روايات

رواية عميله سريه الفصل الثاني 2 بقلم حنين أحمد

رواية عميله سريه الفصل الثاني 2 بقلم حنين أحمد

رواية عميله سريه الجزء الثاني

رواية عميله سريه البارت الثاني

عميله سريه
عميله سريه

رواية عميله سريه الحلقة الثانية

تاني يوم في بيت الشباب
مازن:الكلام علي اي ياملوك الداخليه
أيهم:علي المزه اللي جت أمبارح
رحيم:صدق اللي قال انك مش متربي
ريان:هو كل يوم نفس الحوار
أيهم:مش بيحبوني يابيبي اعمل اي
ريان بسخريه:اجي اقولك تعمل اي يابيبي
ايهم:بهزر يالمبي مش بتهزر
ريان:مش بهزر
ايهم:انا بهزر عادي جدا
مازن بتضحك:طب يلا ياخفيف
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند تيا ،كان التلفون بيرن
تيا:مين
سجود:تيا تعالي بسرعه عشان الواء عاوزك
تيا:في اي
سجود:مش عارفه ،بس بسرعه
بتلبس تيا بنطلون اسود وتشريت اسود وجاكت جلد اسود وبتلبس كاب ،بتشوف حد عند الباب ولا لا وبتنزل بسرعه
بتروح علي العربيه ،بعد وقت بتواصل عند مبني الداخلية
بتدخل تيا عند الواء
تيا:طلبتني يافندم
اللواء أحمد :ايوه ،انتي هتدخلي مهمه تانيه
تيا:بس حضرتك انا في مهمه اصلا
اللواء:الاتنين نفس المهمه بس الفرق أن الفرق هيكبر
تيا:ازاي يافندم،انت عارف اني مش بشتغل مع حد
اللواء:الموضوع خرج عن السيطره
تيا بثقه:حضرتك عارف أني مش أي حد
اللواء :عارف ومتأكد بس عشان الامان
تيا: يافندم بس
اللواء:مفيش بس اطلعي جمعي الفرق عقبال ما الفرق التاني يواصل
تيا:تمام يافندم، عن أذنك
بتذهب تيا لمكتب
سجود:للواء عاوز اي
تيا بسخرية:علي اخر الزمان هنشتغل مع فرق تاني
شغف:فرق اي ومن أمتي اصلا
تيا:اللواء يختي وبتقص تيا اللي حصل
ليلا ببرود:يعني المفرود نروح للواء دلوقتي ،يلا
سجود:يارب ،مش عارفه اي الفكره احنا قد اي مهمه
ليلا ببرود:الفكره مش هنا، اللواء شايف أن في حاجه مش معروفه عشان كده عمل كده ،الفكره في الناس اللي هنشتغل ماهم
تيا :يلا
بتروح البنات عند اللواء،بعد شويه وقت بيدخل الأربع شباب
بتنصدم تيا وبتحول تخفي وشها ،متوقعتش ان هو دا الفرق اللي اللواء بيتكلم عنه
ريان:مين جاب دول
اللواء:دول فرق الظل الاسود
رحيم:ازاي،دول بنات
سجود بسخريه:كنت مفكرنا ولاد
ايهم:مش انتي اللي كانتي عند قصي
سجود: ايوه
ريان: يافندم انا مش بشتغل مع بنات
ليلا ببرود:يبقا بلاها اطلع من المهمه
اللواء:مسمعش صوت ،دلوقتي هنبدا شغل بجد
تيا ،سجود،شغف،ليلا
ريان،رحيم،مازن،ايهم
فرق الظل الاسود
وفرق أسود الموت
انتو من أكفاء الظابط هنا انتو ايد واحده ده ملف أكبر زعماء المافيا في العالم ،اي حاجه جديده هتواصل هبلغكم بيها
سجود:هنتقابل ازاي يافندم
أيهم :في اي مكان بس يكون بعيد عن الأنظار
ليلا:العين علينا
تيا بعد سكوت:هنعمل معسكر محدش يعرف عنه حاجه غيرنا وده هيكون المكان الوحد لينا بعيد عن الكل
ريان بإعجاب بفكره:تمام كده
مازن:هنتجمع الساعه كام
شغف:بكرا الساعه 5 في *٠٠٠٠٠٠٠*مكان مش معرف وهنظبط كل حاجه
اللواء:ربنا معاكو ياابطال
بيطلع الكل من عند اللواء
ايهم:هو انا شوفتك قبل كده
تيا وهي تحول تخفي وشها:لا
بتمشي تيا مع البنات
رحيم:حته هنا مش رحم حد
ايهم بشرود:متاكد اني شوفتها
زياد:مش مهم يلا
رحيم:انا عليا مشوار سلام
بيمشي رحيم
ايهم:طبعا طبعا انا هروح اشوف قصي المز
مازن:ياابني ياحبيبي انا تعبت منك البشريه كلها تعبت منك ارحم بقااا
ايهم:خمسه في عينك يا باشا
اياد:يلا يامازن سيبك منه
مازن:يلا
ايهم:مين هيروحني
اياد:اتصل بقصي يروحك يابيبي
ايهم:انتو مشيتو بجدد ولا اي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سجود:الموضوع بتدا يكون صعب
شغف:اممم محدش من الشباب يعرف أنك تيا ،انك بنت اصلا
سجود بتضحك:وتيا في التغير معندهيش ياما ارحمني
ليلا بتضحك: انتي هتقوليلي
تيا:هي الليله عليا ولا اي،حته انتي ياليلا،وبعدين هو انا اي حد اصلا
شغف بتضحك:بس ليه ايهم بس اللي عارفك
تيا:عشان اتكلمت معا امبارح اكتر واحد
سجود:المهم هتعملي اي
تيا ببرود:ولا اي حاجه هشوف الدنيا هتمشي ازاي وفي الوقت المناسب هعرفهم
ليلا:تفتكري أن اللي بتعملي ده صح
تيا :معرفش بس اللي اعرفه اني مش بعمل حاجه غلط
شغف:ربع ثقتك وهشتري الدنيا كلها
تيا بتضحك:انا همشي سلام
شغف:وانا هخلع
سجود:علي فين
شغف:مشوار صغير وهرجع
سجود:يارب ما ترجع بمصيبه
ليلا :اكيد هترجع بمصيبه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جاك:انت بتقول اي
البارد:الحكومه المصريه مسكه القضيه بتعت حضرتك ومش اي حد اللي معا القضيه
جاك بعصبيه:مين سعيد الحظ
البارد:ملوك الداخليه ،الظل الاسود
جاك:يبقا دي النهايه ليهم
البارد:هتعمل اي يا باشا
جاك:هقولك بس مش دلوقتي بس اول حاجه اعمل*٠٠٠٠٠٠٠٠*
البارد:امرك يا باشا
جاك بسخريه:هم لسه ميعرفوش مين جاك الروسي ولا اي ،دا انا احرق مصر ب اللي فيها
ماكس:احنا هنحراق مصر باللي فيها اصلا
جاك:اطلع منها انت ،انا معندتش اغلا منك عشان اخسره
ماكس:انا معاك في اي حاجه وانت عارف ،من ساعه مادخلت عالم المافيا وانا فوق ومش هسمح لحد ينزلني ولو خطوه
جاك:المره دي مش اي حد ياماكس ،المره دي فيها خسره كبيره ويعالم هتكون لمين
ماكس بثقه:زي كل مره مش لينا،ولا عمرها هتكون لينا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بيواصل رحيم علي مكان فوق الجبال
رحيم ببرود:مكنتش متوقع أن دا يحصل
الشخص:افتكر اني وافقت اساعدك عشانها بس لكن مش من حبي ليك
رحيم بسخريه:لسه زي ما انتي
الشخص بسخريه:معلش مش سنه اللي هتغير فيها
رحيم:انتي اللي عملتي في نفسك كده
الشخص:انا دائما بعمل الصح
رحيم بسخريه:عارف
الشخص:انا همشي بس هنتقابل كتيرر الايام الجايه خليك جاهز.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عميله سريه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى