روايات

رواية عندما يقع الوحوش في العشق 2 الفصل الثامن 8 بقلم سوو

موقع كتابك في سطور

رواية عندما يقع الوحوش في العشق 2 الفصل الثامن 8 بقلم سوو

رواية عندما يقع الوحوش في العشق 2 الجزء الثامن

رواية عندما يقع الوحوش في العشق 2 البارت الثامن

عندما يقع الوحوش في العشق 2
عندما يقع الوحوش في العشق 2

رواية عندما يقع الوحوش في العشق 2 الحلقة الثامنة

خلصوا اكل وقعدوا كلهم في الجنينه
الوحوش الكبار فى ركن والماميز فى ركن جمبهم والشباب والبنات فى جزء تانى قريب منهم
سيف جاله تليفون من الشركه بعد عنهم شويه عشان يعرف يتكلم بعد شويه سيف رجع لهم تاني
سيف راح اقعد جمب الوحوش: في اوراق مهمه خاصه بالصفقه الاخيره السكرتيره هتيجي تجيبهم عشان نمضيهم
زين: هو التليفون اللي جالك من الشركه
سيف: ايوه احمد اللي كلمني
سليم: طب هو احمد ماجابش الورق ليه بدل السكرتيره
سيف: للاسف مش فاضي فهي هتجيبهم
ادهم: مراتتنا لو شافوا السكرتيره دي هنروح في داهيه
سيف: ليه مش فاهم
مالك: انت لابسه ومش لابسه يا عم
جاسر: ربنا يستر
_______________
في الركن اللي فيه الشباب
كريم: هي القاعده هتفضل صامته كدا كتير
عدي: والنبي يا واد يا كريم شغلنا شويه مهرجانات نفرفش شويه
اسر: يلا بينا
فهد: كده الوحوش هتهجم علينا
مراد: سيبهم يروحوا لاجلهم برجليهم
فارس:يا عم ارحم امي شويه فك حبه
كريم شغل مهرجان اتنين بمقام ملايين
وكلهم قاو يرقصوا سوا والبنات بتتفرج عليهم والنور شايفه مراد قاعد بيلعب في تليفونه
نور في نفسها: يخربيت برودك بحب تلاجه يا اولاد
فارس شد مراد عشان يرقص معاهم وبالفعل قام ورقص مع الشباب ونور كانت فرحانه اوي
_____________
عند الماميز كانو كانو قاعدين سوا فى ركن
حياه:الولاد مبسوطين اوى بجد يادمدومه مرسيي على اليوم الحلو ده
ديما: المفروض نشكر كارما
ليان: ده انا هبوس كارما
ملك:المفروض نعمله كل اسبوع فى فيلا حد فينا
ريم: فكره حلوه اوي
حور: بس اكتر الاوقات بيكونوا مشغولين يافى شركه والشباب فى شغلهم والبنات بردو
حياه: نفضي يوم مش هيحصل مشكله يعني
ريم:بجد مش مصدقه ان مراد بيرقص معاهم استنو اصوره للذكرى
ريم طلعت التليفون وصورت الشباب وهم بيرقصوا
حياه:مراد اخد الحياه جد اوى
ليان:يمكن عشان شغله
ملك: طب ما فارس معاه بيكون جد في شغله بس في الطبيعي ما بيبطلش ضحكه وهزار
ريم: على فكره عمو طارق بابا جاسر كان حكالى ان جاسر كان كدا وهو صغير
حور:يبقي طالع لباباه بقي
فضلو يتكلمو ويضحكو سوا
__________________
الشباب بيرقصوا كريم شاف السكرتيره داخله من بوابه الفيلا
كريم قفل الاغاني بسرعه
اسر: افقلت ليه ياغلس
كريم: شايفين الصاروخ اللي دخل علينا ده
الشباب كلهم بصوا على البوابه واستغربوا مين اللي داخله دي السكرتيره كانت لابسه جيبه قصيره وضيقه جدا مع فاتحه من ورا وشميز ابيض وفاتحه اول زرارين وسايبه شعرها مع ميكاب كامل البنات استغربهم نظرات الشباب فبصوا مكان ما هما بيبصوا
ملاك: مين البنت دي
كارما: ايه اللبس اللي هي لابسه ده
فيروز: هي كده لابسه اصلا
نور: انتم شايفين الشباب بيبص عليها ازاي
هنا: الظاهر كده هيبقى يومهم اسود
لين: اسود بس هيبقى مطين بطين
الشباب لحظه نظرات البنات ليهم
الشباب:احييييييييييه
فهد: سلم على الشهداء اللي معاك
مراد: تستاهلوا
كريم: على اساس انتو مابصتوش معانا
اسر: هو اليوم شكله مش هيكمل
عدي: استر ياللى بتستر
____________
عند الوحوش الكبار
ادهم: انا قلت لكم بلاش البنت دي تيجي هنا
سيف: بنت مين
جاسر: بص عند البوابه كده
زين:يانهار الوان ايه اللبس ده
مالك:شكلنا كدا هنبيت عندك فى الجنينه يازيزو
سيف:انتو بتقولو ايه ليه كل ده
سليم:بص كدا هناك
سيف بص لقى حياه والبنات كلهم نظرهم على السكرتيره
السكرتيرة قربت منهم :مساء الخير
محدش رد عليها وهى اتحرجت
سيف:مساء الخير يامايا
مايا:مستر سيف الاوراق اهى اتفضل
سيف خد الاوراق منها ومضى عليها واداها للوحوش عشان يمضو هما كمان
ملك قامت من مكانها وقربت من السكرتيرة
ملك:مش تعرفنا ياسليم مين السنيورة
مايا:انا مايا سكرتيرة فى الشركه ياهانم
ملك:اممممممم وبصت للبنات:دى طلعت سكرتيرة ياماشاء الله
اسر:وله يافارس امك هتنيم ابوك فى الجنينه النهارده
فارس:شكلها مش هتعدى
سليم:ايه ياملك فى ايه هى كانت جايبه الورق نمضيه وهتمشي على طول
ريم:ليه انتو عايزنها تقعد معاكو ولا ايه
جاسر:تقعد فين يا ريم
ديما:تكمل السهرة معانا
زين:ياحبيبتى هى هتمشي اهى
سيف شايف نظرات حياه وباين جدا انها غيرانه وخصوصا ان مايا واقفه قريبه منه بس بتحاول تكونى قويه ومش بتبين غيرتها ضحك على حياته
سيف قام وراح قعد جمب حياه
مالك:يخربيتك ياسيف يعنى انت تجيب المصيبه وتخلع انت
حور:كويس انكو عارفين انها مصيبه
سيف بهمس لحياه:شايفك من غيرانه يعنى
حياه:اغير من منين
سيف:من مايا
حياه:تؤ تؤ انا عارفه ان مافيش حد جوا قلبك غير حياتك فمستحيل اغير
سيف:مااااشي ياحياتى
سيف جاى يقوم حياه شدته قعد تانى
حياه:رايح فين
سيف:هروح اشوف مايا هتمشي ولا ايه
حياه:لا خليك جمبي هنا
سيف:من عيونى ياحياتى
مايا خافت لما اتجمعو كلهم حواليها وخصوصا ملك
مايا:مستر سيف انا لازم ارجع الشركه عشان اوصل الاوراق لاحمد
سيف:تمام يامايا اتفضلى
نور:اللهى يارب تقعى على وشك بالكعب اللى انتى لابساه ده
مايا مشت شويا وقعت على وشها وقامت بسرعه وهى محرجه وجرت على بره
البنات ماتو من الضحك علي شكلها
فيروز:يخربيتك يانور دعوتك استجابت بسرعه
نور:نيتى صافيه ياحبيبتى بس
لين:داحنا نخاف منك بقي
ملاك:طب ونبي ادعى دعوة كدا ان الحيطان اللى واقفه هناك دى تتحرك وتيجى تتقدم لينا
نور:يااااااارب حرك الحيطان بقي
البنات:يااااااارب
فارس:يانهار مش فايت البت دعوتها استجابت فى ثانيه
مراد ضربه على قفاه:اتلم شويا
عدى:دانت المفروض تخاف يامراد
مراد:خليك فى نفسك
اسر:هما بيدعو علينا ولا ايه
فهد:شكلكو روحتو فى الباى باى
كريم:لا ونبي انا لسه شباب
عدى:اجمد يلا احنا مافيش حاجه تهزنا بس ربنا يستر
كلهم ضحكو عليه
______________
ديما نادت على كارما
كارما:نعم يامامى
ديما:فى مصور جاى وهتتصور كلنا صور مع بعض اطلعو فوق هتلاقو فساتين ليكو نفس الشكل واللون
كارما:طب ليه
ديما:هتتصورو بكاجول ياكوكى يلا خدى البنات واطلعو ونور وهنا تعالو على المطبخ عايزاكو وبعد كدا غيرو
نور وهنا:حاضر
البنات دخلو ونور وهنا راحو لديما وبداو يتكلمو
اسر شاور لعدى وفهد وكريم:يلا
البنات طلعو ولاقو فساتين رقيقه اوى بلون البينك لبسو وكانو حلوين اوى ونزلو وخرجو من الفيلا وفى هدوء فى المكان
كارما:هما راحو فين
فيروز:مش عارفه يمكن راحو الجنينه اللى ورا
ملاك:طب تعالو نشوفهم
لين:انا خايفه
ملاك:خايفه من ايه ياعبيطه
فجاه الانوار اطفت والبنات خوفهم زاد
لين:لالا الا كدا انا بخاف من الضلمه
ملاك:طب اهدى احنا مع بعض حد معاه تلفون
فيروز:لا الشنط سبناها فوق
كارما:طب تعالو نتحرك براحه
فيروز:بابا انتو فين
كارما:يامامى
فجاه النور جه ونزل ورد عليهم وكمان الشباب غيرو ولابسين بنطلون اسود وشميز ابيض وراكعين على رقبتهم قدامهم وماسكين خاتم البنات مش مصدقين اللى بيحصل وهيطيرو من الفرحه كل اب قرب من بنته
زين:الواد اسر طلب ايدك ياكرمله ونبي قولى لأ
اسر:طب ليه بس كدا ياحمايا العزيز
زين:اسكت انت الوقت هااا ياكوكى مش موافقه صح
كارما حركت راسها بلا
زين:يعنى موافقه
كارما هزت راسها باه:موافقه
اسر صفر وقرب منها ولبسها الخاتم وباس ايدها
مالك:لينو كريم طلب ايدك ياحبيبتى وانا طبعا عارف ردك موافقه صح
لين:……
كريم:مش وقت كسوف خالص ردى الله يصلح حالك
لين:موافقه
كريم راح لبسها الخاتم وباس راسها
سليم:لوكا حبيبه ابوكى الواد اللى هناك ده طلبك منى وانا نفسي ترفضي مش عايزك تبعدى عنى ابدااا
ملاك حضنت سليم بقوة
عدى:لا ونبي مش وقته ركبتى وجعتنى
ملاك ضحكت وهى فى حضن سليم وهمست ليه:سورى يا بابى انا موافقه
عدى:هاااااا قالت ايه
سليم:للاسف ……. موافقه
عدى:ياعم وقعت قلبي
قرب لبسها الخاتم وباس ايدها
فيروز اللى مستغربه ليه فهد معاهم وهى كمان
سيف:فيروز حبيبتى فهد طلب ايدك منى وانا لو عليا موافق فهد انا اللى مربيه بس اهم حاجه رايك انتى
فيروز من جواها فرحانه اوى لانها من اول ماشافته عندهم فى البيت وهى معجبه بيه
سيف:هااااا يا حبيبتى الواد ركبته وجعته
فيروز بكسوف هزت راسها باه
سيف:على خيرة الله
فهد قرب منها ولبسها الخاتم وباس ايدهاا
زين:يلا الكل يقرأ الفاتحه
كلهم قرو الفاتحه وفجاه الاغاني اشتغلت ونور وهنا ضربو صواريخ ورق فوقهم والكل فرحان وبيبارك ليهم وحياه وديما جابو شربات للكل
سيف:ان شاء الله كمان اسبوع هتكون خطوبه
اسر:لا ياحاج احنا عايزين كتب كتاب
زين:لا خطوبه الاول وكتب الكتاب مع الفرح
عدى:ده ظلم على فكرة اشمعنا انتو كتبتو الكتاب مع الخطوبه
جاسر:وانت مين قالك ياض
عدى:ريموو حبيبه قلبي
كريم:وفقو بقي الله يصلح حالكو
ادهم:الواد قرب يشحت
الوحوش بصو لبعض:على خيرة الله
فهد:احم طب ايه مش هنخرج ولا ايه
اسر:اه ونبي ياريت
سليم:العيال دى طلباتهم كترت
مالك:معلش نستحملهم
سيف:هتخرجو بس هى ساعه واحده وتوصلهم على البيت ساعه ودقيقه ويومه مش هيعدى
زين:ومافيش كتب كتاب مع الخطوبه
اسر:ايه العقاب القاسي ده ياحمايا العزيز
زين:الواد ابنك ده بيعصبنى
سيف:هو معصبنى انا شخصياااا
سليم:يلا الساعه بدات
كل واحد مسك ايد حبيبته وخرجو من الفيلا وركبو العربيات وكمان الوحوش كل واحد اخد مراته وروحو ……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يقع الوحوش في العشق 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى