رواية عمار ودارين الفصل الأول 1 بقلم مريم حسن
رواية عمار ودارين الجزء الأول
رواية عمار ودارين البارت الأول
رواية عمار ودارين الحلقة الأولى
قاعدة في اخر ديسك و لابسة جاكت و معطيك راسها دخل ولد طويل عنده عضلا عيونه ملونه البنات كلها بقت تبص عليه باعجاب و هي قاعدة لواحدها في اخر ديسك
عمار… عنده عشرين سنة بيسقط كتير و بيعيد السنة في تالتة ثانوي امريكي و بيحب اعجاب البنات بيه و لو واحدة مخدتش بالها منه بيتجنن
دارين .. عمرها 17 سنة مع عمرو في المدرسة و على طول حزينة
في البريك
سلمى… هاي عمرو عامل ايه انا سلمى
عمار بضيق و هو بيبص لدارين اللي قاعدة بعيد اوي و متابعها بقاله كتير… مين دي
سلمى… ييي دي ست دارين الخوافة اي حد بيقرب منها بتقعد تصوت زي المجان..ين
عمار بيبص بشرود ليها
اليوم بيخلص و كل واحد بيروح بيته و حسن بيكون شاغل باله دارين اللي حتى مشافش وشها طب هي ليه عاملة كده و ليه بتصرخ اوي ما حد يقرب منها
عند دارين
بتدخل البيت بخوف بتسمع صوت بيرعبها
.. اتاخرتي ليه
دارين… ال ال الدنيييا ككككانت زز حححمة
… انتي هتقعدي تتهتهي انتي لازم تتعقبي
و بيقلع الحزام و بطفلتها هدومها و بتبقى لابسة بدي و بيفضل يضربها جسمها كله بيعلم و بتفقد الوعي من كتر الضرب
عند عمار
جمال ابوه.. يلا يا عمار عشان الغدا
عمار… مش قادر انا هنام
جمال… لا يلا كل
عمار بعصبيه… يوووووه بقى انا طالع انام
و بيطلع بعصبيه و ابوه بتبص بحزن قدامها ابنه اتغير تمامًا كان شخص هادي و لطيف اما امه كانت عايشة اما ماتت اتغير و بقى متكبر و بيتعصب حتى لما بيقولوا يروح عند دكتور بيهد الدنيا
بعد اسبوع من انتظار عمار قدوم دارين بفارغ الصبر عشان يشوف هيعمل ايه معاها لو قربلها بتدخل الحمام و بيدخل وراها و بيقفل الباب بالقفل و بتشوفه سلمى
دارين بصراخ…اااااااخ ررررررج برا اخخخخخخرج برا اب ابعد عني
عمار بغرور.. انتي فاكرة شغل المجان..ين ده عليا انا
دارين بصراخ…ابععععد عني و بتبقى خافية وشها
عمار من كتر عصبيته شد الكاب من على راسها بيبص بصدمة شعرها نصه قصير و نصه طويل طويل اوي و و متعورة في فمهاً
عمار… مين عملك كده
دارين بتعيط اكتر من كتر خوفها
عمار بهدوء… اهدي مش هعملك حاجة
دارين… انننا مممم مش مج مج مجنونة
عمار بسخرية… اومال بتعملي كده ليه و مين قاصص شعرك
دارين بكذب… اننننا ووووو لو سسسسمحت اطلع
بيخرج عمار بغضب و هي بتقعد تعيط من كتر خوفها بتبص على الارض لقت سلسلة عمار و فيها حاجة مدورة مكسورة و وقع منها صوره لامه حطتها في جيبها و خرجت
و بترجع الفصل و بتقعد في مكانها بيدخل تلت بنات سلمى و حلا و علا
سلمى بتكبر… انتي يا بتاعة انتي
دارين بتبقى مخبية وشها بخوف فسلمى بتمسك دفنها
سلمى… بقولك ايه بقى تبعدي عن عمار احسنلك فاهمة و اياكي تقولي منه عمار ده بتاعي انا كملوا يا بنات
حلا و علا بيضربوها و عي برعيط
اليوم خلص و كل واحد راح بيته
———
دارين بتدخل بخوف بتلاقي ابوها بينادي عليها
حسام… دارين
دارين .. نننعم ياااا بابا
حسام… بطلي تهتها بقى صاحبي رجع من السفر و جي يتغدى عندها النهاردة تروحي تظبطي شعرك في الكوافير و تشتري فستان خدي الفلوس.. بس ولله خسارة فيكي
بتخرج دارين لواحدها و بتبقى خايفة و مبسوطة في نفس الوقت انها مرتاحة و هي لواحدها من غير ابوها و بتروح المول بتشتري بلوزة و جيبة بيضة في الصورة 👇👇👇
و بتروح الكوافير وبتظبظ شعرها و بيبقى عند رقبتها و بتعمل قصة طوية من الجنبين
بترجع البيت و بتلبس اللبس و بيبقى شكلها حلو و بتبص في المراية
حسام.. صاحبي جه لو اتكلمتي كلمة عن اللي بيحصل هموتك فاهمة و لا مش فاهمة
دارين… ففففاهمة
بتنزل تحت و بتتفاجئ
دارين… ععع مممار
عمار… دارين
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عمار ودارين)