رواية عمياء قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ميرا أبوالخير
رواية عمياء قلبي الجزء الرابع عشر
رواية عمياء قلبي البارت الرابع عشر
رواية عمياء قلبي الحلقة الرابعة عشر
راح علي سيلا ومسك ايديها بغضب: ايهههه مش صابررررةةةةةةة مش كفايه متصورة بقمصان زباااا”لةةةةة ياترا بقاااا يا ر”خيصه كنتي متصورة بيهم لمييييننن للر”جالة مش كدددده.
كف بينزل علي وشه.
قصي بغضب: انتي بتمدي ايدددك علياااااااا.
سيلا بغضب: انت بتقول ايه انا مستحيل اعمل كده بقا تصدق عني كده.
قصي ببرود وجواه نار: ايه ناسيه وياترا بقا اخويا اخدك بنت ولا تكوني…
سيلا بصراخ: اخرس قطـ. ـع لسانك انا اشرف من الزبا”لة يلي تعرفهم.
قصي بغضب: وهي الشريفه بردو تتصور كده خدي بالك انا قبل اما احكم عليكي اتاكد انهم حقيقي.
سيلا بصدمة: وانا مستحيل اعمل كده ورحمة عاصم مش عملت كده.
قصي بتملك نفسه: اومال كنتي متصورة لمين قبل جوزك منه.
سيلا بتذاكر: كنت عروسه وبجرب الهدوم وتقدر تسال مرات ابويا كانت معايا وو… سكتت لحظه.. معقول تكون صورتني عشان تفضحني.
قصي بصدمة: ايههه.
سيلا قعدت علي الكنبه بذهول: هو في ناس كده معقول تكون عملن معايا كده طب ليه.
قصي بتوعد: تمم اوي كده انا عرفت انها يلي ودته للباشا واتفقوا بس علي مين قومي معايا.
سيلا بحزن: علي فين.
قصي ببرود مسك ايديها ونزل تحت عشان يمشوا.
ركبها وامر حراسته بحاجه.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه بيكون وصل لمكان علي حافه عاليه ونزل منه قعد علي العربية بهدؤء.
سيلا باستغراب: احنا فين يا قصي.
قصي ساكت وشارد في نفسه: ليه كل اما اجي ابعد عنها اقرب ليه مش بطيق حاجه عليها ليه ياقلبي غاوي تعب.
نزلت وسمعت صوت تنهيدة منه عرفت انه قاعد علي العربية راحت قعدت جنبه وسامعه الهواء والنسيم.
سيلا بهدؤء: قصي انت فيك حاجه.
قصي بتنهيدة: لا.
سيلا حطت ايديها في ايده: طب غني كده صوتك بالقران جميل ينفع بقا تغني حاجه.
قصي ابتسم بهدؤء: تمم.
قام وقف قدمها وشال الحجاب شعرها بدء يطير باص علي عينها.
بدء يغني
بحبك…..لابعد مدى
بحبك …..عمرى ابتدى
واسقيكى شهد الغرام …. لاخر حروف الكلام
وحبك منايا الوحيد نادانى…. سمعت الندا
بحلم بكلمة تقولك بحبك من غير نهاية
مليون بحبك بقولها واعيدها مهش كفاية
جوايا اكتر … ياريت بس اقدر
اضمك لقلبى .. واعطر خدودك
بقطر الندى
واسقيكى شهد الغرام … لاخر حروف الكلام
بحبك..
دمعه نزلت من عنيها وقامت من جنبه ركبت العربيه.
قصي فهم انه مش متقابله وغصب عنه هو كمان دمعه نزلت من عينه مسحها بسرعه ركب وساق ومشيوا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
داخل لاقي نهال مش في الاوضه.
حازم بغيظ: الزفتة فين.
رهف بخوف: هربت.
حازم بغيظ: هو كل شوية بقا في ايه.
: كنت بجيب لكم هدية جوزاكم.
بصوا اتجاه الصوت.
حازم بصدمة: نهال.
نهال جت وكانت ماسكه هديه ومبتسمه بالم: الف مبروك.
حازم مسك ايديها: اوعا ايدي.
رهف بغمز: روحي معه يا نانا.
نهال بغيظ ودموعها نزلت: دا جوزك اروح معه فين.
حازم بابتسامة وقفها في نص الصالة والماذؤن والشهود موجودين وركع علي ركبته: تتجوزيني يا نهال.
نهال بصدمة: ايههه انت مجنون.
حازم بحب: لا مش مجنون انا الشاب يلي حب بنت من اول مرة ولحقها انا الشاب يلي مش متجوز ع فكرة ويلي شوفتيها كانت اختي انا الشاب يلي اتفق مع اختك انه نعملك مفاجأة واتجوزك.
نهال بذهول: كل دا.
حازم بحب: هفضل قاعد كده كتير موافقه ولا لا.
نهال بجمود: لا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال نزل مكان ما في الفيلة كانه مخبا ومعه نور كشاف.
جمال بيحط ايده علي بوقه من الريحه ويروح لحته زي المقبرة ووقف قدمها.
جمال بدموع: ياريت تسامحيني يا صفاء حقك عليا.
صوت مخيف بيجي من وراه: كنت انت رحمتني يا جماال.
بيبص وراه بيلاقي واحدة شبه صفاء ووشها كله اسود وسنان بينهم د”م ولابسه ابيض وعيونها بيضاء خالص.
رجع لورا من كتر الخوف: ا انتي مين.
: انا يلي هناخد ر”وحك زي ماعملت.
جمال بيبلع ريقه ومش عارف يتحرك: صفاء.
صفاء اختفت وقربت منه وشالت ر*قبته ق’سمته نص”ين وبقت تشرب د*مه وتقول خو*نتني ود*بحتككك.
جمال بيصحا بفزع: لاااااااااااا.
بيلاقي نفسه بيحلم: اعوذو بالله من الشيط’ان الرجيم اعوذو بالله.
بيروح يشرب ويمسك صورتها ودموعها تنزل.
(المقطع دا اخدته من حد قالي نصيحه حبيت اعمل بيها).
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي بيوصل الفيلة وبينزل هو وسيلا.
سوزي بتشوفهم من البلكونه بتبتسم وقصي بيبص عليها ببرود تام.
سيلا بهدؤء: قصي انا.
سابها ومشي وهي سمعت خطوات رجله زعلت داخلت وراه.
سوزي راحت عند المريا بتظبط نفسها قصي بيداخل ببرود: ايه الرسالة القذ”رة يلي بعتيها دي.
سوزي بتقفل الباب وبدلع: وحشتني يا قصي اتجوزني وانا هكون خدامه ليك انا مطلقه من اكتر من تلت شهور.
قصي ببرود وبنفخ دخان سيجارته: وبعدين.
سوزي بدلع: ولا قبلين يا حبيبي انا بحبك ليه مش بتحبني.
قصي ببرود ونظره مقرفه: انتي واحدة م بتصدق تبيع ن’فسها لاي حد هي انضف منك.
سوزي بغضب: العامية دي انضف ليه هاه انا يلي شايلة سرك.
قصي مسكها من شعرها: بقووولك ايههه مش ناقص وجع دماغ.
زقها وخرج.
سوزي حدفت الازازة كسرت المريا: ماشي صبرك يا قصي.
بيروح اوضته بيلاقي يلي ع اخرها: كنت عند السلعوة صح.
قصي تجاهل كلامها وداخل اخد هدومه وداخل ياخد دوش وهي دبت بالارض: مردش مرددش.
بليل.
في السجن.
الباشا: منشرتش الزفت ليههه.
: هرد عليك انا.
الباشا بص لاقى يلي وقف بكل شموخ وهيبه: قصي.
قصي ببرود: شاطر شوفت بقا انا اتصرفت اسرع منك وبالنسبه للفديو هههه فهو بح دلوقتي.
الباشا بغضب: قت’لك يا قصي هقت’لك.
قصي بسخريه: ههه غبي انت مش قد قصي المغربي ودا عقاب بسيط عشان حاولت تقف قدمي.
الباشا بغضب: هخرجلك يا قصييي وهتشوووف.
بقلم ميرا ابوالخير.
قصي لاف ضهره وبص بطرف عين: ابقا وريني.
الباشا قعد يصرخ بجنان وقصي مشي بابتسامة: عمر م اي حد هيقدر يقرب من سيلا طول مانا عايش.
ركب متوسكل رياضي ومشي بسرعه راح يتسابق.
عند نهال وحازم.
حازم بصدمة: مش موافقه.
نهال بضحك: موافقه اكيد.
لابسها الخاتم وشالها ولف بيها وكتبوا الكتاب.
بعد شويه في مطعم ما.
حازم بحب: مالك سرحتي في ايه.
نهال بابتسامة: رهف.
حازم بيلعب في شعرها بابتسامة: هتكون بخير متقلقيش.
نهال ابتسمت وهو بيمسك ايديها: تعالي نرقص.
نهال: يلا.
بدءو يرقصوا شويه ونهال حست انه في انظار غريبه عليها تجاهلتها وركزت مع حازم.
خلصوا رقص وجاه لحازم فون ما.
حازم: هرد واجاي مش هتاخر.
نهال بابتسامة: اوكي ياحبيبي.
حازم قام ونهال بتتفرج علي الناس بيجي حد ويقعد معها: مش انتي البنت يلي بتاعت الكباريهات.
نهال بصدمة وخوف: افندم .
الشخص بخبث: شكل عندك سهرة مع زبون اي ريك تيجي معايا انا هدفعلك اكتر.
نهال بخبث: موافقه.
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا كانت مستنيه قصي.
سيلا كانت قاعدة علي المرجيحه في الجنينه وسرحانه في قصي وقلبها بدء يدق: خلاص مش هسيب الماضي ياثر عليا هبدء مع قصي من الاول وجديد قامت طلعت فوق واخدت دوش ولابست فستان لحد الركبه وطلبت من عفاف تحط لها ميكاب خفيف خالا شكلها جذاب.
عفاف: الله واكبر حورية يا بنتي.
سيلا بابتسامة: ادعيلي يا طنط ابدء معه من جديد.
عفاف: يارب يا بنتي.
بقلم ميرا ابوالخير.
خرجت عفاف وداخلت سوزي بسخريه: واو بتجهزي لايه بقا.
سيلا ببرود: وانتي مالك يا حربايه.
سوزي بسخري: هيبقا مالي قريب ع فكرة قصي بيتسلى بيكي مش اكتر زي م عمل معايا ومع غيري تشاو.
خرجت وسيلا اتصدمت لانه سوزي كانت حامل من قصي دموعها نزلت.
وصل قصي بعد اما كسب السباق وداخل لاقي سيلا قاعدة بهدؤء وانصدم من جمال شكلها: سيلا.
سيلا تجاهلته وهو افتكر يلي بتعمله معه داخل ياخد دوش وجواه حزن وخرج وهو لافف الفوطه علي وسطه وبنشف شعره.
سيلا ببرود قامت وقفت قدمه: كنت فين.
قصي مردش وبص علي جمالها بابتسامة وشدها من وسطها بحب.
سيلا بتوتر وكسوف: ابعد ياقصي لو سمحت.
قصي بتوهان في جمالها: مش قادر.
سيلا حست انه قلبها بيدق جامد اوي وهو قرب منها بحب وو…….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية عمياء قلبي)