روايات

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني الجزء الثامن والعشرون

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني البارت الثامن والعشرون

عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني
عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني الحلقة الثامنة والعشرون

_سهيله بابتسامه_
هيا مش عنيكي كده كده بايظه..
وهنا مفيش طفايه..
_(وتبدأ سهيله تقرب السيجاره من عين نور..
لحد ما خلاص نا،ر السيجاره بدأت تلمس..
رموش نور ونور بدأت تحس بالسيجاره
قريبه من عينها)_
_بسرعه نور تحاول تبعد السيجاره عن عينها..
والسيجاره تلسعها ف إيدها
_وسهيله تضحك بصوت عالي..
لأنها شايفه نور قدامها ضعيفه..
ولا حول لها ولا قوه
_سهيله بسخريه_
عجبت لك يا زمن..الريسه مش عارفه تحمي نفسها
_نور وهيا بتحاول تدور على كرسي_
طبيعي إني مقدرش أحمي نفسي قصادك..
لكن أنا بتحداكي إنك تغمي عنيكي..
ووقتها بقي نشوف مين فينا..
اللي مش هيقدر يحمي نفسه
_سهيله بابتسامه_
وأنا موافقه..هغميلك عنيا
_نور_
وأنا مش واثقه فيكي..
لما ياجي فهد والدكتور..
واحد منهم اللي يغميلك عنيكي
_سهيله بسخريه_
وتخلي الباشا يبقي الحكم..
عالعموم أنا كفايه إني سيبتلك علامه ف إيدك..
عشان تفتكريني ومتنسينيش
_نور بتوعد_
إطمني يا سهيله..أنا كده كده عمري ما هنساكي
_مع دخول فهد والدكتور..ويشوفوا نور ماسكه إيدها
_فهد وهوه باصص لسهيله_
إيه اللي حصل يا نور..إيدك مالها
_سهيله ترد قبل نور_
كانت عايزه تشرب سيجاره..قامت لسعت نفسها..
_(وتقرب من فهد جامد وبكل جرأه)_
أنا داخله آخد دش ما تيجي معايه
_فهد بقرف_
الدش معاكي ما ينضفش..يوسخ أكتر..فين ميري
_سهيله وهيا ماشيه ناحيه الحمام بدلع_
تعالا ورايا وأنا أقولك
________________________
__(بيت داليا _سمير وسمر)__
_سمر_
أنا هاخد الموتوسيكل وهروح أجيب حاجه ناكلها
_سمير_
ماشي..خلي بالك من نفسك
_ويدخل سمير البيت..ويحس إن فيه حد جوه..
يطلع سلا،حه بسرعه ويدخل بحرص..
ويروح على غرفه داليا الخاصه..
ويتهيأله إن داليا واقفه قصاده
_سمير بصدمه_
داليا..إنتي عايشه
_داليا_
مش مهم أنا عايشه ولا مي،ته..
المهم أنته جاي ليه
_سمير_
الباشا خطف نور..ساعديني إني أوصل للباشا
_داليا_
أنته لو وصلت للباشا هتمو،ت أنته ونور
_سمير_
أنا مش مهم..المهم أنقذ نور من بين إيديه
_داليا_
إسمع يا سمير..الأوضه دي فيها كنز..
فيها فلوس ودهب كتير يعيشوك ملك..
وسمر بتحبك..خد سمر وأهربو وعيشو حياتكم..
وأبعد عن الباشا وطريق الباشا..
عشان سكه الباشا كلها د،م..وآخرها مو،ت
_سمير_
ولما إنتي عارفه إن سكه الباشا كلها د،م..
وآخرها مو،ت..كملتي فيها ليه
_بقلم…محمد طه عبد المجيد
_داليا_
الندم مش هيرجع اللي فات..
وياريت تخلي اللي فات عبره قدامك..
أنا مشيت ف سكه الباشا..وكانت آخرتي..
إني إتقت،لت على إيدين أخويا..
وأنته كمان لو مشيت ف سكه الباشا..
إحتمال تتق،تل على إيدين نور..
أبعد يا سمير عشان نهايتك ما تكونش زي نهايتي..
خد سمر وأبعد
_سمير_
لآخر مره هسألك..إزاي أوصل للباشا
_داليا_
هوه أنته فاكر إن الباشا مش هيبقي عارف دلوقتي..
إنك بتدور عليه..الباشا هوه اللي هيخليك توصله..
بس ف الوقت اللي الباشا يختاره
_سمير_
وأنا مش هصبر لحد ما الباشا يقرر إني أوصله..
وأنا متأكد إنك تعرفي توصليني ليه
_داليا_
وأنا لو قولتلك..يبقي بسلمك للمو،ت
_سمير بغضب وصوت عالي_
وأنا مش هسيبه..مش هسيبه..مش هسيبه
__(خارج بيت داليا)__
_سمر وهيا راجعه قابلتها عربيه شرطه..
واشتبهو فيها وشاورو ليها تقف..
_لكن سمر كان معاها سلا،ح والموتوسيكل مسروق
فقررت إنها تهرب منهم..
وفضلت عربيه الشرطه تطاردها حوالي نص ساعه..
لحد ما سمر قدرت تهرب منهم
__________________________
__(في المستشفى _مكتب المديره)__
_الدكتوره_
حمدلله على السلامه يا شاكر
_شاكر_
الله يسلمك يا دكتوره
_الدكتوره_
أمسك الهارد دا..شغلهولي حالا
_(شاكر ياخد الهارد..ويبدأ يخترق كلمه السر..
لكن يتفاجأ بمشكله)_
_شاكر_
الهارد دا مش بتاع حضرتك يا دكتوره..صح
_الدكتوره_
بتاعي مش بتاعي..شغلهولي حالا
_شاكر_
الهارد دا عليه برنامج حمايه
_الدكتوره_
يعني إيه
_شاكر_
يعني لو حاولت أخترق كلمه السر..
أو إن دخلنا كلمه سر غلط..
الهارد تلقائيا هيفرمت نفسه
_الدكتوره_
يعني مفيش أي طريقه نشغل بيها الهارد ده
_شاكر_
هيا طريقه واحده ومحاوله واحده..
إننا ندخل كلمه السر الصحيحه..
إنما أي طريقه تانيه..الهارد هيتفرمت
_(الدكتوره تاخد منو الهارد وتحطه ف درج مكتبها)_
_الدكتوره_
بقولك إيه يا شاكر..أنا عيزاك ف مهمه بيني وبينك..
وتعملها ف هدوء ومفيش مخلوق يعرف عنها حاجه..
فيه واحد وإبنه دخلوا هنا المستشفى..
ودخلوا غرفه سمير..وعطولو حقنه وخرجوا..
أنا بقي عيزاك تتابعهم وتشوف إيه حكايتهم
_شاكر_
حاضر يا دكتوره..
هتابعهملك من لحظه ما خرجو من المستشفي..
_الدكتوره_
وإن ما وصلتش لحاجه..
ترجع وتتابعهم من قبل ما يدخلوا المستشفى..
وتشوف هما جايين منيين
_شاكر_
حاضر يا دكتوره
_الدكتوره بتحذير_
أهم حاجه يا شاكر..
موضوع الهارد والمهمه دي..
محدش يعرف عنهم حاجه..
وخصوصا الظابط نوره
___________________
__(المقر البديل)__
الكل إتجمعو والباشا وصل
_الباشا يطلع سلا،حه وبكل غضب_
أنا عايز تفسير للي حصل دا وبسرعه..
وإلا هصفيكم كلكم………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى