روايات

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني الفصل الأربعون 40 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني الفصل الأربعون 40 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني الجزء الأربعون

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني البارت الأربعون

عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني
عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني الحلقة الأربعون

_سمر_
أتصرفيلي ف جرعه كوكايين أو هروين بسرعه..
_(وتقفل معاها)_ مجهزالك مفاجأة
_سمير بلهفه_
عرفتي مكان نور
_سمر_
مسكت البنت اللي هتوصلنا لنور..
بس أنا ليا طلب
_سمير بفرحه_
أي طلب هتطلبيه هنفذهولك..
المهم البنت دي وصلتيلها إزاي
_سمر_
كانت بتراقبني..وعالفكره..
هيا اللي حاولت تقت،لني وهيا اللي قت،لت علي
_سمير بغضب_
أنتي متأكده إن هيا اللي قت،لت علي
_سمر_
متأكده..
وطلبي إنك تسلمهالي بعد ما تاخد منها اللي أنته عايزه..ولو ناوي تعذ،بها يبقي أنا اللي أنفذ
_(سمير لسه هيتكلم يلاحظ إن نهله
حالتها بتسوء أكتر ..وإن ما أخدتش..
جرعه بسرعه هتمو،ت)_
_سمير بغضب وانفعال_
استعجلي الجرعه..نهله بتمو،ت
________________________
__(في المستشفى)__
_الدكتوره بغضب_
شاكر..هبه لازم نوصلها بأي طريقه
_شاكر بغضب_
هوصلها ولو ف سابع أرض
_(وفجأه يسمعوا صوت..
عربيه الحكومه داخله المستشفى)_
_الدكتوره بانفعال_
هيا الليله دي مش هتخلص بقي..
الحكومه جايه ليه تاني
_الظابط نوره بغضب_
سمر فين يا دكتوره
_الدكتوره بإستغراب_
سمر..وحضرتك عايزه سمر ليه
_نوره بغضب_
سمر اتهجمت على القسم وهربت سمير..
ومش بس كده دي هربت نهله كمان
_الدكتوره بإستغراب وعدم فهم_
هربت سمير..وهوه سمير كان محبوس ليه..
ومحبوس من أمتي
_نوره_
سمير متهم ف جرايم قت،ل..ومتهم بخطف نور..
ومتهم برئاسه شبكه مخله بالآداب
_الدكتوره بصدمه وذهول_
حضرتك بتقولي إيه..مستحيل..مستحيل..
أنا بأكد لحضرتك إن سمير برئ من كل التهم دي
_نوره باندهاش_
غريبه..
حضرتك يا دكتوره اللي بتبرئيه من كل التهم دي..
عالفكره سمير أنكر التهم دي كلها..
ووجه التهم دي كلها لحضرتك..
بس أنا الأدله اللي عندي كلها ضدد سمير..
وأنا لو عندي دليل واحد ضددك كنت قبضت عليكي
_(الدكتوره مصدومه..لكن بسرعه بدأت تفكر..
ف إن ممكن تكون نوره بتوقع بينهم)_
_الدكتوره بهدوء_
مستحيل سمير يتهمني بحاجه
_نوره بنفاد صبر_
أنا مش قضيتي دلوقتي..مين بيتهم مين..
ومين ما بيتهمش مين..
أنا قضيتي دلوقتي سمر..سمر فين
_الدكتوره_
معرفش هيا فين
_نوره_
طيب عنوان بيتها أو شغلها
_الدكتوره_
أنا معرفش عنها حاجه غير رقم تلفونها
_نوره_
أكتبيلي رقم تلفونها..ولو عرفت إنك تعرفي مكانها..
هعتبرك شريكه معاهم ف الجرايم دي كلها
_(وتسيبهم الظابط نوره وتمشي)_
_نوره للمساعد بتاعها_
تلفونها أكيد هيبقي مقفول دلوقتي..
أول ما التلفون يتفتح تحددلي مكانها
_(الدكتوره وشاكر وأم محمد
لسه واقفين مصدومين..
من اللي سمعوه من الظابط نوره)_
_شاكر_
إزاي سمير يتهمك الاتهامات دي..
دا إنتي اللي أنقذتيه ورجعتيه مصر..
وعملتي المستحيل عشان تعالجيه
_الدكتوره_
أنا أساسا مش مصدقه إن سمير ممكن يتهمني بحاجه
ممكن تكون حضره الظابط بتوقعنا ف بعض..
وف الآخر هيا المستفاده
_أم محمد بدموع_
والله أنا ما صعبان عليا إلا نهله..
ذنبها إيه تتبهدل بالشكل ده
_بقلم…محمد طه عبد المجيد
_الدكتوره_
أنا متأكده إن سمير هياخد باله منها..
المهم دلوقتي نحاول نوصلهم..
عشان نفهم إيه اللي بيحصل
____________________________
__(المقر البديل للباشا الكبير)__
_الباشا وميري ف انتظار فهد..
وقدامهم هبه اللي بدأت تفوق وتصحي من النوم..
وأول ما صحيت وفتحت عنيها وشافت الباشا..
اترعبت من شكله..كان لابس بالطو أسود طويل..
وقناع شكله مخيف وجواندي وصوته متغير..
يشبه أصوات أفلام الكرتون..
ومفيش دقايق وفهد يدخل
_الباشا بغضب_
كنت فين يا باشا
_فهد بإستغراب_
سعادتك أنا شغال على المهمه اللي أمرتني بيها
_الباشا وهوا بيلف حواليه_
شغال على المهمه اللي أمرتك بيها..
يبقي جنابك ما عندكش علم باللي حصل
_فهد يبص لميري ومتوتر_
وهوا إيه اللي حصل يا باشا
_(ميري بغضب لسه هتتكلم..
الباشا يشاورلها بالسكوت)_
_الباشا بغضب وصوت عالي_
اللي حصل إن سمر وصلت لحد عندي..
اللي حصل إن فيه حد من اللي شغالين معايا..
إتاخد من قدام المقر بتاعي..
اللي حصل إن دراعي اليمين نايم..
ومش عارف يأمن الناس اللي شغاله معايا..
عرفت إيه اللي حصل يا فهد باشا
_فهد يهدئه_
عرفت يا باشا..وأنا مش عايز جنابك تقلق
_الباشا بغضب وانفعال_
بقولك سمر وصلت لحد عندي..وبتقولي ما تقلقش..
وهقلق أمتي..لما أبقي ف السجن
_فهد يهدئه_
يا باشا وصولها لحد هنا أكيد كان مجرد صدفه
_الباشا بهدوء_
صدفه..أنته عارف كويس إن الكلمه دي..
مش موجوده ف قاموس شغلنا
_(ويبص ف عنيه)_
عنيك فيها لمعه مش مريحاني
_ميري بدأت تفتكر كلام سهيله لما قالتلها..
هوه فيه مشروع حب بينك وبين فهد..
وبسرعه خمنت إن ممكن يكون..
فيه حاجه بين فهد ونور
_كل دا وهبه قاعده بتتفرج عليهم..
وبتسأل نفسها هما مين دول..
وبيشتغلو إيه وعايزين منها إيه
_فهد بتوتر_
يا باشا أنا بقالي أسبوع ما بنمش كويس..
ف أكيد من عدم النوم
_ميري بغضب وانفعال_
يا باشا أنا أختي زمانها دلوقتي ف خطر..
ولو حصلها حاجه أنا مش هسكت
_الباشا بهدوء_
مش هيا بس اللي ف خطر..
إحنا كلنا دلوقتي بقينا ف خطر..
إحنا لازم نسيب المكان دا حالا
_فهد_
هنروح فين يا باشا
_الباشا يولع سيجاره_
هنروح المزرعه
_فهد برفض_
ما ينفعش يا باشا..المزرعه دي مكان الشغل..
يعني زباين داخله وزباين خارجه..
وبعدين سعادتك عمرك ما روحت المزرعه..
ووجودك هناك خطر
_الباشا_
أبقي ف خطر وأنا ف مكاني..
أفضل من إني أكون ف السجن
_____________________________
__(المخزن السري)__
سمير وسمر ونهله وصلوا المخزن السري..
ودا مكان ف النادي بس تحت الأرض..
سمير عطي جرعه لنهله ونيمها وأطمن عليها..
وبعدين دخل هوا وسمر عند سهيله
_سمير بغضب_
نور فين
_سهيله بهدوء_
أي سؤال عايزني أجاوب عليه..
تقدملي قصاده مقابل
_سمر تضر،بها بالقلم_
وإيه بقي المقابل اللي الحلوه عيزاه
_سهيله باستفزاز_
ينام معايا قدامك……………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى