رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم محمد طه
رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني الجزء الحادي والأربعون
رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني البارت الحادي والأربعون
رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني الحلقة الحادية والأربعون
_سمر تضربها بالقلم_
وإيه بقي المقابل اللي الحلوه عيزاه
_سهيله باستفزاز_
ينام معايا قدامك _(وتضحك ضحكه مستفزه)_
_سمير وسمر ما يستغربوش من طلبها..
لأنهم عارفين إنهم بيتعاملو مع بنت شمال
_سمر بابتسامه_
طيب ما تجربي النوم معايا أنا الأول
_(وبدأت سمر تضر،بها بكل قوتها..
وبطريقه احترافيه..
وسهيله بتحاول تصمد..
وما تبينش إن الضربات بتوجعها)_
_سهيله_
هتضيعو وقتكم عالفاضي ف الضر،ب والتعذ،يب..
لأن بكل سهوله..أنا تدريبي كان عباره عن تعذ،يب
_سمير_
ومين قالك إن إحنا هنعذ،بك..
أنا ليا طريقه تانيه خالص..
لا ليها علاقه بالضر،ب أو التعذ،يب..
فيه طريقه جديده إسمها التق،طيع..
_(وبكل غضب يوجه كلامه لسمر)_
سمر..رجل (علي) اللي كانت مقطو،عه..
كانت اليمين ولا الشمال
_سمر بنظره غضب_
يا ريس كده كده مش فارقه يمين ولا شمال..
ما دام كده كده هنقطعلها الأتنين
_سمير_
كلامك صحيح يا سمر..
وأنا بقول ما دام هيا شمال يبقي نبتدي بالشمال..
_(ويبص لسمر)_ جهزيها بسرعه
_سهيله بخوف_
أنا هقولكم على كل حاجه بس محدش يلمسني
_سمير_
نور فين ومين اللي مشغلكم
_سهيله_
نور ف العماره اللي سمر أخدتني من قدامها..
ف آخر دورين..واللي مشغلنا محدش يعرفه
_سمر تضربها_
يعني إيه محدش يعرفه
_سهيله_
بيبقي لابس قناع..
وبيكلمنا من خلال جهاز تغيير الصوت..
ومفيش أي حد من اللي شغالين معاه يعرفه
_سمير بغضب_
لحد دلوقتي ما قولتيش حاجه تفيدني
_سهيله_
والله نور والباشا موجودين ف العماره..
اللي سمر أخدتني من قدامها
_سمير بغضب_
هوا أنتي بتتكلمي مع واحد ما بيفهمش..
يعني أنا لو روحت العماره دي دلوقتي هلاقيهم..
لسه موجودين فيها بعد ما سمر أخدتك من هناك..
_(وبصوت عالي)_
أنا عايز أعرف المكان اللي هيروحوه بعد كده..
عايز أعرف جميع الأماكن البديله للي مشغلكم
_سهيله_
لو هتشقني نصين هقولك معرفش..
لأني بجد معرفش..
أنا كل اللي أعرفه المقر الرئيسي اللي إنف،جر..
والمكان البديل اللي قولتلك عليه..غير كده معرفش
_سمير_
إحنا هنروح المكان اللي قولتي عليه..
وأنا متأكد إن إحنا هنروح ومش هنلاقي حاجه..
بس لما أرجع يا ريت تكوني افتكرتي حاجه تفيدني
عشان ما أبدأش تقط،يع ف جسمك..
سمعاني يا شاطره
_سهيله_
مش هفتكر لأني معرفش حاجه عشان أفتكرها
_سمر بغضب_
لما أنيمك على سرير التق،طيع هتفتكري كل حاجه
_سهيله بتحذير_
أنا لو حصلي حاجه أختي مش هترحمكم
_سمير_
أيوااااااااا..نوصل لأختك دي بقي إزاي
_سهيله بثقه_
أنا متأكده إن هيا اللي هتوصلكم..
قبل ما إنتو توصلولها..
إنتوا وقعتو نفسكم ف مشكله إنتوا مش قدها
_سمير_
وأنتي بقي شايفه إن إحنا مش قد أختك..
_(ويبص لسمر)_ شايفه سمر دي..
تسوق 100 من عينتك إنتي وأختك قدامها..
ف لو خايفه على أختك قوليلنا هيا فين
_سهيله بثقه_
أختي ما يتخافش عليها..أختي يتخاف منها
_سمر بثقه_
اللي يتخاف منها دي هنجبها وهنعلقها جنبك
_سمير باستعجال_
يلا يا سمر مفيش وقت
__(خارج الغرفه)__
_سمر_
إحنا لازم ناخد بالنا..وكل خطوه تبقي بحرص..
زمان الحكومه قالبه الدنيا علينا
_سمير_
عشان كده مش لازم نتحرك إحنا الأتنين مع بعض..
أديني العنوان وخليكي إنتي هنا وأنا هروح لوحدي
_بقلم…محمد طه عبد المجيد
_سمر_
تمام..اللي تشوفه..
ولو تحب اكلملك شاكر يروح معاك أكلمهولك..
الواد دا دماغه حلوه وهيقدر يساعدك
_سمير بتحذير_
أوعي تعملي كده..وحذاري تفتحي تلفونك..
شاكر يعني الدكتوره ولو الدكتوره هيا اللي مشغلاهم
يبقي إحنا كده بنسلم نفسنا ليهم
_____________________________
__(في القسم إتصال تلفوني)__
_المدير_
إيه اللي حصل ف القسم عندك دا يا حضره الظابط..
الإداره مقلوبه بسبب الانف،جار اللي حصل قدام القسم ..دا تاني إنف،جار يحصل ف أقل من شهر
_الظابط نوره_
يا أفندم أنا شغاله ف القضيه..
ومش هسيب اللي عملوا كده..
أوعدك يا أفندم إني هوصلهم ف أسرع وقت
_المدير_
أتمني يا حضره الظابط..
إنك تخلصي القضيه دي ف أسرع وقت..
وبلغي زميلك ظابط النبطشيه..
إنو متحول للتحقيق..
بسبب الناس اللي هربت من القسم
_الظابط نوره_
يا أفندم وهوا ذنبو إيه..
الانف،جار حصل قدام القسم..
طلع عشان يأمن الناس ويحاول يقبض ع المجرمين
وبعدين مفيش حد اتأذي لا برا القسم ولا جوه القسم
واتنين بس اللي تم تهريبهم وهجيبهم
_المدير_
يا حضره الظابط إنتي عارفه..
إن زميلك قصر ف شغله..
وإن القسم كان ف مسؤوليته
_نوره بشجاعه_
يا أفندم لو لزم الأمر أنا اللي هشيل المسؤوليه كلها..
وزي ما وعدت حضرتك..
أنا ف أسرع وقت هقفل القضيه دي خالص
_المدير_
تمام يا حضره الظابط..
يبقي من اللحظه دي حضرتك المسؤوله قدامي..
ف القضيه دي..ربنا يوفقك
_(ويقفل معاها)_
_الظابط نوره للمساعد_
المستشفى بالكامل توزعلي فيها مخبرين..
وتحطلي الدكتوره والواد اللي إسمه شاكر..
فني الكاميرات تحت المراقبه ال24ساعه..
وتأكد على المخبرين..
دبه النمله ف المستشفى توصلني
______________________________
__(المقر البديل للباشا الكبير)__
_(غرفه نور)_
_نور لسه قلقانه ومش عارفه تنام..
وحاسه إن فيه حاجه بتحصل..
أو فيه حاجات هتحصل _(وفجأه يخبط الباب)_
_نور ف سرها_
وبعدين بقي يا دكتور ما تقلقنيش أكتر ما أنا قلقانه
_(وتعلي صوتها)_ مين بيخبط
_فهد_
أنا فهد يا نور
_نور_
أدخل
_فهد باستعجال_
جهزي نفسك يا نور هنخرج من هنا
_نور بتوتر_
فيه إيه يا فهد إيه اللي بيحصل
_فهد_
المكان إنكشف ولازم نسيبه بسرعه
_نور_
البنت الظابط هيا اللي كشفت المكان
_فهد باستعجال_
مش مهم مين اللي كشف المكان..
المهم إننا لازم نخرج من هنا بسرعه..
وعالفكره خطتك فشلت وأنا اللي اتنيلت وحبتها..
إجهزي بسرعه هرجعلك تاني_(ويسيبها ويخرج)_
_نور ف سرها_
خطتي فشلت بالنسبالك..
إنما بالنسبالي الخطه نجحت وبامتياز
__(عند الباشا وميري وهبه)__
_الباشا_
إطمني يا ميري..أختك أنا مش هسيبها..
بس إحنا لازم نسيب المكان دا بسرعه..
لأن سمير وسمر أكيد هيضغطو عليها..
عشان يعرفوا المكان
_ميري_
تمام يا باشا..بس أختي لو أتعرضت لأي وسيله تعذ،يب أنا مش هرحمهم
_الباشا باستعجال_
نخرج من هنا وبعدين نشوف هنتصرف إزاي
_هبه بخوف_
طب أنا عايزه أعرف إنتوا مين وعايزين مني إيه
_الباشا يبص لميري_
تصف،يها..لأن بعد خط،ف أختك ما بقاش ليها لازمه
_(هبه إترعبت من الخوف لكن بسرعه..
فكرت إزاي تنقذ نفسها )_
_هبه بخوف_
أنا عندي فكره تخليكو توصلوا للبنت اللي اتخطفت..
بس أدوني الأمان وسيبوني أعيش……….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني)