رواية عنيدة الادهم الفصل الحادي عشر 11 بقلم هنا
رواية عنيدة الادهم الجزء الحادي عشر
رواية عنيدة الادهم البارت الحادي عشر
رواية عنيدة الادهم الحلقة الحادية عشر
دخلت آسيل مع والدها و مازن …اتصدمت لما شافت ادهم و عمرو بيهزروا مع بعض
أسيل في نفسها: الي انا شيفاه ده بجد و لا بتخيل ازاي ادهم باشا واقف بيهزر مع عمرو و هو عارف انو شغال في المافيا و عمرو عارف ان ادهم هو فهد المخابرات و بيهزروا مع بعض اكيد حد فيهم ناوي على حاجه ربنا يستر… انا دماغي عملت erorr !!!!!
مازن: أسييييل مالك في ايه؟
أسيل بإنتباه: ها لا مفيش.
مازن:طب امشي واقفه ليه؟!
الأب: سيبها تدلع علينا ده حتى النهارده خطوبتها و شويه و هتسبنا.
أسيل بضحك: لو مدلعتش عليكوا هدلع على مين…و بعدين مش هسيبكوا
الأب: ادلعي براحتك ي حبيبتي
مازن: امشي الراجل خلل و هو مستنيكي
أسيل: خليه مش كنت بجهز
مازن: تلت ساعات و نص بتعملي فيهم ايه ده حتى المكياچ محتطيش فهميني كنتي بتعملي ايه؟!!!
أسيل: كنت بلبس الاه
الأب: امشوا ربنا يهديكوا حتى يوم خطوبتك خناق اتهدوا
أسيل: هههه حاضر
وصلوا أسيل لعمرو و سبوها بعد م سلموا عليه
عمرو: اول مرة اعرف إن الشمس بتطلع بليل
أسيل بخفوت: سمج
عمرو: بتقولي ايه ؟
أسيل: بقول هي مش المفروض بتتقال اول مرة اعرف إن القمر بيطلع الصبح ولا ايه و لا علشان احنا بليل!!
عمرو: القمر ميتقارنش بجمالك و لا الشمس بس انتي دائما منورة زي الشمس
أسيل: الله يسترك بلاش محن احسن نفسي بتغم عليا
عمرو بإحراج بيمسك إيد أسيل علشان يروحوا الكوشه
أسيل بتبعد عنه بعصبيه: انت ايه الي بتعمله ده ، مفيش تلامس غير بعد كتب الكتاب و ده الي مستحيل يحصل
عمرو: تلامس ايه أنا بمسك ايدك بس!!
أسيل: و حضرتك بتسمي ده ايه؟
عمرو: خلاص آسف ، و بعدين انا خطيبك
أسيل بعصبية: ي شيخ اتقي الله حراام
عمرو بتأفف: متتعصبيش ي اختي ليطقلك عرق
أسيل بخفوت: إن شاءالله انت
بيروحوا الكوشه و الناس بتيجي تبارك لهم و ادهم بيجي
ادهم: الف مبروك ي أسيل ربنا يتمملكوا على خير
أسيل: الله يبارك في حضرتك عقبالك
ادهم: الف مبروك ي عمرو
عمرو: الله يبارك فيك ، و بيحضنوا و ادهم بيغمز لآسيل من ورا و أسيل واقفه مستغربه من علاقتهم
أسيل بتفهم إن ادهم بيخطط لحاجه
…….باقي الفريق بيجي يبارك لهم
معاذ: الف مبروك ي أسيل
أسيل: الله يبارك فيك وعقبالك
معاذ: قريب إن شاء الله
أسيل بضحك : مبروك مقدما ي سيدي
عمرو: كيس جوافه انا
قاعد جنبها !! مفيش مبروك ي عمرو!!؟
معاذ : لا طبعا ازاي الف مليون مبروك ي عمرو
عمرو من بين أسنانه: الله يبارك فيك عقبالك
نور: الف مبروك ي أسيل
أسيل بضحك: مبروك ي نور عقبالك و لو اني شاكه انو قريب برده بس مش هكلمك دلوقتي
نور: استني ده احنا بكرة لينا قاعدة سوا و هحكيلك
أسيل: إن شاءالله
نور: إن شاءالله ، مبروك ي بتاع انت
عمرو: الله يبارك فيكي ي بتاعه
أسيل: متعرفيش ي نور آيه مجتش ليه؟
نور: معرفش كان المفروض إنها تيجيلي و نروح سوا بس مجتش
أسيل: ابقي اطمني عليها احسن يكون في حاجه
نور: حاضر ، بس ايه الحلاوه دي
أسيل بتكبر: أقل م عندي ي ماما
نور: النرجسية عاوزة منك ايه!!
أسيل: كل خير نيهههااااا
عند مازن
ريماس: لايقين على بعض اوي بسم الله ماشاء الله بس لو كان الي سلم عليهم و حضن العريس كان هيبقى احلى مع أسيل
مازن: و انت مالك انهو احلى و بعدين انت عارفه مين الي سلم عليهم اصلا؟
ريماس: لا مين
مازن: ده المسئول عن تدريب أسيل و لقبوا فهد المخابرات
ريماس: ياااه لو كان ارتبط هو واسيل كانوا هيبقوا جامدين اوي سوا
مازن: اتهدي بقا و ملكيش دعوة بيهم
ريماس: اوووف اهو
مازن: بكرة كام
ريماس: مش فاكره بس تقريبا20
مازن : اليوم ده مش بيفكرك بحاجه!؟
ريماس بتفكير: اممم لا قول
مازن: احلفي إنك مش فاكره
ريماس: و الله م فاكرة
مازن: ي وقعه سوده بكرة كتب كتبنا ي هطله
ريماس: ي اخي حرام عليك فكرتها حاجه مهمه
مازن: منك لله ي ريماس ي بت ام ريماس
ريماس بضحك: ي عم انت قفوش كده ليه بهزر ي رمضان مبتهزرش
مازن: لا و متضحكيش بصوت عالي تاني
ريماس: اه حاضر
مازن: شطورة
ريماس: ايه الي شطورة دي قاعد مع بت اختك!!! و بعدين انا قلتلك حاضر علشان عارفه انو غلط و حرام و طلعت غصب عني مش بسمع كلامك و لا حاجة
مازن: يخربيتك دبش بتحدفي طوب من بوقك
ريماس: معلش و خلينا نتفرج بقا
جه وقت تلبيس الدبل أسيل بتشاور لچينا تيجي
چينا: عاوزه ايه؟
أسيل: نادي مازن
چينا: ليه
أسيل: علشان هو إلى هيلبسني الدبله
چينا: اه ماشي ، چينا بتروح لمازن
چينا: مازن روح لآسيل عوزاك
مازن: ليه!
چينا: علشان تلبسها الدبله
مازن: ماشي هروحلها على الله يطمر فيها
مازن بيروح لآسيل
مازن: الهبله بقت عروسه
أسيل: بطل ظرافه يا ظريف
مازن: تعرفي
أسيل: ايه
مازن: ابغى ازغرط هالا و هالحين بس م بعرف
أسيل: هههه و ماله ي اخويا اتعلم
مازن: مبروك ي عمرو هتاخد مننا المجنونه بتاعت البيت
عمرو: الله يبارك فيك، انت بتقول على أسيل مجنونه انا لحد دلوقتي مشفتش اعقل منها
أسيل: ههه انت المجنون ي مازن
مازن: اه ده انتوا متفقين بقا و جايبني هنا اتهزق
عمرو: محدش قالك تعالى، انت الي جاي لوحدك
مازن: لا جاي البس أسيل الدبله
عمرو: ليه و انا كيس جوافه جنبها
أسيل بخفوت لعمرو: كلام في سرك انت كيس طماطم بايظ
أسيل: اكيد ي عمرو مش قصدوا كده بس أنا أخته و هو بيغير عليا و حرام اصلا مش صح يا مازن؟
مازن: ها اه طبعا
عمرو: و كل الي اتخطبوا اخواتهم هما الي بيلبسهوم الدبل بقا!!! عمري م شفتك تشدد للدرجه دي انا مش هأكلها
مازن بجديه: احنا ملناش دعوه بالناس ي عمرو احنا الي هنتحاسب مش الناس و على فكرة اسيل هي الي لبست الدبله لخطيبتي و ليا و لو مش عاجبك احنا لسه فيها نفركش و كل واحد يروح لحاله
عمرو: لا لا نفركش ايه لبسها الدبله و لبسهالي انا كمان
مازن: هههه حاضر
بيخلصوا تلبيس الدبل و الناس الي بيروح ياكل و الي بيرقص و إلى بيتفرج
عمرو: تيجي نرقص
أسيل: انت عندك خال اهبل صح
عمرو: لسانك ده لميه احسنلك
أسيل: لا خوفت ايه هتعملي ايه هتخطفني و تعذبني و لا هتجلدني لا ي بابا جيت العنوان غلط مش أنا
عمرو: شكل انت إلى عندك خال اهبل انا عمري م أمد ايدي على بنت
أسيل: لا راجل
عند ادهم بيعطي مسئول الشاشة فلاشه و بيقولوا يعرضها المسئول بيأخدها منه و بيطفي الانوار و يشغلها بتبدأ بعرض صور ليها و هي طفله و ليه
أسيل بخبث: الله انت الي عامل الفيديو ده
عمرو: لا مش أنا استني لما يخلص نسأل مين
الصور بتتغير و بتيجي صور لعمرو و هو ________ كلهم بيبصولوا بصدمه و أسيل بفرحه
في مكان تاني
:ها مفيش جديد
*: لا بس النهارده خطوبه واحده من فريقهم على عمرو بيه
: عارفه حقيقته
*: اه كلهم شافوه المرة إلى فاتت
: طب امشي انتي دلوقتي و هشوفلك مهمه جديدة و اكلمك يلا
*: حاضر
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عنيدة الأدهم)