسم بندم: يعني عهد كانت بتقول الحقيقه كانت حامل ف ابني؟؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عهد قاسم)