رواية عندما يعشق الأسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم مروة مرزوق
رواية عندما يعشق الأسد الجزء الحادي عشر
رواية عندما يعشق الأسد البارت الحادي عشر
رواية عندما يعشق الأسد الحلقة الحادية عشر
فتحت عيونها بالراحة لاقته نايم جنبها و واخدها في حضنه فضلت باصه وبدقق في ملامحه وقد ايه هو وسيم
همسه في سرها……….. قلبي اللي حبك هجبره يكر*هك يا أسد
ذقته وخلته يوقع
قام بخضه ونظر ليعا
همسه بغضب…… انت الزاي تقرب مني ايه عايزني احسن إني ر**خيصه أكتر اطلع برا براااااااااا
نظر ليها مطولا وطلع بعدها وهي قامت قفلت الباب وفضلت تعيط وانهارت
راح على غرفة التمارين وكان بر*كان متفجر غضبه و و*جع قلبه و كسرته كانوا مخلينه مخنوق
أسد بدموع……..بتكر*هني خا*ينه زيها ومسك كيس البوكس وفضل يضر*ب فيه وكل كلمة همسه قالتها عماله تتردد في ودانه
أسد بصراخ………. لييييييييييييه وشاور على قلبه ليه دا حبك ليييييييه ونزل على الأرض وفضل يعيط
حمزه بضحك…….. يا مجنونه انتي هتخليني على الحديده ارحمني مصاريف
منه بحماس……… الله أنا عايزه الدبدوب دا يا حمزه بليززززز
حمزه بضحك وسعادة……. من عيوني يا عيون حمزه وراح جابه وقضوا وقت حلو مع بعض
عدي شهر على وضع همسه واسد اللي عمال يسوء أكتر من الأول وكلام همسه المجر*ح لاسد واسد اللي بقى يعذ*ب همسه اكتر من الأول وهو بيتا*لم معها، حمزه بقى مبسوط من قربه من منه ونسي همسه تماما ومنه اللي نسيت حمزه عمل معاها ايه وتعلقت بيه وحبته وكل يوم كان بيخليها أسعد إنسانه وغيرته اللي بقت تعشقها
منه بحماس…….. يلا يا حمزه
حمزه بضحك……. متجوز طفلة والله متجوز طفلة عايزه تسمعي كرتون يا صغننه
منه بوجه طفولي………. توم وجيري هيبدأ يلا هات الفشار
حمزه قعد جنبها وفضل باصص على ملامحها الجميلة والزاي من اتفه حاجة ممكن تزعل ولو جبت ليها شكولاته او حاجة تانيه تنسى زعلها وتفرح
حمزه في سره………. مكنش حب أنا محبتش همسه اللي حبيتها هي انتي يا منه مستحيل اخليكي تبعدي عني بس لما تعرفي باللي عملته ردك هيكون ايه
حمزه بابتسامة…… منه
منه بصت ليه……. نعم
حمزه بحب وعشق…….. بحبك
منه الابتسامة اترسمت على خدودها اللي احمروا وضر*بات قلبها زادت
منه بخجل……. وأنا بعشقك
حمزه فرح وابتسم وقف و وقفها معاه وفضل يلف بيها
منه بخجل…… نزلني يا حمزه
حمزه نزلها ورجع شلها تاني
منه…….. انت انت
حمزه بنظرات عاشق…… شششش مسمعش صوتك
ونسيب دول بقى
أسد دخل الفيلا لاقي همسه بتكلم شخص
همسه…….. وأنا بعشقك وبحبك وهطلب منه الطلاق انا مش بطيقه خالص كان نفسي انك انت اللي تكون أول واحد تلمسني بس نعمل ايه
همسه………… هههههههههههه بعشقك، أسد هههههه أسد دا مكينه بالنسبه ليا مهمتها تجيب الفلوس بس
أسد راح ومسكها من شعرها جامد وهي فضلت تصرخ
أسد بغضب…… بقى واحده زيك **********زبا*لة رخ*****هكون متوقع منها ايه يا خا*ينه
همسه بدموع……… أسد أسد اهدي وانا هفهمك انا بعمل كدا علشان منه
أسد ضر*بها قلم ورا التاني وهي بتحاول تقول ليه الحقيقه واسد غضبه مسيطر عليه
همسه بوقها بدأ ينز*ف
همسه بدموع وألم……. ص صدقني ا ا أنا عملت ك كدا علشان م م منه
أسد شدها من شعرها جامد ودخلها أوضه وحبسها وطلع
وقعد على اقرب كرسي وحط رأسه بين ايديه وفضل يعيط
في الصباح
منه بصدمه…… يعني انا كنت بنت
حمزه حضنها……. ايوه انا مستحيل أقرب من واحده من غير ارادتها بس عملت كدا علشان تفضلي هنا
منه حضنتها
حمزه بعد عنها وعيونه دمعت
منه بقلق……. حمزه مالك
حمزه بندم…… منه انا آسف وبدأ يحكي ليها كل حاجة
منه كامن مصدومه منه
طخخخخخ
منه بغضب……. الزاي الزاي مشوفتش حقيقتك الزبا*لة دي انت د*مرت حياة اخويا ومراته عارف يعني ايه دمرت حياته مش بعيد همسه تكون ما*تت عارف أسد بيكر*ه الخيانه انت ايه
حمزه بدموع وندم…….. منه أنا كنت
منه بدموع وغضب……. مش عايزه اسمع مبررات منك اتفضل يلا خلينا نوصل لاسد ونعرفه الحقيقة
فضل نايم بنفس وضعيته لحد الصبح فاق على صوت تليفونه
أسد…… الو
…. أسد باشا معتز باشا فاق دلوقتي من غيبوبته وطلب يوصلك وهد*دنا وبالاخر اتجبرنا نديه عنوانك
أسد غمض عيونه بتعب….. تمام اقفل دلوقتي
أسد باص للاوضة اللي فيها همسه عيونه دمعت ورجع رأسه لورا وافتكر أول مره شافها مكنتش في القصر وقت الخناقه لا كانت لما كان في مهمة ان يقبض على تجار في قري الريف وبالصدفه عيونه وقعت عليها وانسحر بعيونها بس غضب لما شافها بتحضن واحد وكانت فرحانه معاه
فاق من كل دا على صوت الباب اللي بيدق جامد كأنه هيتخلع عرف انه معتز راح فتح الباب
أسد بصدمه……. منه انتي وبص على حمزه وغضب ومسكه من هدومه
أسد بغضب…… انت ايه اللي جابك يا *******
منه بقلق…… همسه فين يا أسد
أسد…….. سبتها تمو*ت
حمزه بندم…… أسد همسه ملهاش ذنب الذنب ذنبي وحكي حمزه كل حاجة لاسد
أسد نظر ليه بصدمه وافتكر همسه لما كان بيضر*بها وهي بتقول أنا عملت كدا علشان انقذ منه
مسك رأسه بجنون من اللي عمله وافتكر همسه لما قالت أنت مفكر ديما انك على صح مش بتسمع لحد ولو سمعت هيكون بعد فوات الأوان
فضل يلف حوالين نفسه وبص لحمزه اللي كان ندمان وراح مسكه من هدومه وفضل يضر*به فيها وصور همسه وهو بيعذ*بها قدامه منه كانت بتحاول تبعد أسد عن حمزه
أسد بعد عن حمزه اللي خلاص ملامح وشه مبقتش باينه من كتر الضر*ب
حمزه بتعب……. ا ا أنا آسف ي ي يا أسد
أسد بغضب……… آسف اسف على ايه انا انا انا عذ*بتها ورتها العذ*اب بالوانه وهي كانت تستحمل
_دا انت نهارك ونهار اللي خلفوك أسو*د
نظر الكل لمصدر الصوت شافوا معتز اللي كان باين عليه التعب والإرهاق الشديد
معتز رغم تعبه أتقدم ناحية أسد ومسكه من هدومه
معتز بغضب……… دلوقتي اثبت انك مش راجل وانا مستحيل اخلي أختي مع واحد زيك وحسابك معايا انت والحيو*ان دا هيكون جحيم واظن انت عارف إني قدها فين اختي
أسد افتكر همسه وانه حبسها طلع جري على الأوضة والكل وراه
الكل شافها وشكلها اللي يصعب على أي حد
معتز أتقدم ناحيتها وعيونه دمعت وقلبه و*جعه عليها شالها وطلع بيها على أقرب مستشفى والكل حصله
الكل قلقان مفيش أي دكتور خرج يطمنه لحد دلوقتي
معتز الرؤية بدأت تتشوش قدامه وجسمه بدأ يصب عرق وفجأة أغمى عليه اتنقل لاوضة
الدكتور……. الواضح إنه لسه خارج من غيبوبه وبسبب المده اللي هو قاعدها في الغيبوبه جسمه بقي ضعيف وهو محتاج راحة دا غير إن هو عنده جر*ح كبير في الصدر والجر*ح اتفتح واحنا خيطناه وهو دلوقتي محتاج راحة عن اذنكوا
الكل طلع وساب معتز علشان يرتاح
الدكتور طلع من عند همسه والكل جرا عليه
أسد بخوف وقلق…….. مراتي عامله ايه يا دكتور
الدكتور…….. الحمد لله قدرنا ننقذها وننقذ الجنين كمان
أسد بصدمه……… جنين
الدكتور……. ايوه مدام همسه حامل في الشهر الأول وكان ممكن تخسر جنينها ولازم حضرتك تعمل محضر
أسد غمض عيونه بألم وأنه كان هيـ*ـــقتل ابنه
أسد بهدوء……… انا المقدم أسد الجارحي
الدكتور بخوف……. أهلا بحضرتك عن اذنك ومشي
أسد دخل لهمسه وغصب عنه عيونه دمعت حالتها كانت مالمه جسمها خاسس و وشها أصفر الأجهزة اللي متصله حواليها
قعد قصادها ومسك ايدها
أسد بدموع وندم……… آسف حققك عليا سامحيني يا همسه ارجعي ليا وعتبيني
همسه بدأت تفوق وتفتح عيونها ببطي شافت أسد ماسك ايدها سحبت ايدها من بين ايده
أسد بفرحة…… همسه انتي بخير
همسه ببرود……. اطلع برا
أسد بدموع………. همسه أنا
همسه بدموع……… أنت ايه عايزه أفهم انت ايه انا مقدرش اعيش معاك مقدرش طلقني يا أسد
أسد بدموع……. همسه صدقيني انا بحبك
همسه بسخريه……. بتحبني هههه بجد حب ايه دا اللي يخليك تعاملني كأني خدامه حب ايه دا اللي يخليك كل يوم نازل ضر*ب فيها حب ايه دا اللي يخليك تقول ليا كلام زي السـ*ــم قــ*ــتل كل مشاعري حب ايه دا عارف دا مش حب دا جنون عارف الجنون
أسد بدموع……….. أنا مقدر اللي انتي فيه واني اذ*يتك كتير بس أنا
همسه……. متبررش التبرير دا بيكون لما يكون في أمل في حاجة بس العلاقه دي مفيهاش أي ذرة أمل
أسد حط ايده على بطنها
أسد بدموع………. في أمل كبير عمال يكبر جواكي يا همسه
همسه بصت ليه بصدمه وعيونها دمعوا وشالت ايده من على بطنها وحطت ايدها
همسه بدموع………… أنا حامل انا هبقي أم أنا
أسد بدموع……. همسه سامحيني
همسه بدموع وانهيار……. اطلع براااااا مش عااايز اشوف وشك برااااااااااااا اطلع براااااااااا بكر*هك بكررررررهك وفضلت تكسر في كل حاجة حواليها واسد حاول يهديها بس هي بعدته عنها
الممرضين دخلوا والدكتور ادي ليها حقنه مهداه وهي بدأت تهدأ وترجع تنام
الدكتور………. حصلها انهيار عصبي ودا كدا ممكن يشكل خطر عليها وعلى الجنين لازم تبعد عن أي ضغط وأي توتر عن اذن حضرتك
أسد راح ليها وبدأ يحرك ايده على شعرها وعيونه دمعت هو اللي وصلها للحالة دي خدها في حضنه وكأنه حضن الوداع وطلع برا المستشفى كلها
برا
منه كانت منهارة بتعيط حمزه راح ليها وحضنها وهي ذقته
منه بدموع وانهيار……. ابعد عني كله بسببك بسببك انت انا أنا بكر*هك انت ليه ظهرت في حياتنا ليه مش عايزه اشوف وشك تاني وطلقني انت سامع طلقني
حمزه بدموع……. منه أنا آسف انا كنت
منه بدموع……… انت واحد كد*اب ومنا*فق مش عايزه اشوف وشك فااهم غور امشي وبدأت تذق فيها وهو مش قادر حتى ياخدها في حضنه ويهديها
جه مازن وحضنها وهي اتشبثت فيه
مازن بص بغضب لحمزه
مازن بغضب…….. طلقها
منه بدموع……. خليه يطلقني يا مازن مش عايزه اعيش معاه ولا حتى اشوفه
حمزه غمض عيونه بأ*لم هو دلوقتي بيدفع تمن اغلاطه
حمزه بدموع وندم……… منه انتي طالق قالها وترك المكان وهو في حالة شبه انهيار
منه فضلت تعيط لحد لما اغمى عليها
_همسه في المستشفى
أم أسد……… يا رب تمو*ت ونخلص منها واسد يحس بذ*نب ونخلص بالمرة
رفع المسد*س في وشها
_همسه مستحيل يحصلها حاجة انا كان كل همي ابعدها عن أسد وعيلته مش أكتر مكنتش عايز اجرحها واللي يتمنى المو*ت ليها المو*ت هيجي ليه هو
أم أسد بتوتر…….. انت انت طب نزل المسد’س دا
_ انتي لازم تمو*تي ايوه لازم تمو*تي انتي اتمنيتي المو*ت لحبيبتي همسه وأنا هدفعك التمن
ام أسد بخوف……. انت انت يدوبك خالها ليه بتعمل كدا اهدي بس
خال همسه……… قبل ما اختي تمو*ت وصتني إني احمي همسه معتز واني اكون الدرع ليها ديما وانا مش هخلف الوعد دا اختي حبيبتي وصتني وصيه وانا بنفذها دا غير أن همسه بتشبها قوي ومستحيل حد يبعد همسه عني وضر*ب طلقتين في جسم أم أسد وهرب
أسد بعد ما عرف الحقيقة من حمزه وان أبو حمزه هو وأمه مشتركين في كدا وعرف مكنهم راح ليهم دخل أسد المخزن لاقي أمه مرميه على الأرض جري ليها
أسد بدموع……. مدام أحلام مدام أحلام
أحلام بألم………. هههه تخيل أول مره امنيتي تتحق يا أسد كنت عايزه اشوفك واعتذر منك على كل حاجة
أسد……. اهدي الإسعاف جايه دلوقتي
أحلام بدموع……. سامحني كر*هي وغضبي عماني يا أسد نسيت إنك قطعة من روحي عايزها اسمعها منك قبل ما امو*ت
أسد…………. بعد السنين دي كلها جايه دلوقتي عايزه تسمعيها ولما كنت بقولها ليكي كنتي تفضلي تضر*بيني وتقولي
اسمي مدام أحلام مش ماما فااهم وخنتي بابا وكسرتيني خلتيني اكر*ه كل الناس خلتيني بارد في معاملتي مع الكل وقاسي حتى مراتي اللي قلبي دق ليها وحبيتها مسلمتش من عمايلك ودلوقتي هي كر*هتني ربنا يسامحك
الإسعاف جات وخادت أحلام واسد بدأ يفتش المخزن بس لاقي اللي بيضر*به على راسه واغمى عليه
خال همسه…….. اللي يأ*ذي بنت أختي هقـ*ـــتله وبدأ يرش
بنزين في كل مكان وقدام المخزن وقف ومعاه كبريت
خال همسه……. سلام و ولع عود الكبريت والنا*ر بدأت تشتعل وخال همسه مشي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يعشق الأسد)