رواية عنيدة الادهم الفصل الرابع عشر 14 بقلم هنا
رواية عنيدة الادهم الجزء الرابع عشر
رواية عنيدة الادهم البارت الرابع عشر
رواية عنيدة الادهم الحلقة الرابعة عشر
جلال: اتفضل يا عمرو
عمرو هيبقى المسؤول مع ادهم عن تدريبكوا
ادهم: ليه هو انا مش كفيل إني ادربهم؟!
جلال: لا طبعا يابني مش ده قصدي هتفهم كل حاجه في وقتها.
ادهم: لا عاوز افهم دلوقتي
عمرو:كل حاجه في وقتها احسن
ادهم: ا
جلال بمقاطعة: ادهم مش هينفع نتكلم هنا لا ده مكان نتكلم فيه ولا وقت مفهوم.
زفر ادهم بضيق: مفهوم
جلال: معاذ ،نور ، آيه ،اسيل انتو الاربعه الي الفهد اختاركوا تكملوا معانا وانا بثق في اختيارات الفهد طول ما الفهد واثق فيكوا فأنا واثق.
اسيل ونور : واحنا قد الثقه دي
جلال: اتمنى
عمر لأدهم : فك وشك شويه الشباب هيقولو ايه
ادهم : اخرس
اسيل : حضرتك قولت إن في مهمه بس مقولتش عن ايه ولا التفاصيل
عمرو: وده المطلوب
معاذ : نعم ازاي!!
عمرو: المطلوب انكم متعرفوش اي تفاصيل عنها غير لما احنا نقول
آيه : طب وطبيعه المهمه خطر ولا عادي
ادهم: انتي مبتسمعيش ؟!
آيه بإحراج: آسفه
جلال : التدريب هيبدأ النهارده وهيبقا مكثف طول الشهر
اسيل : بس يا فندم انا عندي كليه وكمان محضرتش امتحانين بسبب المهمه الي فاتت
جلال : انتي لسه بتدرسي اصلا ؟!
اسيل :اه
جلال: في كليه اي؟
اسيل : طب بشري
جلال : وسبتي الطب وجيتي شرطة
اسيل : اه ما دا حلمي
عمرو : تقدري تروحي الكلية وتيجي علي هنا وتذاكري باليل
اسيل: نعم ليه ماكنش انسان آلي وانا مش حاسه
عمرو بحده : اسيل ياريت تنسي اي حاجه تربطنا طول ما احنا في الشغل ومتنسيش اني رئيسك يعني ده مش اسلوب كلام فاهمه ؟!
اسيل بإحراج: فاهمه ،بس مكنتش اقصد
ادهم : كفايه كلام ويلا علي التدريب
جلال: طب عن إذنكوا انا
ادهم : إذنك معاك
عند مازن
مازن: انتي اتغيرتي مبقتيش زي الاول
روما: ازاي (روميساء)
مازن : انتي الأول كنتي بتهمتمي بكل حاجه وبتردي علي طول عكس دلوقتي حتي لما بحكيلك حاجه بتردي ببرود ممكن اعرف السبب
روما: مفيش يا مازن
مازن : طب انا عملت حاجه دايقتك؟؟
روما: ييييه شكلك مش طليق قعدتي معاك انا ماشيه وهبت بالوقوف والتقاط حقيبتها
مازن: انتي عاوزه تنكدي وخلاص
روما : لا هنكد ولا ههبب انا سيبهالك وماشيه وتركته وذهبت مسرعه لمنزلها
مازن : مالها هو انا قولت حاجه زعلتها؟
عند روميساء بعدما وصلت لمنزلها
والد روميساء: مالها
والدتها: معرفش دخلت اوضتها
في غرفتها
روما لنفسها: عاوزني اقولك ايه اقولك انا متغيرة معايا علشان انا واحده زباله خنت ثقتك أنت وأهلك كلهم علشان الفلوس انا مش قادره اسامح نفسي واكيد انت مش هتسامحني انا اسفه هبعد عندك ومش هعرفك حاجه عشان مش هقدر اشوفك كارهني بحبك ♡
في مكان آخر
*:ها نفذت الي قولتلك عليه
‘:كله تمام يا باشا
*: مفيش حاجه جديده
‘: لا مفيش
*: ازاي مفيش جديد وجلال راحلهم بنفسه
‘: عندهم مهمه جديده بس ميعرفوش اي تفاصيل عنها
*: انت غبي انت عندك بدل المصدر الواحد المعلومات اتنين ومش عارف تجيب تفاصيل
‘: هما نفسهم ميعرفوش انا هعرف منين وصح عمرو هيدربهم وع الفهد
*: عمرو! الحكايه كدا فيها إن،المهم تابع وبلغني بالجديد
‘:أوامرك يا باشا
في منزل اسيل
جينا:لا انا زعلانه منها اوي من ساعه ما راحت التدريب وهي مش بتكلمني ولا بتسأل عليا يا خالتو يرضيك
والده اسيل: لا طبعا ميرضينيش
جينا: حتي في الخطوبه مكانتش معايا غير في اخر وقت ولا اهتمت ومش بتسأل عليا
والده اسيل: ايه الي حصلكوا كنتوا زي الفوله وانقسمت نصين
جينا: معرفش
قاطعهم صوت جرس الباب
والده اسيل: قومي افتحي
جينا: حاضر
بتقوم تفتح بتلاقي اسيل
اسيل: يااه وانا بقول الدنيا مضلمه كدا ليه تلاقيكي عندنا
جينا بتبتسم وتدخل
اسيل: مالك انتي زعلتي ها؟! مكنتش اعرف ان عندك دم
والده اسيل: ليه يا اختي مفكراها زيك
اسيل: لا ده انتوا كده متفقين عليا
والده اسيل: روحي صالحي اختك
اسيل: جينا انتي بجد زعلتي بجد ها
جينا: لا رد
اسيل: طب انا اسفه
جينا: لا رد
اسيل: جينا مالك بجد
جينا: علي أساس انك متعرفيش
اسيل: لا والله ما اعرف
جينا: والله! اولا انتي مش بتكلميني خالص ولا بتسألي عليا ولا اي حاجه ولا كأننا كنا صحاب قبل كدا
اسيل: آسفه بجد احنا عمرنا ما كنا صحاب احنا اكتر من كدا بكتير احنا اخوات وبالنسبه لاني مش بسأل فهو غصب عني أنا من الكليه للتدريب وجت الخطوبه واتعكيت ومش فاضيه اهتم بنفسي حتي
جينا: بتتحججي!!
اسيل : مش بتحجج ولا حاجه انا مش مضطره ابرر عدم سؤالي لاي حد علشان ابررلك يا جينا ولو زي ما انتي بتقولي فالمفروض انا الي ازعل
جينا: لي يا اختي
اسيل: انتي عارفه إن انا من التدريب للكليه أو العكس ومشغوله اسألي انتي ولا المفروض انا الي ابدأ اسأل علي طول؟!
جينا: بصي باخالتو شيفاها طلعت الغلط عليا بردو في الاخر
والده اسيل: اتفضلي انتي وهي اتصالحوا لاحسن الشبشب يسلم على قفاكوا
جينا واسيل: لا وعلي اي خلاص
اتصالحوا وقضوا باقي اليوم سوا
ايه المهمه الي محدش عاوز يقول حاجه عليها دي
روميساء خانت ثقه مازن ازاي
مين المجهول ومين الاتنين الي بيعرف المعلومات منهم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عنيدة الأدهم)