روايات

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل السادس والخمسون 56 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل السادس والخمسون 56 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء السادس والخمسون

رواية عمياء وسط الذئاب البارت السادس والخمسون

رواية عمياء وسط الذئاب
رواية عمياء وسط الذئاب

رواية عمياء وسط الذئاب الحلقة السادسة والخمسون

شاكر…وبعد كده خرج صندوقين..
من المشرحه على عربيات الموتي..
وخرجوا من المستشفي..
وفيه حاجه كمان..
الراجل اللي جا أخد نور من المستشفي..
خرج مع العربيتين دول
_سمير بتحذير…أسمع يا شاكر اللي هقولك عليه..
وتنفذو بالحرف..إنته تبلغ بأجازه مرضيه..
وما ترحش المستشفي دي خالص..
لحد الموضوع دا ما يخلص
_(ويقفل سمير مع شاكر..ويلاقي نور منهارة من العياط)_
_سمير…لأ يا نور..لو عايزه تنقذي اصحابك..لازم تهدي
_نور بدموع…هما فين إصحابي..هما فين إصحابي
_سمير بحزن…إصحابك لو لا قدر الله..
حصلهم حاجه وما،توا..
يبقي لازم تهدي عشان نجيب حقهم
_نور بدموع…إن شاءالله مش هيحصلهم حاجه
_سمير…عرفيني اللي كنتي ناويه عليه..والباقي على الله..
وعالفكره أنا وسمر نسوق جيش قدامنا
_نور تبدأ تستجمع أعصابها وتفكيرها وتنشف دموعها…
إللي كنت ناويه عليه هيتأجل شويه
___________________________________
_(في الغرفة الخاصة) _ (المدير والدكتوره)_
_الدكتوره…لو عايزني أسلمهالك..
لا هقدر ولا هعرف وأنا محبوسة ومتسلسله هنا..
أنا لازم أخرج من هنا عشان أعرف..
أوصلك ليها دا لو عايز توصلها
_المدير بضحكه سخرية…تخرجي من هنا..
هوا إنتي شيفاني تلميذ..وبالسهوله دي..
تقدري تضحكي عليا
_الدكتورة بثبات…يبقي أعمل فيا بقي اللي إنته عايزه..
لإني مستحيل هوصلها وأنا محبوسة هنا
_المدير بعد تفكير…طب أنا مستعد أخرجك من هنا..
بس ف حاله واحده
_الدكتورة…خير
_المدير…بما إنك هتشتغلي معايا..
فيه زبون هييجي تقضي معاه ساعتين..
والساعتين دول هيتصورو فيديو..
عشان ما تفكريش إنك تغدري بيا..قولتي إيه
_(بقلم…محمد طه عبد المجيد)_
روايات الشاعر🖋✨️🥇
_الدكتورة ف سرها…إنتي فين يا نور..
أنا مش قادره أجاريه ف القرف ده..
ومعقول علي ونهله وأم محمد..
الوقت دا كله وما يقلقوش عليا..ولا يسألو فيا..
يارب حد ينقذني من الحيو،ان ده..
يارب ابعتلي حد ينجدني
_المدير…إيه يا دكتورة..كل دا بتفكري..قولتي إيه
_الدكتورة…وهوه الزبون دا..
هيقضي معايا ساعتين إزاي يعني..
وبعدين هييجي هنا وأنا متسلسله كده
_المدير…قولي إنتي بس موافقه..
ومتشغليش بالك بالباقي
_(الدكتورة تبدأ تلعب بأعصابه
وتضيع وقت على قد ما تقدر)_
_الدكتورة…أنا موافقه بس بشرط واحد
_____________________________
_(في بيت داليا) _ (داليا ونهله)_
_(إتصال لداليا من عماد)_
_داليا…ها يا عمده أخبار الجده إيه
_عماد…يا غاليا مفيش حد ف البيت..
والبيت شكله مهجور من سنين
_داليا…طيب يا عمده سيب اتنين من رجالتك عندك..
يراقبو البيت..وتعالا بسرعه..عشان العروسة مستنياك
_(وتقفل مع عماد وتبدأ تقرب بالكرسي المتحرك من نهله)_
_داليا بغضب…بيت جدتكم مهجور..ومفيش حد فيه..
بس إنتي عارفه..الغلط مش من عندك..
الغلط من عندي..لأني الظاهر صبرت عليكي أكتر من اللازم
_(وتبدأ تطلع المطو،ه من الكرسي اللي هيا قاعدة عليه
وتفتحها وتحطها على وش نهله)_
_داليا…تحبي أكتبلك العنوان الغلط..
اللي إنتي قولتيلنا عليه على وشك
_(وتمشي سن المطو،ه على خد نهله)_
_نهله بخوف…والله العظيم هوا دا العنوان..
اللي قالتلنا عليه نور
_داليا…قدامك فرصة لحد ما عماد ياجي..
لازم تقوليلي على حاجه توصلني للبت العميا..
وإلا هخلي عماد يدخل عليكي وقدامي
__________________________________
_(في الغرفة الخاصة) _ (المدير والدكتوره)_
_المدير…شرط إيه
_الدكتورة…أنا عايزه الزبون اللي هيقضي..
معايا الساعتين..يبقي إنته
_(المدير يبصلها وما يردش عليها)_
_الدكتورة…إيه..جالك إحساس إني بنتك وما ينفعش
_المدير…نسيت أقولك إن الزبون..
اللي هيقضي معاكي الساعتين..يبقي أنا………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عمياء وسط الذئاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى