روايات

رواية عندما يعشق الرجال الفصل الأول 1 بقلم دعاء أحمد

رواية عندما يعشق الرجال الفصل الأول 1 بقلم دعاء أحمد

رواية عندما يعشق الرجال الجزء الأول

رواية عندما يعشق الرجال البارت الأول

رواية عندما يعشق الرجال
رواية عندما يعشق الرجال

رواية عندما يعشق الرجال الحلقة الأولى

في مديريه أمن الدولة

أسد ببرود ::::حور مدحت.. دكتوره متدربه ٢٥سنه.. الكل في المستشفي بيحبها…. ليه حد يدبرلها حادثه بالبشاعه دي ؟؟؟

اللوا شاكر:مهمتك انك تعرف دا

اسد:ودا هنعرفه ازاي مدام فقدت الذاكره

اللوا شاكر : دي مهمتك ان شاء آله حتى ترقبها اربعه وعشرين ساعه

اسد بتفكير:ليه حضرتك مهتم بحالتها كدا… ليه أمن الدولة كله مقلوب بسببها….

اللوا شاكر :شوف يا حضرة الرائد حور مش بنت عاديه..و بمعنى أصح مبتحبش الغلط ولما شافت دا مسكتتش

أسد بغرور:وقفت ضده

اللوا شاكر : بالظبط المستشفى اللي حور شغاله فيها اصحابها مجموعه كبيره زي ما تقول كدا حراميه…. مجر”مين

في الفتره الاخيره احنا كنا شغلين على اننا نعرف الرؤس الكبيره في المستشفي وكنا حطين الكل تحت المراقبه

اسد: والنتيجه

اللوا شاكر :تجاره أعضاء… غسيل أموال.. سلا”ح.. مخد”رات… مافيا من الاخر

اسد:والدكتوره دي اكتشفت ايه

اللوا شاكر : في كذا حد كان بيشتكي من وجع ووقتها حور كانت بتكشف عليهم متلقيش عندهم حاجه خطيره…..

اسد:وبعدين

اللوا شاكر:بعد مده قبلت حد من المرضى دول وقالولها انهم شالوا الكليه مثالا ومبقاش في تعب….

وقتها هي استغربت لان هما مكنوش عندهم مشاكل في الكليه اكتشفت كذا حاله زي كدا …… وقررت تفضل ترقب الدكاتره المسئولين

وفي يوم الحادثه كانت في فيلا الراس الكبيره واللي عرفنه انها اخدت من هناك فلاشه مهمه جدا والكل مقلوب علشانها

أسد بجديه: مش هما اللي دبروا ليها الحادثه في نفس اليوم والفلاشه معها

اللوا شاكر:لا ودا من حظنا واضح انها خبيت الفلاشه بعد ما هربت وعشان كدا محدش يعرف هي فين وخصوصا ان حور فقدت الذاكره

اسد:فهمت ومهمتي اني اعرف فين الفلاشه دي

اللوا شاكر :مش كدا بس كمان لازم تحميها لأنهم مش هيسيبوها

اسد:تمام هدرس الموضوع واعمل خطه هعرض على حضرتك بعد ما اجهزها

اللوا شاكر :ملف حور على مكتبك….. يومها كامل وازاي بتقضيه بعد الحادثه

اسد:تمام بعد اذن حضرتك

       ***************

في مكتب اسد

سليم : مالك يا كبير

أسد وهو باصص لصوره حور :جميله اوي زي الملايكه

سليم فتح بوقه مش مصدق ان الأسد بيغاازل في بنت

سليم:أسد انت كويس صح

أسد بجمود : عايز ايه؟

سليم بجديه: ملف تُجار أطفال الشوارع

اسد:لا انا مش فاضي للعب العيال دا خد انت القضية دي

سليم :شكلك داخل قضيه مهمه

أسد وهو باصص لصور حور:حاجه زي كدا

**************

في احد المناطق العشوائيه

نور:يعني ايه؟

سيف (طفل) وهو بينهج: خطفو”ه خطفو”ا محمد يا ابله نور انا خايف

نور :طب ادخل جوا دلوقتي وانا هبلغ البوليس

حطت الطرحة على شعرها وقفلت باب الشقه اللي اصلا مكسور

وطلعت بسرعه…….

*****************

في شقه راقيه

حور قاعده في البلكونه ساكته

جيهان:حور مالك يا حببتي

حور بتفكير:معرفش…… انا كل حياتي بقيت في الهوا…. اقولك انا تعبانه اوي…… مش انتي المفروض امي ودا بيتي بس انا حاسه اني غريبه….. حاسه بالغربه

جيهان:معليش يا بنتي انا متأكده انك هتفتكري وهترجعي احسن الف مره من الاول وهتفتكري كل حاجه

حور بحزن:جايز

ابطالنا

أسد شفيق: ٣٢سنه رائد في أمن الدولة… شاب وسيم ورياضي جدا…… شخصيته قويه لكن مش متعصب اوفر

حور مدحت:٢٥سنه دكتوره متدربه… بنت جميله جدا.. محجبة… عيونها بني فاتحه جميله جدا

سليم :٣١ سنه رائد في أمن الدولة… شخصيه جاده لكنه مرح بعض الشي… وسيم…

نور سليمان:٢١ سنه بائعة ورد جميله جدا لكن حياتها مبهدله….. يتيمه عايشه في مكان عشوائي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يعشق الرجال

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى