روايات

رواية عندما يعشق الرجال الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية عندما يعشق الرجال الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية عندما يعشق الرجال الجزء الحادي والعشرون

رواية عندما يعشق الرجال البارت الحادي والعشرون

رواية عندما يعشق الرجال
رواية عندما يعشق الرجال

رواية عندما يعشق الرجال الحلقة الحادية والعشرون

مصطفى انتي عارفه اني بحبك ومش هقدر اتخلى عنك..
شوق وانا مبحبكش يامصطفى ..
مصطفى ياااااه كل ده عشان غلطه فين الحب اللي كنت بشوفه بعنيكي..فين شوق حبيبتي ..
شوق بجمود انا كنت بحبك اه بس دلوقتي لا ..عارف ليه..عشان حبك مات جوايا..فاكر اليوم اللي لقيتني فيه بين الحياة والموت… انا ممتش صح ..بس حبك جوايا مات .خلاص ..سيبني يامصطفى وكل واحد.يروح لحاله..
مصطفى بالسهوله دي.
شوق لا مش بسهوله دي… انت مش حاسس بالكسره اللي كسرتهالي يامصطفى مش حااسس .. انا كنت شايفاك كل حياتي حبيبي وسندي وهتصوني بس لا انت مكنتش كل دول..
مصطفى لا انا لسه مصطفى حبيبيك..

 

 

شوق انت مصطفى اه .. بس مش اللي حبيته وكنت فكراه هيصوني ويحافظ عليا انت طلعت حد تاني خالص انا معرفوش..وأول امتحان لحبني فشلت فيه.
مصطفى كانت لحظة غضب ومكنتش حاسس بروحي..سامحيني ياشوق..
شوق انا مسمحاك ..مسمحاك عشان اعرف اعيش حياتي من جديد ..مسمحاك عشان مش عايزة افكر فيك تاني..
مصطفى انتي مراتي وحبيبتي..وكل حاجه ليا متسبنيش ياشوق
شوق احنا مبقتش حاجه تربطنا مع بعض ..خلاص وصدقني مش هقول لحد على جرى مابينا ..بس بالله عليك طلقني وريحني…
مصطفى لدرجادي مش طايقاني.. اديني فرصه ياشوق فرصه وحده واعوضك عن كل حاجه وحشه عشتيها..
شوق خلاص اللي ما بينا انتهى.
مصطفى ايه الجبروت اللي انتي بقيتي فيه ..فين شوق حبيبتي ..الطيبه الرقيقه.
شوق قولتلك شوق اللي بتحبك ماتت ومات حبها معاها دلوقتي انا شوق اللي هتعيش لنفسها وحياتها وطموحها والحياة مبتقفش على حد..انا هجهز شنطتى عشان هنرجع البلد واول من نوصل عاوزاك تطلقني..
مصطفى بالسهوله دي..
شوق بعد اذنك..

 

 

مصطفى استنى هنا انا مش هسيبك ياشوق انتي بتاعتي..
نزعت يدها ببرود انا مش بتاعت حد انا بتاعت نفسي وياريت متصعبش الأمور علينا وخلينا نخرج بالمعروف..لتغادر وتتركه يلعن نفسه ويلعن عنادها..
₩₩₩₩₩₩₩
يحيى صباح الهنا ..وقبل جبينها
نور بتململ صباح النور.. هيا الساعة كام.
يحيى الساعه تسعه..ونص.
نهضت نور بسرعه يا نهار ابيض انا اتأخرت قويي.
يحيى بضحك على مظهرها استني هنا هتوقعي.
نور اتأخرت والنهارده عندي شغل كتير..كله منك امبارح مخلتنيش انام.
يحيى وانا عملت ايه يعني مراتي وحبيت نسهر مع بعض
نور طب اوعى عشان الحق اجهز.
يحيى. على مهلك وانا هوصلك..متقلقيش
نور ماشي ثواني وهكون جاهزه..
يحيى طب وانا هعمل الفطار بس متتعوديش على كده.
نور ربنا يخليك ليا لتقبله وتذهب الى الحمام سريعاً..
₩₩₩₩₩₩₩₩₩
عز بتعملي ايه هنا..
هدير بضيق جايه عشان نتكلم..
عز ببرود مفيش كلام ماببنا م ..تقدري تروحي دلوقتي عشان في ضيوف جاينلي..
هدير بدموع عز ارجوك اسمعني..
عز بحده انتي اسمعيني ياهدير وشك ده مش عايز اشوفه ..واول مانسافر ونعمل العمليه لامك وتنجح ..هنطلق انتي فاهمه و دلوقتي تقدري تروحي..
هدير ببكاء بس ياعز..
عز بحده بدون بس وامشي دلوقتي عشان مستني ناس..

 

 

هدير اسرعت الى الباب لتصادف فتاة جميلة..
نهال.صباح الخير ..عز موجود..
وقفت هدير بصدمه وهي ترى تلك الفتاه فائقة الجمال امامها..
ليهدر عز من خلفها اهلا يانهال اتفضلي..
نهال لوكنت مشغول هجيلك وقت تاني..
عز بابتسامه لا ابدا هدير كانت مرحه..
هدير بدموع وسخريه ..هسيبكم تاخدو راحتكم لتغادر بسرعه وهي منهارة بالبكاء..
نهال مالها انت مزعلها..
عز ببرود لا تعالي المكتب عشنا هنخلص الشغل المتراكم علينا..
نهال مش انت اللي اختفيت فجأه وسبتلي الشغل كله وعايزني الحق اخلصه لوحدي..
عز معلش حقك عليا واديني رجعت وهنخلص الشغل مع بعض..
نهال ماشي ..
₩₩₩₩₩₩₩₩₩
ادهم استاذه نور بابا فيه اللي مكفيه انا بتكلم معاكي وارجوكي تسيبه في حاله..
نور ابوك ده دمر اجيال .. ده بيتاجر بالمخدرات..
ادهم بابا عرف غلطه وندم..عشان كده ارجوكي توقفي لحد هنا وهو مش حمل مشاكل وسجن..
نور كل واحد غلط لازم يتعاقب..
ادهم انت مش شايفه انه اتعاقب وخد جزاته..مش حاسه بيه وهو خسر ابنه بسبب شغله..ده عقاب ربنا ليه ..فارجوكي متفتحيش القضية من جديد وكفايه لحد كده..
نور…
ادهم استاذه نور انا مش جاي اعمل مشاكل..
نور اه بأمارة المكتب اللي قلبته فوقاني تحتاني بتدور على الورق بتاع باباك..
ادهم عشان مش عايز اخسر بابا ..انا عارف انه غلط بس اتعاقب بأغلى الناس على قلبه وخسر مازن موت مازن كان صدمه لينا كلنا ..ودلوقتي هو ندمان انتي مشفتهوش ..نفسيته تعبانه جدا ارجوك..اعتبريه باباكي..
نور …

 

 

ادهم انتي تقدري تقدمي الورق اللي معاكي وتسجنيه..بس هتكوني حرمتينا انا والمى من بابا …انا مش عاوز المى تكره بابا لما تعرف انه كان يشتغل بالمخدرات ..ارجوكي متحرميهاش من ابوها..انا عارف كويس انت اكتر وحده عنيتي بسبب باباكي وشغله..
نور بغصه بس سالم اللي تقول عليه ابويا اتعاقب وخاد جزاته..
ادهم اتعاقب عشان مندمش وماترجعش عن شغله انا بابا من ساعة مامازن مات وهو ساب الشغل وقاعد بالبيت ..ارجوكي سيبه في حاله يعيش اللي فاضل من عمره بسلام ..مش عشاني ..عشان المي متعيشش اللي عشتيه ومتكرهش بابا زي منتي كرهتي ابوكي..
نور….
نهض ادهم وقال انا همشي دلوقتي بس فكري كويس مش على انك المحاميه..فكري بانك نور الانسانه..واحكمي ..بعد اذنك..
₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩
حازم مش قادر انساها ياماما انا عارف انها متجوزه وده غلط بس مش قادر اشيلها من قلبي شكلها وهيا نايمه زي الملايكه لسه مش قادر انساه..
وفاء مينفعش تعمل كده يبني البنت مجوزه ..بعدين مش انت كنت ناوي تخطب حور ايه اللي خلاك تقلب فجأه..
حازم اه انا حور كانت عجباني كانت بريئه ورقيقه ..بس دي غير يماما دي قلبي اتفتحلها اول ماشفتها بالمنظر ده..مش قادر انساها..انا لازم ابعد مش هفضل كده .
وفاء تروح فيني يابني ..
حازم مش عارف انا هاخد اجازه واسافر مش هفضل كده انا لازم انساها..شوق متجوزه وجوزها بيحبها ومش ممكن افضل افكر فيها..ده غلط وحرام.
وفاء بحنو ربنا يريحك يابني. يبعتلك اللي فيه الخير.
₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩

 

 

ورد يامصيبتي تطلقي هو انتي لحقتي اتجوزتي..
شوق انا ومصطفى مفيش بينا تفاهم ياماما عشان كده هنطلق..
ورد و بالسهوله دي ..الناس هتقول ايه..
شوق ما يقولوا والله يتفلقوا ..انا مش عايشه عشان الناس ..
ورد استهدي بالله يابنتي وقوليلي ايه اللي حصل..
شوق نهضت من مكانها محصلش ياماما بس مصطفى انا مش عايزاه ..وهتطلق يعني هتطلق..
ورد بحده ايه هو لعب عيال ده جواز انت اجننتي.
شوق ببكاء مش عايزاه ياماما مش عايزاه ايه عايزاني افضل معاه بالغصب.لتسرع الى غرفتها..
ورد ايه المصيبه دي ..هعمل ايه انا دلوقتي ..
₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩₩
في الكليه..
ادهم سلام..
حور اهلا ..
ادهم ازيك ياحور.
حور الحمد لله ..
ادهم المى فين انتي شوفتيها بدور عليها مش لاقيها..
حور راحت المكتبه مش هتتأخر..
ادهم كويس..احم ممكن اقعد معاكي لحد ماتيجي..
حور بحرج ايوه اتفضل ..تحب تشرب حاجه.
ادهم لا شكر..عامله ايه بالمذاكرة..في حاجه صعبه عليكي..
حور يعني كويسه..بس في شويه حاجات بحاول افهمها مش قادره..
ادهم وريني كده..
حور هو انت تعرف..

 

 

ادهم ايوا ياستي انا بساعد المى بالبيت انتي فاكراني ايه…انا خريج هندسه يابنتي..
حور بابتسامه معلش والله مكنتش اعرف..
ادهم واديكي عرفتي وريني بقى ايه اللي صعب عليك..
جلس ادهم يشرح لها في كفتيريا الكليه..
المى بتعملوو ايه..
حور يخربيتك خضيتيني..
ادهم ايمتى هتكبرى يابنتي..
المي ايه هتستلموني..
حور خلاص اقعد وبص استاذا ادهم بيشرحلي الماده..
ادهم ايه استاذ ديه قوليلي ادهم وبس..
حور بحرج..نظرت الى الارض..
المى ايه مش هنروح..
ادهم ماشي يالمضه يلاا..لينظر الى حور تحبي نوصلك بطريقنا..
حور بحرج لا شكرا هروح لوحدي..

 

 

المي ايه يابنتي مش اتفقنا تتغدى معايا النهارده والله غيرتي رايك..
ادهم ماشي وانا هعزمكوا لو معندكمش مانع..
المى واحنا نقدر نمانع يلاا يابيه..لحسن هموت مالجوع..
حور معلش مره تانيه..
المي لا لا لا ماينفعش..ومفيش اعذار ويلاا قدامي..
حور……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يعشق الرجال)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى