رواية عمار ودارين الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسن
رواية عمار ودارين الجزء الخامس
رواية عمار ودارين البارت الخامس
رواية عمار ودارين الحلقة الخامسة
بعد مرور سبع سنوات
خرجت من المطار و هي ماسكة شنطتها و بتجرها وراها و حد واقف مستنيها
زين… وحشتيني يا دكتور دودو
دارين.. مبحبش دودو دي قولتلك ازيك يا كارما
كارما خطيبة زين .. الحمدلله حبيبتي حمدالله على السلامة
بتركب العربية مع زين و بيوديها بيتها
دارين بقوة… بابا
حسام بلهفة حضنها… وحشتيني اوي وحشتيني اوي انا اسف اسف
دارين بتبعد عنه و الدموع على خدها… بعد ايه ها ده انت حتى معملتش اللي طلبته و خليته ميطلقنيش رسمي
حسام.. هخليه يطلقك
دارين بصتله بسخرية و طلعت فوق و عيطت لحد ما نامت
بليل
دارين لبست هدومها جيبة احد الركبة و صندل كعب و تيشرت كت و خرجت راحة برا فضلت تشرب
و قامت ترقص فجأة البوليس دخل و ابتدى يلم شوية ناس و في اللي كان بيخرج جري فجأة بتلاقي عمار قدامها
دارين بسكر… في اي بقى ابعد عني
بيبصلها بغضب … يلا قدامي
دارين بتمسك شنطتها و هو بيسندها… حاسب بقى انا انا هخلعك
عمار… انشاءالله انشاءالله
المشروب بيدلق عليها و بترمي الكوبايةعلى الارض
عمار بياخدها معاه بيته الجديد و بيطلعها الاوضة
دارين دمعت … عمار
عمار.. نعم
حضنته و قالت… انا بحبك اوي متسيبنيش تاني و بتقب،له
عمار بيبادلها لكن فجأة بتنام في حضنه بيبتسم و يحضنها و ينام
تاني يوم
بتصحى تاني يوم بتلاقي في وشها بتبرق و بتقوم تصرخ
عمار… في ايه في ايه
دارين بتسكت فجأة عمار شكله اتغير طول شوية و بقى عنده عضلات كتير
دارين… انا ايه اللي جابني هنا
عمار.. انا
دارين… انت ازاي تعمل كده انت طلقتني
عمار… و رديتك
دارين بتبصله بصدمة و بتدمع.. ليه ها عايز تكسر قلبي تاني
عمار بندم… دارين انا
دارين… انت ايه ها انت طلقتني من غير سبب انا عملتلك ايه انت كنت هتسيبني لابويا اللي بيضربني لولا إني سافرت
عمار.. كنت طفل مكنتش عارف هعمل ايه انا المفروض في الوقت ده ببني نفسي انا فيوم و ليلة بقيت متجوز
دارين.. طب و رديتني ليه
عمار… عشان أكتشفت اني بحبك كنت غبي لما طلقتك كنت غبي فكري فكري يا دارين
دارين… هشوف يا عمار .. ممكن حاجة البسها و بعدين انت كمان استر نفسك
عمار… انا بقعد كده في البيت
دارين بتبصله بغيظ و بتدخل تستحمى و تروح اشوف هدوم من بتاعته
دارين… انا بقى هلففك حوالين نفسك
بتلبس تيشرت بنص كم واسع و الكتف بيقع و بيبقى واصل قبل ركبتها بشوية
عمار… انا عملتلك فطار و بيرفع راسه و يشوف شكلها بيقرب منها براحة
دارين… انت بتقرب ليه
بيقرب منها اوي بتسند على المطبخ بيمد ايده و بيجيب السكينة
عمار… انتي فاكرة ايه انا بجيب السكينة
دارين بتبصله بغيظ و هو بيمشي بس فجأة بيلف و يروح يقب؛لها التليفون بتاعها بيرن بتبعد عنه
دارين بتوتر… التليفون بتروح عشان ارد بيكون زين
زين بعصبيه… انتي فين احنا عمالين ندور عليكي
دارين… يا زين متزعقش استنى
عمار بيسمع اسمه زين و بيشد منها الموبايل
زين.. ايوه انتي فين
عمار ببرود… معايا
زين بصدمة… انت انت ازاي معاها
عمار… ملكش دعوة و قفل
دارين بتبصله بغضب .. انت ازاي تتكلم معاه كده و ازاي تشد مني الموبايل
عمار.. عشان مش عايزه يكلمك
دارين… لا لحد هنا و كفايا زين ابن عمي و اخويا فاهم مش هتمنعني اني اكلمه
بتدخل جوا الاوضة و بتلبس هدومها
دارين… انا ماشية
عمار… دارين انا اسف مكنتش اقصد
دارين بصراخ … كل حاجة كل حاجة مكنتوش تقصدوها صح انت طلقتني من غير ما تقصد و ابويا بيضربني من غير ما يقصد انا قعدت اتعالج في مصحة نفسية لست شهور بسببكم كل حاجة مكنتوش تقصدوها صح
عمار بيبصلها بندم كبير … انا اسف اسف كنت فاكرك بتحبيه بجد مكنتش عايز اعيش معاكي و قلبك مع غيري
دارين… على العموم الكلام ده مش هيفيد بحاجة انا هرجع فرنسا كمان يومين
دارين بتمشي و عمار بيبقى واقف بندم
تاني يوم بليل
ألباب بتاع البيت بيخبط دارين بتفتح بتلاقي
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عمار ودارين)