روايات

رواية عندما يعشق الرجال الفصل الثامن 8 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية عندما يعشق الرجال الفصل الثامن 8 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية عندما يعشق الرجال الجزء الثامن

رواية عندما يعشق الرجال البارت الثامن

رواية عندما يعشق الرجال
رواية عندما يعشق الرجال

رواية عندما يعشق الرجال الحلقة الثامنة

هدير بتوتر من قربه ممماالك بتتقرب كده ليه..

عز اغمض عينيه فهو لا يريد الابتعاد عنها ولا يعلم ماالسبب ليتنهد وهو يعدل وسادتها.

ليقول ببرود مفيش بعدلك المخده عشان ترتاحي..

هدير بسخريه وانت يهمك راحتي..

عز لأ ..انتي كلك على بعضك متهمنيش ..بس مدام انتي مراتي مش هسمح لحاجه وحشه تحصلك وبلاش طريقتك دي بالكلام ..عشان متعصبش عليكي..

هدير انا عاوزه اشوف ماما..

عز بهدوء امك كويسه ..نامي وارتاحي وبعدين كلميها بالموبايل..

هدير.بس …

عز بتعب مقولت خلاص… انا رايح انام شويه ….اه صحيح اتصلت با ام محمد تيجي تتهتم بشغل البيت عشان انت مش هتقدري تعملي حاجه وانتي كده..

هدير اومات برأسها بهدوء وهي تتعجب من طباعه الغريبه احيانا يكون قاسيا عليها واحيانا يخاف عليها ويهتم بها ..احتارت ايهما هوو..

_________

شوق ببكاء والله ياماما مكنتش عارفه انه هيجي الكليه وحياتك عندي..بشهقات والله قولته يروح عشان محدش يشوفه…بس هو مسمعش مني.

ورد بتانيب تقومي تحضنيه بالكليه وقدام الخلق كلها..

شوق والله يماما محسيتش بيه الا وهو حاضني ومعرفتش اعمل ايه..وبالوقت ده كان اسامه جاي وشافني والله انا بقولك الحقيقه..والله وحياتك انتي وبابا عندي..وهي تحتضن والدتها..

ورد خلاص ياحبيبتي كفايه عياط.دلوقتي ..ابوكي يقول مفيش كليه وقالي اخد الموبيل بتاعك..

شوق ببكاء حاضر يماما بس هو ميخصمنيش عشان مش هتحمل زعله..

____________

يحيى بحرج انا محرج اتكلم معاك بالموضوع ده ياعمي بس لازم نتكلم..

منصور ببرود نتكلم بايه..

يحيى ياعمي اللي حصل ده طبيعي ونحنا كلنا عارفين مصطفى مندفع شويتين….وبالاخير شوق خطيبته ومن حقه يشوفها ..

منصور ليه مفيش رجاله يستأذنهم الاول..بعدين عايز يشوفها يجي هنا ومحدش هيعارض ..مش يروح ياخدها بالاحضان قدام الخلق دي حتى عيبه بحقنا….

يحيى معلش ياعمي عشان خاطري ..متزعلش منهم المره دي.

منصور ماشي يابني بس تقوله معنديش بنات للجواز..

في تلك اللحظه أتى صوت عاصم هادرا ليه ان شاء الله..

منصور عشان كيفي كده……

__________

مصطفى يعني ايه مفيش خطوبه خلاص

عاصم ده قرار عمك ومش هيرجع فيه..

مصطفى لا هيرجع ومش بمزاجه ..شوق بتاعتي انا…

عاصم ولد انت تخرس خالص انا مخنوق منك من الصبح ..

مصطفى يابابا ده هيحرمني منها عايزني اقول ايه تخيل انت حد ياخد امي منك هتعمل ايه.

عاصم وهو يلتفت حوله صحيح هي امك فين..

مصطفى معرفش..

عاصم …

___________

يحيى في مطعم قالولي عليه صحابي تحبي نتغدا فيه..

نور لا …

يحيى اوقف السيارة لامتى هتفضلي كده

نور كده ازاي يعني..

يحيى انا جوزك يانور ومش حابب اجبرك على حاجه..

نور لا فيك الخير ..انت ناسي اجوزتني ازاي..

يحيى لا مش ناسي ..بس متنسيش انك خلاص بقيتي مراتي..

نور ….

يحيى بهدوء هاتصل بعمي واقوله اننا هنتغدا برا..

نور…

__________

عز بتعملي ايه.

هدير عاوزه اشرب ميه..

عز ببرود بتقدري تمشي عليها عادي ..

هدير اه بحس بوجع خفيف الحمد لله.

عز وهو يقترب منها كويس اووي …ليحملها..

هدير بحرج انت بتعمل ايه..

عز ببرود بساعدك…عشان اخدك اوضتك..

هدير بارتباك معلش اقدر اروح لوحدي

عز تو تو مش انتي مراتي هساعدك…

هدير اكتفت بالصمت..بخجل

وضعها على السرير وشمر عن ساقها..

هدير بحده انت بتعمل ايه ابعد عني..

عز وانا بعمل ايه عاوز احطلك مرهم الحرق الدكتور قالي كده..

هدير لا شكر انا هحطوا لروحي..

عز لا مينفعش .. انا هحطلك المرهم..عشان الدكتور قالي الطريقه..

هدير وهي تغطي ساقها بحرج وتتراجع على السرير لا هي مش كيميا هحطوا لروحي..

عز بهدوء وهو يقترب منها على فكره انا مبحبش حد يعترض على كلامي..ليجذبها اليها…وهو يشعر بانه يريدها وبشده

_____________

في مكان اخر..

مجهول 1 يعني ايه..

مجهول 2 زي مقولتلك ياباشا اتجوزت ضابط المخبرات يحيى الانصاري ..انا بقول شيلها من دماغك..عشان مش ناقصين مشاكل..

مجهول1..والله لو اجوزت ****….مش هسيبها وهكسرها بنت***

_______________

نور اللي عايزه اعرفه انت اتجوزتني ليه يايحيى..ومتقولش بتحبني عشان مش هصدقك..

يحيى…….

______________

عاصم بحده يعني مبتردش على الزفت تلفونها ولحد دلوقتي مرجعتش البيت تكون راحت فين..

حور بقلق معرفش يابابا..

مصطفى متخفيش ياحبيبتي وشك قلب كده ليه ..

حور بخوف انا خايفه عليها يا ابيه..ماما اول مره تعمل كده..

مصطفى متخفيش ياحبيبتي ..اكيد طلعت تغير جو وهترجع..كمان شويه..

عاصم بقلق اه معاك حق ..اكيد هترجع …

_______________

اسامه يابت اتلمي بدل مالمك اقسم بالله لطلع ضيقتي كلها عليكي..

طيف لأ يا مهو مش هتيجي تغلط وعايزني اسكت ده بعدك انت لازم تعتذرلي الاول..

اسامة بسخريه اعتذر من حتت عيله لا راحت ولا جت..روحي ياماما عيطي بحضن امك..بدل مطربقها على دماغك

طيف والله لاوريك يا اسامه الزفت..

اسامه زفت انا زفت طب والله لاوريكي يا*****ليسرع خلفها وهي تركض امامه ويسقطان معاً..

لياتيهم صوت غاضب وبحده انتو بتعملو ايه..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يعشق الرجال)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى