روايات

رواية عناد العشاق الفصل السادس 6 بقلم ندى محمود

رواية عناد العشاق الفصل السادس 6 بقلم ندى محمود

رواية عناد العشاق الجزء السادس

رواية عناد العشاق البارت السادس

رواية عناد العشاق
رواية عناد العشاق

رواية عناد العشاق الحلقة السادسة

¥ المشكله انك مش شايف الحقيقه كويس قدامك .. طيب بذمتك دي تصرفات رزان الي انا وانت عارفينها ؟! دي تصرفات واحده بتستفزك عشان تجيب اخرك وتروح تعترفلها يا تميم افهم بقا
تميم فكر شويه بعدها قام من عالرصيف و مسح دموعه
= تمام انا هروح اعترفلها ونشوف كلام مين فينا الصح !
دخل المحل وهو مقرر انه هيعترفلها .. اخيرا هينتهي العذاب والحيره
بس لما دخل المحل كانت رزان قاعده عالكرسي و حاطه ايدها علي راسها و اياد جمبها
= مالك يا رزان !!
-حاسه ان ضغطي وطي يا تميم .. ممكن نروح البيت ؟
= تمام تمام
وسندها و وقف تاكسي و ودعو ايمن و اياد
= حاسه ب ايه
-الدنيا حواليا مش واضحه و بتدور
= استحملي اهو قربنا نوصل البيت
وصلو البيت و لفت دراعها حوالين رقبته عشان مكنتش قادره تمشي لانها مش شايفه قدامها
خبط علي باب شقتهم والام فتحتله
بقلم magnona chan
٪؜ مالها رزان يا تميم !!
= ضغطها وطي بس متقلقيش هتبقا كويسه

 

 

٪؜ طيب استني اتصل علي ابوها و يجي ناخدها للدكتور
-لا يا ماما مفيش داعي بابا دلوقتي اكيد ف عمليه
تميم اخدها و وصلها لغايه سريرها
حطها عالسرير وكان هيروح يجبلها ميه بس هي مسكته من ايده وهو ماشي
-تميم .. ممكن متسبنيش وحدي
تميم ابتسم
= استريحي شويه و بكرا هتطمن عليكي
-تؤ تؤ خليك جمبي
تميم قعد جمبها
و بص بعيد عنها وبدأ يتكلم
= رزان انا عارف ان الوقت مش مناسب بس انا لو مقولتلكيش انهارده ف بكرا الله اعلم هل هيكون عندي الشجاعه اني اقولك تاني ولا لا .. رزان انا بحبك و مش قادر اشوفك مع حد غيري .. عارف انك لو مش بتحبيني ف كدا هخسرك ك صديقه و ك بنت عمي و كمان هخسر عمي الي بعتبره ابويا بس انا استجمعت شجاعتي وقولتلك لان خوفي من انك تروحي لحد غيري اتغلب علي خوفي من خسارتك انتي و عمي
بس رزان مكنتش بترد
=عارف انك مصدومه من كلامي و متوقعتيش الي بقوله بس انا هسيبك بكرا لما تفوقي ردي علي كلامي
مكنش فيه رد بردو
بص عليها وكانت نايمه ف سابع نومه
تميم ضحك
=يعني قاعد برتب فالكلام بقالي ساعه فالاخر تكوني نايمه .. دا انتي حكايه يا رزان والله
فلت دراعه من ايدها و غطاها و قفل النور و مشي
٪؜ تميم .. انا كنت جايه اقيس حراره رزان بالترمومتر بس بالغلط سمعت كلامك .. انت بجد بتحب رزان !!
=ايوه بحبها
٪؜ بس هي بتحب اياد يا حبيبي .. انا كمان كنت اتمني لو بتحبك بس يا تميم هي بتحب اياد و اختارته وهي الي قالتلي كدا بنفسها
=قالتلك بتحب إياد بجد ؟!
٪؜ اه والله وقالتلي انها اخيرا قابلت الشخص الي لفت نظرها وحبته ومعني كلامها يا تميم انها مش بتحبك
تميم ابتسم وهو بيحاول يداري خيبه امله و انهياره
٪؜ بص انت عارف ان لو الموضوع ب ايدي ف كنت هتمني انك انت الي تتجوز بنتي بس المشكله انها بتحب إياد .. انا قولت اقولك الكلام دا عشان اكيد انت ناوي تقولها نفس الكلام بكرا لما تفوق ف ارجوك يا تميم متقولش .. انت كدا هتخسرها هي وعمك .. عمك دايما بيقولي انه مبسوط ان رزان و تميم زي الاخوات ف لو عرف بموضوع انك بتحبها مش هيخليك تروح معاها الجامعه حتي .. خصوصا انها هتتخطب خلاص
ب ابتسامه = تمام .. عن اذنك

 

 

و خرج من شقتهم و فتح باب شقته بالمفتاح و دخل علي اوضته علطول
^ تميم !! افتح الباب يا تميم .. طيب انت قفلته ليه . انت كدا بتقلقني عليك
بس مكنش فيه اي صوت من تميم
بعياط ^ تميم انا .. انا ..
ووقعت عالارض
تميم سمع صوتها وهي بتصطدم بالارض وبسرعه فتح الباب
= ماما !!
شالها وهو منهار بس مقالش لاهل رزان حاجه .. وقف تاكسي
واخدها عالمستشفي بسرعه
بقلم magnona chan
كان مستني فالمستشفي وهو بينهار جواه من القلق عليها
€ معقول الشاب دا ابن المريضه الي دخلت العمليات من شويه ؟
£ ايوه هو .. مش عارفه ازاي بالبرود دا حتي بصي عينه مدمعتش و لا باين عليه حتي انه حزين ولو شويه .. بصي كمان قاعد بيلعب فالموبايل كأن مفيش حاجه حصلت
€ خساره والله شاب زي كدا يكون عاق لاهله كدا .. دا انا كنت هكراش عليه .. شايفه ازاي شكله قمر
£ الي ملوش خير ف اهله ملوش خير ف حد ف فكك منه فيه رجاله تانيه عندها شهامه و اصل .. الشكل مش مهم قد الاساسيات دي
كان تميم سامع الممرضات وهما بيتكلمو عنه لانهم اصلا كان صوتهم مش واطي
طنشهم كالعاده لان مش اول مره اصلا يسمع كلام زي دا .. كمل قراءه قرآن من المصحف الي منزله عالموبايل .. والي كانو فاكرين انه بيمسك الموبايل بيلعب فيه بس هو فالحقيقه بيقرأ قرآن من الموبايل بتاعه
اول لما الدكتور خرج من العمليات تميم جري عليه
=طمني يا دكتور !
$ احنا عملنا كل الي نقدر عليه بس للاسف ..
= للاسف ايه ! انت هتنقطني بالكلام ! بعدين استني انت اكيد متلغبط بين المرضي .. ماما كانت كويسه و كان نبضها كويس و كل حاجه كويسه لما جبتها هنا ..
$ للاسف لما جبتها هنا كان عندها جلطه فالقلب و احنا لما اتدخلنا جراحيا جالها مضاعفات و فقدنا المريضه
=انت اكيد بتخرف !! وبعدين انا مش هسيبكم ! انا جايبها هنا سليمه و مفهاش حاجه و انتو موتوها !
$ حضرتك اهدي بس شويه .. انت مش فوعيك
= مش فوعيي ايه ! انا بقولك جبتها سليمه هنا و انت بتقولي ماتت !
الدكتور شاور للمريضه ف جابت حقنه مهدئه وحقنته بيها وهو مش منتبه
بعدها نقلوه لاوضه لغايه لما يفوق
بقلم magnona chan
*الصبح*

 

 

رزان صحيت الصبح وهي مش فاكره ايه الي حصل امبارح .. اخر حاجه فكراها انهم كانو بيختارو الكرفته و الباقي مش فكراه .. قامت لبست وخبطت علي تميم عشان يروحو الجامعه بس خبطت كتير ومفيش اي رد
قعدت تخبط نص ساعه بس مفيش رد ف دخلت بسرعه شقتها و صحت مامتها
-ماما الحقي .. تميم مش بيفتح الباب !
٪؜ ازاي دا ؟! استني انا تقريبا كان معايا مفتاح احتياطي اديتهوني ام تميم
دخلت دورت عالمفتاح و بعد نص ساعه عرفت تلاقيه
فتحو الشقه بس مكنش فيه حد فيها و دا قلقهم اكتر
اتصلت رزان ب تميم للمره المليون و اخيرا رد
-تميم انت فين !!
£ حضرتك تعرفي صاحب الموبايل دا ؟!
رزان حست بخوف شديد
-تميم حصله حاجه !
£ ياريت حضرتك تيجي عنده .. هو فمستشفي ***
رزان قفلت معاها المكالمه وهي منهاره من العياط
٪؜ اهدي طيب يا بنتي !! اهدي ان شاء الله مفيش حاجه
بعياط -مفيش حاجه ازاي يا ماما دي مرضيتش تقولي ماله .. يا ماما اكيد حصله حاجه
٪؜ طيب استني هتصل ب ابوكي يجي معانا
بعياط -يا ماما هو انا لسا هستني ! انا لازم اروح دلوقتي
٪؜ طيب استني هلبس بسرعه واجي معاكي
-مش هعرف استني يا ماما انتي تعالي ورايا
وخرجت بسرعه من العماره و هي بتعيط و وقفت تاكسي
وصلت المستشفي وهي شايفه قدامها بالعافيه من الدموع الكتير الي ف عينها
سألت عليه فالاستقبال و قالولها علي اوضته

 

 

خبطت علي اوضته و دخلت
كانت الممرضه بتركبله محلول
اول لما شافته حضنته جامد بس هو كان زي الجماد .. مش بيتحرك ولا عامل اي رده فعل حتي
استغربت منه و بصت للممرضه
-تميم ماله ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عناد العشاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى