روايات

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل التاسع والخمسون 59 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل التاسع والخمسون 59 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء التاسع والخمسون

رواية عمياء وسط الذئاب البارت التاسع والخمسون

رواية عمياء وسط الذئاب
رواية عمياء وسط الذئاب

رواية عمياء وسط الذئاب الحلقة التاسعة والخمسون

_(سمير يطلع سلا،حه ويوجهه على شاكر)_
_(وشاكر يطلع سلا،حه ويشد الأجزاء)_
_سمر بإندهاش…شاكر
_نور..شاكر..هوا إيه اللي بيحصل يا سمر
_سمر…شاكر رافع علينا سلا،ح
_نور بصدمه…سلا،ح..ليه يا شاكر..هوا أنته واحد منهم
_شاكر…أنا مش إسمي شاكر يا نور..
أنا أبقي محمد إبن أم محمد الممرضه..أنا معاكم يا نور
_(ويبدأ سمير وشاكر كل واحد ينزل سلا،حه)_
_شاكر…أنا متأكد إن الدكتورة ما خرجتش..
من الغرفة دي..ومتأكد كمان إن الغرفة دي..
ملهاش غير باب واحد
_سمير…تعالا معايا نحاول نحرك المكتب ده
_(من داخل الغرفة الخاصة)_
_(المدير يبدأ يقلع هدومه)_
_الدكتورة بخوف وصدمه…إنته بتعمل إيه
_المدير بشهوه…إنتي شايفه إيه يا دكتورة..قصدي يا عروسه
_الدكتورة بانفعال…لو قربت مني
_المدير يقاطعها…هتعملي إيه هتقت،ليني..ولا هتمو،تي نفسك
_الدكتورة…اتقي الله..واعتقني لوجه الله..
إنته ما بتخافش ربنا
_المدير وهوا عا،ري…أنا كنت ممكن اعطيكي حقنه..
تخليكي تفقدي الوعي..بس أنا عايزك تبقي ف وعيك
_(ويبدأ يقرب منها ولسه هيق،لعها هدومها)_
_(في اللحظة دي كان سمير وشاكر..
قدروا يحركو المكتب..ويفتحو الباب..وينزلو بسرعة..
وقبل المدير ما يوصل لسلا،حه..
سمير يوصله ويبدأ يضر،ب ف المدير..
بكل قوته وشاكر بيضر،ب معاه)_
_(وينزل نور وسمر)_
_نور بلهفه…الدكتوره..الدكتورة موجودة يا سمر
_الدكتورة بدموع…أنا هنا يا نور
_(سمر تطلع حاجه من شعرها..
وتبدأ تفك السلاسل..اللي الدكتورة متسلسله بيها)_
_(وسمير عمال يضر،ب ف المدير بغل وكره)_
_الدكتورة بصوت عالي…ما تمو،توش يا سمير
_نور باستغراب…هوا إنتي تعرفي سمير يا دكتورة
_(الدكتورة وهيا رايحة تفتح التلاجه..
عشان تطلع الحقن اللي فيها..
عشان تعاقب المدير)_
بقلم…محمد طه عبد المجيد
روايات الشاعر🖋✨️🥇
_الدكتورة…فاكره يا نور الحالتين..
اللي قولتيلي دخليهم غرفه علي ونهله..
سمير كان حاله منهم
_نور…والحالة التانيه خطفت نهله
_الدكتورة وهيا بتحضر حقنه…هعرفلك كل حاجه..
من الشيطان ده..سمير سلسلة على السرير مكاني
_(سمير وشاكر يسلسلو المدير على السرير)_
_الدكتورة بكراهيه…دول حوالي عشرين حقنه..
هتاخدهم حقنه حقنه..
_(وتبدأ تديلو الحقنه الأولي)_
_الدكتورة…إنطق نهله فين
_نور…نهله وعلي وأم محمد
_شاكر…أنا عارف مكان أمي وعلي
_نور بعصبيه…عارف مكانهم وساكت
_شاكر…وبالنسبة لنهله البت الممرضة الجديده..
اللي شاركت ف خط،فها موجودة هنا ف المستشفي
_سمير…ممرضه جديدة..يبقي نهله عند داليا
_الدكتورة…يبقي كده إحنا مش محتاجين..
الملعون دا ف حاجه
_(وتبدأ الدكتورة تديلو حقن ف كل حته ف جسمه)_
_سمر لنور بصوت واطي…الحقي يا نور هتمو،ته
_نور…بلاش يا دكتورة..دا ما يستاهلش..
إنك تتسجني دقيقه واحده عشانه
_الدكتورة بكراهيه…يا نور الكل،ب دا لازم يمو،ت..
ولازم يمو،ت بإيديا..الكل،ب دا هوا اللي قت،ل أبويا..
الكل،ب دا خلاني أبوس رجلو..
وبعدين أنا عيزاكم كلكم تطمنوا..
أنا اللي هكتب تقرير مو،ته..يعني مش هاخد فيه دقيقه
_الدكتورة للمدير وهيا بتفضي ف جسمه الحقن…
إيه مش هتترجاني أرحمك
_المدير وهوا بيمو،ت…لو رحمتيني..
أنا مش هرحمكم كلكم..مش هرحمكم كلكم.._(وتطلع روحه)_
_سمير…خلاص يا دكتورة ما،ت
_الدكتورة بكراهيه…لو بإيدي..
أمو،ته مليون مرة..إتفوووو عليك
_نور بعصبيه…مافيش وقت يا دكتورة..
لازم نلحق الباقيين قبل ما يحصلهم حاجه..
_(وتوجه كلامها لشاكر)_
_نور…شاكر إنته عرفت طريق أمك وعلي إزاي
_شاكر…هحكيلكم كل حاجه وإحنا ماشيين ف الطريق
_سمير وهوا بياخد سلا،ح المدير وبيعطيه للدكتورة…
خلي دا معاكي يا دكتورة..
وانتي يا سمر مهمتك حمايه نور..يلا بينا
_نور…إستنو فيه حاجة مهمة لازم نعملها..
قبل ما نخرج من المستشفى……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عمياء وسط الذئاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى