رواية عندما يعشق سليم الفصل السابع 7 بقلم بسملة طارق
رواية عندما يعشق سليم الجزء السابع
رواية عندما يعشق سليم البارت السابع
رواية عندما يعشق سليم الحلقة السابعة
سدره كانت بتتمشي وسرحانه وخبطت في حد كانت هتقع بس الشخص مسكها
سدره وهيا بتتعدل: اسفه مخدتش بالي
الشخص: انتي علطول مش واخده بالك كده
سدره حست انها سمعت الصوت ده قبل كده ولسه بتبص لقته نفس الشخص اللي كان هيغبطها
سدره: انت
سليم: شوفتي الصدف
سدره: معلش كنت ماشيه سرحانه
سليم: ولا يهمك
كل واحد مشي في طريقه
سدره سؤال جه في دماغها: هوا ازاي كان في القاهره وباين عليه انه عايش هنا
ونفس السؤال اطرح علي سليمواكملو طريقهم سدره كانت ماشيه وبعدت عن البيت وكانت ماشيه علي طريق قابلها شابين
الشاب١:محتاجه مساعده ي قمر
سدره مشيت ومردتش
الشاب ٢نزل ومسك ايدها: تعالي بس
سدره شدت ايدها ونزلت علي وجهه ب قلم
الشاب٢:دي القطه طلعت بتغربش
الشاب ١:ولازم نقصهوملها
وبدا يقربوا منها
سدره رجعت لي ورا: اللي هيقربلي هصوت والم عليكو الناس
الشاب١:اظن محدش هيسمعك
بصت حواليها اكتشفت انها في حته مقطوعه
سدره: الحقوووووووني
وجرت بسرعه والشابين جروا وراها 🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻في نفس اللحظه كان سليم راجع البيت ولقي بنت باصه وراها وبتجري سليم مسكها قبل ما تغبط فيه
بيبص لقها نفس البت اللي كانت معاه منذ لحظات
سليم: بتجري كده لي
سدره: الحقني فيه شابين بيجروا ورايا
بيبص وراها لقي شابين جايين وراها
سليم خبي سدره ورا ضهره
سليم: نعم
شاب١:وسع كده
سليم: ولو موسعتش
الشاب٢:هوريك
ولسه هيديله لكمه ولاكن سليم صدها ولو دراعه ورا دهره وعطاه بالروسيه
وارتمي علي الارض الشاب الاول الاول اتصدم وسحب صديقه وحمله وجري
سيلم بصوت عالي: لسه عاوزينها
سدره طلعت من ورا ضهر سليم وعنيها ارضا
سدره: شكرا مش عارفه اقولك اي لولاك كنت عملت اي
سليم: اي اللي مشيكي في حته مقطوعه زي دي
سدره: مكنتش اعرف انها مقطوعه وطولت في المشي
سليم: في بيتك
سدره: من هنا وشاروت علي الطريق
سليم: طيب يلا
سدره مشيت الانها خافت ان تتعرض لمثل هذا الموقف
طول الطريق كانو ساكتين حتي وصلو
سدره: شكرا انا كده وصلت بشكر حضرتك مره تاني
سليم: العفو ومشي
سدره دخلت
امام: كنتي فين قلقتيني عليكي
سدره: كنت بتمشي شويه
امام: طيب مفكرتيش عشان ارد عليهم
سدره: هرد علي حضرتك الصبح تصبح علي خير
امام: وانتي من اهله
دخلت اوضتها وبتفكر في الموضوع
🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻
سليم دخل البيت وكان حسين قاعد في الصاله
حسين: هاا ي سليم ي بني رايك اي
سليم: موافق يجدي بس عندي شرط
حسين بفرحه: اشرط زي منتا عاوز ي حبيبي
سليم: لو مرتحتش اول شهر هطلقها ومش هنعمل فرح
حسين: ماشي مش مهم
سليم: تصبح علي خير
حسين بفرحه: وانت من اهل الخير
سليم طول الليل بيفكر في هذه البيت وازاي هيا جميله عن اول مره
🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻طلعت الشمس علي ابطالنا
عند سدره البنات صحوا عشان مدرستهم بس ايه نومها تقيل
منه وروضه صحوا بدري قدوا فرضهم وبيبصوا لقو ايه لسه نايمه
منه جات فكره في دماغها وقالت عليها لي روضه
منه راحت ملت ازاره ميه وكبتها علي ايه
ايه: اعاااااا بغرق الحقوني
وقامت تتنطت علي السرير ومنه وروضه وسدره كانوا هيموتو من الضحك عليها
ايه: طيب والله لي اوريكو
وجرت وراهم
منه روضه استغبو ورا امام
منه: الحقنا ي عمو
امام: حصل اي
ايه: فيه حد يصحي حد كدههههه
روضه: ما انتي اللي مش راضيه تصحي
ايه: طيب لو جدعه اطلعيلي من ورا ضهر بابا
روضه: مش طالعه
امام ضحك علي هزارهم
امام: يلا ي ايه عشان المدرسه انتي الكبيره
ايه: عشانك بس ي حج
ودخلت قدت فرضها ولبست
والبنات قامت حضرت الفطار مع سهير وقعدوا يفطروا
روضه: كتريلي السندوتشات ي سوسو احسن بجوع
سهير: امال لو مش بعملك 8كنتي عملتي اي
روضه: طيب دول بالله عليكي يعملو حاجه ده انا بصتبح بيهم
سهير: هزودهم حاضر ي مفجوعه
روضه: توشكري ي ست الكل
وخلصو اكل والبنات مشو علي المدرسه
وسدره كانت قاعده في البلكونه وجه عليها امام
امام: اخدتي القرار ي بنتي انا مش عاوز اضغط عليكي ولو مش موافقه نشوف حل تاني
سدره: انا موافقه ي خالو
امام: يبنتي اوعي تكوني ضاغطه علي نفسك انا والله ما في ايدي حل تاني
سدره: عارفه ي خالو وانا وافقت عشان مدخلش حضرتك في مشاكل معاهم
امام قبل راسها: ربنا يتمملك علي خير ي حبيببت خالك
سدره ابتسمتله
امام مشي علي الشركه وجالو تليفون وهوا في الطريق
امام: صباح الخير ي حسين بيه
حسين: صباح النور اي طمني
امام: وافقت ي باشا
حسين: عال عال كده يبقي نتفق علي كل حاجه
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يعشق سليم)