روايات

رواية عمياء قلبي الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم ميرا أبوالخير

رواية عمياء قلبي الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم ميرا أبوالخير

رواية عمياء قلبي الجزء الخامس والأربعون

رواية عمياء قلبي البارت الخامس والأربعون

رواية عمياء قلبي
رواية عمياء قلبي

رواية عمياء قلبي الحلقة الخامسة والأربعون

وقال بخبث: انتي مزة والنهاردة بتاعتي انا وبس وهرميكي بعدين.
سرين هتصرخ قرب منها: لااااا مش هتقرب يا حيو”ان يا قذ”رررررر اتفوووو.
ضر”بها بالكف: وحيات امك لربيكي.
سرين بصويت: امي احسن من اهلك يا زبا”لة.
الراجل كان هيضر”بها سمع صوت كسر الباب اتنفض: ميننن داخل.
سرين حست انه قلبها دق.
بيضر”ب الباب برجله وعيونها مشتعله بالنا”ر والغضب الاعمى و عروقه با”رزة بغضب الراجل: انا يلي هربيك يا بن ال***.
انقض عليه بغضب ونزل فو”قه ضر”ب سرين جريت عليه.
سرين وعاصم نازل ضر”ب: كفايه يا عاصم والنبي هيمو”ت في ايدك كفايه.
عاصم زقها وقعت علي الارض اتالمت عاصم بص بسرعه وجري عليها مسكها: حصلك حاجه.
سرين بدموع وابتسامه: متخفش انا كويسه.
عاصم شدها لحضنه: حقك عليا انا رديتك بعد طلاقنا ب دقيقه اسف عشان سبتك لوحدك.
سرين شدت علي حضنه ابتسم شالها وخرج.
وصل لمكان ما علي البحر كله متزين بلونات واسمها بالورد و النا”ر مكتوب.
سرين بصدمه: ه هو ايه دا.
بقلم ميرا ابوالخير.

 

 

عاصم قعد علي رجليه وطلع خاتم 💍 بهدؤء وبكل حب: انا بحبك و هعاملك زي ما الرسول وصنا بالظبط هحطك في قلبي وعيني وهشيلك فوق دماغي هبقا معاكي في كل وقت تحتاجيني فيه هفهمك لما تغلطي ايه هو غلطك بهدؤء عشان مش ازعق وتزعلي مني عشان م صدقت اني لاقت نصي التاني والبنت يلي هتبقى لي كل حياتي وهتبقا ام اولادي في المستقبل مش هضايقك و احاول ديما اني افرح قلبك عشان فرحتك هي فرحتي واكتر بكتير انا دعيت ربنا انه يجمعنا ببعض والحمدلله استجاب ف متخفيش ولا تقلقي مني انا قبل كل دا هكون ابوكي و اخوكي و صاحبك ثم حبيبك عشان متقلقيش مني انا عاشقك 🤍✨.
سرين دموعها نازلة ع اخرها: وانا اكتر.
عاصم قام وشالها ولف بيها.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا وقصي.
قصي بيحاول يوقف العربية مفيش فرامل: مفيش فرامل.
سيلا بصدمة: ايهههه.
قصي العربية كانت سرعتها زيادة: نطي يا سيلااااا.
سيلا بخوف: لا مش هنط مش هسيبك.
قصي لسه هيخلها تنط كان في تريلا جايه عليهم وهو مش عارف يوقف العربيه وفجاءة. اااااااااااه بطني وجعتنييي.
قصي حازم كان وراه: قصي افتح الباب ونط بسرعه.
قصي باص علي سيلا: سيلا حامل النط غلط.
حازم ساق بسرعه بقا جنبه: خدها علي رجليك وتيجي هنا.
قصي فهم: قرب عربيتك من عربيتي.
حازم بطء وفعلا سرع تاني العربيتين لازقو في بعض.
قصي مسك ايد سيلا: تعالي اركبي مع حازم.
سيلا بدموع: لا مش هعرف وانت.
قصي بيسوق: هتعرفي وحياتي عندك هتعرفي.
سيلا هزت بخوف وراحت علي رجل قصي بعد عشان يفتح الباب شويه بتاعه وبتاع قصي.
حازم بيمد ايده لسيلا وبيسوق بالتانيه: هاتي ايدك.
سيلا بتحاول تمسك ايده وقصي بيقربها والطريق فاضي قدمهم.
حازم نجح انه يمسك ايديها وشدها علي عربيته بس عربيه قصي انحرفت الاتجاه التاني.
سيلا بخضه: قصيييييييييي.

 

 

وقف حازم عربيته ونزل جري وعربية قصي انفـ. ـجرت من الاصطدام.
سيلا بصدمه و ارتعاش: ق ق قصي.
قصي من جنبها: وحشتك مش كده.
سيلا حضنته بسرعه وابتسم وحازم اتنهد بهدؤء: حرام عليكم قطعتولي الخلف.
قصي حضنه: متشكر علي كل يلي عملته معايا.
حازم بابتسامة: احنا اخوات.
ابتسم وسيلا نامت من التعب علي كتف قصي شالها وركبوا ومشيوا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سالي.
داخلوا عشان يسالوا سالي لاقي ازاز ع الارض وسالي مرميه وسا”يحه في د*مها.
طه جري عليها بسرعه وخوف: سالللليييييييي.
قام منفوض من النوم: بسم الله الرحمن الرحيم.
طه قام اتصل علي سالي بخوف: ا انتي كويسه.
سالي بهدؤء: ايوا في ايه.
طه حكي ما حدث سمع ضحكها: يابني هو احنا اتجوزنا حتي.
طه بحمد: الحمدلله كنت هموت عليكي.
سالي ضحكت بحب.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد مرور شهر.
قصي مع سيلا ومهتم بيها وقرر يتجوزها من اول وجديد في فرح محدش شافه ويحضرلها اجمل المفاجأت
جمال زعل علي كل يلي عمله وراح بيته وبيحاول يصلح علاقته مع قصي و سيلا وندم علي غباؤه.
سرين وعاصم اخدها وسافروا يقضوا وقت سوا حلو وقالها علي كل حاجه.
حازم مع نهال و بنته الصغيرة ووقتهم بقا كله حب ولعب.
مصطفى اتعالج وسمع خبر حمل رهف اتبسط علي اخره وشكر ربنا.

 

 

 

سوزي اتعالجت من هوسها بسبب دكتور عماد وحبها واتقدم لها ووافقت ورضي بكل ماضيها.
الباشا خرج و اعترف بحبه ل تالا يلي رفضته وزعل اوي وقرر يبدء من جديد.
زينب اتجوزت خالد حبيبها الاول والاخير بفضل قصي يلي وقف معاهم.
جمال شكله اتنيل وحب نعيمه😂.
طه اتجوز سالي و سالي راجعت لحضن جمال واخواتها الاتنين.
يوم كله بهجة وسعادة وحب الكل رجع واتجمع.
قصي لابس بدلة شيك بيضاء وكان شكله جذاب اوي.
عاصم بضحك: الله يسهلو ياعم ماشيه معاك عنب.
قصي بضحك: مانا بردو قر فيها شكل الليلة هتبوظ.
حازم بضحك: اه والله عينه وحشه اوي.
عاصم بحزن تمثيلي: ماشي منك له شوفوا مين هيزفك وانت مين هيعملك حفلة بنتك.
قصي وحازم: لا خلاص اسفين.
ضحكوا بصوت واحد: طب ينفع اشارككم فرحتكم.
ععاصم بص لقصي وهز راسه له: ممكن يا بابا بس ناخد راي العريس.
جمال بص علي ابنه: لسه بردو زعلان مني.
قصي بتنهيدة: يلي حصل حصل المهم تكون اتعلمت.
جمال حضنه بدموع: اخيرا يا بني انا تعبت معاك اوي.
حضنه قصي وابتسم.

 

 

 

عند البنات.
نهال بانبهار: الله شكلك جميل اووي يا سيلا.
سيلا بابتسامة: مفيش اجمل منكم.
رهف بتاكل موز: لا والله اومال جوزي فين.
نهال بضحك: بيجهز تحت شكله عاملك مفاجأة.
رهف بتجري علي الباب بالموز: يلا سمو عليكو بقا الحق اشوفه.
ضحكوا عليها.
سيلا حطت ايديها علي بطنها: ربنا يستر وتعدي علي خير.
نهال: انشاء الله خير.
زينب: يارب يا بنات يلا عشان الكل مستني العروسه.
سرين: استنوا حقهم الله براحتها.
سيلا بضحك: احم قصي وحشني.
البنات: يا محنووو😂😂.
سيلا حطت تاج الورد علي شعرها و خرجوا عشان ينزلوا.
عند رهف ومصطفي.
رهف بغيظ: طب قول اي المفاجأة.
مصطفى باس خدها: هقولك بعدين.
رهف عضته: قوول هعيط.
مصطفى بضحك: خلاص هقولك والله اهدي طيب عشان النونو.
ابتسمت وهو طلع تذكرتين طيران علي السعوديه.
رهف بعدم تصديق: د دا بجد.
مصطفى شدها لحضنه: بحبك.
حضنته بدموع: وانا كمان.

 

 

 

عند قصي.
قصي كان وقف مع الرجالة برا الفيلا مكان الفرح اتفق انه هيعملوا الفرح بالنهار وياخدها ويسافروا.
خرجت سيلا مع نهال وزينب لاقت سوزي قدمها: هو انتي.
سوزي بحزن وبهدؤء: حبيت اعتذرلك رغم الاعتذار مش هيعمل حاجه.
سيلا بطيبه: مقبول الاعتذار مقبول.
مراد بيجي جري من وراهم ويحضن سوزي: كنتي فين.
وطت عليه بحب وحضنته: حقك عليا ياقلبي مش هسيبك تاني ابدا.
قصي بص علي سيلا وانبهر بجمالها وكل واحد عجبته مراته.
قصي راح ومسك ايديها وباس دماغها: مبروك يا حبيبي.
بقلم ميرا ابوالخير
: وانا مليش مكان يعني ولا ايه.
الكل بصدمة: هو انتي.
ميرا بضحك: ايوا انا اومال امي.
قصي بابتسامة: نورتي يا هبلة في كاتبة تعمل يلي انتي عملتيه فينا دا.

 

 

ميرا بابتسامة: مش انا عملت يبقا في.
سيلا بضحك: عسولة يا رورو يلا هوينا بقا.
ميرا: انا بتطرد من روايتي اخص عليكم.
ضحكوا علي تلك الشقيه الصغيرة.
ميرا وقفت قدم الكل واتنهدت: المرة دي انا يلي هقول الملاخص حكايتكم كانت تحدي لنفسكم ولحبكم لبعض وكل الظروف يلي مرتوا بيها نصها من الواقع والباقي خيال واتمنى الكل يكون فهم واستمتع معانا بالروايه رواية عمياء قلبي.
الكل سقف لها
قصي: لو مش متجوز وبعشقها كانت اتجوزتك فورا😂.
سيلا بغيظ: قصيييي.
ضحكوا لبعض واشتغلت الاغاني والكل بدء يرقص ويهيص.
في نص الاغنيه قصي شد سيلا من نصهم واخدها عشان يسافروا وراكبوا العربية في طريقهم لتركيا يقضوا شهر العسل فيها بعيد عن كل حاجه لوحدهم وبس.
وصلوا هناك وقصي حضر لسيلا اجمل المفاجأت وعاشوا في عالمهم الخاص ليهم هما وبس.

#حلقة_خاصه. #عمياء_قلبي.
سيلا: طلقنييي انا بكر”هكك بكر”هكمم كلكمممم.
قصي بصدمة: ب ايه.
سيلا بغضب وصراخ: انت السبب طلقني طلقنيييييييي.
قصي ماسك ايديها: ماهو كله بمزاجك انا مال امي اهدي يا روحي مش كده.
سيلا بدموع: اعاااا لا كده المرة الجاية خلف انت اااه.
قصي بضحك: ودي اعملها ازاي دي.
سيلا عضته: اتصرررررف والله لتخلف زيي عشان تحس اااه بطني فين دكتور البهايممم داااااا.
قصي بص للدكاترة يلي وقفين بيتفرجوا: الدكتورة فيننننن مراتي بتولد.
الممرضه: جاية يا بيه في دكتور خالد مم..
قصي بغضب: قولت زفته دكتورة فاهميننننن.
مشيوا من قدمه وهو مسك ايد سيلا ومسح عرقها: هانت يا حبيبي وهتجيبي دراين ينور حياتنا.
سيلا بتعب ودموع: مش قادره يا قصي تعبانه اوي روحي بتتسحب.
قصي بخوف شدها لحضنه: معلش ياحبيبي دا رمز حبنا انت حبيبتي القوية صح.
سيلا بتعب: ا انا….
فقدت الواعي قصي بخضه من كمية الد”م: سيلااااااا.
الدكتورة جت بسرعه واخدتها اوضة العمليات: هاجي معاكم.
الدكتوره: مينفعش يا باشا.
عاصم لاخوه: هتكون كويسه يا قصي اهدا.
قصي بغضب: قولت هداخل معاااهاااا.
حازم للدكتورة: داخليه.
الدكتورة: تمم اتعقم وتعالى.
بعد شويه.
سرين كانت حاطه ايديها علي بطنها بخوف من منظر سيلا عاصم راح وشدها بحنان لحضنه: متخافيش يا حبيبي.
سرين بخوف ودموع: خايفه اوي من تعب الولادة.
عاصم باس دماغها: متقلقيش هكون معاكي يا حبيبتي.
بقلم ميرا ابوالخير.
في اوضة العمليات.
الدكتوره فوقت سيلا: لازم تفضل صاحيه ومتغمضش.
قصي اومم براسه ب نعم.
سيلا بتعب وعيونها بتغمض: قصي.
قصي بلهفه: حياته خاليكي مفتحه يا حبيبي.
سيلا: مش هعرف.
قصي بيلهيها: اي رايك احكيلك موقف وانا صغير كانت راجع من المدرسة وفي شوية عيال كانو عايزين يسرقوا سندوتشاتي.
سيلا غمضت.
قصي بخوف: سيلا.
سيلا بتعب: ك كمل.
قصي: قربوا يضر”بوني عشان ياخدوها مني وكانو كتير وانا كنت صغير لاقيت شجرة جريت استخبيت وراها و لاقيت بردو طوب فضلت احد’فهم بيه لحد اما مشيوا.
سيلا صرخت: اااااه.
قصي مسك ايديها يحب: انتي اول حب في حياتي كلها يا سيلا.
سيلا باستسلام: تعبت.
قصي باس دماغها و سمعوا صوت البيبي.
الدكتوره: الف مبروك ولد زي القمر.
قصي شاله وسيلا نامت من التعب بص علي ملامحها كلها منها.
بقلم ميرا ابوالخير…
مر خمس سنوات و الحب والسعادة ملي الفيلا بين كل الافراد.
قصي بغيرة: متقوليش حبيبي وزفت.
سيلا بضحك: دا ابنك يا حبيبي.
قصي اخده منها: ولااه استرجل ياض دي بتاعتي.
دارين بغضب: ناه دي تعتي انا سوف تعتك فين.. راح ومسك في ايد سيلا شالته وباسته.
دارين طلع لسانه لقصي: ايي بشتني وانت ناه.
قصي بغيظ: مااشي يا سيلااااا.
سيلا ماتت من الضحك: حبيبي ماهو طالعلك هيكون طالع لمين يعني.
دارين بغيرة حضنها: متتكيميش معه تانيي انتي تعتي و بش.
قصي بغيظ: انا بن كـ. ـلب اني خلفت.
دارين بيطلع لسانه: حبك يا سيو.
خرج ورزع الباب بغضب وسيلا اتصدمت: عيب كده يا دارين دا بابا.
دارين ببرود: نزييني انا مس صغيي.
نزلته بصدمة فتح الباب ورزعه قعدت تضحك نفس تصرفات ابوه.
بليل.
الكل متجمع ونظرات بين قصي وابنه والكل بيتفرج عليهم.
حازم بوشوشه: تفتكر قصي هيكسب.
عاصم بضحك: معرفش دي نسخه مصغرة منه.
سرين: شكلهم حلو اوي،.
نهال بابتسامة: ربنا يخليهم يارب فين سيلا.
قصي: بتجهز فوق هروح اجيبها.
دارين ببرود: ملكس دعوة ب سيو دي تعتي.
قصي بغضب مسكه من قفاه: ولااااه دي مراتييي يا بن الكلـ. ـب.
دراين باستفزاز: واميي وحبيبتتي نزلييني باقه.
نزله وطلع بغضب لاقي سيلا قاعدة ومبتسمه: الجميل سرحان في ايه.
سيلا بحب: انا حامل.
قصي: 🙂🙂🙂🙂.
#النهاية….
دي كانت حلقه خاصه للفانز…

حوار بين قصي وابنه الصغير.
قصي ببرود: بس يا حيوان واطلع برا.
دارين ببرود اكبر: مس هييد عييك اطيع انت بيرا (مش هرد عليك اطلع انت برا).
مسكه من قفاه بغضب: دي اوضتي انا ومراتي ليك ام اوضتك غور من واشي.
دراين بابتسامة دماعه: وانا ابنك.
قصي بحنان نزله ولسه هيبوسه دارين عضه من ركبته وجري علي سيلا.
قصي بصدمة: بن الكـ. ـلب.
سيلا وواخده دارين وراها: معلش يا حبيبي ابنك وطفل.
قصي بص لها بغضب: ورايحه تجبيلي كمان واحد.
سيلا بحزن: يعني هو انا لوحدي تمم متشكرة.
دارين: سيو هو داي منين و ازاي في بطنك.
سيلا اتصدمت: اسال ابوك.
قصي بصلها بصدمة: اسال امك.
دارين بزعيق طفولي: قولووولييي بقا عاييز واحد.
بقلم ميرا ابوالخير..
قصي بهدؤء: من تحت السجادة حط سكر هتلاقي ابنك جاه يا اهبل يا بن الهبلة.
دارين جري علي برا وسيلا حطت ايديها علي بطنها بحزن قصي راح وقعد قدمها علي ركبته وباس كف ايديها: اسف اني اتعصبت عليكي.
سيلا بدموع وحزن: ليه مش عايز اطفال تاني.
قصي بهدؤء: مش عايز حد يشاركني فيكي انتي روحي وحياتي و دارين شوفتيه عامل ازاي دا شكله هو يلي جوزك مش انا.
سيلا ضحكت’ ابنك دا.
قام وخدها في حضنه ونامو.
عند دارين عاصم كان بيجيب جاتوة لسرين لاقاه بيحط سكر تحت السجادة: انت بتعمل ايه يا اوزعه.
بقلم ميرا ابوالخير.
دارين ببرود: بجيي طفيل ابنيي.
عاصم بضحك: ياراجل.
دارين ببرود: يوح يبي عييك (روح ربي عيالك).
مشي وهو بيضحك و دارين قعد بطفولة قدم السجادة وربع وحط ايده علي خده: يمو سهيي.
قام بعد شوية ياخد اكل من الداد ورجع يرفع السجادة لاقى برص 🦎 اتخض: ابنييي جاه جاه هييييي تعايي اويك له.
شاله من غير خوف وداخل اوضه سيلا وقصي وهما نايمين وطلع علي السرير بعد عناء قصي فتح لاقي ابنه: في ايه.
طلع البورص وحطه علي وشه: ابنييييي اهييييي.
قصي اتنفض من الخضه وقع من علي السرير البورص جري بكل غضب هز الفيلا: ياااحيوووووووووووووووو”واااااااننننننننننن يا بن الكـ. ـلب مش هسيبكككك.
نزل دارين بسرعه و قصي جري وراه…

سيلا بغضب: طلقنيي يا قصييي بقا بتحضن الخدامه فعلا عمرك ما هتتغير.
قصي بصدمة وبيحاول يهديها: سيلا اهدي عشان يلي في بطنك صدقيني انا معملتش حاجه ولا خونتك.
سيلا بدموع: لا عملتها طلقني.
قصي خدها في حضنه: طب مين قالك الكلام ده.
سيلا ودارين جاه وكان بياكل فشار: دارين شافك وجاه قالي.
قصي بص علي دارين بغضب: بن الكـ. ـلب المرة دي مش هسيبكككك.
دارين بخضه رمي الفشار وطلع يجري علي اوضته: احييي احييي هيموونيي.
قصي وراه وماسك الحزام: هجيبك يا كلب البرك انتتتتت.
داخل وقفل علي مناخير قصي: ااااه يا بنننن اللللللل.
سيلا بخوف: انت كويس يا حبيبي.
قصي بالم ومناخيره بتوجعه: ااه افتح يا زفتتتت.
دارين من ورا الباب: بابا.
قصي حس انه دارين فيه حاجه قام منفوض وكسر الباب اتصدم لاقي دارين وقاع علي الارض وايده مفتوحه جري عليه بخوف: حصلك ايه.
دارين ببكاء: بتجعنيي بتجعنيي.
قصي شاله وسيلا مخضوضه علي ابنها: خاليكي هنا.
سيلا قعدت بحزن وخوف وبتفتكر كلام ابنها.
بقلم ميرا ابوالخير.
فلااااااشششش باااااكككككك.
قصي بسخريه: طفل اه دا را”جل مسخوط والله انا متربتش اني خلفت اصلا.
عاصم: استحمل بيكفر عن ذنوبك.
قصي بصلهم بغضب سكتوا وبيضحكوا.
عند سيلا.
سيلا بذهول: ماشي مع 25 بنت ليهههههه دا الدنجوان معملهاش.
دارين ببرود: عاديي يا سيو وبعدين هتدوزهم كيهم ( هتجوزهم كلهم).
سيلا بلطم: يابني يا حبيبي انت صغير لسه وبعدين الشرع قال اربعه منين دووول.
دارين وقف وطلع من جيبه خمسين جنيه: خدي دا هيبقا ايجير اوضتي ليا وليهم و هتصيفوا يينا 26 وجبة ومن بكيرا هدوير علي شوغيل( ايجار وليهم وهتصرفوا لينا 25 واجبة و من بكرا هدور علي شغل).
سيلا سكتت: انا خارجه هجبلك ابوك.
دارين بضحك: قصيي ثح ع فكيية كان بيحضين الخدامة في المطبخ.
سيلا بصدمة: نعممم قصيييييييييييييي.
دارين: اللهم قدييني علي فعيي الخيي (اللهم قدرني علي فعل الخير).
باااااااااااكككككك
بقلم ميرا ابوالخير.
وقفت وهو نزل بخوف وركبه العربية ووداها للدكتورة.
بعد شوية غيرت له علي الجرح و قصي كان خايف وجاب له مصاصات: حاسس بايه دلوقتي.
دارين بخبث: مفيس استنى هنا يا قصيي.
قصي وقف العربية ودارين نزل استغراب نزل وراه.
دارين ببراءة: خد الصاصا ديي شوانيى.
مسكها قصي ومش فاهم حاجه.
دارين بصراخ: حيمييييي حيمييي اطفييياااالللل ايحقووونيييييي حيمييييي.
الناس كلها اتجمعت وقصي اتصدم دارين طلع له لسانه وهمس: عسان تتعلم تجيي ورييا تاني.
الناس اتلمو واخدوا دارين: طبعا لو حلفت انه ابني محدش هيصدقني.
دارين بطفولة ودموع: ناه حييمي.
قصي والناس اتلمت عليه: 🙂🙂🙂🙂.

تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواياة عمياء قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى