روايات

رواية عندما يعشق الرجال الفصل الخامس 5 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية عندما يعشق الرجال الفصل الخامس 5 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية عندما يعشق الرجال الجزء الخامس

رواية عندما يعشق الرجال البارت الخامس

رواية عندما يعشق الرجال
رواية عندما يعشق الرجال

رواية عندما يعشق الرجال الحلقة الخامسة

هدير شهقت برعب عملت كده ليه ياحيوان..

جذبها من شعرها متغلطيش يابنت ال*** احسنلك..

هدير بألم ابعد سيب شعري ياسافل..

شدد قبضته على شعرها بغضب..اتلمي يابت ال*** المره دي خلصت بكباية ميه على وشك الجميل ده ..اما المره الجايه لو فوقت قبلك ومالقيتش الاكل والقهوه بتاعتي جاهزين والنعمه هغرقك بالشاي السخن ..ليدفعها هادرا قومي ياحيلتها حضريلي الفطار ..

هدير ببكاء ربنا ينتقم منك ياعز اشوف فيك يوم

عز اتكتمي يابنت مروان عشان مش طايقك وانجري حظري الفطار.

_____________

يحيى بسخريه صح النوم ياعروسه..

نهضت وهي تمسك راسها بتعب..متتكلمش معايا احسنلك..

يحيى ليه مخصماني يانونه..

نور ماتتلم يايحيى وخلي اليوم يعدي..

يحيى وهو يقترب منه ولو متلمتش..هتعملي ايه..

نور وهي تبتعد بارتباك لتهدر يتهديد متحاولش تقرب مني..

يحيى ليه مش مراتي وهو يقترب اكثر.

نور ابعد عن..

ليقاطعهم طرقات على الباب ..

وداد يحيى ..

يحيى ايوا ياخالتي وهو يمرر يده على طول ذراعها ونور ملتصقة بالخزانه لاتستطيع التنفس..

وداد تحب اجبلكم الفطار عالؤضه..

يحيى وهو يغمزه ليبتعد خشي غير هدومك بدل مانتي بفستان الفرح من امبارح ليهمس لها والله تحبي اقلعهولك انا…

اسرعت نور واخذت ثيابه ودخلت الحمام بسرعه

ليبتسم يحيى ويفتح الباب لوداد..يقبل راسها صباح الخير ياست الكل..

وداد بابتسامه صباح الهنا ياحبيبي صباحيه مباركه ياعريس.

يحيى ربنا يبارك فيكي..

وداد اومال نور لسه نايمه..

يحيى دخلت تاخذ شور وتطلع..

وداد بحب تحب اطلعلكم الفطار.

يحيى لا ياحبيبتي احنا نغير وننزل نفطر معاكم ..

وداد ماشي ياابني..ربنا يسعدكم..

انا هنزل اشوف عمك..

اخرج يحيى ثياب له ..وانتظر حتى خرجت نور من الحمام..ليقترب منها ساعه ياحبيبتي وانا مستنيكي..

نور ببرود مصطنع..بعد اذنك يايحيى ابعد شويه..

يحيى ليه ..

نور عشان عشان انا جعانه وعاوزه اكل.

يحيى امممم ماشي طب استنيني هاخذ شور سريع وننزل..

نور انا هسبقك ..

يحيى بحده طفيفه لأ انتي تستني لحد مخلص ونروح مع بعض.

نور تريد ان يبتعد عنها فاجابت ماشي..

______________

في الكليه

حور بدموع مش قادره اشوفهم مع بعض..غيرت وجيت هنا..انا مش قادره انام حاسه اني مخنوقه ..من ساعت ماشوفته وهو ماسك ايدها امبارح وهي بفستان الفرح حسيت روحي اتسحبت مني..محدش حاسس بيا محدش الكل فرحان ومبسوط حتى ماما قضت الفرح كله بترقص وتغني..انا بموت ياالمى بموت..

المى ياحور الجواز قسمه ونصيب ويحيى مش ليك انتي مش قولتي هو شايفك زي اخته…خلاص انسيه ياحبيبتي وربنا يبعتلك اللي احسن منه..

حور بشهقات مش عايزه حد احسن منه انا عايزاه هو يا المى افهميني بقا حد يحس بيا..

المى وهي تربت على كتفها ربنا يعينك …

_____________

صباحا في منزل منصور..

منصور صباح الخير..

ورد صباح النور..

منصور وهو يحرك اصابعه على وجنتيها حبيبتي سرحانه في أيه..

ورد بضيق انت ليه وافقت انهم يعيشوا ..بشقه لوحدهم..

منصور بحنان عشان هما لسه عرسان جداد وعايزهم ياخدو راحتهم..

ورد لكن عز طبعه صعب قوي..وخايفه على هدير..لا يطلع اللي عملو ابوها فيها.

منصور مش هيعمل كده ..

ورد.بس هدير رقيقه وطيبه ولسه صغيره وانا خايفه عليها منه..

منصور مش انت كنتي عاوزاه يجوزها اهو سمع كلامك..

ورد بس..

منصور خلاص ياروحي ..انتي كمان شويه روحيلهم واطمني عليها ..ومتنسيش تروحي لنور …

ورد حاضر ..وانت مش تفكرني نور ..نور دي بنتي يامنصور..

منصور قبلها وهو يقول مش عايز حبيبتي تفكر بحاجه وحشه..

__________

في الكليه عند شوق

شوق انت بتعمل هنا ايه

مصطفى وحشتيني..

شوق بخوف وهي تلتفت يمينا ويسارا.روح يامصطفى لحد يشوفنا وتبقى فضيحه..

مصطفى بقولك وحشتيني..وبعدين انتي خطيبتي.

ميحوشكش وحش ياخويا اتاهم صوت من بعيد.

لتصدم شوق وتقف برعب ويرتبك مصطفى وهم يرون…….

______________

عز رمى فنجان القهوة بغضب وقال بحده ايه ده..

هدير بصوت مختنق فيه ايه..

عز……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يعشق الرجال)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى