روايات

رواية عميله سريه الفصل العشرون 20 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الفصل العشرون 20 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء العشرون

رواية عميله سريه البارت العشرون

رواية عميله سريه الحلقة العشرون

في المركز كان يوم ترحيل عامر وعرضه على النيبه ولسه عامر هيطلع العربيه
والمركز كله بقي دخان ابيض ومحدش شايف حاجه
وبدا الكل يقلق
شريف بغضب ايه بيحصل رقبوا عامر الديب اوعويهرب
لاحظ خالد عامر بي طلع عربيه بقي يض_رب ن^ار
عليهم وبقي يصرخ انتبهوا عامر بيهرب
حصل اشتباك شديد ومحدش شايف حاجه من الدخان
في اللحظه دي دخل سراج وشاف الاشتباك والدنيا اللي كلها دخان
أسيا في ايه
سراج بقلق مش عارف ايه بيحصل
وبعدين شريف شاف سراج
وقال بغضب امسكوا الحقير ده متخلهوش يهرب اكيد هوا السبب
العساكر لسه هيض^ربو عليه
صرخ خالد وقال محدش يض^رب أسيا معاها
محدش يض^رب عليهم
سراج فقد التوازن اتقلب هو أسيا
الرؤية بدأت توضح لي الكل
والكل كان وشه مالين غبار من الجو
أسيا بصت على سراج وبقيت تصرخ
سراج كان بي^نزف من دماغه اتخبط فيه
عامر بص علي سراج وبقي يصرخ يلاه ياسراج تعال بسرعه
أسيا بصت لي سراج بي رجاء أنو مرجعش في
كلامه هو قال أنو هيسلم نفسه
سراج بص لي أسيا وشاف نظرة عيونها اللي بتترجاه انو يتغير
وبعدين واجه نظره لي عامر اللي كان عمال يصرخ
ويقول يلاه بسرعه تعال قبل محد ينتبه لينا
تعال ياسراج
عامر كان بيصرخ بغضب
بس سراج ولا هنا هو قرر خلاص
عامر شاف العساكر جايه ناحية
قال لي رجالو اطلعوا بسرعه
أسيا بلعت ريقها وابتسامت لي سراج
اللي كان وشه كله د^م
سراج اتنهد بحزن
وبعدين الكل اتلم على سراج
وشريف مسكه من هدومه أنت ياحقير وصلت بيكبم تخطفو بنتي
وراح ضربه بو^كس
انا هندمك على اليوم اللي اتولد فيه
أسيا يابابا سراج مكنش خطفني سراج جاي ……
شريف بغضب خده على الزلزلة
خالد أسيا تعالي اوصلك البيت شكلك تعبانه
أسيا مشيت معاه بدون رد
أسيا وصلت البيت
امها جريت عليها وحضنتها بنتي انتي كويسه حصلك حاجه طمنيني عليكي
أسيا انا بخير عن اذنك هرتاح شويه عشان تعبانه
دخلت بدون متسمع رد
هدي هي مالها
خالد اكيد تعبانه رواية عميله سريه بقلم جنات بدر يا ماما يعني هي كانت بتلعب انا هدخل أشوفها
خبط خالد علي الباب
وبعدين دخل لقي أسيا نايمه وحطه دراعها على عيونها
خالد قرب منها وقال انتي نمتي
أسيا بتعب ايوه
خالد امال خيالك اللي بيتكلم
أسيا بنفذ صبر خالد مش وقت رخامتك فقك مني دلوقتي
خالد اتكلم بحاجب مرفوع لا والله هو كده
انتي ملاحظه انو انا الكبير
أسيا ياعم انت حد سلب حقوقك منك …..
هدي دخلت الغرفه أسيا في حد عايز يشوفك
أسيا ماما انا تعبانه ومش عايزه اكلم حد
هدي بس هو قال لازم يشوفك
أسيا مين ياماما
هدي واحد بيقول إسمه ماندو
أسيا قامت بسرعه ماندو
خالد مكن تعبانين دلوقتي
أسيا مشيت بدون رد
ماندو تعال اتفض١ل ادخل
ماندو لا ياريت نتكلم برا
أسيا تمام تعال في الحديقه
قعدوا
أسيا كلكم اخباركم ايه
ماندو احنا بخير سراج اخباره ايه
أسيا بحزن سراج كويس
ماندو أسيا أوقفي جنبه متتخليش عنه سراج بيحبك يا أسيا
أسيا أنت غلطان سراج مش بيحبني
ماندو سراج مش لازم يقولك عشان الحب واضح في عيونه
هو بيحبك ومن اول مره شافك الدليل على كده
أنو صدقك بدون ميبحث عنك والاهم من كل ده أنو قرر يتغير ويسلم نفسه
أسيا أنت بيتهيألك سراج اختار عامر الديب ورفض يعترف عليه
ماندو أنتي عملتي اللي محدش قدر يعمله مننا حولنا كتير نقنع سراج يبعد عن الشغل ده ويبدأ حياة جديدة لكن قال مستحيل اتخلى عن بابا ورفض
أسيا سراج بيحبك ياريت متتخليش عنه واقفي جنبه
انا همشي عن اذنك
أسيا قعدت سرحانه مش عارفه تعمل ايه يارب ساعدني يارب
رجعت غرفتها تاني
خالد مين كان عايزك
أسيا مش مهم
خالد أسيا مالك أنت مش أسيا اللي اعرفها في ايه
أسيا مفيش يا خالد مفيش انا بخير
خالد أسيا انا قولته ليكي وهرجع اقولها تاني
متسمحيش رواية عميله سريه بقلم جنات بدر لي مشاعرك تتحرك ناحية سراج اوعي يخطر في بالك انو في علاقه تجمعك بيه انتي فاهمه
أسيا يا خالد سراج برئي وملهش ذنب ده كان ضحية عامر
خالد ولو أسيا انا اخوكي وخايف عليكي الفرق بينك وبين سراج زي الفرق بين السماء والأرض
بعدين مسح على شعرها وقال ركزي في شغلك احسن ياقلبي
ابتسمت أسيا بحزن
عاده كام يوم الوضع مفيش تغيير
وبعدين يوم الحكم في قضية سراج
في المحكمة وسراج كان يغيب ويلقي نظره على أسيا
اللي ماشلت عينها من عليه
كان وكيل النيبه بيتكلم في القضية
وبعدين استدعاء القاضي أسيا أنو تقول شهادة أنو سراج كان خطفها
سراج كان بيبص لي أسيا بتحذير أنو متجبش سيرة عامر
القاضي أسيا المنصوري تقدري تقولي ايه اللي حصل معاكي وفعلا سراج كان خطفك
أسيا حضرة القاضي سراج مخطفنيش
احتلت الصدمه على وشوش الكل وأولهم شريف اللي الغضب اتملك وشها
أسيا هو مخطفنيش ومفيش دليل يقول انو انا كنت مخطوفه بالعكس هو كان بيساعدني من أشخاص عايزين يؤاذوني
الكل كان مش مستوعبين اللي بيحصل
القاضي تمام ارجعي مكانك
أسيا طلعت برا المحكمة عشان نظرة شريف ليها ولي كانت قت*اله
ومستحملتش تسمع الحكم
بعد نص ساعه طلع الكل شريف بص علي أسيا بحزن ومشى
أسيا زعلت وبعدين قالت حصل ايه يا خالد
خالد 6 شهور سجن عشان الموتوسيكل اللي كان وخد واختراق
المركز
أسيا بلعت ريقها وقالت الحمد لله
خالد ليه عملتي كده
أسيا خالد أنا بالفعلا مكنتش مخطوفه
خالد طيب وقضية عامر اللي فشلت بعد مامسكنه عليه دليل
تروحي تضيعيه بسهوله دي
أسيا خالد سراج ملهش ذنب عشان يتعقب على قضية ما عملهاش
خالد قولي الكلام ده لي بابا بقي
خالد مشي رواية عميله سريه بقلم جنات بدر وآسيا قررت تروح تشوف سراج
أسيا دخلت عند سراج
أسيا احم احم
سراج انتي بتعملي إيه هنا
أسيا جيت اشوفك
سراج اول واخر مره
أسيا أنت مش عايز اني اشوفك
سراج ايوه واللي انتي بتفكري فيه مستحيل الفرق بيني وبينك زي السماء والأرض ومستحيل نتقبل في يوم من الأيام انتي فاهمه
أسيا تمام
لا إله إلا الله
وسابته ومشيت
سراج محمد رسول الله صلى الله عليه وسلم
في البيت
أسيا دخلت كان البيت في صمت رهيب
شافت شريف اللي كان في قمة الغضب
أسيا بابا انا…..
شريف انا “””

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عميله سريه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى