روايات

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثالث والثلاثون

رواية عمياء وسط الذئاب البارت الثالث والثلاثون

رواية عمياء وسط الذئاب
رواية عمياء وسط الذئاب

رواية عمياء وسط الذئاب الحلقة الثالثة والثلاثون

_الدكتوره باستعجال وعصبيه…
أيوه يا أم محمد فيه إيه….. هبه؟؟..
ماشي يا أم محمد
_نهله… فيه إيه يا دكتورة
_الدكتوره… هبه جايه ف الطرقه.. واحتمال كبير تدخل هنا
_نهله بقلق… وان دخلت هنا هنعمل إيه
_الدكتوره… وطي بس صوتك وتعالي نقف ورا الباب
_(في طرقه المستشفى) _
_(هبه جايه ف طرقه المستشفى.. ووقفت قصاد..
غرفه المدير.. وطلعت التلفون تتصل برجب) _
_هبه… مبتردش ليه يا زفت.. ماشي يا رجب..
يا ترى غطسان مع مين.. وف أي أوضه..
_لما أشوف سبع الرجال هوا كمان عمل إيه..
مبيردش هوا كمان.. أهو دا اللي يا ريته..
يكون غطسان مع اللي عملالي فيها الطاهره الشريفه..
_أما أرن على الواد رجب تاني.. مبتردش بردو..
يبقى انته اللي جبته لنفسك
_(ولسه هبه هتفتح باب غرفة المدير..
وبعدين تراجعت) _
_هبه بينها وبين نفسها… الواد رجب غطسان مع واحده..
وهعرفها وحسابها معايا بعدين..
وسيد غطسان مع الطاهره.. والباشا مع العميا..
_وأنا طَلبت معايا دلوقتي.. ها يا هبه الواد زينهم ولا حسين..
زينهم ولا حسين.. الواد زينهم جامد.. وانا بعشق الجامد..
وانته يا رجب دورك خلص.. وتروح لزينهم
_في نفس الوقت أم محمد كانت مراقباها..
ومشيت وراها لحد ما عرفت هيا راحت فين
_(في الغرفة الخاصة) _(المدير ونور) _(تكمله حديثهم) _
_المدير… صدقيني موضوع المرضي ده..
أنا مكنتش اعرف عنو حاجه..
معرفتوش إلا منك دلوقتي
_نور… وهتفرق إيه تعرف ولا مكنتش تعرف
_المدير… ما كنتش هوافق.. دول عيانيين..
ما ينفعش نأذيهم بالشكل ده..
إنما هبه واللي معاها موافقين وبرضاهم
_نور تقسو عليه… تعددت الأسباب والموت واحد..
انته إزاي أصلا تسمح إن مكان زي ده..
يحصل فيه حاجه زي دي.. سواء بالرضا أو بالغصب
_المدير بندم… عارف إني غلطان وندمان..
بس أنا عملت كده غصب عني..
انتي ليه مش مصدقاني
_نور… مش مهم أنا أصدقك.. المهم بنتك تصدقك
_المدير بتوتر… بنتي.. ارجوكي ما تقوليش ليها حاجه
_نور… يا باشا بنتك زمانها دلوقتي فوقينا..
بتدور على باب النزول لغرفتك الخاصه..
إلا قولي يا باشا.. كام جريمه إغت*صاب..
تمت ف الغرفة دي
_المدير… هتصدقيني لو قولتلك.. إن الغرفه دي..
تبقى القبر بتاعي.. كل ما أحس إني غرقت..
ف الوس*اخه أنزل قبري.. اسجن نفسي فيه بالساعات..
الغرفة دي مدخلهاش إلا انتي وهبه..
وكمان هبه ما عرفتهاش إلا بالصدفه..
ومدخلتهاش إلا معاكي
_(ويبدأ المدير يطلع ريموت من جيبه ويضغط عليه) _
بقلم… محمد طه عبد المجيد
_(في غرفه المدير) _(الدكتوره ونهله) _
_الدكتوره ونهله بعد ما اتأكدو إن هبه مش هتدخل
عندهم بدأو يدورو تاني على حاجه توصلهم لتحت
وفجأه شافو المكتب بيتحرك وشافو سلم النزول
كان تحت المكتب نزلو بسرعه تحت
والدكتوره ونهله حضنو نور
_الدكتوره بقرف… انته إزاي طلعت بالقزاره دي
_نور… دكتوره أبوكي هوا اللي انقذني..
زي ما انقذك وانقذ أمك.. متحكميش عليه قبل ما تسمعيه
_الدكتوره… أنا أبويا مات يا نور.. وهوا لو عندو حاجه..
الشرطه زمانها وصلت المستشفى.. يبقى يقولهالهم
_نور… دكتوره انتي كنتي بتقولي يا رب..
ما يكونش هوه.. أنا بأكدلك إنو مش هوه..
يلا بينا نطلع من الغرفه دي بسرعة
_وطلعوا كلهم غرفه المدير.. والمدير رجع المكتب..
مكانه وقعد على المكتب..
وفجأه أم محمد دخلت بسرعه..
راحت للدكتورة قالتلها على مكان هبه ف ودنها..
وبعدين راحت لنور وقالتلها هيا كمان..
وبعدين الشرطه دخلت
_الظابط… إحنا جالنا بلاغ من الدكتوره سناء..
إن فيه هنا شبكه إجراميه منافيه للأداب
_الدكتوره… حضرتك أنا الدكتوره سناء
_وتاخد التسجيل بتاع رجب من أم محمد..
والتسجيل بتاع هبه اللي كان في الدب كان معاها..
وتاخد الدب من نهله تطلع من عنيه الكاميرا..
وتديهم للظابط
_الدكتوره… حضرتك دي تصويرات وتسجيلات..
إعتراف ليهم.. وإحنا حابسينهم كلهم ف غرفه
_(وتبص لأبوها شويه ولسه هتتكلم نور تقاطعها) _
_نور… ورئيسه الشبكه حضرتك دلوقتي..
في وضع مخل بالآداب..
اتفضلو معانا هتمسكوها متلبسه
_ويخرجو كلهم يروحو غرفه الحساب..
يطلعو سيد ورجب والاربع بنات..
_وبعدين يروحو الغرفه اللي فيها هبه..
ويخرجوها هيا وزينهم ملفوفين بملايات
_نور… بقولك إيه يا نهله وصليني قدام هبه
_(نور وهبه) _(وجه لوجه) _
_نور… صباحيه مباركه يا عروسه
_(هبه تقرب على نور خطوه) _
_(نهله بسرعه تروح تقف قدام نور) _
_هبه لنهله… متخافيش يا حلوه مش هعملها حاجه
_(تبعد نهله شويه بس واخده بالها من هبه) _
_هبه لنور… هوه انتي إسمك إيه
_نور… إسمي عمياء وسط الذئاب…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عمياء وسط الذئاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى