روايات

رواية عمياء قلبي الفصل التاسع 9 بقلم ميرا أبوالخير

رواية عمياء قلبي الفصل التاسع 9 بقلم ميرا أبوالخير

رواية عمياء قلبي الجزء التاسع

رواية عمياء قلبي البارت التاسع

رواية عمياء قلبي
رواية عمياء قلبي

رواية عمياء قلبي الحلقة التاسعة

بتخرج من الحمام وبتنشف شعرها وبتكون لابسه فوطه بيشدها من وسطها: قشطه يا ناس حني عليا بقا انا زي جوزك يعني.
سيلا بخضه وخجل من قربه : انت .
قصي لسه هيقرب هيشيل الفوطه وبص لشفا”يفها بص اتصدم وعيونه احمرت علي اخرها شاف كد”مات زرقاء ع ج’سمها وعلامات تانيه قصي بغضب: مين يلي عمللللل كددده.
سيلا بخوف: م محدش دا..
قصي كور ايده وعيونه خلاص شر: من غير كدددب مين.
سيلا ببكاء: طه ومرات ابويا لما جاه وحاول ي ي.. انهارت من البكاء هو سحبها لحضنه وقلبه اتوجع: مش هسبهم هاخد حقك منهم.
سيلا بدموع مسكت في حضنه تلقائي: انا محتاجلك متسبنيش يا قصي.
قصي ابتسم وشالها حطها ع السرير بحنان: شويه وجايه.
سيلا بكسوف شدت الملايا: حاضر.
بقلم ميرا ابوالخير.
نزل وهو ع اخره وصل المخزن لاقي طه مربوط وبينز”ف بص لها ببرود: بقا تعمل كده في مرات قصي.
طه بخوف وتعب تمثيلي: هي يلي كانت بتغر”يني ب…

 

 

قصي هج’م عليه ونزل فوقه ضر”ب تحت صريخه: ايلاااااااا دي فااااااااهم.
الحراس جم واخدو قصي: هيموت يا باشا.
قصي بيمسح عرقه: يترموا زي الكلا”ب كده مفهوووووم.
الحراس: اؤمرك.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند نعيمه.
نعيمه بغضب: ابني يرجعلي احسن وايلا هوريكم.
الناس يلي معاها: والمقابل ايه بقا.
نعيمه بخبث: هدفع كتير بس ابني ياجي.
الاشخاص: اوك.
نعيمه بتوعد: تمم اوي كده.
عند حازم.
اعمل يلي انت عايزو انت ساعدتني عشان تتسلى معايا وانا جاهزة.
حازم بغضب لسه هيتكلم اتصدم من يلي خرجت من الاوضه: حاززززم مين دي.
حازم بصدمه ونهال ابتسمت وحضنت حازم.
البنت بصدمه: حازززم.
حازم زق نهال: انتي واحدة ر”خيصه عشان تعملي كده فعلا بنت ليل علي اصل انا غلطان اني عملت فيكي معروف ودا رده يا زبا”لة ايه فاكراني طمعان فيكي يا بت انتي بصي لنفسك كويس يا زبا”لة وفوقيي.
نهال اتصدمت ودموعها نزلت والبنت مش فاهمه حاجه فتحت الباب وطلعت تجري ع تحت.
البنت ببرود: حقي افهم اي دا.

 

 

حازم بعصبيه: مش وقتك خالص.. اخد مفاتيحه ونزل.
نزلت قعدت تعيط واستر”خصت نفسها اوي ازاي تعمل كده بس قلبها وجعها لما شافت مراته معه.
رهف: هنمشي.
نهال مسحت دموعها: هنرجع الحارة تاني وهشتغل وهصرف علينا زي الاول.
رهف بخوف: وافرضي رجع تاني.
نهال بقوة: هقف قدمه وكفاية لحد كده قومي غيري يلا.
قامت رهف ونهال يلبسوا وهيمشوا.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند الباشا.
مكنش عارف يشوف حاجه استغرب الكاميرا عليها فوطه غضب: بن ال*** لازم اعمل حاجه تاني.
الشخص: هتعمل ايه.
الباشا بخبث: هد”مر قصي المغربي خالص.
الشخص بعدم فهم: ازاي يعني.
الباشا بمكر: هتعرف دلوقتي.
الشخص بتوتر: قصي باشا لو عرف مش هير”حمنا.
الباشا ببرود: خاليك في حالك انا عارف بعمل ايه.
الشخص: تمم.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند قصي.
طلع لاقها لابسه بيجامه اطفالي انبهر من جمالها و ضحك ع شكلها : ايه دا.
سيلا بابتسامة: حلوة صح قول.
قصي بابتسامة: جميله شبه صحابتها بالظبط.
سيلا بكسوف: احم طيب.
قصي طلع شوكولاته من جيبه: خدي.
مسكتها وحسست قالت بحماس: شوكولاته عشاني.
قصي: اه يا سيلو عشانك.
سيلا بسرعه حضنته هو كان قريب منها وباست خده: انت احلي قصي في الدنيا كلها دي.
قصي بيبلع ريقه: انا ماسك نفسي بالعافيه مش تستفزيني.
سيلا وشها احمر من كلامه وهو طلع علي السرير وخدها في حضنه: تعالي نتفرج علي فيلم وننام شويه.
سيلا بحماس: يلا يلا يلا.

 

 

ضحكت علي طفولتها وشغل فيلم وخدها في حضنه وباس دماغها.
بقلم ميرا ابوالخير.
في المستشفى.
بيفتح عينه بتعب والممرضه انخضت راحت تنادي علي الدكتور جاه وبدء يشوف نبضه.
الدكتور بابتسامه: اخيرا فوقت.
بيفتح عينه بتعب: ابن…
بقلم ميرا ابوالخير.
حازم كان بيلف بالعربيه ورجع البيت لاقي نهال نازلة مع اختها.
حازم: ع فين.
نهال ببرود: هنمشي ميشرفكش واحدة زيي تفضل هنا.
حازم ببرود: مش عيب متاخديش راي جوزك بردو.
نهال بصدمه: نعمممممم.
حازم ببرود: مراتي.
بقلم ميرا ابوالخير.
تاني يوم.
كان بينشف شعره وهي نايمه قرب وطبع قب’لة سريعه صحيت.
قصي في نفسه: هفضل كل يوم اسرق بو”سه كتير هتعملي فيا ايه تاني.
سيلا بتفوق بتحسس مش بتلاقيه:قصي.
قصي وهو بيسرح شعره: قومي يا كسولة.
سيلا بتتوب: الوقت تاخر.
قصي بهدؤء راح وقعد جنبها: لا بدري قومي اجهزي وانا هخلص لابس عشان عندي ميتنج مهم.
سيلا بتقوم: حاضر.

 

 

باس خدها وهي اتكسفت قام داخل اوضه اللابس وهو اخدت شاور وخرجت من الاوضه وقابلت سوزي.
سوزي بقرف: انت لسه هنا وقصي مش رماكي في الشارع.
سيلا ببرود: البيت بيتي مش بيتك يا حرباية.
سوزي بغيظ: انا حربايه يا قذ”رة دا انتي حته عامية لا راحت ولا جت فاهمه.
سيلا طنشت كلامها سوزي غضب ابتسمت سيلا بتنزل علي السلم ايد زقتها من عليها وصريخ ووو…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية عمياء قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى