رواية عمر وجميلة الفصل الرابع 4 بقلم هاجر ابراهبم
رواية عمر وجميلة البارت الرابع
رواية عمر وجميلة الجزء الرابع
رواية عمر وجميلة الحلقة الرابعة
جميله : في ايه يا بنتي مالك
زوزو : في ايه مش ده عمرو الي بس من يومين قوليلي ده بيزعقلي ي زوزو بقا مهمل فيا ي زوزو دلواتي بقيتي فرحانه
جميله : لا مهو صالحني خالص
زوزو بسخريه : ضحك عليكي زي العاده عشان هبله يا جوجو
الاب : جميله جميله
جميله : ايوا يا بابا
الاب : تعالي عمرو طلب يقدم كتب كتاب
جميله بكسوف : ……
الاب بضحك : خلاص خير البر عاجله
الام تعالت الزرغيط
بعد مده من ترتيبات الفرح
في يوم جات رساله لجميله لعمرو واختها الصدمه حلت علي وجها
بصوت داخلي : ازاي اختي لا طبعا ده كداب زوزو مستحيل تعمل فيا كدا واصلا هي مش بيطيقوا
ولي حتي عمرو يعمل كدا لاااا الي بيعمل كدا عايز يشككني فيهم 😒
انا حكمل شغلي متردتش
بعد عدده ساعات
الفون رن
@ الو لو عوزه تشوفي خيانه اقرب الناس ليكي تعالي علي العنوان …..
جميله: الو الو الو
……..
جميله: اعمل ايه بس ياربي اروح طب ممكن يكون كدب وبعدين اكلم أسر ايوا حكلمو
يوووه مش بيرد ليه خلاص حروح وشوف
وصلت جميله العنوان الي طلعت البيت ايه ده ديه شقتي لقيت الباب مفتوح
دخلت لقيت صوت في الأوضه بس قبل مدخل سمعت صوت انا عرفه اوووي
زوزو : انا مش عارفه انت عملت فيا اي خلتني بحبك اوي انت مش عارف انا بكون عمله ازاي وهي بتتكلم وبتحب فيك
عمرو : اعمل ايه يا حبيبتي بس لزقه فيا مش راضيه تسبني انا كنت دخل اخطبها بس لقيت نفسي بحبك فكره اول مره عملتي فيا اي
فلاش باك
زوزو قاعده في كافيه لوحده
عمرو : ايه ده زوزو ازيك انتي قاعده لوحدك
زوزو : الحمد لله وانت عمل ايه + اه اقعده لوحدي 🥺 معنديش صحاب تعالي اقعد معايا
عمرو : الحمد لله + طب وجوجو مجتش معاكي لي
زوزو : عندها شغل حتخلص وتجي
عمرو : طب اي رايك نكون صحاب
زوزو : اكيد طبعا قولي بقا مبسوط مع جوجو
عمرو بحب : مبسوط انا معرفتش الفرحه غير معاها هي حاجه الحاجة الصح الي في حياتي
زوزو بغل : اه ربنا يخليكم لبعض ياه انا اتاخرت وزمان جوجو مش جيه انا حمشي
عمرو : طب تعالي اوصلك
زوزو بتمثل كسوف : مش عايزه اتعبك
عمرو بحب أخوي : لا ازاي يلا
بعد عدده مقبلات انقلب الوضع زوزو وعمرو حبوا بعض و خانوا جميله
نهايه فلاش باك
عمرو : انا معرفتش الحب غير علي ايدك انتي ي حبيتي
زوزو عشان كدا يوم مجاتلك هنا وعرفتك موضوع الصور والفيديوهات جريت روحتلها
عمرو بخنقه: متفكرنيش
فلاش باك
زوزو : انا عايزه اعرف أي القرف ده
عمرو : ايه ده وصلولك ازاي
زوزو : ده كل الي همك وصلولي ازاي هقولك في حد بعتهم لي خطبتك الهبله جت قالتلي وانا من امبارح مش عارفه انام
عمرو : ي حبيبتي الصورة ديه فوتوشوب مش حقيقي وبعد انت مش واثقه فيا ولي ايه
زوزو بعياط : لا واثقه طبعا بس لما القي الصور ديه لزم اخاف
عمرو : لا ي حبي متخيش انا مالك انتي وبس وبعدين احنا حنقضيها كدا ولي ايه
زوزو : لا طبعا يلا
نهايه فلاش باك
بس نفسي اعرف مين الي بعتلها الصور ديه والحقت رحتلها امتي
قالتها زوزو
عمرو: مش عارف حبقا اشوف الموضوع ده بعدين + منا كان لزم احساسها اني لسه بحبها ولي اي زوزو :وبعدين انت جيبني بيت الزفته
فجاه دخلت عليهم وانا منهاره مش مصدقه
جميله بزعيق : انا لما جتلي الرسائل والمكالمات والصور مصدقتش قلت مستحيل اختي الكبيره العاقله تعمل كدا الي كنت بجري عليها وقلها تفاصيل كل حاجه لما أسر وعرفني مصدقتهوش اه منا عارفه مكالمات بليل وتوترك لما اجيب سيراتو كل الحاجات دي
ولي خطيبي الشخص الي كنت يعتبروا اخويا وصاحبي وحبيبي وكل ليا يعمل كدا فيا
سبتهم ومشيت
نهايه فلاش باك
حتفضلي كدا كتير
جميله وهي بتمسح دمعه نزلت على خدها مش قادره اصدق رغم أن عدي على الحصل ٥ سنين
عمر : لا لزم تعدي تعدي انا حفضل معاكي
جميله: انا مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه
فلاش باك
نزلت اجري من الشركه خبط ف مستر عمر انا آسفه جدا عن اذنك
عمر : طب استني محتاجه مساعده
جميله بسرعه : ممكن توصلني العنوان ده
عمر : طبعا يلا
بعد موصلها شكرا امشي حضرتك
عمر : هو انا لي مش مستريح انا حستناها
بعد مده لفتاه نزله بتعيط ومنهاره نزلت بسرعه من العربيه مالك يا جميله
جميله بتهدته : ممشيني من هنا
بعد كدا جميله حكتلوا الي حصل
هو عرض عليها انها تشتغل في الفرع الي في دبي وهي قبلت ومقلتش حاجه لأهلها وسفرت
نهايه فلاش باك
عمر: بطلي هبل يلا وريني التصميمات
جميله : حاضر
عمر :جميله انا بحبك اه بحبك من زمان بس سكت تقبلي تجوزيني انا مش عايز رد دلواتي فكري على مهلك
جميله : عمر اسمعني انا
عمر بمقاطعه : فكري
جميله خدت خطوه أنها تتعالج وبالفعل راحت لدكتور نفسي تتعالك
وبعد سنه تعافت تماما
جميله: عمر انا حنزل مصر عشان تتقدم لبابا
عمر : اه ما اي انتي قولتي ايه اتقدم ونتجوز وكدا يعني
جميله بضحك : اه
عمر : جميله انا بحبك
جميله: وانا بعشقك
وبالفعل نزلو مصر اتجوز واستقروا
يمكن وجعي من اختي ملمش بس يتعافى لسه ولسه معلم في قلبي بس لزم اداوي عشان اعيش
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عمر وجميلة)