روايات

رواية عمياء قلبي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ميرا أبوالخير

رواية عمياء قلبي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ميرا أبوالخير

رواية عمياء قلبي الجزء الحادي والثلاثون

رواية عمياء قلبي البارت الحادي والثلاثون

رواية عمياء قلبي
رواية عمياء قلبي

رواية عمياء قلبي الحلقة الحادية والثلاثون

سيلا قربت منه اكتر وبصت في عينه ولسه هتشوف ضهره هو يلي شدها وبا”سها وتجرا وفك البلوزه بتاعتها وسيلا بتحاول تشوف العلامه.
طيف تلقائي بحب: انتي جميله اوى يا سيلا.
سيلا ابتسمت واقترب اكثر منها ووضعها علي السرير بحنان وتغيبت سيلا عن ما كانت ستفعله وقب”لها بنغم وغرقوا في بحور عشقهم…
تاني يوم.
طيف بيصحى من النوم بيلاقي سيلا في حضنه وشكلها جميل وقلبه حاسس انه فرحان بس تغيرت ملامحه خالص وبيندم علي كل يلي حصل وبيبعد عنها: ازاي اخو”نها ازاي ليه عملت كده ليهه.
وبيقوم ويكسر الفازة بغضب ازاي عمل كده.
سيلا بتقوم مخضوضه: ف في ايه.
طيف بغضب: في ايههه انتي بتسالي ازاي اعمل كددده ازززاي.
سيلا باستغراب: قصي انت جوزي و….
طيف بغضب وقرب مسكها من دراعها بقوة اتالمت: انا مش زفتتتتت انا طيف افهميييي عارفه يعني ايههههه انتي كده خا”ينة لجوزك وانا خونت الامانة بس هصالحها.
سيلا بصدمة: ه هتعمل ايه.

 

 

طيف بجمود…….
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سرين.
سرين بتداخل الشقه بتلاقي صفعه قوية علي وجهها: كنتي فيييييييين.
سرين بدموع: ب بوزع الورد يا بابا.
ابوها بقسوة: ورررد ايهههه وشغلك عايز فلوووس يابت انتي تعليمك وخلص يبقا تغوري تشوفي شغلانه عشان نصرف منها.
سرين بدموع: حاضر والله بس كفاية بقا.
شدها من شعرها لدرجه كان هيتقلع في ايده: بتعلي صوتك يا بنت 🐕 انا هوريكي.
جاب حزمه وزقها علي الارض مناخيرها نز’فت ولسه هيمدها حد مسك الحزام ولسه هيضر”بها جريت بسرعه من قدمه وقفلت الباب قعد بزعق ويشتم وخرج.
بعد شويه خرجت عشان تدور ع شغل لاقت يلي بيشدها حاولت تفلت منه: اوعااا انت عايز مني ايه.
عاصم بهدؤء طلع الوردة: اسف علي يلي قولته ليكي كانت ساعه غضب.
بقلم ميرا ابوالخير
سرين بهدؤء: تمم ممكن ارجع بيتي.
عاصم قعد علي كرسي كان في الشارع وحولين منه جنينه: اقعدي يا سرين حابب اسمعك.
سرين بحزن قعدت واتنهدت: وهيفيد بايه.
عاصم بابتسامة: هترتاحي يلا قولي.
سرين بدءت تحكي بدموع: بابا لما خلفنا كنت التانيه واخويا اكبر مني بسنتين مكنش بيوكلنا ولا بيصرف علينا امي ماتت وهي بتولدني واخويا كان ضهري وسندي نزل اشتغل وتعب اوي عشاني وعشان اتعلم في يوم كان راجع من الشغل تعبان عمل حادثة ومات ومن ساعتها وابويا بيذلني وزي مانت شوفت ومعنديش لا صاحب ولا اي حد.
عاصم بحزن عليها: تقبلي اكون صديقك.
سابته ومشيت وهو ابتسم عليها.

 

 

بقلم ميرا ابوالخير.
عند حازم.
حازم كان متغاظ من نهال عشان عشان مش راضيه تكشف ويطمن عليها وهي كانت بتضحك: خلاص خلاص يلا انت هتاكلني.
مشيت وهو ركب العربيه بغيظ وغضب وهي ضحكت.
بقلم ميرا ابوالخير
بص لها بغضب وعصبيه.
نهال بحب: زعلان.
حازم بعصبيه: ولا زعلان ولا غيره خلاص ممكن.
نهال زعلت بس قالت تعمل حركه حازم ماخدش باله من المطب يلي قدمه وعدا من عليه نهال اتالمت: اااه.
حازم وقف بسرعه بخضه: اسف حصلك حاجه.
نهال بتمثيل: صداع في بطني يا حازم مش قادره.
حازم باستغراب: هو الصداع في البطن بردو.
نهال عضت ايده: اطلع علي الدكتور .
ضحك عليها وراحو العيادة.
الدكتوره كانت بتعمل صونار ليها وحازم بيشوف ابنه قدمه بفرحه ونهال اتبسطت اوي مسك ايديها بحب وباسها.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيلا وطيف.
سيلا قعدت علي طرف السرير بصدمه: تعوضني يعني ايه.
طيف بهدؤء: هدفعلك حق الارض بتاعتي في البلد ك تعويض علي يلي حصل وكمان مش هقول لاي حد.
سيلا سكتت وفجاءة ضحكت بجنان: ههههه لا مش قادره بجد انت يلي بتقوله دا بجد.
طيف بهدؤء؛ ايوا بجد يا مدام سيلا غير اني بحب بنت تانيه في القريه وجيت هنا عشان ابني مستقبل واتجوزها.
سيلا قامت بغضب ولافت ضهرها ليها واتصدمت صدمة عمرها: ف فين العلامه.
طيف باستغراب لاف ليها: علامة ايه.
سيلا بصدمة اكبر: ي يعني انت بجد م مش قصي.
طيف بملل: لا مش قصي تحبي اعوضك امتي.

 

 

سيلا بصت له بدموع في عينها وسكوت حس انه الدموع دي بتحر”قه.
قامت بسكوت تام وداخلت الحمام وقفلته وفتحت الدوش وقعدت بهدومها في البانيو وهي. اخر امل لها ضاع: ي يعني انا ك كده خ خونت حبيبي قصي ودا مش هو يعني انا خا”ينة.
فلللللااااش بااااك صغير…
سيلا باستغراب: قصي هو في ايه علي ضهرك.
قصي شدها لحضنه: عرفتي ازاي انه في حاجه علي ضهري.
سيلا بكسوف: بس بقا.
قصي بحب: دي حادثه قديمه ومعلمه بقالها زمن.
سيلا بحب وباست خده هو شدها اكتر لحضنه: جننتيني وهوستيني بحبك ياسيلووو انا عشقتك خلاص.
بااااااااككككككك
عيطت بصوت عالي وشهقات اكبر طيف سمعها حس بوجع في قلبه راح ناحيه الحمام: سيلا افتحي هنتفاهم طيب بعد اذنك سيلا ارجوكي.
سيلا بجنان: ا انا حبيبي مات اه مات خلاص ودا مجرد شبه د دا مش حبيبي وانا سلمت لاااااااااااااا اااااااه.
حس بنغزة من سمعاها وهي بتتالم كان لسه هيداخل رجع في كلامه وخرج برا الاوضة.
خرجت وهي قلبها موجوع غيرت هدومها وملاقتوش.
بقلم ميرا ابوالخير.
سيلا نزلت لاقت نعيمه وطه موجودين جريت علي نعيمه خدتها بالحضن: مالك يا حبيبتي.
سيلا بهدؤء: وحشتيني يا ماما.
نعيمه بحنان: وانتي كمان ياقلب امك.
طه بحمحمه: نسيتي اخوكي يعني.
لسه هتروح تحضنه ايد شدتها من وسطها: من بعيد.
طه باستغراب: دي اختي ياقصي.
طيف ببرود: مراتي وانا حر.
سيلا بعدت ايده عنها بجمود: يلا عشان ناكل وبابا جمال فينه.
جمال: انا جيت.
سيلا ابتسمت وجمال: تعالي معايا يا قصي عايزك وبعدين ناكل.
طيف باستغراب: تمم.

 

 

راح معه وهو مستغرب جمال قفل الباب وواتكلم معه في حاجه خرج طيف وعليه علامات الحيرة وملاقش سيلا بيبص لاقها خارجه راح وراها راكبت وركب جنبها: ع فين العزم.
سيلا بجمود: مروحتش القريه ليه ومالك بيا وبحياتي.
بقلم ميرا ابوالخير.
طيف ببرود: انا حر.
سيلا مردتش عليه ووصلت لمكان علي النيل ونزلت قعدت علي طرف السور بهدؤء طيف ابتسم ونزل قعد جنبها: كان بيحبك.
سيلا بحزن والم: كان عاشقني مكنش بيزعلني وكان ديما بيحميني كان بيخاف عليا اكتر من نفسه وكان بيغني لي كان احن واطيب قلب شوفته في حياتي.
طيف بهدؤء: وانتي حبتيه.
سيلا بحزن: انا تعبته اوي و كسرته كتير اوي اوي وهانته وزليته و مفيش يوم فرحته فيه موثقتش فيه خالص بس بجد حبيته اوي واول لما حبيته راح مني.
طيف لسه هيتكلم سمع صوت بتاع غزل البنات ابتسم وقام من جنبها استغربت.
طيف جاب لها بلونات كتير وغزل بنات يلي مع الراجل كله: خدي.
سيلا ابتسمت بفرح: دول ليا.
هز راسه بنعم فرحت وحضنته تلقائي مسك ايديها: حابب اعيش النهارده معاكي علي اني هو.
سيلا بابتسامة: موافقه.
طيف اخدها واتمشوا علي النيل وتلقائي غنى ليها قلبها دق اكتر نفس الصوت والاحساس فرحت اكتر وطيف حاسس انه طاير من الفرح معها.
خلصوا ورجعوا الفيلا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند جمال كان قاعد بيفكر في الماضي وهيتصرف ازاي.
المدير له: لازم تدور عليها.
جمال بهدؤء: اكيد لازم ادور واتصرف دي بينتي.
المدير: هيكون رد فعلهم ايه لما يعرفوا انهم عندهم اخت غير شر”عية من خالتهم.
جمال بحيرة: مش عارف المهم انك لازم تدور عليها باي شكل.
المدير: اعتبره حصل.

 

 

سيلا فرحت باليوم يلي قضته مع طيف واتاكدت انه قصي مش طيف بس يلي محيرها العلامه اختفت ازاي.
سيلا بسعادة عارمه: كنت حاسه انه هو وانه عايش والحمدلله ربنا ظهر الحقيقه نفس الصوت في الغناء ونفس لمست الايد نفس الاحساس ونفس الغيرة نفس كل حاجه غبيه يلي متعرفش جوزها دا مش جوزي دا حبيبي وروحي لازم احاول اعمل حاجه عشان يفتكر.
قامت بفرحه سيلا قامت ولابست فستان ازرق لحد الركبة وحطت ميكاب: عارفه يا قصي انك انت وزي مانت عملت عشاني وعشان حبك ليا انا هرجعك تاني.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند طيف.
طيف بهدؤء: هرجعلك في اقرب وقت يا زينب.
زينب بحب: ماشي يا حبيبي .
طيف بحب: هتوحشيني اوي ع فكرة.
اتكسفت.
طيف بمشاكسه: سلمي علي ابويا وامي لحد اما ارجع يا حبيبي عشان نتجوز.
زينب بابتسامة: حاضر.
قفل معها وهي قامت صلت وفرحت.
طيف مش عارف يعمل ايه مع سيلا غير انه يحاول يديها ذكريات حلوة وفي نفسي الوقت زينب يلي عارفها وحبها وهو في القريه مع ابوه وامه.
طلع لاقي سيلا مستنياه بحب وابتسامه جاذبة: اتاخرت ليه.
طيف بهدؤء بص عليها باستغراب: ايه يلي انتي عاملاه دا.
سيلا حوطت رقبته بحب وباست دماغه و خده: ايه هو يا قصيلو..

 

 

زقها بغضب: سيلاااا فوقي انا مش قصي مش شغلانه هي.
سيلا قربت منه بحب: طب طيف بحبك يا قلب سيلا.
في السجن.
الباشا كان بيفكر: انتو اغبى بكتير مما توقعت خلصتوا من اتنين بس متعرفوش انه في راس وراء كل دا لحقت سيلا لهدف واما نشوف اخرتها.
في الجهه الاخري.
سوزي بجنان وصراخ: خرجوني من هنااااااا انا لازم اخررررججج مش هر”حم حددددد خرجونيييييييييي.
عند سرين.
كانت قاعدة لاقت يلي داخل: عملتي معه ايه.
سرين باستغراب: هو ايه.
ابوها بطمع: تضحكي عليه وتاخدي فلوسه ونهرب برا البلد.
سرين……
عند سيلا كف بينزل علي وشها وبيشدها من شعرها بغضب: فوووقييي قولتتت ولا ايه انت حابه انك تبقي خا”ينةةة.
سيلا بذهول: ليه بتقول كده.

 

 

طيف بغضب: عايزة ايه مني تاني عايزني معاكي مش كده تعالي معنديش اي مانع.
سيلا زقته: انت بتقول ايه.
طيف حاوطها من خصر”ها بقوة وعن’ف: ايه خوفتي ليه هعمل يلي انتي عايزاه يا ر”خيصة.
سيلا بصدمة ضر”بته بالكف.
طيف شدها وبا”سها بغضب من شفايفها و بكل عن’ف وهي بتضر”به بايديها اتعصب اكتر وووو…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية عمياء قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى