روايات

رواية عنيدة الادهم الفصل التاسع عشر 19 بقلم هنا

رواية عنيدة الادهم الفصل التاسع عشر 19 بقلم هنا

رواية عنيدة الادهم الجزء التاسع عشر

رواية عنيدة الادهم البارت التاسع عشر

عنيدة الأدهم
عنيدة الأدهم

رواية عنيدة الادهم الحلقة التاسعة عشر

أسيل و ادهم
وصلت أسيل و ادهم للمشفى و بمجرد وصولهم اتجه ادهم عند أسيل لحملها

أسيل : اييه ي ابني انت متخلف انت كمان انا راسي هي إلى متع*ورة مش رجلي يعني بعرف امشي
ادهم: الحق عليا انا الغلطان كنت هشيلك مع أن ظهري بيوجعن*ي
اسيل: طب وسع كده خليني اعرف انزل
ادهم: اهو اتنيلي. اقصد اتفضلي انزلي
نزلت أسيل من السيارة و اتجهت خلف ادهم الذي تحرك نحو باب المشفى
ادهم لموظف الإستقبال: لو سمحت عاوزين دكتور و اوضه
الموظف بغباء: ليه هتعملوا بيهم ايه
ادهم بجدية: لا ابدا مفيش كنا عاوزين ننام و سمعنا أن السراير عندكوا مريحه فقولنا نجربها .
الموظف: طب و الدكتور ليه ؟

 

 

ادهم: لزوم المكان بقا و كده فاهم
الموظف بادعاء الذكاء: اه فاهم بس بتأكد
ادهم بغضب: انت هتهزر يالا شايف وشي متشل*فط و طهري مكس*ور و البت رأسه مفتو*حه و بقولك عاوز زفت دكتور هيكون ايه ؟؟؟؟!
الموظف بغباء: م هو انا اعرف ازاي طهرك مكس*ور و لا لا م انت ماشي زينا اهو ناس مري*ضه توب علينا يارب انت اشكالك آخرهم مستشفى المعمورة
ادهم و هو على وشك الانقضاض عليه: انا هوريك الاشكال المري*ضة دي
أسيل بتهدأ الأمور: معلش ي ادهم أهدأ م هو الراجل مغلطش انت إلى داخل تهزر ….توجه كلامها للموظف: بص حضرتك احنا تعبانين و عاوزين نتعالج
الموظف: اه و انا مالي بيكوا
أسيل بغيظ : اتصرف انت يا ادهم انا غلطانه، للموظف: اشرب بقا
ادهم بغضب: عاااوزين زفت دكتور ولا مفيش
الموظف: طب ما تسأل اي حد و لا تشوف انا مالي الاه
ادهم بغضب: اومال انت لازمتك ايه هنا ها متكنش بتطبخ هنا و انا مش أخد بالي !؟
الموظف: ههه ظريف
ادهم بغيظ لآسيل: و ربنا هض*ربه
أسيل : و ريح البشريه من غباءه انا رأسي مش قادره دوخت
كان ادهم على وشك ضرب*ه لولا تدخل موظف
الموظف: في ايه ي باشا بس هو زعلك في حاجه و لا عملك حاجه ؟
أدهم بغضب: لا كنت عاوز اض*رب حد و لقيته فوشي اصل انا مجنون
الموظف: نعم!

 

 

ادهم: شايف شكلي عامل ازاي و بيقولي انت جاي هنا ليه ؟
الموظف باعتذار: انا اسف ي فندم بس ده اخويا كان عندي مشوار فقعد مكاني و بيحب يهزر كتير
أدهم: طب ممكن تجبلنا اي زفت يعالجنا انا طهري مش قادر و البت رأسها مفت*وحة
الموظف: تمام اتفضل حضرتك الدور الثاني اول اوضه على ايدك اليمين
بيلف ادهم لآسيل و فجأه: اسيييييل

في بيت أسيل
والدة أسيل بقلق: العصر عدى عليه ساعه و نص مآذن و أسيل مرجعتش و مش بترد على تليفونها استرها يارب معانا
والده أسيل بخوف يخبئه بين لا كلماته : خير إن شاءالله هترجع اكيد حصلت معاها حاجه خلتها تتأخر و عشر دقائق و هتلاقيها داخله زي القرد
والده أسيل بقلق: عمرها م اتأخرت عن العصر و كمان عمرها م سابت تليفونها مقفول ده حتى لا مازن و لا چينا بيردوا على التليفون
والد أسيل: أن شاء الله خير خمس دقائق و لو مجتش انا هنزل ادور عليها
والده أسيل: ربنا يسترها معاها بنتي هبله و بيضحك عليها بكلمتين

عند روميساء
روما: السلام عليكم مين معايا
مجهول: تؤ تؤ انا كده ازعل منك ي روما معقول مش فكراني و لا عرفتيني
روما: اسفه بس لو اعرف مين اكيد الرقم كان هيبقا متسجل و لا مش فاكرة مين حضرتك
مجهول: معقول لحقتي تنسيني ده معداش عليكي غير اربع شهور نسيتي انا مين فيهم
روما بخوف: ا ا نت ع عا و ز اي ه م ني
مجهول: لا اهدي كده و جمعي

 

 

روما بخوف و كلام متقطع: بقولك عاوز مني ايه ؟
مجهول: ولا حاجه بس حبيت افكرك بيا
روما بخوف : ي اخي منك لله مش عاوزة افتكرك تاني انا ما صدقت نسيتك و رجعت طبيعية منك لله كما تدين تدان و كله هيتردلك في اختك او بنتك الحياه سلف و دين
مجهول: المفروض انا كده اخاف و ام*سح الصور صح
: عفوا لقد نفذ رصيدك
المجهول لنفسه: احيه انا شكلي فنله حملات و مبلوله اوي يعني بكلمها اه*ددها و رصيدي يخلص في نصها يا سلام

عند چينا و مازن
مازن للحارس : انا اخو أسيل و مش لاقينها و عاوز ادخل اسال الي معاها
الحارس: انا اسف بس مقدرش اسمحلك تدخل بدون إذن رسمي
چينا بردح: إذن ايه يا روح ام*ك بقولك اختي مش لاقينها و شكلها اتخط*فت و انت تقولي إذن رسمي …و تقوم بدفعه و الدخول
الحارس: يا آنسه يا آنسه لو سمحتي مينفعش كده
مازن: يا عم اتنيل دي عملتك زي الباب زقتك و دخلت وسع كده عديني

دخل مازن خلف چينا
مازن بصوت عالي: چينا استني
چينا : انت دخلت

 

 

مازن: لا لسه بره و ده الميتا فيرس بتاعي
جينا: مش وقت سماجتك دي ، مش ده الى كان في خطوبه أسيل صح
مازن: اه ده معاذ تعالي نسأله
مازن بصوت عالي: معاذ معااذ
معاذ: ايه ده مازن اخبارك ي عم و بعدين دخلت هنا ازاي
مازن: كويس الحمدلله و انت معرفش معايا ثور زق الباب و دخل
چينا بغيظ: قصدك ايه
معاذ باستغراب: يدوم الحمد ، انا الحمدلله ، منورنا ليه بقا
مازن بتذكر: اه صح أسيل ، أسيل مش لاقينها من الصبح و تقريبا اتخط*فت
أطلق معاذ صرخه أشبه بصرخه السيدات تجمع عليها اغلب المتدربين و المدربين
معاذ: يالهوووي ي صغيرة على الخط*ف ي بنتي
يوسف: في ايه يا معاذ ؟و مين دول؟ و دخلوا ازاي؟ رد عليا ؟م ترد؟
چينا: م هو لو حضرتك سالتوا براحه و عطيتوا فرصه يرد هيرد عليك
يوسف: ها يا معاذ
معاذ: انت عارف أسيل إلى بتدرب معانا عند ادهم باشا صح؟
يوسف بتوتر: اه
معاذ: اتخ*طفت
يوسف: عارف
مازن: و قاعد هنا بتنيل ايه مين إلى خط*فها و ليه و امتى
يوسف بصوت عالي: عرفتوا في ايه يلا كل واحد على شغله يلا
يوسف بهدوء: اولا هي اتخط*فت من حوالى تلت ساعات و اكيد احنا مش ساكتين و عمرو و ادهم راحوا ينقذوها و اتحب*سوا هناك و بعتنالهم دعم
مازن بقلق: يعني هي دلوقتي كويسه حصلها حاجه ؟
قاطع حديثهم رنات من هاتف يوسف
يوسف: عن إذنكوا دقيقة و هرجه

 

 

مازن: اتفضل
قام يوسف بالابتعاد عنهم قليلا
يوسف: ها ايه الجديد
جلال: ابعت اي حد من عندك ليه في الاقفال
يوسف: تمام بس ليه و هما كويسين اخوات أسيل هنا و عارفين انها اتخط*فت
جلال: قولهم انها راحت مستشفى____ مع ادهم
يوسف: طب و عمرو فين
جلال: عمرو معانا علشان الرجاله المحب*وسه
يوسف: انا مش فاهم حاجه
جلال: هفهمك لما ارجع بس ابعت بسرعه
يوسف: ثواني و هيكون عندك
اغلق يوسف الهاتف و توجه للداخل
چينا: في أي اخبار عن أسيل هي كويسه
يوسف: اه
مازن:طب هما فين دلوقتي
يوسف: في مستشفى _____
مازن: دي بعيده اوي عن هنا و مش معايا العربية
چينا : لو سمحت انت ممكن توصلنا
يوسف: لا و عن اذنكم مش فاضي .
چينا: انت قليل ذوق و هتوصلنا غص*ب عنك
يوسف بضيق: يبقوا استنوا هخلص حوار و جاي
مازن: شكرا ليك و آسف لو هنتقل عليك
تركهم يوسف و ذهب لإجراء مكالمه

عند ماكس
ماكس: المهمه هتتنفذ قبل معادها بأربع ايام
*: ليه كده مش هنلحق نحضر باقي البض*اعة
ماكس: لازم نتصرف و نحضرها دي أوامر من الريس الكبير
*: اكيد في سبب لكده
ماكس: معرفش مقاليش حاجه و أنا مقدرش اناقشه أو اساله في أمر هو عطاه
*: طيب طيب هتبقا في نفس المكان صح

 

 

ماكس: اه
*: معرفتش عمرو طلع رجالتهم ولا لسه
ماكس: لا لسه معرفوش يفتحوا الباب
*: امم و أسيل راحت مع ادهم المستشفى محدش عرف من أهلها
ماكس: ههه م انت عرفت اهو و لا انت مش من أهلها يا آسر
آسر: ماكس انت فاهم قصدي ايه
ماكس: و انا هعرف منين حد عرف ولا لا
آسر: طيب اقفل
ماكس: اوعى تروحلها هيشكوا فيك
آسر: و انا مش هقدر اسيب اختي مع راجل غريب
قام آسر باقفال الخط و التوجه للمستشفى

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عنيدة الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى