روايات

رواية عميله سريه الفصل الثامن 8 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الفصل الثامن 8 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء الثامن

رواية عميله سريه البارت الثامن

رواية عميله سريه الحلقة الثامنة

دخل خالد قصر الديب
عامر اظاهر كده بنوحشك بسرعه يا خالد بيه
خالد جاتنا اخبار انو امبارح كان في تسليم صفقه سل^اح
عامر وبعدين يعني احنا اللي عملنا كده ولا ايه
خالد فين سراج
عامر بغضب سراج نايم وانا مش هسكت على المهزله دي أنا هكلم الوزير يشوف حل عشان مبقيش غير حتتي ظابط زيك كل شوي يتنطتلنا
خالد سراج انصاب امبارح وهو بيهرب فين هوا لو مش الصواب
عامر لسه هيتكلم وقفه صوت سراج
سراج نعم يا خالد بيه وفرد دراعه اهو سراج فين الإصابة اللي بتقول عليها
خالد وقف مصدوم ومش عارف يرد
سراج بغضب دلوقتي أتأكد بعد كده الامحك قصد القصر بدون دليل أنا مش هقول اعمل ايه
خالد طلع من القصر وكله غضب ياحق^ير ازي ازي
صاحب خالد قال خالد شيل سراج من دماغه عشان هتتعب
سيبه براحته وهو ميسيره هيقع من غير ماحد يسمي عليه
سراج وقع على درجة السلم وبقي يتألم جامد
والجرح بقي ينزف لما التحرك وادعي القوه وانه سليم
عامر جري عليه وخده في حضنه سراج أنت كويس
سراج مش قادر يتكلم انا انا وبعدين اغمى عليه
أسيا نزلت على الصوت اتصدمت لما لقيت سراج على السلم
وكان لابس تيشيرت أبيض بقي احمر
أسيا بي فزعه حصل رواية عميله سريه بقلم جنات بدر ايه وازي وصل هنا
عامر ندى على الأمن يطلعو سراج غرفته واتصل على سليم
بعد ربع ساعة سليم وصل القصر وطلع بسرعه على الغرفه هو والشباب
سليم في ايه …..سكت لما شاف سراج
وقال بغضب حصل ايه وقرب من سراج وقلعه التيشيرت
وقال ازي كده ازي الغرزه تتفك ازي
عامر هوا نزل واتحرك وبعدين ده اللي حصل
سليم بص ليه بي احتقار وبدا يخيط الجرح لي سراج
سليم خلصه وطلع وبص بحده لي عامر وقال ممنوع
الحركه ليه لازم يكون في راحه تامه ممنوع الحركه
اقول تاني
عامر تمام يابني انتوا خليكم هنا مع سراج
مش لازم تمشوا
سليم بدون اهتمام عندي شغل هرجع بعدين اطمن علي سراج
ماندو وميدو دخلوا عند سراج وكان لسه مافاقش
أسيا كانت في الغرفه وقلقانه على سراج
في مكان آخر
الشخص ايه وصلتي ليه
المجهول لسه مش لاقيه الوقت المناسب
الشخص بصي انا قرب صبري ينفذ منك عايز أدله ضده وفي اسرع وقت هو اسبوع واحد بس وتكون دليل في ايدي
المجهول اسبوع لا طبعا قليل اسبوع مش هينفع
الشخص انا عايز اشوفك عشان هعطيكي شي هيساعدنا نوصل لي هدفنا بسرعه
المجهول تمام هحول
عامر كان رايح جاي بغضب وبيقول الظابط.ده زودها قوي شكله عايز يقابل وجه كريم
والله طلبها ونالها
طلع الموبايل واتكلم في الفون في واحد هبعتلك صورة عايزك
توصله بر السلامه
المجهول اومرك ياباشا انت تؤمر ابعت الصور وبكره بي الكتير تقره الفاتحه على روحه عميله سريه بقلم جنات
أسيا دخلت غرفة سراج قالت هو لسه ما فاقش
ماندو هز رأسه بي لا
أسيا قعدت جنبه تقراء قرآن
١ذ
ميدو وماندو ماشوا
سراج فتح عينيه واتأمل أسيا وهي بتقرا
أسيا بصت عليه قفلت المصحف وقالت صدق الله العظيم
سراج صوتك حلو اوي
أسيا بي زعل شكرا
سراج بس ده بجد صوتك حلو مش مجامله وانا بسمع صوتك حاسيت براحه و طمأنينة
أسيا ده القرآن الكريم اول متسمعه تشعر براحه نفسيه وطمأنينة
سراج قال فعلآ انا حسيت كده
خالد كان راجع البيت وفجأه شاف عربيه نقل كبيره جايه عليه بسرعه وبعدين العربيه “”””

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عميله سريه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى