روايات

رواية عندما يعشق سليم الفصل الثاني 2 بقلم بسملة طارق

رواية عندما يعشق سليم الفصل الثاني 2 بقلم بسملة طارق

رواية عندما يعشق سليم الجزء الثاني

رواية عندما يعشق سليم البارت الثاني

رواية عندما يعشق سليم الحلقة الثانية

سدره نزلت من العماره لسه وتلفونها رن لسه بتطلعه وهيا بتعدي الطريق بتبص بي صدمه….
~~~~~~~~~~احمد كان كان قاعد جنب سليم في العربيه وبيوريه شويه صفقات وعربيه الحراسه ماشيه وراهم وفجاه سليم بيبص للطريق لقي بنت قدامه وقف العربيه فجاه احمد اتخبط في الجزء الامامي من العربيه
احمد: ينهار اسود اي اللي حصل
سليم نزل بي برود ولا اكن حاجه حصلت والحراسه نزلت بسرعه واحمد نزل بسرعه بصو ليقو بنت مغمي عليها بس محصلهاش حاجه احمد نزل وحاول يفوقها بس مفقتش
احمد: سليييم هنعمل اي
سليم نزل شالها بجمود ودخلها العربيه وصلو لي قصر اقل ما يقال عليه تحفه فنيه سليم نزل وشال سدره واحمد وراه دخل بيها القصر
سليم: ي داده .. داده سميه
داده سميه: نعم ي سليم يبني
سليم: اطلبي الدكتور
داده سميه: حاضر
سليم طلع ودخلها الاوضه والدكتور جه كشف علي سدره وكتبلها روجته اخدها سليم لي الدكتور: مالها
الدكتور: عندها نقص وجسمها ضعيف جداا ولازم تتغذي الفتره الجيه وهيا مغمي عليها دلوقتي بسبب صدمه او ضغط نفسي والمفروض تبعد عند اي ضغط
سليم ب برود: برا
الدكتور خرج الانه يعم من هوا سليم الاسيوطي احمد اخد الروجته من سليم
احمد: اروح اجيب انا العلاج ده
سليم ب برود: ماشي
سدره بدات تفتح عينها واعتدلت في جلستها ومسكت دماغها بي الالام بصت ليقت سليم واقف بي جمود وحاطت اديه في جيوبه
سدره: اي اللي حصل
سليم ببرود: يبقي فتحي وانتي بتعدي الطريق تاني واظن انه التليفون مش اهم مش حياتك
سدره بعصبيه: يعني انت اللي غلطان وبتتكلم كمان واكملت بسخريه وحزن يارب كان ربنا خلصني من اللي انا فيه
سليم بجمود: اظن انه اشارت المرور كانت حمرا يعني انتي اللي غلطانه
سدره وهيا بتقوم وبتحاول تقف بس كان فيه صداع جامد
سدره بسخريه وانها فقيره: معلش اسفه
سليم استغرب كم هيا فتاه حزينه وعندما لا تجادله هل لي هذا الحد فاقده حياتها!!سدره نزلت من العماره لسه وتلفونها رن لسه بتطلعه وهيا بتعدي الطريق بتبص بي صدمه….
~~~~~~~~~~احمد كان كان قاعد جنب سليم في العربيه وبيوريه شويه صفقات وعربيه الحراسه ماشيه وراهم وفجاه سليم بيبص للطريق لقي بنت قدامه وقف العربيه فجاه احمد اتخبط في الجزء الامامي من العربيه
احمد: ينهار اسود اي اللي حصل
سليم نزل بي برود ولا اكن حاجه حصلت والحراسه نزلت بسرعه واحمد نزل بسرعه بصو ليقو بنت مغمي عليها بس محصلهاش حاجه احمد نزل وحاول يفوقها بس مفقتش
احمد: سليييم هنعمل اي
سليم نزل شالها بجمود ودخلها العربيه وصلو لي قصر اقل ما يقال عليه تحفه فنيه سليم نزل وشال سدره واحمد وراه دخل بيها القصر
سليم: ي داده .. داده سميه
داده سميه: نعم ي سليم يبني
سليم: اطلبي الدكتور
داده سميه: حاضر
سليم طلع ودخلها الاوضه والدكتور جه كشف علي سدره وكتبلها روجته اخدها سليم لي الدكتور: مالها
الدكتور: عندها نقص وجسمها ضعيف جداا ولازم تتغذي الفتره الجيه وهيا مغمي عليها دلوقتي بسبب صدمه او ضغط نفسي والمفروض تبعد عند اي ضغط
سليم ب برود: برا
الدكتور خرج الانه يعلم من هوا سليم الاسيوطي احمد اخد الروجته من سليم
احمد: اروح اجيب انا العلاج ده
سليم ب برود: ماشي
سدره بدات تفتح عينها واعتدلت في جلستها ومسكت دماغها بي الالام بصت ليقت سليم واقف بي جمود وحاطت اديه في جيوبه
سدره: اي اللي حصل
سليم ببرود: يبقي فتحي وانتي بتعدي الطريق تاني واظن انه التليفون مش اهم مش حياتك
سدره بعصبيه: يعني انت اللي غلطان وبتتكلم كمان واكملت بسخريه وحزن يارب كان ربنا خلصني من اللي انا فيه
سليم بجمود: اظن انه اشارت المرور كانت حمرا يعني انتي اللي غلطانه
سدره وهيا بتقوم وبتحاول تقف بس كان فيه صداع جامد
سدره بسخريه وانها فقيره: معلش اسفه
سليم استغرب كم هيا فتاه حزينه وعندما لا تجادله هل لي هذا الحد فاقده حياتها!!سدره جات تمشي ولكن وتوتقفت علي صوت سليم وهوا يقول: استني خدي علاجك ولازم تتغذي اكتر من كده
سدره بحزن وسخريه: شكرا مش محتاجه جمايلك
سليم ببرود: انا مبحبش اعيد الكلام كتير وسبها ومشي وهيا نزلت بردوا وكانت مصدمه كم هذا القصر رائع وذو اساس فاخر كانت ماشيه تبص في كل مكان وفجاه اختل توازنها وكانت هتقع من علي السلم ولكن كانت ايد سليم اسرع فا كانت شبه في حضنه سدره سرحت قد اي هوا جميل عكس البرود الذي يتماسله فاقت علي صوت سليم وهوا يقول: هتفضلي باصه كده كتير
اعدتلت بحرج وتسربت الدماء الا وجهها
سدره بحرج: اسفه
سليم مردش ومشي بس صورتها فضلت معلقه في ذهنه وابتسم وقد اي هيا جذابه واستغرب نفسه انه ابتسم!
احمد جه وعطا العلاج لي سدره واستاذن من سليم انه هيوصلها وخد سدره ومشي سليم اتضايق بس مش عارفه اي ده ولا متضايق لي!؟
~~~~~~~~عند محمد
مروه: شوف المحروسه بنتك فين اكيد دايره علي حل شعرها هنا ولا هناا
محمد: متظلمهاش اكيد عند حد من زمايلها
مروه: ما احنا اتصلنا ي خويا هيا دي اخرت تربيتك
منه بتحاول تهدي: هيا كانت هتشتريلي ملزمه واكيد اتاخرت ي ماما
مروه: اسكتي انتي اوعي تتكلمي معاها ي بت احسن تخليكي تنحرفي زيها
محمد اتعصب بسبب تاخر سدره وقد اي مروه محقه وتسخينها لي فا توعد لي سدره ~~~~~~~~~~~~~طول الطريق تحلت سدره بالصمت واحمد كذالك لكن قطع هذا الصمت صوت احمد وهوا بيسال: اي عنوانك صحيح معرفتش اسمك
سدره: العنوان****وانا اسمي سدره
احمد حسه انها حزينه حب يهزر كالعاده اسمك حلو بس اكيد مش بيعرفوا ينطقوه
سدره بي بسمه وقد اي هوا مش زي اخوه البارد (كانت مفكراه اخو سليم): وقالتلت دول كرهوني فيه
سدره: بس هنا كده احمد: ثواني انزل معاكي عشان دي حته مقطوعه وضلمه
سدره وافقت الانها بتخاف من الضلمه في نفس اللحظه كان كريم واقف في البلكونه كريم لاحظ سدره وهيا نازله من العربيه مع شاب كريم ضحك بخبس و٠٠٠٠٠٠

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يعشق سليم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى