روايات

رواية عندما يقع الوحوش في العشق الفصل العشرون 20 بقلم سو

رواية عندما يقع الوحوش في العشق الفصل العشرون 20 بقلم سو

رواية عندما يقع الوحوش في العشق الجزء العشرون

رواية عندما يقع الوحوش في العشق البارت العشرون

عندما يقع الوحوش في العشق
عندما يقع الوحوش في العشق

رواية عندما يقع الوحوش في العشق الحلقة العشرون

عند جاسر وريم وصلو الفيلا
طارق والد جاسر:الف مبروك يا ولاد خد بالك من ريم وحطها فى عينيك ياجاسر واوعى يوم تزعلها ساعتها انا اللى هاقفلك
جاسر بيبوس راس ريم:دى روحر يابابا هو فى حد بيزعل روحه بردو
ريم:ربنا يخليكو ليا يارب
طارق:يلا يابنى خد عروستك واطلعووو
جاسر بيمسك ايد ريم وبيطلعو على اوضتهم
ريم بتدخل الاوضه:الله ياجاسر دى احلى من وصفك بكتير
جاسر:انا قولتلك تعالى وغيريها زى ماتحبي وانتى رفضتى فانا غيرت فيها شويا حاجات ايه رايك فيها
ريم:حلوة اوى ماشاء الله ياجاسر
جاسر بيقرب وبيحضنها من ضهرها:انتى احلى حاجه فى حياتى ياريم
ريم:صح الفستان حلوة اوى اوى اوى مكنتش متخيله انه بجمال ده
جاسر:حلو عشان انتى لابساه ياروحى يلا ياحبيبتى غيرى عشان نصلى سوا
ريم:حاضر ممكن تدخل انت الحمام وانا هغير هنا مش هعرف ادخل بالفستان
جاسر: لا خليك براحتك وانا هروح اغير فى اوضه تانيه
جاسر خرج من الاوضه وريم بتحاول تفتح السوسته بتاعه الفستان ومش بتعرف بتقعد على السرير جاسر بيخبط على الباب
ريم:اتفضل
جاسر بيلاقى قاعده زى ماهى بالفستان:انتى مغيرتيش ليه ياحبيبتى
ريم بكسوف :اصل يعنى..
جاسر:مالك ياريم انتى كويسه
ريم:بصراحه مش عارفه افتح سوسته الفستان
جاسر:طب ماتقولى انك محتاجه مساعده وانا موجود
جاسر بيفتحلها السوسته وبيخرج من الاوضه وريم لبست الاسدال ودخلت الحمام اتوضت وخرجت لقت جاسر قاعد على السرير
جاسر:هتوضا واجيلك ياحبيبتى
جاسر اتوضي وصلى بريم وبعد ماخلص قال دعاء المتزوجين
جاسر بيشوف ريم قد ايه متوترة وخايفه:يلا ياحبيبتى عشان ننام بكرة ورانا سفر بدرى
ريم:سفر فين
جاسر:لا مفاجاه ياقلبي يلا غيرى هدومك انتى اكيد تعبانه وعايزة تنامى
ريم بتقلع الاسدال وبتكون لابسه قميص ابيض ستان لحد الركبه وشعرها الاسود اللى واصل لحد كتفها وزى الحرير جاسر بيسرح فى جمالها وريم بتتكسف من نظراته
جاسر بيقرب منها:انتى حلوة اوى ياريم
جاسر بياخدها لعالم خاص بيهم هما الاتنين لتصبح زوجته امام الله
__________________
عند سليم وملك وصلوو الفيلا
سلمى:مبروك ياحبيبي
سليم بيبوس ايديها وراسها:الله يبارك فيك ياست الكل
سلمى بتحضن ملك:مبروك يابنتى
ملك:الله يبارك فيك ياماما
بتنزل واحده من الخدم بشنطه سفر
سليم:بردو مصممه تسافرى الوقت
سلمى:معلش ياحبيبي سبنى على راحتى خد ملك واطلع اوضتك يلا
ملك:هتوحشينى اوى ياماما
سلمى:كلها شهرين وارجعلك تانى ياحبيبتى مش هوصيكى على سليم حطيه جوا عيونك
ملك:اكيد ياماما
سلمى:وانت ياسليم لو زعلت ملك فى ملك اعرف انك بتزعلنى انا
سليم:دى حبيبتى ياست الكل متخافيش جوا قلبي وعينى
سلمى:يلا بطل رغى وخد مراتك واطلعو ارتاحو يلا
سليم بيمسك ايد ملك وبيطلعو على الاوضه بتاعتهم
سليم:نورتى اوضتك وبيتك مبروك ياحبيبتى
ملك بكسوف:الله يبارك فيك
ملك بتقعد على السرير:الفستان حلو جدا ياسليم ذوقك جميل
سليم بيقعد جمبها:طبعاا مش انا اختارتك يبقي ذوقى قمرين مش قمر واحد
ملك:يلا عشان تصلى بيا
سليم:طب غيرى ونصلى سوا
ملك:طب اتفضل يلا
سليم:اتفضل فين
ملك:اخرج ياسليم عشان اغير
سليم:انا جوزك على فكرة ياملك
ملك:سليم لو سمحت مش هعرف ادخل الحمام بالفستان
سليم:طيب انا هدخل الحمام وانتى غيرى هنا براحتك
ملك بتلبس اسدال وسليم بيخرج من الحمام وبيصلو وبيدعو سوا
سليم بيبص لملك:انتى هتفضلى بالبتاع ده كتير
ملك:بتاع اى
سليم:الاسدال ياملك شغلى عقلك معايا ونبي يلا قومى غيرى
ملك بتوتر:سليم انا تعبانه وعايزة انام ممكن
سليم بخبث:طبعااا ياقلبي يلا ننام بس غيرى الاول
ملك بتدخل بجامه ستان بيضه بحماله رفيعه وسايبه شعرها سليم اول ماشافها قرب منها وباس راسها:بقي الجمال ده كله بقي ليا لوحدى
ملك بتوتر:سليم لو سمحت
سليم:سليم اى بس سليم خارج الخدمه خالص وبيلها وبيحطها على السرير وبيقرب منها لتسكت شهرزاد عن الكلام المباح
______________
عند ادهم وليان وزين وديما بيوصلو الفيلا ومعاهم كامل
كامل:الف مبروك ياولاد
ادهم وزين:الله يبارك فيك ياجدو
كامل:نورتو البيت يابنات انا عايزكو تملو البيت عيال عايزاها حضانه
البنات بيتكسفووو ومش بيردو
كامل:يلا كل واحد ياخد مراته ويطلع اوضتن واياكو تزعلوهم
ادهم بيمسك ايد ليان وبيطلع وزين بيمسك ايد ديما بيلاقيها بتترعش وايدها بارده جدااا
زين:انتى كويسه ياحبيبتى
ديما:اه كويسه وبيلطعو اوضتهم
_______
فى اوضه ادهم وليان
ادهم: انا مش عارف عقلي كان فين وانا بشتري الفستان ده
ليان: بس بجد ذوقك حلو و الفستان يجنن
ادهم: ده انت اخده العربيه لوحدك والكوشه لوحدك حتى واحنا بنرقص مش عارف اقف
ليان: هو العريس كده دايما مظلوم ملوش مكان في اي حته والعروسه بتبقى اخده كل حاجه بفستانها
ادهم: بس كنتى زي القمر واحلى عروسه شافتها عيوني
ليان: انت كمان كان شكلك حلو
ادهم: انا مش مصدق ان احنا بقينا مع بعض انا بحبك اوي يا ليان
ليان: وانا كمان بحبك يا ادهم
ادهم: طب خلينا نبدا ايامنا مع بعض بالصلاه وبعد كده نشوف هنعمل ايه
ليان: هنعمل ايه في ايه يعني احنا هنصلي وننام طبعا
ادهم: ماشي يا حبيبتي روحي غيري عشان نصلي الاول
ادهم وليان غيرو وصلوا ودعوا ان ربنا يديم عليهم السعاده والمحبه
ادهم: ايه يا لي لي انتى ناويه تنامي بالاسدال
ليان: ها لا هروح اغير اهوو
ليان بتدخل تلبس قميص بيبى بلووو لحد الركبه وسايبه شعرها وبتخرج وهي مكسوفه جدااا ادهم لما بيشوفها بيصفر
ادهم: ده ايه الجمال والحلاوه دي كلها ده انا خايف احسدك يا مزتي
ليان: بس بقى يا ادهم كده عيب
ادهم: عيب مين والناس نايمين هو انت لسه شوفتى عيب
ادهم بيشدها لحضنه: انا ما صدقت اليوم ده يجي
بياخدها لعالم الخاص بيهم لتصبح زوجته امام الله
________________
في اوضه زين وديما
زين: اتفضلى يا حبيبتي نورتي اوضتك
ديما: منوره بصاحبها طبعا
زين بيلاحظ خوف ديما ورعشه جسمها:ديما انت كويسه يا حبيبتي
ديما: اه انا كويسه بس تعبت في الفرح شويا
زين: طب روحي غيري وتعالي عشان نصلي يلا
ديما: حاضر
ديمه لسه هتمشي بتلف تاني لزين: على فكره يا زين الفستان حلو جدا وتحفه عمري ما كنت اتخيل انه يبقى بالجمال والرقه دى بس هو تقيل حبتين ثلاثه
زين بيضحك: هو مش تقيل ولا حاجه انت اللي زي البسكوتايه يا دمدومه
ديما بتتكسف وبتدخل اوضه الهدوم عشان تغير
بعد شويه ديما ما بتخرج بتكون لابسه اسدال بيصلو سوا وزين بيحط ايده على راسها وبيدعي ادعيه المتزوجين ديما بتدخل اوضه الهدوم وبتلبس قميص لحد الركبه ابيض وفوقه روب طويل وبتخرج وهي بتفرك في ايديها من التوتر
زين بيقرب منها وبيبوس راسها وبيشيلها وبينيمها على السرير ديما جسمها كله بيترعش وزين بيبعد عنها
زين: ديما مالك انت بتترعشي ليه كدا
ديما بتعيط: انا اسفه والله بس مش هقدر
زين بيفهم انها اتفكرت لما اسامه اتهجم عليها: ولا يهمك يا حبيبه قلبي انا ممكن استناك العمر كله ياديماا المهم انك جنبي ومعايا
زين بياخدها في حضنه وبيناموا
___________
عند سيف وحياه
سيف: اتفضلي يا حياتي الف مبروك
حياه بكسوف: الله يبارك فيك يا سيف
سيف بيبوس راسها: اخيرا بقيت بتاعتي ومعايا وفي حضني
حياه بتضحك وبتبص في الارض
سيف: ماقولتيش ايه رايك في الفستان
حياه: حلوه جدا يا سيف بجد ربنا يخليك ليا
سيف: انا كنت عارف انه هيكون حلو عليكى بس ماتخيلتش انك هتكونى بالجمال ده
حياه: انت اللي عيونك حلوه يا سيف عشان كده شايفني حلوه
سيف: يلا روحي غيري يا حبيبتي عشان نصلي سوا عشان ربنا يبارك لنا في ايامنا اللي جايه واحنا مع بعض
حياه: حاضر
حياه تدخل اوضه الهدوم وبعد شويه بتخرج وهي لسه بالفستان بس قلعت الطرحه
سيف: ماغيرتيش ليه ياحياه انت ناويه تنامي بالفستان ولا ايه
حياه ووشها فى الارض: معلش ممكن تفتحلي السوسته ماعرفتش افتحها لوحدي
سيف بيقرب وبيفتح لها السوسته بيبوسها من رقبتها حياه بتجري على اوضه الهدوم بسرعه بعد شويه بتخرج وهي لابسه اسدال وبيصلوا سوا وسيف بيمسك ايدها وبيدعى ربنا يديمك فى حياتى ياحياه ويديم علينا السعاده والمحبه ويبعد عننا اي حاجه وحشه
حياه:يارب
سيف: هو الاسدال ده عاجبك اوي يا حياه
حياه: عادي يعني هو حلو ليه بتقول كده
سيف: اصلك شكلك ناويه تنامي بيه
حياه بتتكسف وبتروح على اوضه الهدوم علشان تغير بتبلس بجامه بيضه بحماله رفيعه وبتخرج وهي وشها في الارض ومكسوفه من سيف سيف بيقرب منها وبيمسك ايدها وبيروحو على البلكونه اللي في الاوضه وبينزل السلم اللي بيودي على الجنينه الخلفيه الخاصه بالجناح حياه بتتفاجئ ان الجنينه مليانه شموع وفي ترابيزه في نص الجنينه وعليها اكل
سيف:ايه رايك بقي فى العشا الرومانسي ده
حياه: حلو اوي بجد ربنا يخليك ليا
سيف: يلا ناكل لان انا هموت من الجوع
حياه: تصدق وانا كمان
وبيقعدوا ياكلوه في جو رومانسي
سيف بيدى عصير لحياه: اشربي يا حبيبتي
حياه بتشرب العصير وبتحس عينيها بتزغلل وراسها بتتقل وفجاه بتقع في حضن سيف
سيف: انا اسف يا حبيبتي
سيف بيشتال حياه وبيطلع الاوضه تاني……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يقع الوحوش في العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى